- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (392 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (46 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (270 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (319 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port . Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka . Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 12:24
(4)
wystarczylo by przedłużyć PKM do oksywia, zbudowac 2 stacje, tory juz sa ale nieee nie da sie
- 46 5
-
2019-06-08 12:41
ha ha, kolejny spec (3)
- 6 7
-
2019-06-08 13:44
(2)
dla gdyńskich tłumoków wszystko jest za trudne zrobienie kawałka ścieżki rowerowej za stryjską wymagało kilku lat "koncepcji"
- 7 3
-
2019-06-08 19:47
znów wyzwiska zamiast argumentów (1)
typowe dla pis
- 2 2
-
2019-06-08 19:53
1. a gdzie jest w błędzie
2. dlaczego twoje inwektywy mają być twojsze?- 3 2
-
2019-06-08 12:30
Może tramwaj? (4)
Nie wiem dlaczego pomijany jest tramwaj w analizach? Łatwiej jest poprowadzić (wybudować), ponieważ nie trzeba uzgadniać z PKP. Gdynia może mieć linie tramwajowe: Pogorze, Obłuże, wielki Kack, itd
- 19 25
-
2019-06-08 13:08
Gdynia ma trolejbusy (1)
- 5 7
-
2019-06-09 11:08
To nie znaczy że tramwaj jest zabroniony
Trolejbus to komunikacja autobusowa, który stoi w korku
- 1 1
-
2019-06-08 14:09
łatwiej? tu nie da się! (1)
- 6 1
-
2019-06-08 21:36
tak Edzio, wklej przekaz Moskwy jeszcze raz
wygrałeś życie, nogi i nocnik
- 2 3
-
2019-06-08 12:39
Miasto powinno być projektowane tak, żeby komunikacja zbiorowa miała zawsze pierwszensto (7)
Potem piesi i rowery. Na końcu samochody. Tylko to gwarantuje brak korków i komfortowy dojazd dla każdego, niezależnie od wieku i stanu zdrowia.
- 50 26
-
2019-06-08 12:42
w Gdyni zawsze to rozumiano (3)
dlatego Gdynia ma jedną z najlepszych komunikacji w Polsce
- 5 11
-
2019-06-08 13:11
Niestety (2)
Nawet najlepsza w Polsce to wziąż za mało. Gdyby faktycznie było tak dobrze to polnoc nie stałaby co dzień w korkach
- 11 1
-
2019-06-08 13:36
Zrobią buspasy to się odkorkuje
- 4 9
-
2019-06-08 19:48
pretensje do rządu, który nic nie robi
- 2 1
-
2019-06-08 15:03
Pisze o tym od 10 lat niestety Polska jest jeszce 20 lat wtym opózniona w porównaniu do zachodu (1)
Ale to jak ze wszystkim
- 5 1
-
2019-06-08 19:49
ale nadrabia, autostrady już mamy
każdego stać na samochód, jak zresztą widać, każdy widzi, że wychodzimy na prostą, tylko Kaczyński przeszkadza
- 1 0
-
2019-06-14 16:31
Kompletnie się zgadzam. Póki ludzie są wygodniccy i trasami gdzie jest dobry dojazd ZKM wciąż wożą swoje d*py samochodami, po jednej osobie na auto, to będzie dalej tak samo. Za dużo aut, ludzie wszędzie jeżdżą samochodem, ja bym takie opłaty dała że by się odechciało, jak w holandii
- 2 1
-
2019-06-08 12:44
gdynia jak zwykle (8)
z planów i marzeń, a na marzeniach się zazwyczaj kończy.
- 58 8
-
2019-06-08 12:51
doskonałe wyniki Gdyni jakoś przeczą twoim halucynacjom (6)
- 2 9
-
2019-06-08 14:11
Przytocz proszę te (2)
"wspaniałe" wyniki.
- 6 1
-
2019-06-08 19:50
wchodzisz na stronę rządową i czytasz (1)
ale tego też was nie uczyli
- 3 2
-
2019-06-09 10:19
Włącz jeszcze tvp1 to dowiesz się jeszcze więcej
- 2 0
-
2019-06-08 19:16
Jakie wyniki? (1)
Szczur jest jak dżuma lub PiS. Nikt nie lubi ale jakoś wygrywa...
- 2 3
-
2019-06-08 21:38
wkleiłeś kilkadziesiąt tysięcy razy, że szczurek to przyjaciel Kaczyńskiego
wytłumacz dlaczego Kaczyński nic nie może? bo się nie da czy bo taki mały jest?
- 1 0
-
2019-06-08 20:57
"wyniki " dzisiaj widac bylo na Morskiej
15 minut deszczu i "potop" na Morskiej.
Mostek na Kaczej naprawiony? Sienkiewicza wyczyszczone? itp, itd...- 2 1
-
2019-06-08 20:30
I nawet nie chcą nam dać
biletów na Opener z upustem chociażby 5%, mimo iż co roku kilka milionów naszych podatków dokładamy do imprezy.
- 3 1
-
2019-06-08 12:56
skm rules
- 5 4
-
2019-06-08 12:58
Gdynia powinna mieć latające troljebusy (3)
oraz masową teleportację zbiorową. Pod warunkiem że zagłosujecie na pOsła Marycha.
- 20 8
-
2019-06-08 14:11
szczur zbuduje w tym roku 153 metry nowej drogi rowerowej. (2)
- 3 1
-
2019-06-08 18:17
zelektryfikowanej.. (1)
- 2 0
-
2019-06-08 21:39
i za darmo wszystko dla mieszkańców
- 1 0
-
2019-06-08 13:02
(1)
Buspas na Kwiatkowskiego? Lepiej po 2 pasy w każdą stronę + zjazd z estakady w kierunku oksywia poszerzyć do 2 pasów aż do rozwidlenia przy kauflandzie + rozszerzyć wiadukt nad torami przy szperku + tunel na północnej (na puckiej moim zdaniem zakorkuje totalnie okolice)
- 40 10
-
2019-06-08 14:12
nie da się.
- 6 1
-
2019-06-08 13:09
Gdynia...miasto z morza i marzen (2)
- 30 1
-
2019-06-08 19:51
tak, jedno z najlepiej rozwijających się miast w Polsce (1)
czego jak widać, niektórzy zazdrośni, życiowo spełnieni i ze zdrowymi nogami, nie mogą ścierpieć
- 1 1
-
2019-06-08 21:41
amen
- 0 0
-
2019-06-08 13:14
"Gimby nie znają!" (7)
"Do 1993 w godzinach szczytu linią kursowały 4 pary pociągów z Gdyni Chyloni do stacji Gdynia Port Oksywie. Pierwszy kurs pociągu na Oksywie przyjeżdżał z Kościerzyny i tam też wracał ostatni kurs z Oksywia. Pociągi te zestawione były przeważnie z wagonów piętrowych ciągniętych lokomotywą spalinową SP42 lub SU42, a w sezonie zimowym - ze względu na trudny profil trasy - lokomotywą serii SU46. Przed wprowadzeniem trakcji spalinowej obsługę trakcyjną zapewniały parowozy. Pociągi te dowoziły pracowników na Oksywie na godziny siódmą i ósmą oraz odwożąc do domów po piętnastej i zwane były potocznie baną (kaszb. ban, bana = pociąg) lub - z uwagi na porę odjazdu z Oksywia - 15.10 do Jumy."
- 47 4
-
2019-06-08 13:54
i do szkoly sie jezdzilo marynarki wojennej bana z chyloni
- 11 1
-
2019-06-08 14:12
czyli przed erą szczura dało się? (2)
- 14 1
-
2019-06-08 15:01
(1)
Linki kasują więc, wkleję kilka wybranych fragmentów że strony bazakolejowa.
"Linia kolejowa Rumia - Gdynia Port Oksywie. Historia tego połączenia wiąże się z wydarzeniami II wojny światowej. 9 września 1939 roku rozpoczęło się bezpośrednie natarcie Niemców na tereny obecnego miasta Rumia. W dniach od 9 do 13 września okolicy bronił pociąg pancerny "Smok Kaszubski", zbudowany w Gdyni (Stocznia Marynarki Wojennej).
W okresie okupacji Niemcy rozpoczęli inwestycję budowy północno - zachodniej łącznicy do portu w Gdyni i bazy morskiej Kriegsmarine, wyprowadzonej ze stacji Rahmel - Sagorsch (Rumia - Zagórze).
Pominę przeogromny szczegółowy opis niemieckich planów, łącznic, itd.
Według niektórych danych pod koniec 1946 roku odbudowano połączenie kolejowe Rumia-Zagórze - Gdynia Towarowa (Gpf), ale nie odbywały się regularne przewozy, wciąż problemem był osiadający nasyp. W 1947 roku notowane jest zakończenie napraw i otwarcie regularnych przewozów kolejowych. Przy ówczesnym torze nr 6 (skrajny od strony Rumi) wybudowano jednokrawędziowy peron (ówcześnie nr 2, obecnie nr 1) o długości 200 metrów i szerokości 8,5 metra, służący do obsługi ruchu pasażerskiego linii Rumia-Zagórze - Gdynia Port Oksywie. Dziś peron ten przylega bezpośrednio do południowej ściany budynku obecnego dworca rumskiego.
Dnia 31 grudnia 1957 roku wyrusza pierwszy pociąg rozkładowy (pasażerski) niniejszej linii.
w 1994 roku zlikwidowano ostatnie połączenia na odcinkach: Gdynia Port Oksywie - Gdynia Chylonia oraz - Gdynia Port Oksywie - Kościerzyna (popularna "Bana", odjeżdżająca o 15.10 z przystanku Gdynia Port Oksywie)."- 12 2
-
2019-06-08 18:18
Jednak wcześniej niż w 1957. Według skanu rozkładu jazdy z 1948 roku.
Odjazdy z Rumi-Zagórza do Oksywia: 4:55, 7:40, 12:35, 14:15, 16:05
Odjazdy z Oksywia do Rumi-Zagórza: 7:15, 8:50, 13:45, 15:45, 18.11- 5 1
-
2019-06-08 16:39
to bylo dobre
- 5 1
-
2019-06-08 18:22
Potwierdzam - tak było (1)
I się skończyło Oj Oj....
- 3 2
-
2019-06-08 18:54
wrphoto.eu/details.php?image_id=40002
Tych wagonów Bipa/Bhp najbardziej szkoda
- 3 3
-
2019-06-08 13:16
Wszystko ładnie pięknie ale zrobią to dopiero, jak już autobusy będą latać.
Wtedy dopiero rusza z tymi niepotrzebnymi już planami. Władze Gdyni robią tylko to czego nie trzeba... Może ich tak wziąść sposobem i mówić z3 nie ma już problemy a samochody latają.
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.