- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (117 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (101 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (58 opinii)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (346 opinii)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (119 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (316 opinii)
Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku
Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha . Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych oraz Spacerowej i Czarnym Dworze .
Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.
- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.
W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.
W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej . Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego.
Opinie (390) 4 zablokowane
-
2019-02-07 19:08
Grafika pokazująca położenia pasa tylko dla autobusów na Trakcie św. Wojciecha
Coś z tą grafiką nie tak. Tam gdzie wskazuje strzałka z napisem Pruszcz Gdański jest Gdańsk, Pruszcz jest w przeciwnym kierunku.
- 2 4
-
2019-02-07 19:16
Wiecie jaki z tego morał? (7)
Musimy sobie kupić autobusy ;)
Zobaczymy co wtedy zrobią ;)- 24 4
-
2019-02-08 08:58
Bez kitu :)
To jest jakieś rozwiązanie.
- 1 0
-
2019-02-08 09:19
jak masz milion na zbyciu, to no problem (3)
- 1 0
-
2019-02-08 09:25
Paaanie (2)
sprawny autobus można kupić za 15-20 tysięcy. Stary bo stary ale jeżdżący. Tu kilometry nie liczą się tak samo jak w osobówkach.
- 7 0
-
2019-02-08 09:57
(1)
Uprawniony do korzystania z buspasa jest autobus wykonujący przewozy na linie regularnej do 50km . Spróbuj sobie załatwić takie zezwolenie od miasta czy gminy :)
- 1 0
-
2019-02-08 10:45
Może nie jest tak źle ;)
3. Otrzymasz decyzję w sprawie udzielenia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
Jeśli dane we wniosku i załącznikach są poprawne, kompletne i spełnione są wszystkie wymagania prawne, dostaniesz decyzję o udzieleniu zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.- 0 1
-
2019-02-08 11:03
(1)
Wystarczy motocykl
- 1 0
-
2019-02-08 16:11
No tak nie pomyślałem ;( będzie taniej .
- 0 0
-
2019-02-07 19:24
(1)
Panie Wawrzonek, w zasadzie to niech się Pan zwolni bo się Pan na planowaniu nie znasz.
- 8 5
-
2019-02-07 23:53
Zwęzić, ograniczyć, zakazać i zaKODować.
I całe biuro planowania miasta, czy jak tam się obecnie zwie.
- 3 1
-
2019-02-07 19:25
Bus pas dla linii 115
Proszę o bus pas dla linii 115 na terenie Gdańsk - Południe, inaczej obecny rozkład, to jakaś tragedia.
- 6 0
-
2019-02-07 19:28
na czarnym dworze bus pas krytyński pomysł
- 5 4
-
2019-02-07 19:30
(2)
Jak czytam te bzdety to ręce opadają … Zwężyć Trakt i będzie buspas....Po jakich studiach jest się takim idiotą ???
- 16 7
-
2019-02-07 23:56
Zawód - działacz
Na studiach uczą co i jak ma wyglądać. Niestety do głosu dorwali się politycy oraz działacze piesi i rowerowi.
- 5 1
-
2019-02-08 09:45
a co ci przeszkadzają zwężki?
Masz swój pas i mieć go będziesz dalej.
Czuć tu psa ogrodnika: czemu ktoś ma mieć lepiej?- 2 2
-
2019-02-07 19:30
nie głosować na dulkiewicz! grozi kolejnymi buspasami, słupkami i ścieżkami rowerowymi !!! (3)
nie głosować na dulkiewicz! grozi kolejnymi buspasami, słupkami i ścieżkami rowerowymi !!!
- 24 18
-
2019-02-07 19:37
Jakim trzeba być idiotą żeby takie życzy wykrzykiwać..
- 4 5
-
2019-02-07 20:40
Wrzuć na luz. Nie wyrzucaj frustracji na forum ale przepracuj je sam lub z psychoterapeutą.
- 2 2
-
2019-02-08 08:18
Zagłosuj na brauna
Wtedy zostanie modlitwa, ale przynajmniej wszyscy będą stać w korku
- 3 2
-
2019-02-07 19:46
Również prosiłbym o przyznanie priorytetu przejazdu tramwajom
Bo póki co to tragedia, są niepunktualne, jeżdżą stadami i nie jest do końca szybciej tramwajem niż samochodem jak są korki
- 9 1
-
2019-02-07 19:50
buspasy (1)
tak dalej jeszcze trochę i zablokujecie całe miasto
- 7 7
-
2019-02-07 20:30
Jak zablokują jak autobusem da się przejechać?
- 3 2
-
2019-02-07 19:56
Ankieta nie dopuszcza
Wszystkich odpowiedzi
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.