• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańszczanie wymogli zmiany w rozkładach jazdy linii autobusowych

Krzysztof Koprowski, Maciej Korolczuk
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Duże zmiany czekają pasażerów linii 115, na której docelowo mają się pojawić również "przegubowce". Duże zmiany czekają pasażerów linii 115, na której docelowo mają się pojawić również "przegubowce".

Od piątku i soboty pasażerów komunikacji miejskiej w Gdańsku czekają kolejne zmiany. Tym razem korekta rozkładów jazdy obejmie sieć autobusową. Ma być więcej pojazdów na najbardziej obleganych liniach, a śródmiejska "setka" wróci po długiej przerwie na swoją stałą trasę przez przystanek przy przychodni przy ul. Wałowej zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz wprowadzone w ostatnim czasie zmiany w komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Pierwsza zmiana, która wejdzie w życie już w piątek (19 października), dotyczy linii 115. W oparciu o uwagi mieszkańców wprowadzone zostaną dwa nowe kursy:

Od 20 października na tej samej linii w soboty zostaną uruchomione nowe kursy:

- Dzięki dodatkowym kursom zostanie zagęszczona częstotliwość między godziną 6:45 - 7:30 nawet do co około 10 minut. Po modernizacji ul. Nowej Medyków zobacz na mapie Gdańska i korekty parametrów układu drogowego na ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska, planujemy uruchomić autobusy przegubowe na tej linii - dodaje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodatkowo od początku przyszłego tygodnia ZTM planuje odciążyć linię 115 na odcinku Emaus zobacz na mapie Gdańska - Jaworzniaków zobacz na mapie Gdańska nowym kursem linii 156 o godz. 4:57 z pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do szkoły metropolitalnej zobacz na mapie Gdańska oraz z Kowal o 5:30 do Siedlec przez Rębowo.

Zmiany na liniach 174 i 175 oraz nowe przystanki



Od 20 października zmianie ulegają również rozkłady jazdy dla linii 174. Sobotnio-świąteczne kursy tej linii z Siedlec o godz. 10:08 oraz 18:08 zostaną przyspieszone o 60 minut i wydłużone do Starej Piły (dotychczas autobusy kończyły bieg w Otominie). W dni powszednie kurs o godz. 12:42 także zostanie wydłużony do Starej Piły (bez zmiany godziny odjazdu).

Od najbliższej soboty więcej kursów przewidziano na linii 175. W dni powszednie w godzinach tzw. międzyszczytu oraz w soboty i niedziele pojazdy będą kursowały z częstotliwością co ok. 20 minut (obecnie co 30 minut).

Ponadto między przystankami Pastelowa i Srebrna autobusy pojadą przez ul. Pastelową zobacz na mapie Gdańska, obsługując parę przystanków Kolorowa przy żłobku i przedszkolu. Dotychczasowy przystanek Kolorowa zostanie przemianowany na Szmaragdowa.

W ostatnich tygodniach linia 100 została ograniczona wyłącznie do ulic Starego Miasta. W ostatnich tygodniach linia 100 została ograniczona wyłącznie do ulic Starego Miasta.

"Setka" wraca na stałą trasę, lepszy dojazd do przychodni



Ostatnią ze zmian, która wchodzi w życie 20 października, jest powrót linii 100 na stałą trasę m.in. przez przychodnię Wałowa zobacz na mapie Gdańska. I to właśnie z myślą o nich ZTM dostosował rozkłady jazdy "setki" oraz linii 130, aby pacjenci mieli do dyspozycji autobus do dworca głównego co ok. 10 minut.

Liczne uwagi do nowych rozkładów jazdy



Przypomnijmy, że są to już kolejne zmiany wprowadzone w komunikacji miejskiej w ostatnim czasie. We wtorek dokonano modyfikacji rozkładów i tras linii tramwajowych. Na ich niedopracowanie skarżyli się często nasi czytelnicy, wysyłając wiadomości na nasz redakcyjny e-mail news@trojmiasto.pl lub przez Raport na stronie i w aplikacji na telefon.

Zarząd Dzielnicy Przeróbka zwraca uwagę, że nie konsultowano z nią zmiany trasy linii 3 i wnioskuje o jej przywrócenie na trasę Brzeźno - Stogi przez Przeróbkę lub zapewnienia innego połączenia między tymi dzielnicami.

Odpowiedź ZTM: To przygotowanie do remontu torów na Stogach, które rozpocznie się na przełomie października i listopada.

- Pętla na Przeróbce posiada zaledwie jeden tor i nie jesteśmy w stanie pomieścić tam aż trzech linii tramwajowych. Po zakończeniu prac budowlanych uruchomimy tramwaje w godzinach szczytu do Brzeźna oraz przez cały dzień na Piecki-Migowo (Morenę) - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów - Alternatywą w dojeździe do Brzeźna może być linia 158 przez tunel pod Martwą Wisłą.
Aktualne rozkłady jazdy oraz rzeczywisty czas przejazdu autobusów i tramwajów sprawdzisz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon.

Linia 115: (nie)potrzebny zajazd na pętlę Siedlce



Mieszkańcy osiedli wzdłuż Jabłoniowej proszą o utworzenie zajazdu linii 115 do pętli na Siedlcach, dzięki czemu możliwa byłaby wygodna przesiadka na tramwaj do centrum Gdańska. Obecnie muszą przesiadać się w obrębie zespołu przystanków Emaus, co jest dość uciążliwe.

Odpowiedź ZTM: zdecydowana większość pasażerów na tej linii podróżuje w kierunku Aniołek i Wrzeszcza, więc nie ma potrzeby wydłużać trasy o zajazd do pętlę, co wydłuży czas przejazdu o 4-5 minut.

- Pasażerowie z tych osiedli, udający się na pętle Siedlce mogą skorzystać z linii 156 lub 174 - dodaje Zomkowski.
Opóźnienia na linii 155 uniemożliwiają przesiadkę na pociągi na trasie PKM. Opóźnienia na linii 155 uniemożliwiają przesiadkę na pociągi na trasie PKM.

Linia 155: notorycznie opóźnione autobusy



Pasażerowie linii 155 skarżą się na notorycznie opóźnione autobusy, przez co nie mogą zdążyć przesiąść się na pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na przystanku Gdańsk Jasień zobacz na mapie Gdańska.

Odpowiedź ZTM: opóźnienia są spowodowane utrudnieniami związanymi z budową ul. Nowej Bulońskiej Północnej.

- Utrudnienia wynikają z wąskiego gardła w pobliżu placu budowy Nowej Bulońskiej. Niestety nie ma trasy alternatywnej i autobusy muszą się "przeciskać" przez ul. Leszczynową zobacz na mapie Gdańska. Rozkład jazdy został już zmieniony i w miarę możliwości dostosowany do bardzo trudnych warunków. Na wszystkich liniach na Południu w przypadku takiej konieczności służby włączają rezerwowe autobusy, aby zminimalizować opóźnienia - wyjaśnia rzecznik ZTM Gdańsk.

Materiał z lipca br.



Linia 227: tłok przez zbyt krótkie autobusy



Na linii 227 problemem są natomiast zbyt krótkie autobusy, przez co nie wszyscy pasażerowie są w stanie wsiąść do pojazdu.

Odpowiedź ZTM: to wina przewoźnika, który obsługuje linię 227.

- Przewoźnik nie zastosował się do warunków umowy, nakładającej obowiązek obsługi linii 227 autobusami przegubowymi. Mimo naliczenia kar finansowych na przewoźnika, nie zmienił on rodzaju autobusów i dlatego w trybie natychmiastowym został odsunięty od jej obsługi. Teraz kursy te obsługuje spółka GAiT z taborem przegubowym - odpowiada Zygmunt Gołąb.
Docelowo na linii 227 ma być zwiększona częstotliwość do 15 minut w godzinach szczytu porannego i popołudniowego (obecnie jest on utrzymana tylko w godzinach szczytu porannego).

  • Linia 4 ma stanowić uzupełnienie linii 2.
  • O godz. 7 i 8 nie są wykonywane żadne kursy na linii 2.

Linia 2: brak tramwajów w porannym szczycie



Nasi czytelnicy pytają również Zarząd Transportu Miejskiego o przyczynę braku tramwajów na linii 2 w porannym szczycie.

Odpowiedź ZTM: pasażerowie mają do dyspozycji linię 4, która ma wspomagać przewozy na trasie linii 2.

- Linia 4 to nic innego jak wariant linii 2. Warianty tych linii różnią się przede wszystkim trasą w Śródmieściu. "Czwórka" obsługuje Dworzec PKS, zaś "dwójka" Dworzec Główny PKP. Dawniej kursy linii 2 były wariantowane przez dworzec PKP lub PKS, co wprowadzało zamieszanie wśród pasażerów. Stąd pomysł oznaczenia wariantu innym numerem - mówi rzecznik ZTM.
06:20 19 PAźDZIERNIKA 18 (aktualizacjaakt. 07:04)

(11 opinii)

Gorąco linia 155 kierunek Jasień PKM. Dziękujemy bardzo. Jest 11 stopni drogi kierowco
Gorąco linia 155 kierunek Jasień PKM. Dziękujemy bardzo. Jest 11 stopni drogi kierowco

Miejsca

Opinie (303) 2 zablokowane

  • 227 powinien jeździć co 10 min w godzinach szczytu (3)

    • 46 3

    • I co jeszcze? (2)

      • 2 17

      • (1)

        Przywrócić 142

        • 17 2

        • i 183

          • 1 2

  • Na Szadółki i dalej do Kiełpina Górnego oraz Karczemek powinien być tramwaj

    Rezerwa terenowa jeszcze jest, podobnie do Osowej, bo PKM ze swoją żałosną częstotliwością i inną taryfą biletową prawie niczego nie zmieniła, a rano i popołudniu wszystko stoi, więc jaki jest sens puszczania autobusów nawet co pięć minut?

    • 29 8

  • Jak ja 115 będą jeździć przeguby to będą stać na smolchowskiego

    Nawet po zmianach bo tam notorycznie parkują na zakazie

    • 36 2

  • Kiedy będzie 142 autobus wrzeszcz do morena (4)

    142 linia z wrzeszcz PKP przez brotowo i morena przystanek Kolumba do dzielnica kowale

    • 25 5

    • Nie będzie

      • 1 3

    • Rada Dzielnicy Piecki-Migowo do której należę wnosiła do Rady Miasta Gdańska o wznowienie działania

      tej linii, mówiła o prośbach mieszkańców, którzy prosili nas o wsparcie skoro jesteśmy ich reprezentantami w terenie, ale niestety Rada Miasta opanowana przez platformę obywatelską miała to głęboko w d*pie- zresztą nie tylko to. dodam, że w naszej radzie dzielnicy są osoby też popierające platformę i były zażenowane zachowaniem radnych platformy- nawet nie próbowali ich bronić za ich żenujące zachowanie

      • 2 4

    • (1)

      A w ZTM Ci powiedzą że pokrywa się z innymi liniami i nie ma sensu.

      • 2 1

      • Taa

        Bo ZTM chce przekonać ludzi do jazdy na zasadzie "złap wszystkie autobusy i tramwaje" - po co komu luksus bezpośredniego połączenia, przecież przesiadki to taka fajna sprawa, im więcej, tym lepiej. Jak była linia 142 jadąca po trasie Wrzeszcz PKP-Gdańsk Targ Rakowy, to człowiek mógł normalnie z okolic zbiornika retencyjnego Srebrzysko do centrum Gdańska dojechać w 20-22 minuty i w tyle też wrócić. Teraz powrót ze Śródmieścia to wycieczka dwoma-trzema pojazdami, trwająca w porywach do 60 minut. W takim czasie to tę odległość można pokonać pieszo szybkim marszem.

        • 6 2

  • Brawo

    Panie budyń daj Pan już innym rządzić! Niech Pan już nic nie rusza bo masakra co Pan wyczynia brak wstydu!

    • 41 7

  • Ha, ha (1)

    a co ze 117 laczacego m.in. Oliwe z Sopotem? Czestotliwosc kursowania jest zenujaca!

    • 20 2

    • hue hue

      Problem ze 117,122 i 143 czyli niska częstotliwość wynika z tego, że miasto Sopot nie chce nic dołożyć pieniążka do większej liczby kursów tych linii. To samo jest ze 126 (Banino).

      • 4 0

  • 115 czyli Ujeścisko-Suchanino-Wrzeszcz (7)

    Tak długo wyczekiwane połączenie tylko błagam bez pętli na Siedlcach. Jest masa możliwości dotarcia do tego węzła ...

    • 27 12

    • To może niech nie zjeżdża na ujeścisko? Masa możliwości dotarcia do tego węzła...

      • 9 3

    • jaka masa? (2)

      O czym ty mówisz człowieku? Dwa autobusy jeżdżą z pętli Ujeścisko na Siedlce, 156 i 174, z czego ten drugi raz na godzinę! Jak PKS na najgłębszej wsi...A ja muszę dojechać do pętli, żeby się przesiąść na tramwaj dalej do centrum. Mam drałować z Emaus, przez ogromne skrzyżowanie? To wtedy jaki to jest węzeł przesiadkowy?

      • 7 4

      • Na tramwaj do centrum można się przesiąść na przystanku Wilanowska,albo Przemyska.Gorzej,gdy trzeba dojechać na Kartuską,wtedy pozostaje albo pieszo z Emaus na pętlę Siedlce(ok 300, i 3 sygnalizatory ze światłami),albo jechać 156 lub 174,z tym,że faktycznie 174 ma częstotliwość PKSu.Brakuje przystanku tramwajowego Emaus na ulicy Nowolipie,tylko chyba się nie da go tam zbudować,bo pod ziemią jest jakiś kolektor,a przepisy zabraniają budowania przystanków nad tego typu instalacjami

        • 3 2

      • Masa

        Np w sobotę gdy zlikwidowali 156

        • 5 1

    • Mnóstwo

      Szczególnie w soboty

      • 5 1

    • (1)

      Nie wiem czy masa, ale tak powinno być. Autobusy nie powinny "zajeżdżać" w każdą możliwą uliczkę, tylko dlatego, że komuś nie chce się przejść 300 metrów. Gdyby tak miał autobus wszędzie zajeżdżać, to byłby to autobus turystyczny, którego kurs trwałby godzinami.

      • 3 6

      • w każdą możliwą uliczkę nie

        ale na szumnie zwaną pętlę Siedlce już tak. Inaczej traci ona swój sens.

        • 4 0

  • 126 (1)

    Za mała częstotliwość kursowania autobusów przy znacznym rozwoju Banina i powstających po drodze zakładach pracy. Generuje to wieczne korki aut prywatnych.

    • 14 4

    • Powiedz to Gminie Żukowo, która te linie również opłaca.

      • 7 0

  • 155 - ten autobus ma w rozkładzie odjazd z przystanku PKM również na kilka minut przed przyjazdem kolejki - czy to również (1)

    Pole do działania prezydenta miasta - niech ogarnie podwórko u Pana L.

    • 13 3

    • ...czy to również wynik kolizji z budową Nowej Bulońskiej?

      Nie wydaje sie aby w tym miejscu miala na to wpływ.

      • 4 1

  • 174 wg rozkładu na stronie ZTM został przyspieszony o 20 minut,a nie o godzinę.

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane