• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"

Piotr
8 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.

Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.



Etap 1: buspasy i kolej na północ



Jak najczęściej poruszasz się po Trójmieście?

Pierwszym elementem etapu jest zbudowanie buspasów na ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie GdyniDąbka zobacz na mapie Gdyni. Miejsce pozwala na to, aby buspas w stronę Obłuża zaczynał się na przystanku Kwiatkowskiego. Następnie ciągnąłby się wzdłuż Kwiatkowskiego, a na skrzyżowaniu umożliwiał skręt autobusom w obie strony. Pełniłby tam funkcję prawoskrętu dla samochodów. Następnie biegłby wzdłuż ulicy Dąbka aż do przystanku Maciejewicza. W stronę centrum buspas zaczynałby się na wysokości przystanku Maciejewicza, biegłby Dąbka, przez skrzyżowanie i ulicą Kwiatkowskiego do przystanku.

Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port zobacz na mapie Gdyni. Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.

Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl

Etap 2: druga linia na północ



Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.

Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.


Z pętli na ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.

Etap 3: nowe stacje SKM



Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.

Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety



Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).

Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (374) ponad 20 zablokowanych

  • Etap I to usunięcie leniwca z fotela! (1)

    • 32 3

    • edzio rzucił się z łopatą i rozwiązał wszystkie problemy Polski

      taki drugi Jarozbaw

      • 0 3

  • Plany plany obietnice (1)

    To tylko kolejny plan, taki sam jak droga Czerwona, 50 m basen w Gdyni, a potem wielkie zero.Mówi się o tym od wielu lat tory na Oksywie wybudowano jeszczw w komunie .Głosujcie dalej na Szczurka poza obietnicami dostaniecie w prezencie korki i prace pozorowane

    • 31 1

    • edzio dokonał planu, wkleił przekaz z Moskwy

      po czterech latach wklejania Edzio ani jednej rzeczy w życiu nie zrobił, ale pretensje całego świata Edzio ma

      • 0 4

  • (2)

    A na kogo głosował pan Piotr? Czyżby na Szczurka? To teraz niech siedzi cicho, bo nie będzie żadnych inwestycji. Gdynia jest od lat miastem marazmu.

    • 29 5

    • Na przykład (1)

      Na nikogo, bo nie ma 18 lat?

      • 3 3

      • edzio, wiesz, że jak 200 postów wkleisz

        to i tak wszyscy widzą i wiedzą, że trójmiasto pl miauczy dla wielkiego stratega

        • 2 0

  • Najpierw trzeba zacząć od ludzi, każdy przyspawany do fotela w aucie i jedzie pojedyńczo. (1)

    Komunikacja miejska musi mieć priorytet i tak na zachodzie się to odbywa, drogi można poszerzać i budować bez końca, syzyfowa praca i tyle.
    A większość ludzi wylewa tu swoją butność, czasy robią się takie że nie auto staje się luksusem tylko płynne poruszanie się nim w przyzwoitym czasem dotarcia do celu.
    A jeśli chodzi o skomunikowanie północnej części Gdynia z resztą to są już zaniedbania władz, bo nie stwarza alternatyw aby przesiąść z puszki do komunikacji.

    • 18 17

    • Zachód to ty widziałeś ale słońca

      • 3 5

  • (1)

    Co rok tasama śpiewka

    • 14 3

    • polska w ruinie, białe jest czarne

      • 2 0

  • Kolej tak bus pasy to himalaje głupoty. (1)

    Bez inwestycji drogowych nie da się odkorkować miasta. Kiedy to zrozumieją urzędasy.

    • 20 10

    • Da się, wystarczy dać bus pas i już drogi dla komunikacji miejskiej odkorkowane

      • 3 0

  • Co to tera mają takie dziwne określenia .... (1)

    Północ Gdyni, południe. Co jeszcze
    Może zachód??.
    Gdynia to Gdynia za mała jest na takie że tak powiem wytyczanie.
    Północ i południe to może mieć jakiś kraj a nie tam miasto.

    • 8 8

    • jeszcze górę i dół i wszystkim dywan w przedpokoju

      i arbuzy na śniadanie i wszytko bo żądam

      • 3 0

  • Buspasy odblokujaaa (1)

    Aaaaaaaaaa hahahahahahahahha

    • 26 3

    • rozumiem, że Cię trawka w jajka łaskocze

      • 3 0

  • Pan Rydzynski coś w życiu zaprojektował? Czy taki z niego ekspert jak z furgalskiego? (1)

    • 14 5

    • jest internetowym ekspertem, taki drugi Kaczyński

      co coś wie ale nie powie

      • 2 1

  • Po co kolej którą nikt nie będzie jeździł? (1)

    • 8 19

    • dokładnie, każdy woli stać w korku i marudzić

      na korek, który sami tworzą, wniosek? korki są przez i**otów

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane