- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (204 opinie)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (381 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (95 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (159 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (275 opinii)
Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku
Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha . Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych oraz Spacerowej i Czarnym Dworze .
Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.
- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.
W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.
W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej . Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego.
Opinie (390) 4 zablokowane
-
2019-02-08 20:36
Buspas dla urzędników by wszystkie inwestycje nie były opóźnione i by miasto w końcu rozwijało się na zewnątrz a nie do wewnątrz....
- 2 0
-
2019-02-08 23:34
miałyby sens gdyby buspasy jeździły cały dzień i często
tutaj będą puste i tylko cwaniaki skorzystają
- 2 0
-
2019-02-08 23:43
Buspas na Podwalu powoduje korki
Dopóki były normalnie 3 pasy to i korków nie było, a teraz są i tyle w temacie. Bardzo rzadko tym buspasem jeżdżą autobusy
- 2 1
-
2019-02-09 08:31
taksowkarze sie bardzo ciesza ;)
- 2 0
-
2019-02-09 08:32
Tylko BRT
Strzałem w dziesiątkę było by poprowadzenie linii BRT( Bus Rapid Transit) z Gdanska do Tczewa. Kolejowe przystanki są żadko i daleko od osiedli
- 1 0
-
2019-03-20 08:29
A 3 maja ??? Lewoskręt na mały parking , pas mało używany a autobusy stoją w korku żeby na dworzec wjechać . Brawo
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.