• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta w centrum Gdańska mają zjechać do podziemi

Michał Brancewicz
20 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
Targ Rybny od lat służy za parking. Jest jednak szansa, że auta zjadą pod ziemię - to jedna z lokalizacji, gdzie może powstać podziemny parking. Targ Rybny od lat służy za parking. Jest jednak szansa, że auta zjadą pod ziemię - to jedna z lokalizacji, gdzie może powstać podziemny parking.

Gdańsk po raz kolejny będzie poszukiwał inwestorów, chętnych do wybudowania parkingów podziemnych w centrum miasta. Do wyboru jest pięć lokalizacji, z czego jedna naziemna. Umowa powinna zostać podpisana w drugiej połowie przyszłego roku.



Będziesz korzystał(a) z parkingów podziemnych w centrum miasta?

Niezrażeni wieloma niepowodzeniami urzędnicy kolejny raz ogłaszają konkurs mający wyłonić firmę lub kilka firm, które zaprojektują, sfinansują i wybudują oraz będą obsługiwać parkingi kubaturowe w Gdańsku.

Powód? W rejonie Śródmieścia i Starego Miasta brakuje ok. 3 tys. miejsc postojowych.

Tym razem do wyboru jest pięć miejsc: Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska, Targ Rybny zobacz na mapie GdańskaTarg Węglowy zobacz na mapie Gdańska oraz Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska. W przypadku pierwszych czterech mowa jest o stworzeniu przynajmniej jednopoziomowego parkingu podziemnego, natomiast w ostatniej może powstać parking naziemny.

- Tym razem nie ma obowiązkowych lokalizacji, co wcześniej było dla inwestorów barierą i rzutowało na cenę. Chcemy, żeby zadecydował o tym rynek - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Najwięcej miejsc powstać może na Długich Ogrodach. Pod uwagę brane są dwie opcje (776 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych lub 719 miejsc plus 9 dla autobusów). Obiekt może mieć maksymalnie 14 m. Wygląd fasady budynku musi być skonsultowany z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

W ramach parkingu przy Podwalu Przedmiejskim rozważane są dwa warianty powierzchni oraz sposoby parkowania. Większy będzie w stanie pomieścić 342 pojazdy parkowane w sposób tradycyjny, natomiast w wypadku zastosowania automatycznych urządzeń parkujących, ta liczba zwiększy się do 681. Parking o mniejszej powierzchni pomieści odpowiednią 242 i 486 aut.

Według planu parking pod Podwalem Staromiejskim ma zostać podzielony na dwie części, Jedna pomieści od 121 do 242 pojazdów, druga między 242 a 484, w zależności od sposobu parkowania.

Jeśli inwestor wybierze lokalizację na Targu Węglowym to pod jego powierzchnią będzie mógł umieścić ok. 162 miejsc parkingowych.

Koncepcja dla parkingu na Targu Rybnym zakłada, że pod ziemią powstanie obiekt z 43 miejscami, a na powierzchni klatka schodowa z windą.

Cztery miesiące negocjacji

O tym, z kim miasto zasiądzie do rozmów zadecydują cztery kryteria: liczba miejsc parkingowych, którą zamierza stworzyć inwestor, średnia cena wybudowania parkingu w przeliczeniu na jedno miejsce, okres na jaki zdecyduje się zawrzeć koncesję oraz, a może przede wszystkim, oczekiwana wielkość dopłaty (bądź jej brak) w przeliczeniu na jedno miejsce parkingowe.

Oferty można składać do końca listopada. Z kolei na przyszły rok zaplanowany jest cykl spotkań negocjacyjnych, które mają trwać od lutego do czerwca. Z naszych informacji wynika, że poważnie zainteresowane są dwa podmioty.

- Niewykluczone, że umowy podpiszemy z więcej niż jedną firmą - przyznaje Bojanowski. - Jeśli negocjacje będą przebiegały po naszej myśli to stanie się to w drugiej połowie przyszłego roku.
Poza samą budową obiektów wykonawca będzie musiał zatroszczyć się o infrastrukturę dojazdową, zieleń i opracowanie projektu organizacji ruchu po otwarciu danego parkingu.

Czy te parkingi są potrzebne?

W tym miejscu warto przypomnieć, że od zeszłego roku w mieście działa kilkupiętrowy parking na blisko 500 aut przy ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska, gdzie użytkowników można policzyć na palcach jednej ręki.

Z kolei w ramach powstającego już Forum Gdańsk za niewiele ponad rok przy ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska otwarty zostanie obiekt na 1100 pojazdów. Natomiast kolejny parking, który pomieści ok. 480 samochodów, zaplanowany jest przy ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska, naprzeciwko urzędu wojewódzkiego.

Opinie (224) 4 zablokowane

  • Dziwię się, że jeszcze nie ma parkingów podziemnych.

    W miastach na Zachodzie rzadko kiedy jest dylemat czy założyć skwer czy parking. Po prostu buduje się parking podziemny pod skwerem i wszyscy są zadowoleni.

    • 0 1

  • (13)

    Jasne. Widać ilu ludzi parkuje na nowym parkingu na ul.Jana z Kolna...Następny utopijny pomysł.

    • 60 18

    • bo kto ma tam niby parkować

      przecież z tego parkingu jest wszędzie daleko chlupie zastanów się ,na starówkę turysta ma tam stanąć i drylować 2 km do starówki.

      • 1 0

    • Bo to muszą bezpłatne parkingi żeby ludzie chcieli korzystać. (4)

      • 7 9

      • Musiałby by być, ale nie będą. Dlatego nie ma sensu ich budować. (1)

        • 1 0

        • nie ma czegos takiego jak darmowy parking

          albo zaplaci ktos, kto z niego konkretnie w danym momencie korzysta, albo zaplaca wszyscy bez wyjatku w podatkach.

          I kierowca, ktory codziennie okupuje tam miejsce, bezrobotny i emerytka. To uczciwe? Januszowi sie podoba.

          • 0 0

      • nie, trzeba po prostu karac mandatami za nielegalne parkowanie (1)

        I po klopocie.

        • 9 9

        • 40% ludzi aktualnie oceniajacych powyzszy komentarz popieraja lamanie prawa

          Ktos lamie prawo parkujac nielegalnie, np. na cudzym (publicznym) trawniku. Ale dla 2 z 5 osob to jest powod do dumy, a nie do wstydu.

          Wstyd mi za was.

          • 3 3

    • bo wiesz, najlepiej jakby każdy parking był na 10kroków od miejsca do którego przyjeżdżamy (6)

      przecież nie będę niszczył sobie butów za tysiące aby jeszcze gdzieś chodzić, a jak spadnie deszcz albo śnieg...?

      • 15 6

      • (4)

        weź przestań 10 kroków... teraz to kązdy szanujący się budynek powienien mieć swój podziemny parking i windę na górne piętra. Nie po to kupiłem nowego 4 letniego passata - żeby parkować go na ulicy. Śmieszy mnie to parkowanie na ulicy, nasz deweloper dawał miejsce w hali do apartamentu, ale to trzeba się znać, ja miałem farta i za 50m2 - 3 pokoje! zapłaciłem z darmową halą - blisko obwodnicy (w zasadzie widzę ja z okna salonu) - jedyne 290tys zł!

        • 16 7

        • Janusz, zdecyduj sie (1)

          passat jest nowy czy 4 letni?

          • 4 2

          • Zadanie na dzis:

            idz do biblioteki i sprawdz w slowniku haslo "ironia" (bo w domu nie masz zadnej ksiazki poza instrukcja obslugi mirofalowki)

            • 2 1

        • Podziemny parking?

          Ja tam musze miec winde dla samochodu do mojego apartamentu i wysiadam prosto do stolu na obiad. Zakupow tez nie trzeba nosic bo bagaznik tuz pod lodowka jest.

          • 2 0

        • piekny trolling

          poziom ekspert :)

          • 2 1

      • myślę, że wiele osób wolałoby zostawiać samochód np. na JzK

        zamiast atakować zakorkowane Śródmieście, ale odstraszają ich ceny.

        • 4 2

  • (29)

    I bardzo dobrze!

    • 86 20

    • (5)

      Bardzo dobrze ze parking naziemny w centrum miasta? Chyba komuś słońce przygrzalo

      • 5 1

      • ale dla pewnosci, przygrzalo, bo (4)

        - parking
        - naziemny
        - platny

        ktore jest tak zle? Powinien byc podziemny darmowy, czy nie powinno byc wcale?

        • 0 0

        • (3)

          Naziemny parking mi nie przeszkadza ze platny tez, powinni zrobic promenade przedluzenie dlugiej z klubami restauracjami kawiarniami

          • 0 0

          • (1)

            Nie dosc ze nie przeszkadza to wrecz uwazam ze jestvniezbedny ale na boga schowany pod ziemie a nie naziemny, ci ludzie

            • 0 0

            • Zadnej wizji przestrzennej nie maja

              • 0 0

          • Zapomialem przecinka muedzy naziemny a parking

            • 0 0

    • Teren przy pałacu młodzieży jest idealny (1)

      Od lat nic się tam nie dzieje. Tylko trawa zarasta

      • 3 2

      • jesli jest zapotrzebowanie i to oplacalne to niech ktos z prywatnych pieniedzy zbuduje

        jak nie, to niech parking bedzie kawalek dalej i krotki spacer.

        • 0 0

    • a bedziesz płacił czy chcesz tam parkować za darmo? (15)

      • 17 5

      • (3)

        JAk przyjezdzam autem, to mam angielskie blachy wiec nie place bo UK nie ma umowy z reszta UE o udostepnianiu danych kierowcow. Tak wiec mam to w d*pie.

        • 2 10

        • brawo, jaki zaradny zlodziej

          • 0 0

        • A po założeniu blokady na koło (1)

          odjeżdżasz, bo masz blokadę w d*pie :P

          • 5 0

          • Tak założą Tobie blokadę bo nie opłaciłeś parkingu,może jeszcze antyterroryści będą okupowali samochód.

            • 0 2

      • w czsie wojny tez bylo podziemie (7)

        Wizyta szwabskiego okretu, rebelia Rzepy z TK ... No no dzieje sie

        • 3 10

        • czy sie lubi TK czy nie, to aktualnie PiS lamie prawo (4)

          i mozna tu dyskutowac o roli TK, o tym, czy wszystkie decyzje byly racjonalne itp. itd.

          Nie zmienia to faktu, ze TERAZ to Kaczynski na pewno nie ma racji. I to, ze PO nie mialo za soba prawa, a probowalo cos przepchnac mnie nie interesuje. Co najwyzej mozna tych ludzi z PO postawic przed sadem, ale nie w ramach dobrej zmiany robic to co poprzednia ekipa.

          • 10 4

          • logika i rozsądek to nie jest coś, czym możesz do nich dotrzeć (3)

            • 8 0

            • tak masz racje (2)

              Do tych z PO ciezko dotrzec

              • 2 8

              • no tak, dochodzi tu jeszcze problem rozumienia kontekstu wypowiedzi

                • 0 0

              • POkraki w natarciu.Udają,że coś mogą minusując hahaha

                • 1 2

        • czy to prawda ze okret niemiecki przywiozl pieniadze dla PO i TVNu? (1)

          • 5 11

          • dla KODiarzy

            Wyznawcow Pacanowa

            • 4 11

      • (1)

        Ja nigdy nie płacę];->

        • 4 11

        • Popieram,frajerzy niech płacą.Ja zapłacę jak urzędasy też będą płacić inaczej jest to niezgodne z konstytucją najważniejszym aktem prawnym RP.Ludziom się wmówiło że muszą płacić i płacą.

          • 1 8

      • oczywiście, że nie będzie płacił, bo i za co jak samochodu nie ma

        • 1 5

    • Poczekaj do pierwszej cofki na Motławie

      • 2 1

    • Tsaaa i skończy sie to tak,źe bedzie jeszcze gorzej, bo nikt nie bedzie chciał bulić za parking. Budyń i te jego pomysły jak wydoić kase z kieszeni.

      • 4 4

    • w ogóle ich nie powinno tyle być

      • 4 3

    • Szkoda kasy i tak polski burak kierowca będzie parkował na trawniku.

      • 17 5

    • Za rok będą w podziemiach, ale Forum Raduni.

      Na inne zabraknie kasy.

      • 1 5

  • Wszystkie mają być podziemne. Nie szpecić miasto.

    • 3 0

  • Auta w centrum Gdańska mają zjechać do podziemi (10)

    Od wielu lat tak zjeżdżają i zjechać nie mogą. Niemoc miasta w tym względzie daje się zauważyć. Może w końcu miasto szczycące się mianem turystycznego zadba aby chodniki, trawniki i skwery zwłaszcza w miesiącach turystycznych nie zamieniały się w dzikie parkingi. Niech się stanie.

    • 98 7

    • moim zdaniem niepotrzebnie wielki wydatek (9)

      Wprowadzic 5zl / h. 10 za druga i kazda kolejna.

      I sie okaze, ze nagle jest mnostwo miejsc parkingowych i wcale nie trzeba przyjechac pod sama Dluga swoim Golfem.

      Juz widze tu oburzenie Januszow. Pragne przypomniec, ze jesli nie zaplacicie konkretnie w danym momencie za parkowanie, tylko miasto wybuduje parking podziemny, to nie tylko ludzie tam parkujacy zaplaca, ale cale spoleczenstwo sie bedzie musialo zrzucic. W tym emeryci z Oliwy, ktorzy nigdy nie bywaja (a juz na pewno nie samochodem) w Srodmiesciu.

      Rozumiem, ze tak wyglada wasza wolnosc i wasze uwielbienie wolnego rynku. Czerpac z budzetu ile sie da krzyczac przy okazji, ze was krzywdza.

      • 7 11

      • Nie chodzi o samą Długą (3)

        Ja nie lubię wjeżdżać do Głównego Miasta z uwagi na duży ruch i mała przepustowość dróg. Jeśli jest mozliwość chętnie zostawiam samochód na Targu Węglowym i dalej idę pieszo.
        Ale nie chcę być skazywany na komunikację miejską, która funkcjonuje różnie. Trochę problem rozwiąże (oby) Forum Radunia, nawet jeśli miejsca będą płatne to na godzinę czy dwie nie będzie bólu, byle było gdzie zostawić samochód.
        A obecnie miejsc po prostu nie ma.

        • 5 1

        • skoro parkingi dzis sa platne, a miejsc nadal nie ma (2)

          to nalezy zrobic wyzsze oplaty.

          Zgodnie z prawem popytu i podazy. Jak jakiegos roku jest malo truskawek to sa drozsze.

          Najzabawniejsze jest, jak np. Koliber (niby tacy liberalowie gospodarcy) chca w sprawie swoich samochodow totalnego socjalizmu - niech panstwo zbuduje, niech panswo utrzyma, niech panstwo da za darmo.

          Wstyd.

          • 1 2

          • "skoro parkingi dzis sa platne, a miejsc nadal nie ma to nalezy zrobic wyzsze oplaty. " (1)

            nazwałbym to mentalnością poselską.

            • 4 0

            • nie, socjalisto, nazwalbym to wolnym rynkiem

              Nie mam ochoty krazyc w poszukiwaniu miejsca parkingowego przez pol godziny. Wole zaplacic 7zl.

              Popyt - podaz. I wolnosc wyboru - moge jechac SKM/tramwajem/autobusem.

              • 0 0

      • podatki z paliwa utrzymują to miasto (4)

        a emeryci są tylko obciążeniem dla budżetu

        • 5 8

        • koszty budowy i utrzymania dróg budowanych wyłącznie z myślą o samochodach

          obciążają budżet miasta.

          Budżet centralny ponosi coraz większe koszty leczenia chorób wynikających z siedzącego trybu życia.

          • 2 1

        • weź doczytaj zanim coś napiszesz

          • 0 0

        • do budzetu miasta, drogi ignorancie (albo klamco), z tytulu podatkow nalozonych na paliwo

          nie wplywa zlotowka.

          A na drogi wydajemy MILIARDY. Chetnie poszedlbym na to, aby zlikwidowac wszystkie podatki na paliwo i budowac drogi tylko z oplat pobieranych za ich uzytkowanie. Od razu by sie okazalo, ze polowy samochodow nie ma.

          Jakos Janusz jak ma zaplacic 5zl za parking to nagle skandal, ale jak jego samochod traci 30zl dziennie na wartosci stojac pod blokiem* to spoko.

          * - policzcie sobie, jak spada wartosc samochodu za 40k zl w ciagu roku.

          • 2 5

        • Od kiedy akcyza ląduje w samorządach?

          • 4 1

  • Kto odpowie za potworka z Jana z Kolna? (14)

    Blaszak w ścisłym centrum, wygląda jak złom z Detroit z lat 60.

    • 171 10

    • (8)

      Fakt, ten szkieletor jest okropny, ale był najtańszy w budowie i potrzebny.
      Wystarczy obsadzić go roślinnością która się pnie w górę i jest zimo-zielona, i z obrzydliwego czegoś, będzie zielona fajna kostka.

      • 35 2

      • Ten blaszak ogóle nie funkcjonuje! (7)

        • 11 4

        • ale to jest problem mentalności mieszkańców (6)

          (mam samochód, to należy mi sie miejsce parkingowe) oraz nieudolności miasta w wyznaczaniu strefy płatnego parkowania i egzekwowania jej. do tego miasto nie robi nic, żeby ukrócić parkowanie na dziko na trawnikach- choćby we wrzeszczu, na ulicy chopina- problem zgłaszany od lat, a z trawnika już dawno zrobiło się klepisko. co ciekawe, po drugiej stronie ulicy budka policyjna na stałe obsadzona- więc i policji na przestrzeganiu prawa nie zależy.

          • 5 4

          • nie, to nie jest problem mieszkańców (5)

            ten parking nie jest wykorzystywany nawet w 10% - ceny są po prostu zbyt wysokie.

            • 8 3

            • parkowalem. Wcale nie sa wysokie (4)

              i to jest problem mieszkancow, niespotykany w nowych inwestycjach, gdzie od razu jest powiedziane - mieszkanie + miejsce w hali, brak miejsc parkingowych na powierzchni.

              Emocjonalnie polactwo nie jest gotowe na wolnosc. Wolnosc to takze odpowiedzialnosc. Moge kupic samochod, moge nim jezdzic, ale to tez znaczy, ze moim problemem jest, gdzie go parkuje, a kawalek zieleni nie oddzielony zasiekami wcale nie jest darmowym parkingiem.

              Czy jak kupuje sobie duze jacuzzi to tez mam prawo je postawic przed kamienica?

              Ktos powie: "ale trzeba miec samochod, bla bla bla". Jakos w '80 latach ludzie nie mieli i jakims cudem zyli. Tak, czesto samochod usprawnia poruszanie sie po miescie. Choc nie zawsze. Nie zmienia to jednak faktu, ze to Twoj samochod i Twoj problem.

              To az tak proste.

              • 8 9

              • bzdura (3)

                Teraz wszyscy maja samochody bo to jest wygodne. Problemu nie mozna wypierac, twierdząc, że wszyscy beda jezdzic rowerami lub KM. Parkingi podziemne juz dawno funkcjonuja w Europie w centrach miast jak rowniez parkingi wielopoziomowe.
                Problemem w polskich warunkach jest cena...

                • 10 6

              • wygodne, a nie niezbedne

                nie mam nic do Twojej wygody. Miej jak najwygodniej, ale oplac sam poprawe swojej sytuacji. A nie oczekuj, ze wszyscy sie beda zrzucac na to, abys ty sie mogl poczuc lepiej.

                Wszyscy, czyli nawet 80-letnia emerytka z malutka emeryturka. Ona stracila petle, i troche zieleni, bo i tak wszyscy parkuja dziko. No, ale wygoda.

                • 0 0

              • tak, czasem sa. Bardzo drogie i bardzo rzadko

                pokaz mi prosze wielopoziomy parking w centrum Londynu.

                Czekam.

                PS. Jesli juz znajdziesz, to podaj tez cene za godzine...

                • 0 0

              • he he he

                No tak, bo w Europie to w centrach te parkingi podziemne sa za darmo.

                • 6 3

    • krotka historia (1)

      1. Biurowiec nie ma wystarczajaco wiele miejsc parkingowych. Nie chce isc w koszty parkingu podziemnego
      1. Biurowiec nie ma wystarczajaco wiele miejsc parkingowych. Nie chce isc w koszty parkingu podziemnego

      2. Miasto za smieszne pieniadze udostepnia teren czynnej petli autobusowej.
      3. Biurowiec buduje tam wstretny parking za 2mln zlotych. Za 18 lat ma przejsc na wlasnosc miasta. Do tej pory Biurowiec czerpie zyski. Potem miasto bedzie musiala zutylizowac ten kloc.
      4. Likwidacja petli autobusowej. Autobusy cisna sie gdzies po uliczkach starego miasta.
      5. Brakuje jednak petli! (no niemozliwe)
      6. Decyzja o odbudowie petli. Koszt ~4mln zlotych.

      Brawo wladze. Gdzie prokuratura?

      • 31 4

      • Koszt parkingu to 20 mln a nie 2 mln zł

        • 5 0

    • (1)

      A skad wiesz, byłeś w Detroit w latach 60?

      • 8 28

      • słyszałeś o fotografii i filmie?

        • 22 2

    • Blaszak.........

      Totalny bubel.Widać jak bardzo potrzebny?Może ktoś wie- kto za to płaci??

      • 13 7

  • W pełni popieram (28)

    W taki sposób można zmienić klimat Targu Węglowego.
    Samochody byłyby w nowym parkingu podziemny a na powierzchni po środku fontanna lub pomnik, dookoła zaś restauracje i knajpki. Marzy mi sie tam klimat jak w okolicach sukiennic w Krakowie.

    Przy okazji wspomnę, że widziałbym jeszcze przebudowę mostu za Zieloną Bramą. Obecny ani nie jest ładny ani funkcjonalny. Mało rzeczy może pod nim przepłynąć i mógłby mieć ozdobne balustrady, rzeźby lwów - figury a nie płaskorzeźby - oraz ozdobne oświetlenie (ładne retro lampy czy coś w tym stylu).

    • 145 20

    • a ja mam wątpliwości (18)

      budowa parkingów wielopoziomowych w pobliżu centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego.

      Sens budowy takich parkingów jest jedynie wtedy, gdy jednocześnie zlikwiduje się prawo do parkowania samochodów na chodnikach i na bezpłatnych miejscach postojowych w pobliżu.

      Jakość życia w mieście tworzonym głównie z myślą o poruszaniu się samochodem ulega stopniowej degradacji.

      Tak nie musi być.

      Program budowy podziemnych parkingów w proponowanych lokalizacjach nie jest zgodny z zapisami Strategii Gdańsk 2030+ ani zapisami proponowanego SUiKZP.

      • 22 23

      • (14)

        Nareszcie wypowiedź osoby, która popiera elementarz polityki komunikacyjnej rozdział kierunek szacunek. Weź udział w szerokiej debacie na temat zrównoważonego rozwoju oraz potwornego stygmatyzowania osób popierających alternatywne środki transportu. Jakość życia w mieście tworzonym głównie z myślą o poruszaniu się samochodem ulega stopniowej degradacji.
        Razem uniknijmy losu umierającego Detroit.

        • 12 18

        • (12)

          Niemcy mają autostrady miejskie i jakoś miasta nie umarły...Ciekaw jestem co zrobisz jak parę razy tramwaj się zepsuje i nie dojedziesz do pracy. Wytłumaczysz szefowi że zrównoważony transport jest ważniejszy? i nie zapomnij powiedzieć niepełnosprawnym że ważniejszy dla nich jest spacer bo auto to wszelkie zło..

          • 13 10

          • (6)

            tam gdzie mają, to są schowane pod ziemią

            • 3 1

            • niezupełnie (5)

              pierwszy przykład, którego jestem pewien- autostrada ze steglitz do schonebergu w berlinie

              • 3 4

              • Podaj prosze link, bo szukam w google mapach i jakos nie chce sie znalezc autostrada w srodku Berlina (4)

                https://www.google.co.uk/maps/place/Gda%C5%84sk,+Poland/@52.5179161,13.3964358,1962m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46fd731c14d4fa6f:0x9bb9fbf163b7be8d!8m2!3d54.3520252!4d18.6466384

                • 2 3

              • w sumie miałem napisać, ze nie chce mi się szukać (3)

                ale co tam. przecież to takie trudne, mogłeś nie dać rady.

                https://www.google.pl/maps/@52.4852523,13.3266354,12.61z

                droga oznaczona niebieskim numerem 103.
                przy okazji- również większość drogi oznaczonej numerem 100. i jeśli masz wątpliwości, tak, to jest środek miasta.

                • 1 0

              • Dokladnie, mam watpliwosci, czy to srodek miasta

                W Gdansku tez sa Waly Jagiellonskie i Podwale. I ani to chluba, ani wzor dla innych.

                A zauwazyles moze jaka jest polityka wladz miasta co do samochodow w centrum? I ogolne pojecie o stosowaniu samochodow na co dzien? Czy tylko patrzysz, ze jest troche asfaltu i odrywasz to od konktekstu reszty miasta?

                • 2 1

              • w UK Birmingham A38 (1)

                największe miasto w UK po Londynie

                • 1 0

              • bron Boze, aby jakkolwiek wzorowac sie na Birmingham

                W Polsce tez mamy Lodz, Bydgoszcz i Radom.

                • 0 1

          • a jak sie stluczka na obwodnicy to rozumiem, ze jest dobre wytlumaczenie?

            I znowu - rozumiem, ze 90tys samochodow, jakie przejezdza codziennie przez Waly Jagiellonskie to wszystko ludzie niepelnosprawni?

            Rece opadaja, kiedy trzeba dyskutowac z tak rozdygotanym emocjonalnie kierowca...

            Nikt nie mowi o wykluczeniu samochodow z uzytku i zakazaniu ich produkcji. Mowa o tym, aby stosowac podstawowe prawa ekonomii - popyt i podaz. Jesli na parkowanie w centrum i na przejazd przez centrum jest duzy popyt, a podazy nie mozna zwiekszyc to nalezy podniesc cene.

            Prosze podaj tytul dowolnej ksiazki o urbanistyce, ktora popiera Twoje tezy? Najchetniej cos z XXIw. lub chocby wydane po '80 roku.

            • 6 4

          • podaj prosze nazwy tych miast (3)

            • 6 2

            • parkingi pod placami ma wiele miast w Europie (1)

              Np. Wieden, Berlin, Amsterdam, Rotterdam, miasta hiszpanskie

              • 7 3

              • nie rozrozniasz "autostrady miejskiej" i "parkingu pod placami"?

                • 3 3

            • hmmmm..

              berlin?

              • 6 4

        • i przestańmy komentować swoje wpisy. Waldek idź kup pączki, bo zanudzasz

          • 12 4

      • (1)

        weź ty się za jakąś uczciwą pracę, bo widzę, że się nudzisz

        • 14 16

        • a ty się "weź" i ogarnij

          i weź się do pracy a nie piszesz bzdury,. Weźku.

          • 0 2

      • Dokładnie.

        co z tego że zbudują parkingi skoro korki pozostaną? nawet to jeszcze bardziej wszystko zepsuje. Niech sobie zbudują parkinghi poza starówką i zamkną starówkę.
        Jak pięknie odzyła Piwna gdy zablokowali możliwość wjazdu tam tego cuchnącego złomu? jak pięknie odżyła część Ogarnej? Przecież starówka w Gdańsku jest tak mała że przejście wszystkmi ulicami zajmie godzinę.
        Dlaczego te leniwe buraki mają wjeżdżać w taki ładny teren? Niech zostawią swoje szroty czy pozłacane jaguary pod miastem.

        Im później tym gorzej. Je śli prezydent nie ma jaj to może otworzymy na parkingi ulic Długą i Długi Targ? Tam zmieści się sporo parkingów.

        • 6 6

    • zgadzam się (1)

      Co do Zielonego mostu to zgadzam się w 100%. Porządnie wyremontować, żeby wyglądało adekwatnie do otoczenia dodatkowo na każdym rogu mostu figury lwów na przykład.

      • 5 0

      • lwow

        Czyli prezydentow miasta?

        • 0 3

    • (2)

      tak jest w Dreźnie i w Maastricht, w samym centrum parkingi podziemne, wychodzisz na powierzchnię i możesz rozkoszować się pięknem architektury i klimatem miasta

      • 17 2

      • w Wiedniu

        Pelno takich parkingow, a jeden na starówce pod placem przy samej katedrze sw. Stefana

        • 2 1

      • również w weronie

        • 4 1

    • Na placu złoty cielec albo 50 metrowy Lech Kaczyński - brat Jarosława Polskęzbawa.

      • 5 3

    • fajny pomysł

      • 1 1

    • A jakież to rzeczy masz na myśli?

      Łyżki , widelce, szafy, butelki czy coś jeszcze?

      • 3 1

    • w pełni przy superksiężycu... to robi wrażenie

      • 2 5

  • zzz (1)

    Ile za godzine postoju?

    • 0 0

    • malutko, 40

      • 0 0

  • w mieście działa kilkupiętrowy parking na blisko 500 aut przy ul. Jana z Kolna...

    ... który tu jest ni wpiął nie przypiął nikomu nie potrzebny. Do dworca jest z niego 15 minut piechotą. Nikt z dużymi walizkami nie będzie gonił 15 minut wokół Zieleniaka na pociąg. Z drugiej strony turyści odwiedzający Trojmiasto mają z niego piechotą 40 minut do Fontanny Neptuna. Za daleko by brać go pod uwagę. Mieszkańcy dojeżdżający do pracy? Tam wokół nie ma wiele biur. Ci co pracują potrzebują parkingu w okolicach Targu Węglowego a nie nw okolicy ECS.

    • 3 1

  • Nie takie usytuowanie. (4)

    Niedawno powiększono strefę płatnego parkowania, kierowcy więc z niej uciekają aby tylko nie zapłacić za postój. Parkingi podziemne również nie będą darmowe. Ile osób z nich skorzysta ? Poza tym ich usytuowanie nadal będzie wprowadzało kierowców w głąb Śródmieścia. Ja byłbym za sytuowaniem takich parkingów przy Pętlach tramwajowych, i budowie linii tramwajowej obsługującego ulicę Szeroką, Podwale Staromiejskie i Rajską. Tak aby mieszkańcy i turyści w głąb miasta dostali się kz. W Zagrzebiu z tego co wiem w centrum komunikacja miejska jest darmowa, może i u nas by to podziałało ?

    • 2 2

    • To niestety wytłumaczyć się tłuszczy nie da.
      Przykład Teatru Szekspirowskiego, usytuowany w odległości przystanek SKM Śródmieście ok. 170 m, tyle samo z przystanku tramwajowego w ciągu Armii Krajowej, ok. 80 m od przystanku tramwajowego Okopowa, ok. 250 m od przystanków ZTM Brama Wyżynna, ok. 600 m od dworca PKP Gdańsk Główny (do tego linia nr 100 na razie wstrzymana na tym odcinku ale od dworca pod same wejście do teatru), ok. 250 m od przystanku autobusowego Żabi Kruk itd.
      Wystarczy jednak zobaczyć jak wyglądają okolice teatru, Ogarnej, Bogusławskiego itd by stwierdzić, że wożenie swych "zwłok" ma pejoratywne znaczenie oportunizmu, wygody, bezczelności itp, bowiem to właśnie ta klientela najczęściej używa argumentów ograniczeń a jednocześnie swe tyłki pcha gdzie popadnie.

      • 0 0

    • (2)

      Tramwaj w środku Starego Miasta? Może jeszcze na Długiej? Przystanek: Neptun.
      Weź rozbieg i walnij barana w ścianę.

      • 4 1

      • (1)

        dawniej tramwaj jezdzil po dlugiej i nikt nie uwazal tego za szalenstwo

        • 3 5

        • Dawniej uważano że Ziemia jest płaska, a tych co mówili inaczej nazywali szaleńcami. A trochę wcześniej bez prądu żyli i dobrze było

          • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane