• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Rafał Borowski
3 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu schodami przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC. Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu schodami przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC.

Od poniedziałku 4 listopada zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy gdański dworzec PKS z Podwalem Grodzkim. Najważniejsza zmiana dotyczy zamknięcia odcinka przy kasach biletowych SKM. Prace trwać będą równo miesiąc. Całkowite zakończenie remontu peronów dalekobieżnych jest zaplanowane na styczeń 2020 r.



Czy dokucza ci remont tunelu pod dworcem Gdańsk Główny?

Prace remontowe w tunelu przy dworcu Gdańsk Główny prowadzone są etapami od lutego i są elementem modernizacji peronów dalekobieżnych realizowaną przez PKP PLK.

4 listopada po raz kolejny zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy ul. Podwale Grodzkie z dworcem PKS. W poniedziałek zamknięty zostanie odcinek na wysokości byłych kas SKM.

Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC.

Grafika przedstawiająca zmiany w organizacji ruchu. Grafika przedstawiająca zmiany w organizacji ruchu.
Z kolei dojście do peronów nr 4 i 5, będzie możliwe tylko z poziomu 0.

- Prace w tej części będą związane m.in. z wymianą posadzki, wystroju ścian i sufitu oraz oświetlenia - wylicza Marta Burczyk z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - O zmianach w organizacji ruchu informują czarno-żółte tablice kierunkowe.
Remont zakończył się natomiast w tunelu prowadzącym na perony nr 1 i 2 bezpośrednio z hali głównej gmachu dworca.

W styczniu 2020 roku ma się zakończyć warty 62 mln zł remont peronów dalekobieżnych, w tym też tunelu.

Natomiast remont gmachu dworca potrwa do końca 2021 roku.

Miejsca

Opinie (119) 7 zablokowanych

  • Robią remont przez 2 lata

    co jest delikatnie mówiąc śmieszne - bo przejście wygląda jak walący się bunkier. Zresztą po co ten tunel w ogóle remontują jak matołki z UM chcą 100 m dalej przejście na ziemne zrobić ? (pomijam fakt, że drugie przejście jest 100 m od hotelu, w interesie którego władze miasta się spinają...Podobnie na Chmielnej - 30 m od tunelu zrobili przejście na ziemne...

    • 6 1

  • Rzeczywiście coś z tym remontem jest nie tak. Zobaczcie jak szybko zbudowali nowy dworzec w Sopocie.

    A przecież zakres prac był o wiele większy, trzeba było tez wyburzyc stary dworzec, przebudować całą infrastrukturę naziemna, zmienić bieg ulic, niektóre zamknąć. I przecież to też PKP, tak więc w Gdańsku chyba kto inny jest winny.

    • 10 0

  • To już chyba 3 rok remontu... Japonia się śmieje z nas

    • 11 0

  • Autobus

    Puście ten fajny autobus, co kiedyś z pks woził na pkp. Mega fajnie było:)))

    • 2 0

  • ja

    w czasie kiedy trwa remont dworca zdążyli Forum wybudować a tam nadal syf ..

    • 14 0

  • kpina

    Ten remont i sposób organizacji i wykonania prac to kpina. Kpina z rozumu i ludzi.
    Organizacja prac taka, że jeszcze nie zakończono remontu peronu 2, trwa remont peronu 1, przez kilka lat trwa remont tunelu, a już zamyka się hale główną dworca ( po co nie wiadomo). Prace się ślimaczą, bo nikt ich nie wykonuje, zamyka się części dworca nie dla prowadzonych prac, tylko z chciejstwa. A ludzie skołowani krążą po dworcu-widmo szukając dojścia na perony. My gdańszczanie i tak mamy jakie takie rozeznanie w topografii dworca, co mają powiedzieć przyjeżdżający?

    • 15 0

  • Dworzec autobusowy

    Czy będzie Dworzec autobusowy taki z prawdziwy. że nie będę musiała się wstydzić jak przyjadą goście ze świata i z polski.

    • 5 0

  • Szedłem tam dzisiaj i przejście jest.

    Dziwne.

    • 1 1

  • (1)

    Najciekawsze dopiero nas czeka,mianowicie zamknięcie tunelu na odcinku między peronem 5 a schodami ruchomymi.Dostęp do peronów będzie przez tymczasowe przejścia naziemne w poziomie szyn,co przy istniejącym dużym ruchu pociągów będzie powodować co najmniej jeden wypadek śmiertelny dziennie.Lepszym rozwiązaniem jest całkowite zamknięcie stacji dla pociągów pasażerskich i zwiększenie liczby tramwajów pomiędzy Śródmieściem a Strzyżą by zapewnić dojazd do stacji Gdańsk Wrzeszcz,która na czas zamknięcia Gdańska Głównego pełniła by jego rolę.

    • 1 1

    • nie będzie tak źle, będą robić odcinkami między jednym peronem a drugim

      czyli najpierw między 4 a 5, potem 3, a 4 itd. W krytycznym momencie, gdzie nie będzie przejścia między 3, a 4 peronem można zrobić dojście na peron 3 przez peron 2 albo zawiesić przystanek Gdańsk Śródmieście powodując że SKMki będą odjeżdżać z peronów 4 i 5.

      • 0 0

  • Póki co będzie chyba najlepsze dojście na SKM przez peron 1 lub 2

    bo i tak kasa obecnie jest w budynku dworca, więc trzeba tam po bilety lecieć.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane