• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Rafał Borowski
3 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu schodami przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC. Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu schodami przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC.

Od poniedziałku 4 listopada zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy gdański dworzec PKS z Podwalem Grodzkim. Najważniejsza zmiana dotyczy zamknięcia odcinka przy kasach biletowych SKM. Prace trwać będą równo miesiąc. Całkowite zakończenie remontu peronów dalekobieżnych jest zaplanowane na styczeń 2020 r.



Czy dokucza ci remont tunelu pod dworcem Gdańsk Główny?

Prace remontowe w tunelu przy dworcu Gdańsk Główny prowadzone są etapami od lutego i są elementem modernizacji peronów dalekobieżnych realizowaną przez PKP PLK.

4 listopada po raz kolejny zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy ul. Podwale Grodzkie z dworcem PKS. W poniedziałek zamknięty zostanie odcinek na wysokości byłych kas SKM.

Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC.

Grafika przedstawiająca zmiany w organizacji ruchu. Grafika przedstawiająca zmiany w organizacji ruchu.
Z kolei dojście do peronów nr 4 i 5, będzie możliwe tylko z poziomu 0.

- Prace w tej części będą związane m.in. z wymianą posadzki, wystroju ścian i sufitu oraz oświetlenia - wylicza Marta Burczyk z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - O zmianach w organizacji ruchu informują czarno-żółte tablice kierunkowe.
Remont zakończył się natomiast w tunelu prowadzącym na perony nr 1 i 2 bezpośrednio z hali głównej gmachu dworca.

W styczniu 2020 roku ma się zakończyć warty 62 mln zł remont peronów dalekobieżnych, w tym też tunelu.

Natomiast remont gmachu dworca potrwa do końca 2021 roku.

Miejsca

Opinie (119) 7 zablokowanych

  • Szkoda, że oznaczenia na dworcu mówią co inmego bo wyraźnie każą zawrócić i iść przez 3 maja żeby dostać się na perony SKM...

    • 0 0

  • Gdańsk- tu sie żyje, że hoho

    • 0 0

  • To będą te naziemne przejścia czy nie? (4)

    Tyle kasy wydane na remont, to chyba ta opcja już jest nieaktualna.

    • 20 40

    • Naziemne przejścia przez tory kolejowe?

      Naziemne przejścia przez tory kolejowe?!
      Nie ta część tunelu jest remontowana. Prace trwają pod dworcem/peronami PKP, a nie pod ulicą.

      • 0 0

    • Będo teleporty hehehe (1)

      • 11 2

      • i czerwone dywany dla hrabiego

        • 4 1

    • Jo bedo

      Pociok będzie stafał na czerfonym zanim podjedzie pod peron

      • 4 3

  • Utrudnienia dla niepełnosprawnych

    Jestem osobą słabo widzacą, szczególnie o zmroku. Codziennie muszę pokonać trasę z peronu SKM przez tunel na Starowkę. Brak dobrego oświetlenia i brak widocznych oznaczen powodują że przeprawa przez to miejsce jest dla mnie bardzo kłopotliwai i stresująca.
    A już nie mówię o osobach na wózku czy wogole niewidzących...przeszkoda goni przeszkodę...

    • 1 0

  • Super inwestycja. Jak dla mnie to Gdansk jest najlepiej rozwijajacym sie miastem w Europie (8)

    Dworzec chyba bedzie najnowoczesniejszy, lepszego nie widzialem.

    • 33 105

    • ...i jeszcze jedynym w Europie, ba-może i na całym świecie! (3)

      Bo wszystkie miasta w Europie już dawno są nowoczesne a Gdańsk dopiero stara się takim być. ;-) Co do dworca...Sopot, Gdynia już dawno wyremontowały dworce, są nowoczesne, czyste...czy gdański też taki będzie? Trochę wątpię...

      • 12 6

      • Gdynia, zacofanie. (2)

        • 0 18

        • tak kochanie, białe jest czarne, Polska w ruinie (1)

          znamy przekaz z Moskwy

          • 6 1

          • Raczej z bliżej...

            ...bo myślę, że z Gdańska.

            • 1 0

    • więc po co remontować jak lepszego nie widziałeś ? (1)

      • 11 6

      • będzie po remoncie, czytać nie umiesz czy i**otę udajesz?

        • 4 1

    • Słabo

      W takim razie bardzo mało widziałeś. Wystarczy spojrzeć na dworzec chociażby we Wrocławiu

      • 8 1

    • Kazik to z radości że masz klepnietą pensję na 2 lata

      W portalu miasta

      • 3 5

  • Póki co będzie chyba najlepsze dojście na SKM przez peron 1 lub 2

    bo i tak kasa obecnie jest w budynku dworca, więc trzeba tam po bilety lecieć.

    • 0 0

  • (1)

    Najciekawsze dopiero nas czeka,mianowicie zamknięcie tunelu na odcinku między peronem 5 a schodami ruchomymi.Dostęp do peronów będzie przez tymczasowe przejścia naziemne w poziomie szyn,co przy istniejącym dużym ruchu pociągów będzie powodować co najmniej jeden wypadek śmiertelny dziennie.Lepszym rozwiązaniem jest całkowite zamknięcie stacji dla pociągów pasażerskich i zwiększenie liczby tramwajów pomiędzy Śródmieściem a Strzyżą by zapewnić dojazd do stacji Gdańsk Wrzeszcz,która na czas zamknięcia Gdańska Głównego pełniła by jego rolę.

    • 1 1

    • nie będzie tak źle, będą robić odcinkami między jednym peronem a drugim

      czyli najpierw między 4 a 5, potem 3, a 4 itd. W krytycznym momencie, gdzie nie będzie przejścia między 3, a 4 peronem można zrobić dojście na peron 3 przez peron 2 albo zawiesić przystanek Gdańsk Śródmieście powodując że SKMki będą odjeżdżać z peronów 4 i 5.

      • 0 0

  • Niekończąca się opowieść (5)

    tak ujmę ów remont.
    Pamiętam jakieś 8 lat temu była walka z tunelem, teraz znowu
    Kalejdoskop

    • 116 4

    • Tunel z holu głównego na perony zamknieto (2)

      na poczatku maja ,na dwa miesiące. Otworzono na początku października czyli po pięciu miesiacach....Ponieważ, wszystkie elementy konstrukcyjne były już wymienione podczas....wcześniejszych zamknięc, wiec zakres robót sprowadzał sie do prac wykończeniowych czyli połozenia kafelków na posadzce i na ścianach na dł około 30 m.Obserwowałem tamte prace....Na poczatku, tradycyjnie, nic sie nie działo, a potem dwóch smętnych panów wykonywałao swoje obowiazki.Nie raz zastanawiam sie czy insp. nadzoru z ramienia pkp plk niejaki Ireneusz K. ma jakiś harmonogram robót i czy w ogóle panuje nad ta inwestycją.Teraz zapowiedziano, że tunel będzie zamknięty przez miesiac....hmmm wątpię.A ogólnie co do robót na obiekcie.Na poczatku września budynek dworca zyskał status "placu budowy" i został ogrodzony płotem.Przez dwa miesiace nic za tym płotem nic sie nie działo i dopiero parę dni temu rozpoczeto ustawianie kontenerów socjalnych.No cóż, jeżeli w kontrakcie jest tak odległy termin realizacji inwestycji, to co sie dziwic, że wykonawca olewa robotę....Zapewne dlatego, że ma podpisanych jeszcze pare takich "fuch" w kraju i przerzuca pracowników z budowy na budowę

      • 7 1

      • Zamknięty odcinek tunelu otworzą pewnie w 2020 roku,gdzieś na wiosnę,tylko po co,skoro trzeba będzie zamknąć tunel na odcinku od peronu 5 do schodów ruchomych po stronie PKS.

        • 0 0

      • a mowili ze tylko w komunie robota tak szla

        • 1 0

    • ten remont już 20 lat trwa

      beka

      • 9 2

    • Jako 36-latek twierdzę, że tam jest remont od kiedy pamiętam, a mieszkam 300 metrów od, zauważyłbym, gdyby nie było płotów odgradzających ludzi od remontu.

      • 18 1

  • z maka do tunelu (1)

    czy w końcu zrobią sensowne rozwiązanie i będzie możliwość wejścia do budynku dworca bezpośrednio z tunelu tramwajowo-citiforumowo-kolejowego?

    • 41 2

    • tunel będzie

      Będzie zrobiony

      • 0 0

  • Szedłem tam dzisiaj i przejście jest.

    Dziwne.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane