Fakty i opinie

Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu schodami przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC.
Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu schodami przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC. fot. Piotr Hukało/Trojmiasto.pl

Od poniedziałku 4 listopada zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy gdański dworzec PKS z Podwalem Grodzkim. Najważniejsza zmiana dotyczy zamknięcia odcinka przy kasach biletowych SKM. Prace trwać będą równo miesiąc. Całkowite zakończenie remontu peronów dalekobieżnych jest zaplanowane na styczeń 2020 r.



Czy dokucza ci remont tunelu pod dworcem Gdańsk Główny?

tak, poruszałem się nim niemal codziennie 29%
tak, ale tylko od czasu do czasu 37%
nie, w ogóle nie korzystam z tego tunelu 34%
zakończona Łącznie głosów: 1753
Prace remontowe w tunelu przy dworcu Gdańsk Główny prowadzone są etapami od lutego i są elementem modernizacji peronów dalekobieżnych realizowaną przez PKP PLK.

4 listopada po raz kolejny zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy ul. Podwale Grodzkie z dworcem PKS. W poniedziałek zamknięty zostanie odcinek na wysokości byłych kas SKM.

Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC.

Grafika przedstawiająca zmiany w organizacji ruchu.
Grafika przedstawiająca zmiany w organizacji ruchu. mat. pras. PKP PLK
Z kolei dojście do peronów nr 4 i 5, będzie możliwe tylko z poziomu 0.

- Prace w tej części będą związane m.in. z wymianą posadzki, wystroju ścian i sufitu oraz oświetlenia - wylicza Marta Burczyk z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - O zmianach w organizacji ruchu informują czarno-żółte tablice kierunkowe.
Remont zakończył się natomiast w tunelu prowadzącym na perony nr 1 i 2 bezpośrednio z hali głównej gmachu dworca.

W styczniu 2020 roku ma się zakończyć warty 62 mln zł remont peronów dalekobieżnych, w tym też tunelu.

Natomiast remont gmachu dworca potrwa do końca 2021 roku.

Opinie (119) 7 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.