- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (389 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (229 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (68 opinii)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (84 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (165 opinii)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (295 opinii)
Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Od poniedziałku 4 listopada zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy gdański dworzec PKS z Podwalem Grodzkim. Najważniejsza zmiana dotyczy zamknięcia odcinka przy kasach biletowych SKM. Prace trwać będą równo miesiąc. Całkowite zakończenie remontu peronów dalekobieżnych jest zaplanowane na styczeń 2020 r.
4 listopada po raz kolejny zmieni się organizacja ruchu w przejściu podziemnym, które łączy ul. Podwale Grodzkie z dworcem PKS. W poniedziałek zamknięty zostanie odcinek na wysokości byłych kas SKM.
Podróżni chcący dostać się od strony miasta na perony dalekobieżne nr 1, 2 oraz SKM nr 3 będą musieli wyjść z tunelu przy MC Donald'sie i zejść z powrotem za budyniem KFC.
Z kolei dojście do peronów nr 4 i 5, będzie możliwe tylko z poziomu 0.
- Prace w tej części będą związane m.in. z wymianą posadzki, wystroju ścian i sufitu oraz oświetlenia - wylicza Marta Burczyk z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - O zmianach w organizacji ruchu informują czarno-żółte tablice kierunkowe.
Remont zakończył się natomiast w tunelu prowadzącym na perony nr 1 i 2 bezpośrednio z hali głównej gmachu dworca.
W styczniu 2020 roku ma się zakończyć warty 62 mln zł remont peronów dalekobieżnych, w tym też tunelu.
Natomiast remont gmachu dworca potrwa do końca 2021 roku.
Miejsca
Opinie (119) 7 zablokowanych
-
2019-11-04 09:11
Robią remont przez 2 lata
co jest delikatnie mówiąc śmieszne - bo przejście wygląda jak walący się bunkier. Zresztą po co ten tunel w ogóle remontują jak matołki z UM chcą 100 m dalej przejście na ziemne zrobić ? (pomijam fakt, że drugie przejście jest 100 m od hotelu, w interesie którego władze miasta się spinają...Podobnie na Chmielnej - 30 m od tunelu zrobili przejście na ziemne...
- 6 1
-
2019-11-04 10:28
Rzeczywiście coś z tym remontem jest nie tak. Zobaczcie jak szybko zbudowali nowy dworzec w Sopocie.
A przecież zakres prac był o wiele większy, trzeba było tez wyburzyc stary dworzec, przebudować całą infrastrukturę naziemna, zmienić bieg ulic, niektóre zamknąć. I przecież to też PKP, tak więc w Gdańsku chyba kto inny jest winny.
- 10 0
-
2019-11-04 10:41
To już chyba 3 rok remontu... Japonia się śmieje z nas
- 11 0
-
2019-11-04 10:46
Autobus
Puście ten fajny autobus, co kiedyś z pks woził na pkp. Mega fajnie było:)))
- 2 0
-
2019-11-04 10:59
ja
w czasie kiedy trwa remont dworca zdążyli Forum wybudować a tam nadal syf ..
- 14 0
-
2019-11-04 11:10
kpina
Ten remont i sposób organizacji i wykonania prac to kpina. Kpina z rozumu i ludzi.
Organizacja prac taka, że jeszcze nie zakończono remontu peronu 2, trwa remont peronu 1, przez kilka lat trwa remont tunelu, a już zamyka się hale główną dworca ( po co nie wiadomo). Prace się ślimaczą, bo nikt ich nie wykonuje, zamyka się części dworca nie dla prowadzonych prac, tylko z chciejstwa. A ludzie skołowani krążą po dworcu-widmo szukając dojścia na perony. My gdańszczanie i tak mamy jakie takie rozeznanie w topografii dworca, co mają powiedzieć przyjeżdżający?- 15 0
-
2019-11-04 13:06
Dworzec autobusowy
Czy będzie Dworzec autobusowy taki z prawdziwy. że nie będę musiała się wstydzić jak przyjadą goście ze świata i z polski.
- 5 0
-
2019-11-04 14:04
Szedłem tam dzisiaj i przejście jest.
Dziwne.
- 1 1
-
2019-11-04 17:53
(1)
Najciekawsze dopiero nas czeka,mianowicie zamknięcie tunelu na odcinku między peronem 5 a schodami ruchomymi.Dostęp do peronów będzie przez tymczasowe przejścia naziemne w poziomie szyn,co przy istniejącym dużym ruchu pociągów będzie powodować co najmniej jeden wypadek śmiertelny dziennie.Lepszym rozwiązaniem jest całkowite zamknięcie stacji dla pociągów pasażerskich i zwiększenie liczby tramwajów pomiędzy Śródmieściem a Strzyżą by zapewnić dojazd do stacji Gdańsk Wrzeszcz,która na czas zamknięcia Gdańska Głównego pełniła by jego rolę.
- 1 1
-
2019-11-04 18:34
nie będzie tak źle, będą robić odcinkami między jednym peronem a drugim
czyli najpierw między 4 a 5, potem 3, a 4 itd. W krytycznym momencie, gdzie nie będzie przejścia między 3, a 4 peronem można zrobić dojście na peron 3 przez peron 2 albo zawiesić przystanek Gdańsk Śródmieście powodując że SKMki będą odjeżdżać z peronów 4 i 5.
- 0 0
-
2019-11-04 18:37
Póki co będzie chyba najlepsze dojście na SKM przez peron 1 lub 2
bo i tak kasa obecnie jest w budynku dworca, więc trzeba tam po bilety lecieć.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.