• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna modernizacja tramwajów z Niemiec

Krzysztof Koprowski
20 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najstarsze eksploatowane w Gdańsku tramwaje Duewag N8C zostały wyprodukowane w 1978 r. Najstarsze eksploatowane w Gdańsku tramwaje Duewag N8C zostały wyprodukowane w 1978 r.

11 sprowadzonych z Niemiec tramwajów typu N8C ponownie zostanie poddanych modernizacji. Dodatkowo w planach są remonty tramwajów NGd99, Bombardierów, a nawet Pes. Zdaniem ZKM-u to niezbędne, by pojazdy mogły służyć przez kolejne lata.



Czy Gdańsk powinien ponownie modernizować tramwaje z Niemiec?

62 tramwaje Duewag N8C, sprowadzone do Gdańska z niemieckiego Dortmundu i Kassel, zostały wyprodukowane w latach 1978-1982. Wszystkie wprawdzie przeszły modernizację w wielkopolskim Modertransie, ale by je eksploatować przez kolejne lata, potrzebny jest ponowny gruntowny remont.

Obecnie wytypowano do niego 11 pojazdów: w tym dwa, które ucierpiały podczas lipcowej powodzi.

Czytaj też: ZKM sam naprawi podtopione tramwaje

- Modernizacja 11 pojazdów typu N8C będzie miała większy zakres niż ta wykonana w Modertransie. Na początek planujemy wymianę napędów - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku - Tramwaje będą dalej eksploatowane, ponieważ spółki nie stać na całkowitą wymianę floty tramwajowej na nową. Szacujemy, że N8C będą jeździły jeszcze przez 15 lat.
Duewag N8C przed modernizacją, po której zyskał m.in. niskopodłogowy człon z drzwiami, nowe wyposażenie wnętrza oraz wygląd zewnętrzny. Duewag N8C przed modernizacją, po której zyskał m.in. niskopodłogowy człon z drzwiami, nowe wyposażenie wnętrza oraz wygląd zewnętrzny.
Co ciekawe, do kolejnej modernizacji skierowany zostanie też jeden tramwaj z Kassel (o numerze taborowym 1166), który, mimo wykonanych prac w Modertransie, wciąż nie wyjechał na gdańskie tory.

- Tramwaj ten wymaga modernizacji napędu. Został odebrany z Modertransu po remoncie, ale ten nie obejmował części napędowej - tłumaczy Mongird.
Oprócz N8C, ZKM Gdańsk będzie modernizował jeszcze w tym roku tramwaje Konstal Alstom NGd99 z 1999 r., zaś w przyszłym Bombardiery wyprodukowane w 2007 r. Na 2019 r. zaplanowano przeprowadzenie podobnych prac w Pesach Swing, zbudowanych w latach 2010 - 2011.

- Dokumentacja techniczo-ruchowa każdego tramwaju określi dokładny zakres prac i remontów, jakie należy wykonać w zależności od przebiegu oraz wieku taboru - dodaje rzecznik ZKM Gdańsk.
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Czytaj też: Czym jeździmy po Trójmieście?

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • A bedzie wersja 1.9tdi? (2)

    Koniecznie z przebiegiem ponizej 200,000km. Idealny silnik do miasta. Niemiec plakal jak skladal(po ostatnim wypadku)

    • 10 12

    • (1)

      jesteś taki głupi, że nawet nie znasz znaczenia TDI haha

      • 2 2

      • ta rzeczywiscie istotny temat. Niezawodnosc auta tdi prosto od niemca. Smiac mi sie chce jak ktos pisze: kupilem diesla w bdb stanie, licznik 150tysi.

        W polsce dobry przedstawiciel rocznie robi 150,000km. U niemca diesle pracuja. Jezdza na dlugich trasach. 35,000 rocznie jak nic. W Polsce passat szczyt marzen, sens zycia... a u niemca srodek transportu...

        • 0 0

  • dość kupowania złomu od niemiec- rozumiem, że to matecznik platformy i ona kocha (1)

    niemcy, ale to już przesada. miasto powinno wziąć kredyt i kupić nowy tabor a nie szroty niemieckie sprowadzać

    • 34 16

    • To weź kredyt i kup. To że kupiłeś Passata 1.9 tdi, 15 letni na kredyt to nie oznacza ze miasto będzie się zadluzac.

      • 7 7

  • No i co za nuda (1)

    • 4 1

    • Właśnie

      Nuda nic tylko w kółko będzie kładka remont tramwaju nowe centrum handlowe itp a bo to jest pól miasto z różnymi biletami a nie trójmiasto z wygodą

      • 1 1

  • N8C najwieksze guano

    Co chwilę się to psuje

    • 19 9

  • Odpowiedzialny za sprowadzenie niemieckiego złomu (2)

    Powinien siedzieć z krystkiem na celi

    • 26 7

    • nie, ale ten odpowiedzialny za PESY na pewno

      złomy, tragiczne dla pasażera i cholernie drogie

      • 1 3

    • lepiej nie bo krystek w celi pewni sprawadza małolaty na noc:)

      • 1 1

  • dajcie spokoj z tym zlomem, w ktorym jest tak ciasno ze nie mozna sie ruszyc (1)

    najgorsze tramwaje ever.

    • 20 5

    • ciasno to jest w PESIE

      nie usiądziesz ani nie popatrzysz przez okno.

      • 2 1

  • Dzisiaj znów 11-tka

    się zepsuła i zablokowała inne tramwaje. Oczywiście w godzinach szczytu. 11-tki to oczywiście ten złom.

    • 20 3

  • (1)

    A nie lepiej sprzedać na Białoruś i kupić nowe z Bydgoszczy?

    • 22 6

    • w Skodzie, tak, albo w Bolechowie tym szmelców z Bydzi nie

      • 0 2

  • Sami winni (1)

    Dużo jest prawdy w waszych opiniach ale macie tak głupich przekupnych polityków a więc musicie cierpieć

    • 15 1

    • Masz dowody? Zgaszaj sprawe na policje.

      Inaczej, mozesz spotkac sie z pokrzywdzonymi w sadzie.

      • 0 5

  • Pewnie, kupic nowe tramwaje, najelpiej za 500+ (2)

    Dobrze kupuje sie nowe tramwaje, dopoki nie trzeba za nie zaplacic.

    PIsowcy oczywiscie wzieliby kase z tego samego bankomatu, z ktorego bierze sie 500+.

    • 15 15

    • a ty wciąż tkwisz mentalnie w epoce Tuska (1)

      pieniędzy wciąż mało, na nic nie starcza, oszczędzać, pracować za darmo do śmierci, bo musimy doganiać Europę. 20 lat po transformacji a my wciąż gonimy. Niemcy po wojnie w 10 lat stały się potęgą gospodarczą a nam 100 lat mało

      Ale Rzepliński za niewykorzystany urlop wziął 150 000 zł i na to pieniądze były i nikomu to nie przeszkadzało.

      Więc przestań pier pip pip

      • 6 5

      • To zastanów się nad Twoimi poglądami. ..raz piszesz ze pracować masz za darmo, w domyśle ze nie przestrzega się prawa i umowy sieciowe, a z drugiej jak Rzepliński odebrał prawo do urlopu który wynikał z jego umowy to tez źle? ??? Miał prawo to odebrał i koniec kropka. Ty to ten któremu zawsze wszystko i wszyscy to źle , niedobrze, jak ten co ma kota zamiast żony.

        • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane