• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Hallera do remontu

Maciej Korolczuk
7 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jeszcze tej jesieni kierowcy pojadą nowym odcinkiem al. Hallera między Grudziądzką a al. Płażyńskiego. Jeszcze tej jesieni kierowcy pojadą nowym odcinkiem al. Hallera między Grudziądzką a al. Płażyńskiego.

Odcinek al. HalleraMapka pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego zyska nową nawierzchnię. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Modernizacja kolejnego odcinka alei łączącej Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem potrwa 10 tygodni i realizowana jest ze środków Budżetu Obywatelskiego.



Stan dróg w Gdańsku w ostatnich latach:

Od kilkunastu dni kierowcy i mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego i Brzeźna, korzystający z al. Hallera cieszą ze zmodernizowanego odcinka pomiędzy ul. KościuszkiMapkaul. GrudziądzkąMapka.

W poprzednich latach miasto wyremontowało też odcinek od ul. OkrzeiMapka do ul. MickiewiczaMapka oraz od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki. Teraz przyszła kolej na remont ostatniego fragmentu przed al. Macieja Płażyńskiego.

We wtorek Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Prace mają polegać na wymianie nawierzchni pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego.

Ponadto inwestycja zakłada także remont konstrukcji jezdni, wymianę krawężników, remont zjazdów, zatoki autobusowej i zatoki postojowej, a także regulację pionową studni i włazów, wykonanie oznakowania oraz nasadzenia krzewów i trawników.

To trzeci odcinek al. Hallera w kierunku Brzeźna, który przejdzie remont. To trzeci odcinek al. Hallera w kierunku Brzeźna, który przejdzie remont.
- Konstrukcja nawierzchni na przedmiotowym odcinku al. Hallera jest w złym stanie technicznym i wymaga modernizacji oraz wzmocnienia. Nawierzchnia jest nierówna, wykazuje liczne zapadnięcia wskazujące na utratę nośności oraz wyboje. W nawierzchni występują liczne spękania poprzeczne o charakterze odbitym. Na przedmiotowym odcinku występują spękania siatkowe o różnej intensywności zlokalizowane w większości na prawym pasie ruchu. W nawierzchni występuje dużo łat, czasem na całej szerokości pasa i w różnym stanie. Występują spękania wokół studni i kratek ściekowych. Na przedmiotowym odcinku występują koleiny, zlokalizowane głównie na prawym pasie ruchu - opisują urzędnicy stan techniczny obecnej jezdni w dokumentacji przetargowej.
Jak piszą urzędnicy, głównym celem inwestycji jest "polepszenie warunków bytowych mieszkańców oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Celem pośrednim jest poprawa wizerunku drogi".

Oferty poznamy 22 lipca. Zwycięzca przetargu na wykonanie prac będzie miał 10 tygodni (od dnia zawarcia umowy).

Remonty odcinków al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej zaplanowane są w kolejnych latach. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla poszczególnych fragmentów jezdni. W maju rozstrzygnięto przetarg na dokumentację dla odcinka od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego.
W ubiegłym roku wyremontowano odcinku od Okrzei do Mickiewicza i od Mickiewicza do Kościuszki. W ubiegłym roku wyremontowano odcinku od Okrzei do Mickiewicza i od Mickiewicza do Kościuszki.

Opinie (158) 1 zablokowana

  • A mogą tego nie robić? (5)

    Po ostatnim remoncie i zniszczeniu, zablokowaniu ruchu poprzez dziwne szykany jest dramatycznie. Ani wyprzedzić, ani jechać prawym pasem bo co chwila ktoś skręca.

    • 41 16

    • O to właśnie chodziło (2)

      O bezpieczeństwo. Na hallera w tamtym miejscu niepotrzebne są dwa pasy.

      • 19 21

      • Super bezpieczństwo (1)

        Ludzie teraz gazują ile wlezie w odcinkach kiedy można wyprzedzać, jest 3 razy głośniej niż było...beznadziejna inwestycja. mogę zmienić nazwę z aleji na ulicę, bo przestaje być aleją

        • 12 4

        • To trzeba zwęzić wszędzie

          Nie będą gazować. Tylko fizyczna bariera na niektórych działa.

          • 0 0

    • Jeżdżę tam codziennie. Nie ma żadnego dramatu, chyba że masz na myśli, że w czasie jazdy trzeba co jakiś czas przekręcić kierownicę.

      • 16 5

    • nie można jechać "normalnie", czyli 70-80 bez patrzenia na boki. ehh.

      • 13 1

  • Czy kierowcy na jezdni tak jak rowerzyści będą tam mieli barierkę w poprzek (8)

    i objazd chodnikiem? dla bezpieczeństwa kierowcow powinna być ;)

    • 18 7

    • (6)

      Niestety, pod względem ustępowania pieszym, rowerzyści zachowują się jeszcze gorzej niż kierowcy. Tam gdzie nie ma świateł, ewenementem jest zatrzymanie się rowerzysty i ustąpienia pierwszeństwa pieszemu

      • 12 9

      • nie sądzę. tak ci się tylko wydaje. (1)

        pospaceruj sobie po strefie zamieszkania ( po części asfaltowej) i zobacz jak kierowcy ustępują. o przejściach nie wspominając. jak jest korek i stoi praktycznie to się zatrzyma. jak nie ma to leci i nie interesuje go pieszy na pasach

        • 6 3

        • Przepraszam, nie wszyscy.

          Nawet nie wiesz ile razy mnie otrąbili, jak dojeżdżałem do pasów powoli żeby upewnić się że nikogo nie ma.
          A nie daj Boże się zatrzymać...

          • 0 2

      • Ale mówisz o pieszych co to drogę rowerową traktują jak chodnik? (2)

        A może o tych co jeśli nawet na przejście przez drogę rowerową trafią to nawet rozejrzeć się nie są łaskawi? No i jeszcze sobie staną w połowie albo nagle zawrócą... Niestety tych dwóch typów jest bardzo dużo. Ja im zawsze mówię żeby w taki sposób sobie po ulicy chodzili, najlepiej po takiej ruchliwej. A porządnym pieszym co to korzystają z oznakowanych przejść na drogach rowerowych w odpowiedni sposób bardzo chętnie ustąpię bo i ja czasem tego samego oczekuję od innych. Niestety widzę często wśród takich rekreacyjnych rowerzystów że mają z takim zatrzymaniem problem, im bliżej morza i im jest cieplej tym jest gorzej. Rowerzyści całoroczni są dużo porządniejsi.

        • 3 4

        • Nie, kolego, na przejściu dla pieszych... (1)

          ... To rowerzysya ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa. A w pozostałych miejscach obowiązuje rowerzystę zasada ograniczonego zaufania względem pieszych.

          • 2 1

          • Tak jest od miesiąca.

            Jakoś wcześniej pełno było ludzi którzy niby prawo jazdy mieli, a twierdzili że pieszy ma pierwszeństwo przed rowerem na pasach...
            Oczywiście przed samochodem nie miał, chociaż w przepisie jest "pojazd".

            • 1 3

      • Zgadza się

        Ostatnio rowerzyści to święte krowy

        • 0 1

    • Kacperek wróć do pracy

      Taki ruch, że może 3 pas powinni dobudować. Robią źle, nie robią też źle

      • 0 0

  • Remont ? (10)

    Znowu ograniczenie ruchu z 2 pasów do jednego ?
    Wkońcu trzeba wywieźć na taczce dulkiewicz i jej bandę .

    • 48 36

    • A co złego w poprawie bezpieczeństwa? (3)

      Już jeden d**il w bmw wczoraj chciał wyprzedzać na pasach i chyba nie ogarnął zmian bo zaraz awaryjnie hamował przed zwężeniem

      • 14 10

      • Zwężenie to poprawa bezpieczeństwa ? Wracaj do średniowiecza bezmuzgu . Coraz więcej osiedli i coraz mniej dróg dojazdowych to (2)

        • 16 12

        • W takim razie czemu wypadki są na obwodnicy a nie na Szadółkach? (1)

          • 4 3

          • no to trzeba zwęzić obwodnicę do 1 pasa

            • 0 1

    • paprak (4)

      a kiedy to mamy wyremontować ty znawco tematu prawdziwy ignorant

      • 4 5

      • No ale zamiast remontować co roku 600m

        i mieć co roku zwężenia, lepiej jednego roku zrobić 1,2 km. Oczywiście ekipa musi być taka, żeby nie robić tego 2x dłużej.

        • 4 3

      • Remontowac tak

        .ale nie niszczyć infrastruktury .

        • 9 1

      • (1)

        Remont tak a nie dewastacja istniejącej infrastruktury . Rozwój a nie cofanie się do średniowiecza. Nowe osiedla a dróg coraz mniej .

        • 14 2

        • Dróg dalej będzie tyle samo co przed remontem, ośle

          • 2 9

    • przejścia bez świateł przez więcej niż jeden pas eliminuje się wszędzie, gdzie jakieś znaczenie ma ludzkie życie.

      wpisz sobie lublin wypadek tysiąclecia żeby zobaczyć przykład z piątku. pani kierowca nie chciała, a ten na prawym pasie zatrzymał się grzyby zbierać.

      • 5 7

  • Wreszcie! (1)

    Na skrzyżowaniu z chrobrego taka dziura że nawet przy małej prędkości jaja do góry wybijało

    • 25 1

    • A mi dujdy na plecy się zawijają na tej dziurze.

      • 2 0

  • (1)

    I bardzi dobrze remontować te dziury i nie marudzić.

    • 17 5

    • Jest też głos rozsądku

      Oczywiście jestem za i czekam z niecierpliwością na remont drugiej nitki.

      • 1 0

  • Stopniowo ale do przodu. Chcemy takich remontów w Gdyni (4)

    Co roku w Gdańsku remontują fragment tej ulicy i dzięki temu powoli ale do przodu remontowane są kolejne odcinki a w Gdyni się niestety na planach remontów dróg kończy.

    • 32 10

    • Gdyby to Gdynia była stolicą województwa

      Byłoby znacznie lepiej ;-)

      • 4 2

    • Nie chcecie takich remontów

      zwężenia do 1 pasa, przerabianie 1 pasa na parking na ważnych dla komunikacji drogach, wszędzie, gdzie się da montowanie 'garbów', ograniczenia do 30 km/h.
      To nie są remonty tylko pogarszanie warunków na drogach, korki co raz większe

      • 7 1

    • remontów po 100 metrów i zanim wyremontują do końca początek już dziurawy?

      • 1 0

    • Panie Robercie

      Gdzie Pan sobie życzy remontu w Gdyni? Stan dróg porównywalny wbrew pozorom, Gdańsk ma większy budżet, ale niestety niewystarczający. Dopiero co był remont torowiska na Mickiewicza i jak to wygląda? Jakby było robione 30 lat temu. Jakość pozostawia wiele do życzenia. Porównajmy jeszcze przedmieścia - Gdańsk Osowa a Gdynia Dąbrowa - kto zna obydwa miejsca ten wie, jak wygląda sytuacja. Osowa jak postprlowski wytwór chorej wobraźni, dziura na dziurze, zero komunikacji i infrastruktury a Dąbrowa ma wszystko, na czele z budowanym węzłem Trasy Leborskiej

      • 0 0

  • (2)

    MTM remontowało odcinek przy Mickiewicza z 1,5 roku. Dziecko można odpieluchowac w tym czasie. Nie wiem co oni sobie myślą. W Warszawie nawet weekendy jadą na 24h, aby ukończyć jak najszybciej skrzyżowanie, a u nas zarządzanie zasobami ludzkimi na poziomie nagannym. Niech ludzie się męczą..., cięszcie się, że w ogóle coś robimy... Ehh.

    • 26 4

    • Polak (1)

      To wypad do tej twojej wiochy warszawy.

      • 0 7

      • Prawda w oczy kole ze Gdańsk jest zarządzany

        Na 50% możliwości?

        • 3 1

  • (10)

    ej ale serio remoty dróg będą realizowane z budżetu obywaelskiego ? czy to trochę nie jest pomylenie pojęć ? kilka lat temu czepiali się, że inwestycje są realizowane w szkołach w ramach budżetu i to jest złe, a remonty głównych dróg w danej dzielnicy pownien być realizowany z tych środków ? przecież koszt takiego remontu to są grube miliony i jakoś specjalnie nie wypływają na integrację mieszkańców

    • 105 6

    • A skąd pomysł że nie można robić tego z BO? (1)

      Po to jest budżet obywatelski żeby mieszkańcy mogli się wypowiedzieć czego chcą. Tylko i wyłącznie po to.

      • 4 18

      • O, klasyczna śpiewka z urzędu pod newsami o BO.

        • 4 0

    • Teraz BO jest wymówką na każde pytanie mieszkańca (6)

      Niestety BO stał się wymówką i jedyną odpowiedzią na pytania zadawane przez mieszkańców.
      Prosiłem o wyrównanie ścieżki terenowej pomiędzy Migowem a Jasieniem - koszt pewnie maksymalnie kilka-kilkanaście tysięcy złotych (chodziło i wyrównanie jej sfrezowanym asfaltem tak jak było wcześniej). Odpowiedź? Proszę złożyć wniosek do BO (w dzielnicy wygrywa od lat tylko jeden projekt - Multipark Morena kolejne etapy).
      Wykonanie lub naprawa chodnika - proszę złożyć wniosek do BO. BO to obecnie odpowiedź na wszystko według miasta.

      • 17 0

      • Przecież nie jest realizowany tylko jeden projekt. (4)

        Składaj, to będziesz miał ścieżki lampy i co tam wymyślisz zamiast spacerów z wózkami i gier terenowych...

        • 1 5

        • Chłopie wyobraź sobie że płacisz komuś milion zł na utrzymanie twojego ogrodu. (3)

          A jak chcesz coś w nim zrobić to gość ci mówi że może to zrobić ale tylko za 200zł i to nie z dobrej woli a dlatego że tata mu kazał.

          • 3 0

          • Chłopie wyobraź sobie, że nie tylko ty płacisz i nie każdy ma takie potrzeby jak ty.

            Miasto się ciągle rozrasta, a ilość potrzeb dużo szybciej się rozrasta niż pieniądze w portfelu.
            Stąd też miasto realizuje najpilniejsze potrzeby, a widzimisię typu utwardzenie ścieżki to musi wygrać z pomysłami innych ludzi i tyle.

            • 2 2

          • Wyobraź sobie, że nikt nie płaci dodatkowych, "dedykowanych" pieniędzy na BO. (1)

            Wyobraź sobie, że ogrodnik zapytał Cię, co chcesz zrobić, a Ty masz pretensje, że pytał zamiast sam na to wpaść...

            • 0 1

            • Problem w tym, że robi sam co chce za większość budżetu a pyta o rzeczy za jego małą część. W tym wypadku pyta o rzeczy, które powinien robić za większość.

              • 1 0

      • Głosuję na ten projekt od 3 lat w BO. Może teraz jak juz Multipark jest w budowie, uda się przepchnąc ściężkę na Jasień. Nawet probowałam go reklamowac w internecie, to dostałam odpowiedź "po co, przecież dzieci tamtedy nie chodzą, wolimy Multipark gdzie będą się bawić" Też mi zalezy na tej ścieżce, bo jężdze tamtędy rowerem i chodze na spacery.

        • 2 0

    • Wpływa na integrację jak najbardziej.

      Wszyscy zgodnie przeklinamy ten remont od momentu kiedy w jego połowie, wyryto zatoczki i zwężono Hallera do jednego pasa.

      • 5 4

  • Dramat moi drodzy I kochani (6)

    Były dwa pasy czar mary i jest jeden. Urzędnicze pomysły to jakaś masakra. Brawo Gdańsk. Kocham to miasto ale coraz częściej nie rozumiem.

    • 52 12

    • i bardzo dobrze, że jest jeden, bo więcej tam kompletnie nie potrzeba

      • 10 20

    • Co tu nie rozumieć? Pod płaszczykiem bezpieczeństwa, w mieście wolności przymusza się kierowców do rezygnacji z niej

      I przesiadki na komunikację. Bo kierowcy trujo. A jednocześnie wycinamy drzewa, betonujemy, bo to takie postępowe.

      • 17 1

    • Dokładnie (3)

      Te remonty są tak i**otyczne, że głowa mała, niby bezpieczeństwo ale porobili zwężenia, rozwidlenia i teraz jest 3 razy głośniej, bo na światłach ludzie gazują do oporu żeby zdążyć przed zwężęniem, a za 15 metrów są znowu 2 pasy na 200 metrów to znowu gazują żeby kogoś machnąć szybko, bo znowu jest zwężenie... Naprawdę ktoś z ograniczoną mocą przerobową to wymyślił, zwłaszcza, że nadal trwa budowa stacji wrzeszcz, gdzie będzie coraz więcej ludzi korzystało z al. Hallera, to pozwężali do 1 pasa... naprawdę świetna inwestycja, ręce opadają

      • 21 5

      • Wniosek? (2)

        Zwęzić na całej długości, to przestaną gazować.

        I właśnie tak się kończy "ułańska" jazda naszych kierofczyków. Ludzie mają dość.

        • 6 12

        • śmiech na sali (1)

          mają dość ale takich pajaców jak ty bucu bez szkoły

          • 6 3

          • Samochód to najlepszy środek transportu!

            Dej drogę, bo w korkach stoję...

            • 1 0

  • Ale Dulcessa jest cwana, wymusza na społeczności działanie które sama powinna wykonywać i to z budżetu prezydenckiego a nie (1)

    • 26 4

    • A przepraszam, skąd się biorą pieniądze w budżecie obywatelskim?

      I czym się niby różnią od reszty budżetu miasta?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane