• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu

Patryk Szczerba
24 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Północne dzielnice Gdyni mogą zyskać w ciągu najbliższych sześciu lat połączenie kolejowe, które odciąży transport autobusowy. Północne dzielnice Gdyni mogą zyskać w ciągu najbliższych sześciu lat połączenie kolejowe, które odciąży transport autobusowy.

Rozważane były dwa warianty, ale mógł zostać wybrany tylko jeden. Ostatecznie nie przez Chylonię, a przez tory biegnące obok portu zobacz na mapie Gdyni i dalej przez część Pogórza, Obłuża i Oksywia z ostatnim końcowym przystankiem przy lotnisku będzie przebiegała linia kolejowa PKM do północnych dzielnic Gdyni. Za kilkanaście tygodni okaże się, czy projekt otrzyma dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.



Zaaprobowany przebieg Kolei Metropolitalnej, który jest w trakcie realizacji Zaaprobowany przebieg Kolei Metropolitalnej, który jest w trakcie realizacji

Czy poprowadzenie linii PKM z pominięciem Chyloni to dobry pomysł?

O tym, że takie połączenie jest konieczne, zwłaszcza, że coraz bardziej zaludnionym miejscem staje się gmina Kosakowo władze Gdyni przekonują od dawna. W ostatnich latach przybywa tam lawinowo mieszkańców, poszukujących spokojniejszych niż Trójmiasto terenów. Dość powiedzieć, że w 2007 roku zameldowanych w gminie było ok. 7 tys. mieszkańców. Teraz liczba ta znacznie przekroczyła 12 tys. Do podziału unijnych pieniędzy coraz bliżej, dlatego kwestia odcinka PKM na północ Gdyni zaczyna wywoływać coraz więcej emocji i pytań.

Znana jest ostateczna trasa. W ostatnim czasie pojawiły się głosy, by połączyć Obłuże i Kosakowo linią kolejową przez Chylonię, która była wykorzystywana jeszcze w latach 90. XX wieku. Gdyńscy planiści są przekonani, że lepszym wyjściem jest trasa z wykorzystaniem kolejowej infrastruktury w porcie.

Czytaj też: Plany transportowe Gdyni na najbliższe lata

- Rzeczywiście, były w tym zakresie analizy, czy nie lepiej byłoby, gdyby pociągi jechały przez Chylonię. Jednak postanowiliśmy opierać się na studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni, który przyjęliśmy w 2008 roku. Tam określiliśmy wariant kolejowy prowadzący przez port, jako najtrafniejszy i przy tym zostajemy - opowiada Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Według planów pociąg po stacji Gdynia Stocznia zatrzymywałby się na przystankach "Port", "Pogórze", "Obłuże Górne", "Port Lotniczy Gdynia -Kosakowo" Dodatkowym argumentem za taką trasą jest liczba pasażerów, którą mogłaby obsłużyć linia oraz krótszy czas podróży.

Czytaj też: Przystanek PKM w szczerym polu. Jak dojadą do niego podróżni?

- To znacznie efektywniejsze, również dla przemysłu rozwiązanie, który funkcjonuje na tej trasie coraz prężniej. Tory do Oksywia zostały już zmodernizowane, niepotrzebne byłyby więc wielkie inwestycje w tym zakresie. Koniecznością jest budowa nowych przystanków - zaznacza Stępa.

W najbliższym czasie okaże się, że z jakiej puli środków inwestycja będzie mogła być realizowana. Wiadomo, że w grę nie wchodzą Zintegrowane Inwestycje Terytorialne, skąd po konsultacjach większość projektów transportowych wypadło. Środki na przeprowadzenie kolejnego "gdyńskiego" odcinka PKM będą więc poszukiwane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Pomorza oraz w programach krajowych.

Pieśnią przyszłości jest budowa linii kolejowej do Wiczlina i Chwarzna, która można zostać zrealizowana najwcześniej za 15-20 lat.

Materiał archiwalny

Zobacz, jak wyglądał Dzień otwarty na budowie PKM.

Miejsca

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • No i to jest pomysł a nie lotnisko (15)

    Nie jestem z Gdyni, ale ten pomysł ma w końcu jakiś sens :)

    • 174 17

    • (9)

      Lotnisko wspomagające Gdańsk też ma sens moim zdaniem.
      Latam dość często i zdecydowanie bliżej mam do Kosakowa niż Rębiechowa (szczególnie, że loty mam często około 6 rano). Poza mną jest naprawdę dużo takich osób.

      • 33 58

      • (8)

        Ja bym chciał reaktywacji lotniska na Zaspie. Też miałbym bliżej niż do Rębiechowa. Poza mną jest dużo takich osób. Wszyscy tego chcą i nikt nie zaprzecza.

        • 78 14

        • (4)

          Niby gdzie? Miedzy blokami?! :/

          • 9 46

          • (3)

            Kolega chyba nie skumał sarkazmu...

            • 68 7

            • (2)

              Porównanie blokowiska Zaspy z Kosakowem jest niedorzeczne i nie dotyczy tematu artykułu.

              • 10 54

              • Eee tam.. (1)

                Poziomem nierorzecznosci nie odbiega to mocno od pomyslu lotniska w Kosakowie.

                • 13 6

              • ja bym wolał zapasowe lotnisko w rumi pas już jest tylko trzeba dobudować infrastrukturę

                • 0 0

        • no tylko totalny głupek może coś takiego napisać?

          to już nie parter ale dno i pod nim następne. Wstyd mi za takich kolesi z Rębiechowa

          • 2 19

        • (1)

          ja bym chcial przywrocenia lotniska miedzynarodowego sprzed wojny w rumi. tez czetsto mam loty o 6 i bardzo by mi pasowalo, bo chodzilbym na piechote.

          • 28 5

          • hitler mial 30 lotnisk w Polsce, wszystkie miedzynarodowe

            • 10 1

    • To lotnisko było i będzie do tego na przekór z wiekszym rozmachem

      A okoliczności związane z KE i tym nieszczęśliwym donosem na lotnisko w Gdyni, zresztą już go kiedyś Anglicy bombardowali wraz z portem. Sam pomysł lotniska najlepszy z możliwych do tego realizowany po niskich kosztach w bardzo zlej atmosferze politycznej nękającej Gdynię, ale mieliśmy przy okazji demonstracje politycznego zabójstwa projektu w imię... no właśnie, w imię czego? Na to sobie odpowiemy jutro! Bo chyba nie o niskie sondaże Adamowicza tu chodziło?

      • 14 20

    • Budowanie linii kolejowej do zbankrutowanego lotniska nie ma sensu (3)

      Kolejna kasa wydana bez sensu

      • 11 21

      • byc moze, ale na polnocne dzielnice Gdyni ma jak najwiekszy sens

        • 22 1

      • fake

        • 5 4

      • o nie, znów ten realny wariat się udziela.

        • 4 5

  • Gadanie o przyszłości - typowo Gdyńskie (11)

    A może najpierw buspas na Wiśniewskiego i Kwiatkowskiego. Tańsze i szybsze rozwiązanie. W końcu bus do dworca z Obłuża gdy nie ma korku jedzie mniej jak 10 minut więc po co komu ta kolejka. No ale w Gdyni to nigdy nie przejdzie. W tym mieście samochody to świętość. A korki przez to coraz większe.

    • 44 121

    • Jak tam w Banienie ? (2)

      • 25 2

      • jak na Spacerowej .............. (1)

        końca nie widać, a Słowackiego .....pomilczymy

        • 16 7

        • to może. buspas. na spacerowej ;)

          • 21 2

    • właściwie Gdynia ma najbardziej restrykcyjne przyjęte współczynniki do obliczania ruchu i miejsc parkingowych w kraju, więc Twoje gadanie o tym, że samochód to świętość w Gdyni można włożyć między baje.

      • 24 8

    • Były Gdynianinie - wyjątkowo bezsensowny komentarz stworzyłeś.

      • 18 2

    • Widzisz trzeba czytać ze zrozumieniem. Gdańsk południowe dzielnice od kilkunastu lat blisko 35tys ludzi

      i jedno nitkowe drogi dopiero gdy korki powodowały że parę kilometrów robiło sie w 45minut to zaczęli robić plany, w Gdyni masz inaczej przewidują gdzie będzie więcej ludzi i zaczynaja budować nowe szersze drogi patrz Chwarzno i rozszerzenie chwarzniejskiej, mieszkałem w Gdańsku na Zakoniczynie i do Lotosu jeździłem 45minut rano a to 9 km, ciekawe bo z witomina przez główną miastem jeżdzę 35 minut

      • 13 17

    • To nie ma szans na zadziałanie.. (1)

      Za duża liczba zjazdów i wjazdów z Estakady. Samochody osobowe muszą mieć moiżliwość odpowiednio wczesniej zjazdu na prawy pas. Licząc że nasi "genialni" kierowcy to "cffaniaki" to od razu byłby korek "bo ja przecież zaraz zjeżdżam" i tak już 2 zjazd minął jadąc do 4..;/

      Niestety nie ma szans.. A jak ktoś postawi fotoradar (jak na buspasie na podwalu przedmiejskim w Gdańsku) to zaraz będzie że "państwo policyjne".
      niestety brak kultury kierujących.. nie za zmiłuj ;/

      • 7 6

      • trasa łazienkowska, Warszawa - takie rozwiązanie funkcjonuje i ma się dobrze

        • 4 0

    • Były gdynianin

      Kolejne najsłabsze ogniwo odpadło! Baj baj!

      • 5 3

    • (1)

      Może i autobus jedzie tylko 10 minut, lecz czas podróży to nie tylko czas przejazdu poszczególnymi środkami lokomocji, to również czas spędzony na przesiadkach. Zazwyczaj na dojście z dworca skm do przystanka zkm to ok. 5 minut a na autobus bardzo często muszę czekać ok 10 minut. Przesiadki niestety wydłużają podróż.
      Mnie by cieszyło bezpośrednie połączenie z Gdańska do Gdyni Obłuże - Pogórze.

      • 8 1

      • mnie również :] byłaby bajka :]

        • 3 0

  • Mozecie sie smiac lecz to wlasnie Gdynia tworzy system tzw. Metropolii ! (19)

    Jedynie prezydent Gdyni ma wizje na rozwoj i patrzac jak na polskie warunki Gdynia sie zmienia na lepsze w odroznienia do naprawde zasciankowego Gdanska i Sopot. Nie wszystko wszystkim musi sie podobac lecz to nie umniejsza faktom zmian i rozwoju . Czas sie przygotowac na wspolna strefe handlowa USA - UE i to wlasnie Gdynia moze odegrac w tym kluczowa role na Pomorzu a lotnisko bedzie wrecz konieczne .

    • 115 119

    • (2)

      Wyluzuj, wyluzuj, czy cykasz nadgodziny w UM?

      • 42 20

      • a ty cykasz godziny w opozycji?

        czy jednak charytatywnie?

        • 11 22

      • Każdy sądzi po sobie realniaku.

        • 3 9

    • zmien dostawce

      • 12 4

    • (2)

      Obudź się, lotniska nie będzie.

      • 15 14

      • to się zdziwisz. Kosakowo da radę. (1)

        będzie. kasa za magazyny gazu. drugi kuwejt.

        • 13 10

        • buehehehe. heroina stop.

          • 9 4

    • bełkot uwielbieniowy bez argumentów, danych i faktów

      Chciałaby dusza do raju, ale anieli nie pozwalają...

      • 19 6

    • Co za zakompleksiony bełkot. (6)

      Gdańsk i Sopot rozwijają się w dużo większym tempie niż Gdynia.
      Gdańsk i Sopot są bogatsze od Gdyni (PKB per capita, budżet na 1 mieszkańca).
      W Gdańsku przeprowadzane są oraz planowane inwestycje liczone w miliardach zł.
      Gdańsk ma nadwyżkę budżetową, Gdynia ma deficyt i musi oszczędzać (kosztem głównie inwestycji).

      Takie są fakty.

      • 29 26

      • (3)

        ahaha, mijasz się z prawdą niestety (niestety, bo jestem z Gdańska). Sprawdź proszę dokładniej kto ma większy dług, a później się wypowiadaj.

        • 11 16

        • Czym innym jest dług, a czym innym bieżąca sytuacja budżetowa. (2)

          Sprawa jest taka, że długi mają wszyscy, Pytanie tylko co za te długi wybudowano a co stracono. Jeśli chodzi o Gdańsk (moim zdaniem) bilans mimo wielkich długów jest jednak na plus.

          Trasa Słowackiego, Trasa Sucharskiego (wyjazd z portu), Trasa WZ, Stadion wyremontowane prawie wszystkie trasy tramwajowe w mieście, stosunkowo gęsta sieć (!) ścieżek rowerowych (to tylko inwestycje miejskie!! do tego trzeba dodawać Autostradę i Obwodnice Południową). TO wszystko wpływa na komfort życia w mieście.

          Możecie oczywiście narzekać proszę.. ale jak spojrzycie na fakty to widać co zrobiono, a co dopiero czeka na realizacje. A w Gdyni narzazie trochę posucha jeśli chodzi o infrastrukturę (nie licząc Chwarznieńskiej), ale oczywiście mogę się mylić ;-)

          • 27 7

          • mylisz sie ! Gdynia poprostu juz dawno ma lepsza infrastrukture drogowa . (1)

            Gdansk musial budowac drogi a Gdynia juz dawno je miala . Wiec logiczne ze Gdynskie inwestycje sa inne i w '' co innego''. Przeciez Gdynia ma lepiej rozwineta siec drogowa . Gdynia juz dawno ma tez tzw. kolej metropolitalna do Koscierzyny wiec na zwykly rozum inwestuje w inne sprawy lub ulepsza to co jest .

            • 20 26

            • Jakie drogi ma Gdynia? Wiecznie remontowaną estakadę? Wielkopolską?

              • 7 2

      • Sopot sie rozwija? (1)

        bez zartow.... to miasto wymiera. Bez Gdyni i Gdanska nie byloby Sopotu - ot taka dzielnica gdynsko-gdanska. Najbardziej potrzebna inwestycja w Sopocie to szpital geriatryczny.

        • 21 4

        • Sopot by nie istniał bez kolesi GWE i GKA.

          Wystarczy popatrzeć na rejestracje kto tam zjeżdża w weekendy. Panienki zaczepiają klientów na Monciaku już o 13.00. Staczamy się panie Karnowski :-)

          • 3 1

    • Zgadzam się z wypowiedzią, z tym, że uważam, że ani Gdansk ani Sopot nie jest zaściankowy.

      • 7 2

    • Gdynia

      Nie była i w tym 100-leciu nie będzie metropolią .
      rybacka wioska za sopotem...

      • 14 17

    • Lotnisko w Kosakowie , to oczywisty nonsens

      Zwłaszcza gdy jeszcze planuje się rozbudowę PKM, która można do Rębiechowa dojechać w 15 minut.Prezdydent Gdyni od jakiegoś czasu oderwał się od rzeczywistości i zamieniłz Adamowiczem , który kiedyś kreslił plany, wizualizacje i ogólnie bajał o inwestycjach, a od kilku lat bardzo skutecznie działa w Gdańsku, podczas gdy Szczurek kiedyś działał energicznie i sensownie,a teraz idzie w najbardziej nonsensownym kierunku. Zastanawiam się kto go do tego podjudza? Ktoś z promocji i rozwoju miasta czy jakiegoś działu PR?

      • 13 6

    • jakieś argumenty oprócz populistycznych haseł?

      • 0 0

  • A czy pojedzie tam pseudolino?Informacja dnia to taka Pociągi z Pesy Dart lepsze niż Pendolino (22)

    Dzisiaj okazuje się, że Pendolino jest gorszym wytworem niż produkty Pesy. Pendolino nie otrzymało homologacji nawet do 160 km/godz. A warunki przetargu były takie, żeby wykluczyć polskie firmy.Teraz sie okazuje PKP Intercity podpisały w piątek umowę z bydgoską spółką Pesa na dostawę i serwisowanie 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart. Wartość kontraktu wyniesie 1,3 mld zł, z czego 70 proc. stanowić będzie dofinansowanie unijne. Pociąg jest przeznaczony do jazdy z prędkością 160 km/, a docelowo może być produkowany z przeznaczeniem do prędkości 250 km/h.Komponenty i podzespoły do produkcji nowych składów dostarczy ponad 350 przedsiębiorstw z Polski. ..

    • 51 28

    • (12)

      Odstaw prochy - wyraźnie ci szkodzą

      • 13 16

      • leming juz na dzisiaj limit lemigozy wyczerpałes (2)

        • 5 15

        • z czego cie mozna okrasc (1)

          z berecika chyba jedynie...

          • 7 4

          • za to ciebie zapewne z sandałów razem z białymi skarpetkami :D

            • 2 6

      • a jakieś argumenty ad meritum POwski tłuku??? (7)

        • 6 12

        • (6)

          Baranku boży a co mają twoje wypociny wspólnego z treścią artykułu? Możesz wytłumaczyć czy odmóżdżenie nie pozwala?

          • 9 8

          • leming poziom swojej głupoty juz udowodniłes i to nie pierwszy raz (5)

            co nie podoba ci sie ze nikt nie nastawia drugiego policzka? Co maja twoje wypociny do artykułu.Leming nikogo swoja głupotą juz nie zaskoczysz!
            Ale prawda w oczy koleje każdego leminga to jest właśnie wasza odpowiedz na konkrety na fakty wyzwiska i nic więcej.Można było kupić od razu Polskie Pesy i pokazać innym ze nie potrzebujemy pseudolino bo mamy lepsze 5 razy taniej tak właśnie się buduję silną gospodarkę i dba o Polskie firmy i przemysł.A ty co leming na pisałeś od razu jadem się zaplułeś!!

            • 2 8

            • (1)

              Słuchaj narodowy głupolu - PESA nie wystartowała z powodu, że nie produkuje pociągów do ruchu dalekobieżnego. Z resztą PKP IC nie bardzo wiedziało co kupuje i teraz nie ma nic. Ani pociągu ani kasy. Bo w PKP IC rządzą takie barany jak ty.

              • 9 3

              • nie wytłumaczysz takiemu chocbys nie wiem jak jasno sie wyrazał

                klucz do jego mózgu czy czegos co tam jest w tym miejscu maja jarozbaw i ojciec malwersant

                • 6 1

            • mozg ci sie zaciął ze ciagle jednego słowa naduzywasz?

              • 2 1

            • Rzekomy Polaku! Naucz się podstaw polskiej gramatyki i ich przestrzegaj,bo oczy bolą! (1)

              Mianownik: kto? co? Leming
              Dopełniacz: kogo? czego? Leminga
              Celownik: komu? czemu? Lemingowi
              Biernik: kogo? co? Leminga
              Miejscownik: o kim? o czym? O lemingu
              Nadrzędnik: z kim? z czym? Z lemingiem
              Wołacz: O! LEMINGU!

              • 3 1

              • dureń, durnia, durniowi, durnia, durniu, durmiem - o durniu

                • 0 2

      • 1. Pendolino jest francuskie !!!! nie wloskie, kiedys byla ale przed przetargiem w 2008 bylo juz francuskie - wychylne pudlo to wynalazek wloski, epokowy, jak ABS w aucie - nieuku
        2. Pendolino wygralo dwa przetargi w RP - 1998 i 2008, w roznych opcjach politycnych w Polsce, zarowno jako wloskie i francuzkie stawalo 6 producentow w tym Siemens - czytac baranie
        3. W 2008 Pesa prowadzila prace koncepcyjne nt pociagow generacji 250 i nie miala pojecia o nowoczesnych skladach no moze robili juz ladne plastiki na zewnatrz no ale i polonez byl super autem przeciez tylko kto nim jezdzi w Europie
        4. obecy rekord predkosci pocigu polskiej produkcji to Pesa 611 M na trasie Moskwa petersburg /szerokie tory/ i wynosi 201km/h z 04.2013 do Pendolino jescze brakuje
        5. Koszt zkupu pendolino to ok 640 mln E w polowie finansowany przez Unie czyli placimy 320 mln dlugoterminowym kredytem z EBR w tym 17 latnie naprawy i remonty - liczyc tluku
        6. Zasilanie na PKP wynosi 3kV stalego a w Europie 28kV zmiennego to tak jakby napedzac burakowoz TDI silnikiem od kosiarki do trawy i to jest prawdziwy problem wyboru pociagu, jakos dziwnie niedostrzegany a nie tory. By jezdzic trzeba miec energie i miejsce - powtorka z fizyki ile potrzeba energi na przyspieszanie i hamowanie czy jezeli miedzy stacjami bedzie 150km czy to sie bedzie oplacac, chyba ze bilet bedzie kosztowal 500pln baranie
        7 Przeanalizuj jelopie inwestycje kolei niemieckich DB w RP, kontrakty z Pesa - rekordowe, dodaj przegrana w przetargu z francuzam - ambicje i bedziesz wiedzial kto za pomoca pismakow i piuarow robi ci goo...o z mozgu choc juz nie trzeba.
        czy znasz moze nimieckie TGV ? a moze oni pierwsie je zrobili ? baranie

        • 1 2

    • (7)

      W momencie ogłaszania przetargu ani Pesa ani Newag nie miały technologii na budowę pociągu, który pociągnąłby 250 na godzinę. Odwołanie go, kiedy byli już oferenci to dopiero byłyby jaja.

      • 19 4

      • to trzeba było nie kupować pociągów które i tak nie są potrzebne przez najbliższe 10-15 lat ze względu na brak infrastruktury (5)

        ZA 3 MILIARDY ZŁOTYCH!!!

        • 8 8

        • ciekawe ile zegarków za to dostał kryminał POwski (1)

          • 9 15

          • wot inteligencja szpagatowa pisuarczyka

            • 11 6

        • pociągi kosztowały połowę

          resztę kosztowała infrastruktura do obsługi i napraw bieżących

          • 1 1

        • (1)

          To trochę jak z narzekaniem, że kupuje się samochód z trzylitrowym silnikiem, chociaż w mieście można i tak jechać góra 50.
          Pendolino może sobie równie dobrze jeździć 160 dopóki infrastruktura kolejowa nie zostanie ulepszona na tyle, żeby rozbujać je do 250.

          Na pierwszy rzut oka to wygląda głupio, ale w dalszej perspektywie ma ręce i nogi: Pendolino kupowany był z myślą o paru wybranych trasach. TERAZ będzie jeździł wolniej, ale jak już zostaną one odpowiednio zmodernizowane, będzie można podbić prędkość przejazdu do 200. Po pół roku, jak wszystko będzie ok, do 220 i tak aż do wartości maksymalnej. Niemcy też tak robili.

          • 2 0

          • Ale potymistyczne plany mówią, że przez najbliższe 10 lat 250 nie będzie nigdzie.

            230 ma być na odcinku CMK - powiedzmy 200km. Czyli 10min szybciej 195km/h To są optymistyczne plany. Reszta to maks 200 (chociaż poza E65 i takich planów nie ma, jest 160), a na 200 (no może 195) taki Dart czy Flirt to połowa ceny Pendolino i ta technologia była (ok u Pesy nie Dart) w momencie prac nad przetargiem.

            • 0 0

      • przetarg był tylko wjednym celu by kase podatnika wyciągnąc i łapówki brac

        Dla przypomnienia HP sie przyznał ze dawał łapówki w POlsce w państwowych przetargach identycznie Holenderski Philips !!teraz poczekamy az się przyzna pseudolino ile łapówki wręczył!!

        • 3 8

    • no i co z tego

      Pendolino już zapłacone!

      • 3 1

  • Pomysl stary jak swiat, ale bardzo dobry (4)

    Juz dawno powinna funkcjonowac taka PKM, z kolejnymi przystankami jak napisano w artykule.
    Jednak stan na dzien dzisiejszy jest taki, ze nie moze byc ona prowadzona tylko i wylacznie do lotniska Kosakowo.
    Obowiazkowo od stacji Pogorze powinna byc poprowadzona dawna odnoga do Portu Oksywie, oraz.......od nowej stacji Obluze Gorne (zlokalizowanej pod wiaduktem w ciagu ulicy plk. Dabka) dwie nowe odnogi: w lewo do UG Kosakowo, wzdluz lotniska, rownolegle do nowej sciezki rowerowej, gdzie winien sie znalezc duzy wezel przesiadkowy oraz..... w prawo do Oksywia Gornego, po sladzie nigdy nie powstalej drugiej jezdni plk. Dabka, az do ul. Zielonej, albo jeszcze dalej przy terenach ogrodkow dzialkowych

    • 55 0

    • Naprawde nie wiem czemu Pan Marek Stepa kaze nam tak dlugo czekac na realizacje podstawowych inwestycji w miescie, ktorepowinny (2)

      To tak jak z tymi trolejbusami: na Fikakowo, na Witomino, na Chwarzno,...
      z tymi busspasami: na Kieleckiej, na Wielkopolskiej, na Morskiej, .....

      Wieczna SFERA MARZEN.

      Zacznij Pan wreszcie realizowac te wizje!!!!

      Droga Rozowa wciaz nie dokonczona, Droga Czerwona nawet nie rozpoczeta, a Pan juz snujesz wizje Nowej Weglowej

      Oj, Fantasta z Ciebie.......

      • 29 4

      • Zwlaszcza ze na wielkopolskiej jest wystarczająco duzo miejsca

        • 3 1

      • my budujemy kolejki linowe i infoboxy

        kazda dzielnica dostanie swój infobox i pomnik wodza gratis

        • 9 3

    • oksywianin - racja!!! no i przystanek na Pogórzu był już wcześniej w planach. Mam nadzieję, że wszystko zostanie zrealizowane.

      • 11 0

  • "A gdyby tak udało się zlikwidować port..." (4)

    - marzenie UM Gdynia.

    • 40 32

    • - morski oczywiście

      • 8 10

    • (2)

      ale bzdury piszesz

      • 7 7

      • (1)

        Dlaczego bzdury? Oczami wyobraźni już widzę te waterfronty, strefy prestiżu, riwiery, skajtałery, mariny i napawających się dumą ambitnych i szczęśliwych mieszkańców przodującego miasta wiecznego słońca i uśmiechu...

        • 23 10

        • i ten pomnik pana z usmiechem

          • 10 8

  • jak zwykle w Gdyni (3)

    bez dofinansowania ze środków Unii Europejskiej nic sie nie da zrobic. Tylko gadanie urzedasow z UM Gdynia.

    • 29 40

    • (2)

      Unia zła, kasa z Unii dobra. Klasyka.

      • 21 3

      • Ha ha ha ha (1)

        Skończy się premier, skończy się kasa dla gdańska.

        • 9 5

        • nawet jak sie skonczy, to cos po niej zostanie

          a w Gdyni sie nie zaczęła i nie zacznie

          • 7 7

  • mapa (5)

    O czym jest ten artykuł? O południu Gdyni czy północy? Po kiego grzyba ta mapa?. nie macie w redakcji przygotowanej, to ją przygotujcie i potem dawajcie kompletny sensowny artykuł.. kolej, o ile będzie, to kwestia kilku lat. My, czytelnicy poczekamy kilka dni... ludzie, czemu dookoła tak wiee bylejakości... i bezsensu

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 77 3

    • eeee daj spokój, co chcesz - przecież ta "redakcja" to wyłącznie stażyści na śmieciówkach (2)

      na granicy analfabetyzmu

      • 17 3

      • (1)

        że nie wspomnę o tytule. Nawet ja, mieszkaniec południowego Gdańska odróżniam Oksywie od Kosakowa....

        • 12 0

        • Ej właśnie, też nie rozumiem, piszą w kilku miejscach o tym, że pociąg pojedzie na Oksywie, ale przecież w planach nie ma stacji "Oksywie". Co to za magia?
          Po za tym, REDAKCJO, jest błąd w drugim akapicie. "Znany jest ostateczna trasa". BŁAGAM.

          • 6 2

    • poprawka

      Jak została poprawiona, nadal nie ma trasy na pln. klasyka kłamstwa.

      • 2 0

    • mapa

      100 % racji. BYLEJAKOŚĆ to wszystko czym popisało się Trójmiasto.pl
      Mieszkam od lat 70 ubiegłego wieku w północnych dzielnicach Gdyni i czytam o terenie który znam i za diabła nie wiem jak pojedzie ten pociąg. Dajcie prawidłową MAPĘ. Dotyczącą tego tematu. Równie dobrze moglibyście dać tu mapę Marsa i tak byłaby równie adekwatna jak ta któą BEZMYŚLNIE TU ZAINSTOWALIŚCIE

      • 0 0

  • To jest naprawdę dobry pomysł! (1)

    Mam nadzieje, że znajdzie się kasa z Unii, oraz, że nie będzie wtopy papierkowej jak z dofinansowaniem lotniska

    • 18 11

    • Panie Szczerba - to Pan ta "pieśń" przyszłości wygrywa, nie UM.

      • 1 2

  • Linię 228 Rumia - Gdynia Port Oksywie dla przewozów pasażerskich uruchomić (11)

    Tory wyremontowane, V= 80 km/h, odchwaścić perony, odbudować wiaty, ewentualnie dobudować peron Rumia - Janowo, może wydłużyć kursy do Wejherowa i puścić szynobus. Mało nakładów, a efekt wymierny.

    • 68 2

    • na odcinku Rumia Janowo - Pogorze te tory sa dostosowane do predkosci 100 lub 110 km/h (9)

      • 18 1

      • Skąd to wytrzasnąłeś? (8)

        Szkoda że nie do 200 km/h.
        Odsyłam do "Regulaminu" PKP PLK - Załącznik 2.1(P), dotyczącym prędkości.
        Popatrz a potem pisz.
        V=70 km/h.

        • 0 12

        • jakies 4 lata temu, gdy jeszcze nimi jedzilem, jakos krotko po modernizacji bylo (7)

          obowiazywala stowka (100km/h).

          Pamietam tez, jak ladnych pare lat temu, robili maly tescik pod publiczke z predkoscia 110 czy 115km/h osiagnieta chyba zmodernizowanym kiblem

          • 10 1

          • Zgadza się.

            Było coś takiego jak "Dni kolei" i był przejazd z Gdyni Głównej przez Gdynię Port do Rumi. Do dzisiaj pamiętam jak Pan Lewiński piał z zachwytu na temat prędkości jaką można rozwinąć na tym odcinku, a turbokibel wyciskał ostatnimi siłami 120km/h.

            • 18 0

          • Przyjacielu zacny (5)

            Sieć trakcyjna jest tylko do Gdyni Port na odcinku 5,5 km.
            I ze względu na profil - nie da się tam pojechać szybciej niż 70 km/h.
            "Setka" to mogła sobie być na papierze.
            A w praktyce pociągi towarowe jadą tam nie więcej niż 30 km/h.
            Jeżeli chodzi rzeczywiście o linię 228.

            • 3 3

            • Szynobus może być mały,spalinowy

              • 9 0

            • Niestety nie ma Pan racji Panie Zenonie (2)

              Sieć trakcyjna jest założona aż do Gdyni Głównej przez Postojową (Port), tak by w pełni móc realizować przejazdy na zasilaniu elektrycznym, od Gdyni aż do Rumii.

              Trakcji nie ma oczywiście na odcinku od przejazdu kolejowego z ul. Pucką do Gdyni Port Oksywie, ale o tym wszyscy wiemy.

              Linia 228 została zmodernizowana i zelektryfikowana nakładem środków Marynarki Wojennej bodajże w 2008 roku i umożliwia przejazd taborem osobowym z prędkością 120 km/h, czego dowiódł wspomniany już przez Kogoś przejazd SKM.

              Niemniej w ruchu codziennym, ale towarowym, zatwierdzonym przez PKP PLK obowiązuje wspomniane przez Pana 70 km/h, co i tak jest niezłą, konkurencyjną prędkością wartą uwzględnienia przy projektowaniu północnego odcinka PKM.

              Uważam,że nie można, projektując nową linię kolejową, zapominać o istniejących w bezpośrednim sąsiedztwie: dzielnicach i istniejących dobrze funkcjonujących odcinkach linii kolejowych, zwłaszcza gdy występuje się o dofinansowania. Projektuje się całościowo, a nie kawałkami, kiedy Ktoś ma w tym "własny" interes.

              • 11 1

              • Coś mi nie pasuje (1)

                Ze wspomnianego "Załącznika" - prędkość 70 km/h dotyczy ruchu właśnie pasażerskiego.
                Idą dalej za informacjami zawartymi w "Regulaminie" na rok 2013/14 - linia nr 228 od km od kilometra 5,618 do końca figuruje jako linia niezelektryfikowana.
                Czyli Pańskie informacje są deko sprzeczne.
                A "Regulamin" jest obowiązujący dla potencjalnych przewoźników.

                A co do tej hucpy ze 120 km/h - przez mgłę przypominam sobie, że coś takiego było, oczywiście z naruszeniem wszelkich przepisów, przy milczącej zgodzie kierownictwa PKP.

                • 1 1

              • nawet jest film na YT!!!

                Jechali EZT EW 58 105km/h i jest też film z jazdy jakimś nowszym EZT ED 74.

                • 2 0

            • nawet jest film na YT!!!

              • 0 0

    • Ten pomysł jest tak dobry,

      że Szczurek z zazdrości go nie zrealizuje, bo sam na to nie wpadł ;-P

      • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane