- 1 Był senator skazany na więzienie (200 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (43 opinie)
- 3 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (482 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (217 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
Gdańszczanie wymogli zmiany w rozkładach jazdy linii autobusowych
Od piątku i soboty pasażerów komunikacji miejskiej w Gdańsku czekają kolejne zmiany. Tym razem korekta rozkładów jazdy obejmie sieć autobusową. Ma być więcej pojazdów na najbardziej obleganych liniach, a śródmiejska "setka" wróci po długiej przerwie na swoją stałą trasę przez przystanek przy przychodni przy ul. Wałowej .
- z Lawendowego Wzgórza w kierunku Jaworzniaków o godz. 6:48,
- z Ujeściska do Wrzeszcza o godz. 7:41,
- przyspieszeniu ulegnie też odjazd z Jaworzniaków z godz. 6:57 na godz. 6:52.
Od 20 października na tej samej linii w soboty zostaną uruchomione nowe kursy:
- z Wrzeszcza PKP o godz. 5:27 i 5:57,
- z Jaworzniaków o godz. 5:14.
- Dzięki dodatkowym kursom zostanie zagęszczona częstotliwość między godziną 6:45 - 7:30 nawet do co około 10 minut. Po modernizacji ul. Nowej Medyków i korekty parametrów układu drogowego na ul. Smoluchowskiego , planujemy uruchomić autobusy przegubowe na tej linii - dodaje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodatkowo od początku przyszłego tygodnia ZTM planuje odciążyć linię 115 na odcinku Emaus - Jaworzniaków nowym kursem linii 156 o godz. 4:57 z pętli Siedlce do szkoły metropolitalnej oraz z Kowal o 5:30 do Siedlec przez Rębowo.
Zmiany na liniach 174 i 175 oraz nowe przystanki
Od 20 października zmianie ulegają również rozkłady jazdy dla linii 174. Sobotnio-świąteczne kursy tej linii z Siedlec o godz. 10:08 oraz 18:08 zostaną przyspieszone o 60 minut i wydłużone do Starej Piły (dotychczas autobusy kończyły bieg w Otominie). W dni powszednie kurs o godz. 12:42 także zostanie wydłużony do Starej Piły (bez zmiany godziny odjazdu).
Od najbliższej soboty więcej kursów przewidziano na linii 175. W dni powszednie w godzinach tzw. międzyszczytu oraz w soboty i niedziele pojazdy będą kursowały z częstotliwością co ok. 20 minut (obecnie co 30 minut).
Ponadto między przystankami Pastelowa i Srebrna autobusy pojadą przez ul. Pastelową , obsługując parę przystanków Kolorowa przy żłobku i przedszkolu. Dotychczasowy przystanek Kolorowa zostanie przemianowany na Szmaragdowa.
"Setka" wraca na stałą trasę, lepszy dojazd do przychodni
Ostatnią ze zmian, która wchodzi w życie 20 października, jest powrót linii 100 na stałą trasę m.in. przez przychodnię Wałowa . I to właśnie z myślą o nich ZTM dostosował rozkłady jazdy "setki" oraz linii 130, aby pacjenci mieli do dyspozycji autobus do dworca głównego co ok. 10 minut.
Liczne uwagi do nowych rozkładów jazdy
Przypomnijmy, że są to już kolejne zmiany wprowadzone w komunikacji miejskiej w ostatnim czasie. We wtorek dokonano modyfikacji rozkładów i tras linii tramwajowych. Na ich niedopracowanie skarżyli się często nasi czytelnicy, wysyłając wiadomości na nasz redakcyjny e-mail news@trojmiasto.pl lub przez Raport na stronie i w aplikacji na telefon.
Zarząd Dzielnicy Przeróbka zwraca uwagę, że nie konsultowano z nią zmiany trasy linii 3 i wnioskuje o jej przywrócenie na trasę Brzeźno - Stogi przez Przeróbkę lub zapewnienia innego połączenia między tymi dzielnicami.
Odpowiedź ZTM: To przygotowanie do remontu torów na Stogach, które rozpocznie się na przełomie października i listopada.
- Pętla na Przeróbce posiada zaledwie jeden tor i nie jesteśmy w stanie pomieścić tam aż trzech linii tramwajowych. Po zakończeniu prac budowlanych uruchomimy tramwaje w godzinach szczytu do Brzeźna oraz przez cały dzień na Piecki-Migowo (Morenę) - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów - Alternatywą w dojeździe do Brzeźna może być linia 158 przez tunel pod Martwą Wisłą.
Linia 115: (nie)potrzebny zajazd na pętlę Siedlce
Mieszkańcy osiedli wzdłuż Jabłoniowej proszą o utworzenie zajazdu linii 115 do pętli na Siedlcach, dzięki czemu możliwa byłaby wygodna przesiadka na tramwaj do centrum Gdańska. Obecnie muszą przesiadać się w obrębie zespołu przystanków Emaus, co jest dość uciążliwe.
Odpowiedź ZTM: zdecydowana większość pasażerów na tej linii podróżuje w kierunku Aniołek i Wrzeszcza, więc nie ma potrzeby wydłużać trasy o zajazd do pętlę, co wydłuży czas przejazdu o 4-5 minut.
- Pasażerowie z tych osiedli, udający się na pętle Siedlce mogą skorzystać z linii 156 lub 174 - dodaje Zomkowski.
Linia 155: notorycznie opóźnione autobusy
Pasażerowie linii 155 skarżą się na notorycznie opóźnione autobusy, przez co nie mogą zdążyć przesiąść się na pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na przystanku Gdańsk Jasień .
Odpowiedź ZTM: opóźnienia są spowodowane utrudnieniami związanymi z budową ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
- Utrudnienia wynikają z wąskiego gardła w pobliżu placu budowy Nowej Bulońskiej. Niestety nie ma trasy alternatywnej i autobusy muszą się "przeciskać" przez ul. Leszczynową . Rozkład jazdy został już zmieniony i w miarę możliwości dostosowany do bardzo trudnych warunków. Na wszystkich liniach na Południu w przypadku takiej konieczności służby włączają rezerwowe autobusy, aby zminimalizować opóźnienia - wyjaśnia rzecznik ZTM Gdańsk.
Materiał z lipca br.
Linia 227: tłok przez zbyt krótkie autobusy
Na linii 227 problemem są natomiast zbyt krótkie autobusy, przez co nie wszyscy pasażerowie są w stanie wsiąść do pojazdu.
Odpowiedź ZTM: to wina przewoźnika, który obsługuje linię 227.
- Przewoźnik nie zastosował się do warunków umowy, nakładającej obowiązek obsługi linii 227 autobusami przegubowymi. Mimo naliczenia kar finansowych na przewoźnika, nie zmienił on rodzaju autobusów i dlatego w trybie natychmiastowym został odsunięty od jej obsługi. Teraz kursy te obsługuje spółka GAiT z taborem przegubowym - odpowiada Zygmunt Gołąb.
Docelowo na linii 227 ma być zwiększona częstotliwość do 15 minut w godzinach szczytu porannego i popołudniowego (obecnie jest on utrzymana tylko w godzinach szczytu porannego).
Linia 2: brak tramwajów w porannym szczycie
Nasi czytelnicy pytają również Zarząd Transportu Miejskiego o przyczynę braku tramwajów na linii 2 w porannym szczycie.
Odpowiedź ZTM: pasażerowie mają do dyspozycji linię 4, która ma wspomagać przewozy na trasie linii 2.
- Linia 4 to nic innego jak wariant linii 2. Warianty tych linii różnią się przede wszystkim trasą w Śródmieściu. "Czwórka" obsługuje Dworzec PKS, zaś "dwójka" Dworzec Główny PKP. Dawniej kursy linii 2 były wariantowane przez dworzec PKP lub PKS, co wprowadzało zamieszanie wśród pasażerów. Stąd pomysł oznaczenia wariantu innym numerem - mówi rzecznik ZTM.
(11 opinii)
Miejsca
Opinie (303) 2 zablokowane
-
2018-10-19 06:25
227 powinien jeździć co 10 min w godzinach szczytu (3)
- 46 3
-
2018-10-19 06:31
I co jeszcze? (2)
- 2 17
-
2018-10-19 06:32
(1)
Przywrócić 142
- 17 2
-
2018-10-19 12:29
i 183
- 1 2
-
2018-10-19 06:27
Na Szadółki i dalej do Kiełpina Górnego oraz Karczemek powinien być tramwaj
Rezerwa terenowa jeszcze jest, podobnie do Osowej, bo PKM ze swoją żałosną częstotliwością i inną taryfą biletową prawie niczego nie zmieniła, a rano i popołudniu wszystko stoi, więc jaki jest sens puszczania autobusów nawet co pięć minut?
- 29 8
-
2018-10-19 06:30
Jak ja 115 będą jeździć przeguby to będą stać na smolchowskiego
Nawet po zmianach bo tam notorycznie parkują na zakazie
- 36 2
-
2018-10-19 06:33
Kiedy będzie 142 autobus wrzeszcz do morena (4)
142 linia z wrzeszcz PKP przez brotowo i morena przystanek Kolumba do dzielnica kowale
- 25 5
-
2018-10-19 07:27
Nie będzie
- 1 3
-
2018-10-19 09:58
Rada Dzielnicy Piecki-Migowo do której należę wnosiła do Rady Miasta Gdańska o wznowienie działania
tej linii, mówiła o prośbach mieszkańców, którzy prosili nas o wsparcie skoro jesteśmy ich reprezentantami w terenie, ale niestety Rada Miasta opanowana przez platformę obywatelską miała to głęboko w d*pie- zresztą nie tylko to. dodam, że w naszej radzie dzielnicy są osoby też popierające platformę i były zażenowane zachowaniem radnych platformy- nawet nie próbowali ich bronić za ich żenujące zachowanie
- 2 4
-
2018-10-19 11:25
(1)
A w ZTM Ci powiedzą że pokrywa się z innymi liniami i nie ma sensu.
- 2 1
-
2018-10-19 12:13
Taa
Bo ZTM chce przekonać ludzi do jazdy na zasadzie "złap wszystkie autobusy i tramwaje" - po co komu luksus bezpośredniego połączenia, przecież przesiadki to taka fajna sprawa, im więcej, tym lepiej. Jak była linia 142 jadąca po trasie Wrzeszcz PKP-Gdańsk Targ Rakowy, to człowiek mógł normalnie z okolic zbiornika retencyjnego Srebrzysko do centrum Gdańska dojechać w 20-22 minuty i w tyle też wrócić. Teraz powrót ze Śródmieścia to wycieczka dwoma-trzema pojazdami, trwająca w porywach do 60 minut. W takim czasie to tę odległość można pokonać pieszo szybkim marszem.
- 6 2
-
2018-10-19 06:39
Brawo
Panie budyń daj Pan już innym rządzić! Niech Pan już nic nie rusza bo masakra co Pan wyczynia brak wstydu!
- 41 7
-
2018-10-19 06:44
Ha, ha (1)
a co ze 117 laczacego m.in. Oliwe z Sopotem? Czestotliwosc kursowania jest zenujaca!
- 20 2
-
2018-10-19 16:41
hue hue
Problem ze 117,122 i 143 czyli niska częstotliwość wynika z tego, że miasto Sopot nie chce nic dołożyć pieniążka do większej liczby kursów tych linii. To samo jest ze 126 (Banino).
- 4 0
-
2018-10-19 06:47
115 czyli Ujeścisko-Suchanino-Wrzeszcz (7)
Tak długo wyczekiwane połączenie tylko błagam bez pętli na Siedlcach. Jest masa możliwości dotarcia do tego węzła ...
- 27 12
-
2018-10-19 09:30
To może niech nie zjeżdża na ujeścisko? Masa możliwości dotarcia do tego węzła...
- 9 3
-
2018-10-19 12:48
jaka masa? (2)
O czym ty mówisz człowieku? Dwa autobusy jeżdżą z pętli Ujeścisko na Siedlce, 156 i 174, z czego ten drugi raz na godzinę! Jak PKS na najgłębszej wsi...A ja muszę dojechać do pętli, żeby się przesiąść na tramwaj dalej do centrum. Mam drałować z Emaus, przez ogromne skrzyżowanie? To wtedy jaki to jest węzeł przesiadkowy?
- 7 4
-
2018-10-19 14:48
Na tramwaj do centrum można się przesiąść na przystanku Wilanowska,albo Przemyska.Gorzej,gdy trzeba dojechać na Kartuską,wtedy pozostaje albo pieszo z Emaus na pętlę Siedlce(ok 300, i 3 sygnalizatory ze światłami),albo jechać 156 lub 174,z tym,że faktycznie 174 ma częstotliwość PKSu.Brakuje przystanku tramwajowego Emaus na ulicy Nowolipie,tylko chyba się nie da go tam zbudować,bo pod ziemią jest jakiś kolektor,a przepisy zabraniają budowania przystanków nad tego typu instalacjami
- 3 2
-
2018-10-19 17:11
Masa
Np w sobotę gdy zlikwidowali 156
- 5 1
-
2018-10-19 17:08
Mnóstwo
Szczególnie w soboty
- 5 1
-
2018-10-19 19:06
(1)
Nie wiem czy masa, ale tak powinno być. Autobusy nie powinny "zajeżdżać" w każdą możliwą uliczkę, tylko dlatego, że komuś nie chce się przejść 300 metrów. Gdyby tak miał autobus wszędzie zajeżdżać, to byłby to autobus turystyczny, którego kurs trwałby godzinami.
- 3 6
-
2018-10-19 19:30
w każdą możliwą uliczkę nie
ale na szumnie zwaną pętlę Siedlce już tak. Inaczej traci ona swój sens.
- 4 0
-
2018-10-19 06:49
126 (1)
Za mała częstotliwość kursowania autobusów przy znacznym rozwoju Banina i powstających po drodze zakładach pracy. Generuje to wieczne korki aut prywatnych.
- 14 4
-
2018-10-19 11:26
Powiedz to Gminie Żukowo, która te linie również opłaca.
- 7 0
-
2018-10-19 06:49
155 - ten autobus ma w rozkładzie odjazd z przystanku PKM również na kilka minut przed przyjazdem kolejki - czy to również (1)
Pole do działania prezydenta miasta - niech ogarnie podwórko u Pana L.
- 13 3
-
2018-10-19 06:51
...czy to również wynik kolizji z budową Nowej Bulońskiej?
Nie wydaje sie aby w tym miejscu miala na to wpływ.
- 4 1
-
2018-10-19 06:52
174 wg rozkładu na stronie ZTM został przyspieszony o 20 minut,a nie o godzinę.
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.