• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku

Maciej Korolczuk
7 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku. Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku.

Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska oraz Spacerowej zobacz na mapie GdańskaCzarnym Dworze zobacz na mapie Gdańska.



Czy w Trójmieście jest wystarczająca liczba buspasów?

Po sukcesie buspasa na Podwalu Grodzkim inżynierowie ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pójść za ciosem i tam, gdzie to możliwe, wytyczyć kolejne buspasy ułatwiające poruszanie się w godzinach szczytu pojazdom komunikacji miejskiej.

Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.

- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce. Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce.


Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.

W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.

W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej zobacz na mapie Gdańska. Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego. zobacz na mapie Gdańska

W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową. W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową.

Opinie (390) 4 zablokowane

  • Buspas dla urzędników by wszystkie inwestycje nie były opóźnione i by miasto w końcu rozwijało się na zewnątrz a nie do wewnątrz....

    • 2 0

  • miałyby sens gdyby buspasy jeździły cały dzień i często

    tutaj będą puste i tylko cwaniaki skorzystają

    • 2 0

  • Buspas na Podwalu powoduje korki

    Dopóki były normalnie 3 pasy to i korków nie było, a teraz są i tyle w temacie. Bardzo rzadko tym buspasem jeżdżą autobusy

    • 2 1

  • taksowkarze sie bardzo ciesza ;)

    • 2 0

  • Tylko BRT

    Strzałem w dziesiątkę było by poprowadzenie linii BRT( Bus Rapid Transit) z Gdanska do Tczewa. Kolejowe przystanki są żadko i daleko od osiedli

    • 1 0

  • A 3 maja ??? Lewoskręt na mały parking , pas mało używany a autobusy stoją w korku żeby na dworzec wjechać . Brawo

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane