• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"

Piotr
8 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.

Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.



Etap 1: buspasy i kolej na północ



Jak najczęściej poruszasz się po Trójmieście?

Pierwszym elementem etapu jest zbudowanie buspasów na ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie GdyniDąbka zobacz na mapie Gdyni. Miejsce pozwala na to, aby buspas w stronę Obłuża zaczynał się na przystanku Kwiatkowskiego. Następnie ciągnąłby się wzdłuż Kwiatkowskiego, a na skrzyżowaniu umożliwiał skręt autobusom w obie strony. Pełniłby tam funkcję prawoskrętu dla samochodów. Następnie biegłby wzdłuż ulicy Dąbka aż do przystanku Maciejewicza. W stronę centrum buspas zaczynałby się na wysokości przystanku Maciejewicza, biegłby Dąbka, przez skrzyżowanie i ulicą Kwiatkowskiego do przystanku.

Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port zobacz na mapie Gdyni. Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.

Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl

Etap 2: druga linia na północ



Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.

Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.


Z pętli na ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.

Etap 3: nowe stacje SKM



Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.

Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety



Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).

Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (374) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    a co z mieszkańcami wioski Gdynia Pogórze Górne ,no tak to wioska kilka chałup na krzyź

    • 12 5

    • ale o co pytasz? czego chcesz od tych mieszkańców?

      jesteś jednym z nich? czegoś zadasz i się domagasz? i co chodzi?

      • 2 0

  • A może by taka linia" (1)

    Gdynia Oksywie-Obłuże-Pogórze-Chylonia-Gdynia Główna-Wzgórze-Mały Kack-Chwarzno?

    • 18 3

    • będziemy analizować

      • 1 1

  • W wyborach samorządowych gdynianie z dzielnic północnych (2)

    zagłosowali za tym aby nic się nie zmieniło więc po co takie projekty.

    • 49 5

    • mało tego, oni wybrali tu na radnego marka CBA łucyka (1)

      • 8 1

      • CBA aresztowało Kaczyńskiego

        kwicz

        • 0 3

  • Co za kretyni uważają że bus pasy odkorkują miasto ?... (8)

    Co za kretyni uważają że bus pasy odkorkują miasto ?... ja postawię tezę że nie odkorkują miasta a wydłużą korki osobowych samochodów ... do tego zwiększy się co2 bo skoro samochód jedzie na 1 biegu a nie ma 3 CZY 4 biegu to spala znacznie więcej paliwa więc wydziela więcej spalin... to proste jak konstrukcja cepa... jednak jak widać CEP jest dla niektorych zbyt skomplikowanym narzędziem...

    • 34 19

    • Samochody osobowe są najmniej ważne. Sprawna komunikacja miejska to priorytet w cywilizowanym mieście (2)

      • 11 9

      • (1)

        zwłaszcza te sikające olejem śmierdzące kopciuchy jakich pełno jeździ po Gdyni klimatyzacja?Jeszcze do 2009 roku panowie z ZKM uważali to za zbędną fanaberię i teraz jedź człowieku starym klamotem gdzie od wibracji trzęsą się nawet szyby w oknach a temperatura w środku to +40 stopni i taki koreczek jak na obłuże 50 minut opóźnienia

        • 8 10

        • po polsku proszę i nie pisz po pijaku

          • 3 0

    • Oczywiście że nie odkorkują, bo taki element jak ty będzie zawsze stał w korku (1)

      Rozsądni mieszczanie, jak zresztą na całym świecie, będą dojeżdżać w 15 min do centrum autobusami i transportem szynowym. A autem pojadą tylko jak będą naprawdę potrzebować.

      • 10 8

      • Aaaaa men

        • 2 1

    • Jak się tak martwisz o ekologię to się przesiądź na rower

      • 5 3

    • następny specjalista z wykształceniem i doświadczeniem

      a leć sprawdź czy matka cię na kolację nie woła kajtuś

      • 0 2

    • mieszkaniec

      Pojedynczy kierowcy odkorkują miasto autobus miejski miejsca siedzące wolne i o to trzeba być CEPEM aby tego nie widzieć ....

      • 0 0

  • Dobrze usłyszeć o inwestycjach na północy (4)

    a nie cała forsa tylko na chwarzno i wiczlino

    • 24 6

    • Inwestycje w Gdyni Zachód (2)

      A gdzie ty widzisz inwestycje w Gdyni Zachód? Zapraszam na przejazd do Obwodowej przez Witomino. Zatkana Kielecka, Witomińska i Małokacka. Droga przez Witomino nic się nie zmieniła od lat 70. Sytuacja z drogami (a w zasadzie z ich brakiem) jest taka sama w całym mieście. To koszmar. Żadne buspasy nie zmienią sytuacji. Dlaczego w Gdańsku prowadzi się tyle inwestycji drogowych? Kiedyś to Gdynia była lepiej zarządzana ale to już historia. Szybciej można dojechać z Chwarzna do Gdańska niż do centrum Gdyni.
      Gdynianin

      • 3 3

      • co ty zmyślasz człowieku

        co za bzdury

        • 0 0

      • Nie tak dawno krocie z podatków wszystkich mieszkańców poszły na trasę do Chwarzna

        tymczasem w inne dzielnice nie inwestuje się prawie nic od lat. Nie wiem kto wymyślił budowanie tylu osiedli w Wiczlinie. Jest tyle dzielnic, które można by komunikacyjnie udrożnić o wiele mniejszym kosztem.

        • 3 0

    • Przecież to artykuł czytelnika portalu a nie plany władz miasta..

      • 2 2

  • Już to widzę jak odkorkuje miasto. Jeszcze większe korki na Hutniczej czy Puckiej. Pozamykane szlabany na godzinę i czekajcie..

    • 20 3

  • A kim jest ten cały pan Piotr ? Żali się czy chwali bo nie rozumiem. (1)

    • 14 10

    • Piotr jest smutnym panem, który pije cały dzień

      i jest nikim, ale ma laptopa i portal dla ludzi takich jak on, trójmiasto pl!

      • 0 3

  • Fantasta

    • 14 3

  • Niech te trutnie wojskowe (4)

    Z marynarki nierentownej nie jezdza autami w pojedynke.

    Ile tam bezużytecznych stanowisk a brakuje rak do uczciwej pracy.

    • 36 10

    • Nieudolny cywil z wojska? Za 2 tysie co w cywilu nic nie potrafi (3)

      • 1 9

      • (2)

        Ja chociaz cos robie i mam te 2 tys a Ty za pierdzenie w stolek i nic pożytecznego nie robisz

        Powinienes sie wstydzic a nie dumą unosic

        • 5 3

        • (1)

          Słaby z ciebie murarz jak tylko 2 tysie wyciągasz, ja mam 8 i robotę na dwa lata do przodu

          • 2 0

          • To przyklad

            To przyklad ze tym nierobom czekajacym na wojne 20 czy 25 lat nie nalezy sie nawet .. 2 tys.
            Bezdomny wiecej pracuje, bo zbiera puszki i przy tym dba o srodowisko

            • 3 0

  • dla szczura północ miasta nie istnieje. (2)

    • 39 1

    • Istnieje! (1)

      Gdy Kosakowo robi Openaira. Wtedy szczur pisze że jest gdyński openair. To jest hipokryzja.

      • 3 1

      • edzio, naprawdę? Renata?

        oj Edzio, włóż nogi w nocnik, tyle ci Kaczyński obiecał, daczę w Bułgarii, nowe nogi

        • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane