- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Wybrano wariant kolei na północ Gdyni
PKP PLK wybrała wariant kolei na północ Gdyni. Zakłada on budowę dwutorowej linii od stacji Gdynia Chylonia do stacji Mosty Zachód oraz rozbudowę istniejącej linii na odcinku Gdynia Pogórze - Gdynia Port Oksywie, łącznie z elektryfikacją wszystkich odcinków. Na trasie powstanie sześć przystanków i trzy stacje kolejowe.
Inwestycja jest w planach od lat. Ma być finansowana z funduszy europejskich na lata 2021-2027.
PKP PLK właśnie wybrała wariant przebiegu trasy. Propozycji było sześć. Od końca 2020 roku były prowadzone konsultacje w tej sprawie.
6 wariantów przebiegu nowej linii przez Gdynię
Ostatecznie kolejarze ogłosili, że pociągi pojadą z Gdyni Chyloni do stacji Mosty Zachód.
Zakres planowanych prac:
- budowa dwutorowej linii kolejowej od stacji Gdynia Chylonia aż do stacji Mosty Zachód
- rozbudowa istniejącej linii na odcinku Gdynia Pogórze - Gdynia Port Oksywie
- elektryfikacja wszystkich odcinków
- budowa bezkolizyjnych przejść nad istniejącymi liniami kolejowymi
Na potrzeby Północnej Kolei Aglomeracyjnej powstaną też trzy zupełnie nowe stacje:
- Gdynia Pogórze
- Mosty Zachód
- Gdynia Lotnisko
Oprócz tego powstaną nowe przystanki osobowe: Obłuże Leśne, Obłuże Górne, Kosakowo Szkoła, Kosakowo i Pierwoszyno. Stacja kolejowa przy oksywskim porcie doczeka się gruntownej przebudowy.
Zadowolone są władze Gdyni optujący za wybranym wariantem, roboczo nazwanym W2.
- Za wersją drugą, przy której obstawała Gdynia i Zarząd Morski Portu Gdynia, stały silne argumenty merytoryczne. Cieszę się, że zwyciężyły one nad innymi czynnikami - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Po wybraniu wariantu następnym krokiem będzie pozyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Konkretnych terminów rozpoczęcia budowy nie ma.
- Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja prac budowlanych w ramach projektu pn. "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii" uzależniona jest od dostępności środków finansowych w unijnej perspektywie na lata 2021-2027 - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Koszt inwestycji w planowanym wariancie może wynieść nawet 800 mln zł.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-22 16:09
Czy to aby dobry pomysł (46)
W tym wariancie rozumiem ze trzeba jechać z centrum Gdyni na Obluze i Pogorze przez Chylonie? Nie wiem czy uda sie to obronić ale zycze powodzenia
- 212 62
-
2024-04-10 21:05
Nie rozumiesz
To jest sposób odciążenia estakady Wariant dla mieszkańców Pogorza, Chyloni , Pustek....itd.
- 0 0
-
2022-10-06 14:21
15-20 minut z Gdyni Glownej do Oksywia to dla Ciebie dlugo?
Lepiej autobusem 40 minut . powodzenia
- 0 0
-
2022-08-24 18:40
Jeśli
jakimś cudem ta kolej powstanie, podzieli los pustych pociągów PKM. Science-fiction.
- 1 1
-
2022-08-24 08:06
Zawsze będzie ktoś niezadowolony. Podobnie jest z PKMką południe w Gdańsku. Każdy wariant ma jakieś ale. Przez Chylonue przejazd będzie raptem kilka minut dłuższy i więcej terenu obsłuży, co i tak będzie dużo krócej niż stanie w korku. Dawniej jeżdziłem tamtędy często, więc znam ten ból.Lepsza bezstresowa jazda ciuchcią niż pomstowanie na wszystkich w korku. Życzę powodzenia
- 2 0
-
2022-08-23 19:23
Chylonia
Czas przejazdu z Gdyni Głównej do Gdyni Chylonia po torach dalekobieżnych to 4 minuty. Czy to tak dużo? Przecież nikt nie mówi o konieczności przesiadania się.
- 1 0
-
2022-08-23 14:50
Wolałbyś pewnie metro pod portem:)
- 0 0
-
2022-08-23 12:14
Oksywie z centrum Gdyni warto połączyć zwodzoną kładką pieszo rowerową prowadzącą do placu Gombrowicza
stamtąd oczywiście powinna do Placu Kaszubskiego wieść wygodna droga dla rowerów
- 2 5
-
2022-08-23 10:45
Konsultacje
Brałem udział w konsultacjach.
Oni ludzi mają w d...
Jest przecież krótki wariant, wzdłuż Janka Wiśniewskiego, ale port chce mieć te tory dla siebie, a TLK chce to robić bezkosztowo.
Otwórzcie oczy!- 11 2
-
2022-08-23 10:36
Czyli z Dąbrowy chcąc jechać pociągiem na Pogórze muszę: (4)
1. Zjechać autobusem na Karwiny.
2. Dojechać PKM do Gdyni Głównej (nie wiem czy PKM jeździ na Chylonię) , jeśli nie jeździ do Chylonii to przesiadka.
3. Dojechać z Gdyni Głównej do Chylonii, znów przesiadka.
4. Dojechać z Chylonii na Pogórze.
Hmm, zajmie z 2 h.
Jednak wolę samochodem w 20 minut.- 7 5
-
2022-08-23 19:26
Kto mówi o przesiadce na Gdyni Chylonia? To mapa inwestycji w infrastrukturę a nie schemat połączenia. Pociąg teoretycznie może jechać bezpośrednio nawet z Elbląga
- 4 0
-
2022-08-23 13:39
(2)
Ty wolisz samochodem, ale już Twoje wnuki samochodami nie będą jeździć.
W związku z Fit to 55 od 2035 roku w całej Unii Europejskiej będzie zakaz rejestreacji samochodów z silnikami spalinowymi. Od 2050 całkowity zakaz poruszania się po drogach samochodów z silnikami spalinowymi.
Na "elektryka" mało kogo będzie stać.- 4 4
-
2022-08-23 17:52
Ale co to znaczy "rejestracji"? Przerejestrowania też dotyczy?
- 1 0
-
2022-08-23 15:23
po drodze kilka tur wyborów
należy przygotować się na "wykopki"...
- 1 1
-
2022-08-23 10:23
Zawsze sie tak jechało (2)
Od lat tak bylo i nie bylo problemu jak pociag jechal na Oksywie z koscierzyny a teraz wam za dlugo??
- 1 6
-
2022-08-23 10:56
bo trzeba było dowieźć Kaszubów do roboty (1)
teraz dla nich roboty tu nie ma...
- 6 4
-
2022-08-23 12:33
za robota jezdzi sie do Gdanska
Czy to z Chylki, czy to z Pogorza...
- 1 0
-
2022-08-23 09:22
(1)
Jeśli rozjazd byłby w centrum to osoby z Chyloni musiałyby jeździć do centrum....zawsze ktoś niezadowolony....
- 4 8
-
2022-08-23 10:18
i tak obecnie jeżdżę
bo najsprawniejsza przesiadka jest na Stoczni...
- 5 0
-
2022-08-23 04:31
04'31 29
Była też trasa Bez Chyloni
- 7 2
-
2022-08-23 04:26
12 godzin temu
- 0 1
-
2022-08-22 22:46
a jak chcesz inaczej tam dojechać ?? xd
- 0 0
-
2022-08-22 21:06
Hutnicza (2)
To ja bym już zaczął budować wiadukt nad hutniczą bo i bez przejazdu stoi codziennie.
A jak choć na chwile o 6 rano cos sie przetacza po torach przy piaskowej to blokada. Az do Debogórskiej w Rumi.- 13 1
-
2022-08-23 01:27
Właśnie (1)
Budują wiadukt. Dobrze że PKP i port coś robi bo Gdynia grosza nie wydaje na inwestycje
- 8 9
-
2022-08-23 09:09
na Puckiej, nad torowiskiem rozrządowym -jeśli już...
nie na Hutniczej i nie nad/pod główną magistralą...
- 6 1
-
2022-08-22 17:08
(5)
połączenie centrum gdyni z jej północną czescią jest mocno rozbudowane natomiast jej zachodnia część jak i mieściny znajdujace się za Gdynia (a znaczna osób tam mieszkajacych pracuje w trójmieście) ma już gorsze połączenie...chylonia jest najlepszym rozwiązaniem...rumia też nie była by najgorszym ale ten wariant nawet nie wiem czy istniał
- 11 11
-
2022-08-22 17:26
połączenie centrum Gdyni z północą jest mocno rozbudowane? (4)
ha ha ha. To czemu są non stop korki na estakadzie od strony centrum???
- 36 3
-
2022-08-23 12:17
ponieważ nie została poważnie potraktowana zgłaszana już 20 lat temu propozycja połączenia Oksywia z centrum Gdyni (1)
przy pomocy zwodzonej kładki pieszo rowerowej z ulicy Admirała Wagi do Placu Gombrowicza. Jeśli Gdynia nie zacznie poważnie traktować rowerów jako ważnego środka transportu, dobrze powiązanego ze stacjami PKM i SKM to korki w mieście będą się tylko nasilać, bez względu na liczbę setek milionów przeznaczanych na rozbudowę sieci ulicznej, estakady i tunele dla samochodów.
- 4 3
-
2022-08-23 12:32
bo to nie jest powazny pomysl
W takie cos to sie mozesz bawic na Motlawie a nie na wiele szerszym i bardziej ruchliwym akwenie...
- 6 1
-
2022-08-22 20:26
(1)
Bo nie umiecie jeździć, d**ile
- 11 14
-
2022-08-23 14:32
nie umieją i nie będą umieli
a ty umiesz liczyć to licz na siebie, nie stój w korku, zmień pracę, weź kredyt- 0 0
-
2022-08-22 16:45
(6)
da się obronić bo czas będzie porównywalny a przy okazji nie trzeba ładować więcej milionów na zupełnie nową infrastrukturę
- 18 15
-
2022-08-23 00:01
bez nowej infrastruktury w postaci co najmniej wiaduktu na Hutniczej (5)
ten przebieg (przez Chylonię) jest kompletnie bez sensu.
- 18 4
-
2022-08-23 07:25
Wiadukt albo tunel na Hutniczej ma być (4)
Popatrz na plan miasta. Ulica idzie tu łukiem, a wiadukt (czy tunel, już sam nie pamiętam) od dawna jest planowany po prostej.
- 9 3
-
2022-08-23 10:16
to że gierkowscy planiści coś wymyślili (3)
nie znaczy że zostanie to zrealizowane.
Trójmiasto jest pełnie spapranych realizacji danych planów, które wykastrowano z istotnych komponentów...- 7 2
-
2022-08-24 07:58
Oglądałeś mapy wariantów?
Tam ten wiadukt kolejowy jest.
- 0 0
-
2022-08-23 11:27
TAK tylko od czasów E.Gierka jest tam pozostawione miejsce Obłuże-ul.Północna-Obwodnica... - miejsce na tą inwestycję (1)
gdzie indziej miało by takie połączenie powstać? ... nad elektrownią? na gęsto obudowanej ul.puckiej? oczywiście, że NiE.
bo wyjazd na ul.Pucką skończy się Masakrą Totalnie Zakorkowaniem ul.Chylońskiej- 5 0
-
2022-08-23 11:48
o tym, między innymi,
piszę...
Takim samym planem było zostawienie miejsca przy Piaskowej.
Czy zostanie wykorzystane?
Ostatnio modne jest budowanie apartamentów przy torach... ;)- 5 0
-
2022-08-22 16:19
To bardzo zły pomysł znacząco przedłużający czas podrózy (5)
Ale o to chodzi - im gorzej, tym lepiej...
To również wariant najbardziej kosztowny, wymagający budowy bezkolizyjnych przejazdów. Tak się składa, że te przejazdy są w gestii Kolei. Więc "czekaj tatka latka"...
Miasto otrzepie spracowane dłonie, otrze zroszone potem czoło i rozłoży ręce wskazując na pustkę w kasie.
Tak jakAle o to chodzi - im gorzej, tym lepiej...
To również wariant najbardziej kosztowny, wymagający budowy bezkolizyjnych przejazdów. Tak się składa, że te przejazdy są w gestii Kolei. Więc "czekaj tatka latka"...
Miasto otrzepie spracowane dłonie, otrze zroszone potem czoło i rozłoży ręce wskazując na pustkę w kasie.
Tak jak zrobiło w przypadku wiaduktów na Karwinach.
Obecnie trwa przebudowa torowisk wokół portu. Tory ruchu pasażerskiego mogły tam powstać w ramach tego zadania. Na początek...- 33 41
-
2022-08-22 16:34
(4)
O tak, lepiej żeby pociągi pasażerskie lawirowały pomiędzy pociągami towarowymi w porcie... I co to za pomysł, żeby "przy okazji" przebudowy torowisk wokół portu robić tory pasażerskie? Może jeszcze wybudować aquapark i wrzucić w koszty?
- 48 26
-
2022-08-22 18:05
taki właśnie wariant był przedstawiany jako preferowany rok temu (2)
""To owoc wielomiesięcznej pracy. Przedkładamy projekt realistyczny, mocno wybiegający w przyszłość. Analizowaliśmy nie tylko dogodność przebiegu, ale także przepustowość linii kolejowej uwzględniając, że na odcinku pomiędzy Chylonią a Pogórzem jest największe obciążenie. Przedstawiamy wariant optymalny, który na długie lata zapewni bezkolizyjny
""To owoc wielomiesięcznej pracy. Przedkładamy projekt realistyczny, mocno wybiegający w przyszłość. Analizowaliśmy nie tylko dogodność przebiegu, ale także przepustowość linii kolejowej uwzględniając, że na odcinku pomiędzy Chylonią a Pogórzem jest największe obciążenie. Przedstawiamy wariant optymalny, który na długie lata zapewni bezkolizyjny transport i nie będzie ingerował w tereny, którymi zarządza Port Gdynia mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki."
Znajome, nic nie znaczące frazesy...- 26 4
-
2022-08-23 11:23
PKPiści nie mogą od 7lat ogarnąć wiaduktu nad torami Obłuże-Chylonia (1)
a mieli by zrealizować tak nieoPiSanie ambitny projekt?
- NO WAY!- 2 2
-
2022-08-23 11:46
raczej stwierdzono, że kontunuacji nie będzie...
to po co sobie komplikować sprawę...
I strony się rozeszły w poczuciu "dobrze" spełnionego obowiązku...- 4 0
-
2022-08-22 17:36
jak nie ma sie argumentów, najłatwiej ironizować
Tak to jest możliwe i taki wariant również był brany pod uwagę.
To najkrótsze, najszybsze i najbardziej oczekiwane połączenie.
A że pomimo wielu lat dyskusji nie wzięto tego pod uwagę przy przebudowie torowisk, jest bardzo znamienne.
Oczywiście, lepiej robić dwa razy niż raz... To taki jeden z wielu motywów...- 24 18
-
2022-08-22 16:14
obejrzyj załączony film (2)
- 16 15
-
2022-08-23 10:46
Po co ten hejt? (1)
- 2 1
-
2022-08-24 07:48
Po co używasz
słowa, którego nie rozumiesz?
- 4 0
-
2022-08-22 17:19
Czemu nie do Gdyni Centrum? (43)
Chylonia i tak nie załatwi większości pasażerów / kierowców. Zobaczycie, że te pociągi będą jeździły prawie puste, a ludzie do centrum będą wciąż stali w godzinach szczytu w korkach.
- 156 136
-
2022-08-23 04:33
Są tory przecież Dobrego osobne też.
04:32 29
- 0 3
-
2022-08-22 20:16
Człowieku! (5)
w chyloni mieszka najwięcej ludzi w gdyni!!
chylonia to taki wrzeszcz drugi tyle że w gdyni- 5 11
-
2022-08-23 00:53
teraz to zauważamy?
a jak wybory, to kombinacje aby wpływ tego faktu zniwelować...
- 3 0
-
2022-08-23 00:09
i wszyscy oni jeżdżą na Pogórze? (3)
Jeździ się głównie do roboty, a tej mieszkańcy Chyłki raczej nie szukają na Oksywiu.
Kierunek strumienia jest do Głównej i przesiadka.
Reszta to "residua"...- 9 1
-
2022-08-23 10:12
A kumacie (co poniektórzy), że (2)
To nie SimCity na kodach więc wytyczenie przebiegu linii kolejowej w silnie zurbanizowanym terenie jest mocno ograniczone i wykorzystuje w znacznej mierze istniejącą infrastrukturę? Dzięki temu też jest to w ogóle jakkolwiek osiągalne finansowo?
- 3 6
-
2022-08-23 15:17
"wytyczenie przebiegu linii kolejowej"
Te linie istnieją, trzeba je najwyżej "nieco" przezbroić i wyposażyć (sygnalizacja i sterowanie - to się właśnie teraz wszystko wymienia!), aby ruch pasażerski był możliwy z potrzebnymi parametrami.
- 2 0
-
2022-08-23 11:00
od tego mamy naszych "wybrańców"
kompetentnych, dynamicznych, wykształconych i światłych...
Aby wiedzieli, policzyli i dbali o interes wyborców...
A nie chadzali bokami za własym interesem...- 5 0
-
2022-08-22 19:54
Lepiej jechać 30 min
Niż stać 60
- 7 4
-
2022-08-22 19:42
A dlaczego mam jechać do Gdyni głównej na pociąg jak mieszkam w Chyloni?? (2)
- 2 12
-
2022-08-23 00:51
Możesz się przejść na drugą stronę Puckiej
Gdzie mógły powstać przystanek.
Strumień z Chyloni na Pogórze jest raczej marginalny...- 6 1
-
2022-08-22 20:32
Jedz autobusem, jak tak zle
- 5 2
-
2022-08-22 18:10
(1)
Wg mapki pociągi do stacji Oksywie mogłyby jechać torami po mniejszym łuku z prawej strony bocznicy Gdynia Port, a nie pchać się aż do Chyloni.
- 13 2
-
2022-08-22 19:03
taka trasę przewidywał wariant "docelowy" ogłaszany rok temu
coś się widać odwidziało...
- 12 2
-
2022-08-22 17:51
bo jest na Lotnisko...
z dziury do dziury...
- 1 6
-
2022-08-22 17:28
Przeciez z Chyloni i tak pojada do Centrum (10)
A nie da się przez środek portu zrobić Lini kolejowej
- 16 16
-
2022-08-22 18:13
jak sie chce, to się da... (9)
I to zakładał wariant sprzed roku...
Widocznie się nie chce... To mamy za to plany linii turystycznej...- 12 8
-
2022-09-27 19:29
Nie, nie da się. Rezerwy terenu zostały wyczerpane.
- 0 0
-
2022-08-24 06:06
Wariant o którym mówisz
nie uwzględniał wszystkich okoliczności. Później został zweryfikowany przez konsultanta i PLK.
- 0 0
-
2022-08-23 15:12
Wariant
Taki był wariant z przed 2wś.Poczytajcie. Ale chodziło o ruch kołowy .
- 0 0
-
2022-08-22 18:59
(5)
O tak, wepchnięcie linii pasażerskiej w środek torów towarowych w porcie to świetny pomysł! Zamiast linii turystycznej, miałbyś linię dla miłośników kolei - mogliby godzinami podziwiać przejeżdżające towarowe/
- 15 12
-
2022-08-24 06:06
Pomysł był dobry ale niewykonalny, co się okazało nieco później.
- 0 0
-
2022-08-22 20:44
nie w środek a boczkiem. (1)
na tym polegał problem, aby taki tor (i sterowanie) wydzielić.
Podziwiać nie ma czego, bo zbytnio dużego ruchu tam nie ma.
Nie da się ukryć, że prosty remont, powielający rozwiązania sprzed prawie 100 lat jest znacznie łatwiejszy, ale przydałaby się rewizja dawne wizji i trochę wartości dodanej...- 13 2
-
2022-09-27 19:30
boczkiem to sobie możesz wyłożyć brytfankę do kartoflaka.
- 0 1
-
2022-08-22 20:36
Może chodziło o tunel/ metro? (1)
W takim przypadku warto by pomyśleć o połączeniu Gdynia Główna - Skwer Kościuszki - Gdynia Port Oksywie itd
- 2 4
-
2022-09-27 19:29
zasponsorujesz?
- 0 0
-
2022-08-22 17:28
(4)
Nawet metrze trzeba się przesiadać! Nie widzę problemu. Ważne żeby powstała. Ale do póki rządzi PiS nie ma szansy na fundusze z UE .
- 31 26
-
2022-08-22 18:25
A jak będzie rządził tusk (1)
To nie powstanie bo nie bedzie na wklad własny
- 16 23
-
2022-08-22 19:13
rozumiem że teraz jest na wkład własny, ale jak będzie Tusk, to wszystko wyparuje
jak absurdy macierewicza
- 19 6
-
2022-08-22 18:08
do póki??? Co za dysdzban! (1)
- 11 6
-
2022-08-22 20:28
Dys co? Na polski chodziłeś? Czy urzędowy banderowski?
- 7 8
-
2022-08-22 17:25
(6)
Linia do Chyloni ale pociągi mogą przecież jeździć do Głównej i gdziekolwiek dalej po już istniejących torach
- 64 8
-
2022-08-22 18:08
"mogą przecież jeździć do Głównej" - może mogą, ale nie będą (4)
bo to tory SKM a marszałek nie da na to kasy.
- 14 9
-
2022-08-22 23:29
Dlaczego nie? (3)
To w większości są linie komunikacyjne miejskiej i organizatorem jest w tym przypadku miasto Gdynia. To miasto będzie zamawiać pociagi a nie Marszałek.
- 2 12
-
2022-09-27 19:22
Tego jeszcze trzeba, żeby Gdynia zamawiała przewozy kolejowe.
Od tego jest urząd marszałkowski, który powinien zawrzeć w tej sprawie porozumienie z wieloma gminami, do których kolej pasażerska dociera. Tyle że pomorski urząd marszałkowski powinien jako symbol mieć nie gryfa, ale d... z uszami.
- 4 0
-
2022-08-23 00:06
zorientuj się najpierw, jak to działa (1)
Gdynia jak ognia unika jakichkolwiek kosztów. Przyczyną jest stan budżetu i dziwne priorytety. Pewnie bardzo by chciała sprzedać problem marszałkowi problem, tak jak wiadukty na Karwinach.
Akurat za kolej odpowiada marszałek i on jest stroną dla SKM/PKM. Jak i czy rozlicza się z miastami, to ich słodka tajemnica. Gdańsk zdecydował się na "wspólny" bilet SKM/PKM/ZKM - Gdynia nie wyraziła zainteresowania.- 10 5
-
2022-09-27 19:26
Klepiesz bzdury, bo nie rozumiesz na czym polega prawdziwa kolej.
Gdynia może sobie własną kolejkę linową zafundować, ale przewozy pasażerskie na prawdziwej kolei to zasięg co najmniej regionalny, więc byłoby dziwne gdyby Gdynia fundowała przejazdy ludziom z Kościerzyny czy Kartuz. Od organizowania takich rzeczy jest właśnie urząd marszałkowski, który powinien z gminami zawrzeć porozumienie. Tyle że ten urząd zatrudnia takie orły, które można trzymać w pokojach z otwartymi na oścież oknami.
- 2 0
-
2022-08-22 17:29
a będą? Czy nie będzie znów takiej samej bzdury jak z PKM które dojeżdza do Wrzeszcza?
- 47 11
-
2022-08-22 17:28
Pomyśl (5)
To, że tory zostaną wybudowane tylko do Chyloni, nie znaczy że pociągi nie będą jeździły do Gdyni Głównej lub dalej -_-
- 20 13
-
2022-08-22 18:12
Nie róbmy z tego Inter Regio (2)
A dalej to niby po co skoro można się przesiąść?
- 2 4
-
2022-08-23 17:39
Przesiadki nie są takie fajne szczególnie jak nic nie jest ze sobą skomunikowane. W Gdańsku jest tak samo, jak chcesz się na PKMkę przesiąść.
- 0 0
-
2022-08-22 19:02
"można się przesiąść"
czyli stracić kolejne 15 minut.
W i tak przedłużonej turystycznym wariantem, trasie- 17 7
-
2022-08-22 18:11
nie pojadą (1)
Bo SKM zechce za taki przejazd zdrowej kasy, a na torach PLK nie ma miejsca na ruch aglomeracyjny.
- 12 8
-
2022-09-27 19:28
Załóż własną kolej i jeźdź za darmo.
- 0 1
-
2022-08-22 18:43
Gdyby chociaż odcinek na Oksywie (8)
Powstał do 2025 to byłoby super, ale pewnie nawet do 2030 nie powstanie.
- 163 6
-
2022-08-23 11:56
Jeśli za to będzie odpowiadać główny gryzoń/przekrętas
to z tego nic nie będzie - jak z lotniska - 90 baniek umoczone - kumple obłowieni i fajnie jest
- 6 2
-
2022-08-23 11:31
Będzie jak z lotniskiem.
- 5 2
-
2022-08-22 21:13
Odcinek na Oksywie jest od dawna! (4)
Gdynia Port Oksywie - nieczynna stacja PKP znajdująca się w Gdyni, w południowej części dzielnicy Oksywie. Do roku 1994 funkcjonowała jako stacja końcowa dla pociągów osobowych z Kościerzyny, obecnie kursują po niej tylko pociągi towarowe.
Do 1993 w godzinach szczytu linią kursowały 4 pary pociągów z Gdyni Chyloni. Pierwszy kursGdynia Port Oksywie - nieczynna stacja PKP znajdująca się w Gdyni, w południowej części dzielnicy Oksywie. Do roku 1994 funkcjonowała jako stacja końcowa dla pociągów osobowych z Kościerzyny, obecnie kursują po niej tylko pociągi towarowe.
Do 1993 w godzinach szczytu linią kursowały 4 pary pociągów z Gdyni Chyloni. Pierwszy kurs pociągu na Oksywie przyjeżdżał z Kościerzyny i tam też wracał ostatni kurs w kierunku Chyloni. Pociągi te zestawione były przeważnie z wagonów piętrowych ciągniętych lokomotywą spalinową SP42 lub SU42, a w sezonie zimowym - ze względu na trudny profil trasy - lokomotywą serii SU46. Przed wprowadzeniem trakcji spalinowej obsługę trakcyjną zapewniały parowozy. Pociągi te dowoziły pracowników na Oksywie na godziny siódmą i ósmą oraz odwoziły do domów po piętnastej i zwane były potocznie baną (kaszb. ban, bana = pociąg) lub - z uwagi na porę odjazdu z Oksywia - 15.10 do Jumy.
Data otwarcia: 1937
Data zamknięcia: 1993- 26 0
-
2022-08-23 00:11
ale wtedy nie było korków (2)
na Hutniczej.
W tym połączniu nie są problemem tory, a konieczność zamykania Hutniczej co 10-20 minut.- 8 6
-
2022-08-23 07:41
Nie ma problemu Hutniczej bo ulica ma pójść tunelem (1)
pod koleją.
Ja bym tam dodał przystanek dla pracujących na Hutniczej.- 4 5
-
2022-08-23 14:09
a kto ten tunel zbuduje?
Zarzadca drogi, czyli miasto?!
Taaa, tak jak i wiadukty na Karwinach...
Oj, ma z ta Gdynia marszalek...- 2 1
-
2022-08-22 23:06
Tak! Cudowne wspomnienia
Jeździłam baną z Oksywia do Chyloni wracając od babci. Stacja znajdowała się tuż na przeciwko domu. Jeszcze dojadałyśmy obiad, jak mama wolała nas na pociąg
- 9 0
-
2022-08-22 19:57
Nie żartuj, w nieco ponad dwa lata? :)
Nie ma szans, dokumentacja dwa lata, budowa dwa lata to byłoby bardzo szybko. Zakładam że przy dobrych wiatrach ok. 5 lat od dzisiaj
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.