- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Kolejny peron dworca Gdańsk Główny w remoncie
Już tylko elementy dawnej wiaty pozostały po dotychczasowym peronie 1 w Gdańsku Głównym. Teraz zacznie się proces jego przebudowy. Obiekt będzie wyglądał tak, jak dzisiaj sąsiadujący z nim peron 2.
- Na stacji Gdańsk Główny wykonawca zdemontował już większość peronu nr 1. Ciężki sprzęt usuwa starą nawierzchnię. Wywrotkami wywożony jest gruz. Pracownicy zdjęli dach wiaty, której konstrukcja przejdzie renowację. Rozpoczęły się prace w obu wejściach do przejść podziemnych, gdzie wykonawca demontuje dotychczasową elewację i schody. Rozebrany został już przyległy tor i sieć trakcyjna - wyjaśnia Martyn Janduła z PKP PLK.
Po przebudowie, peron nr 1, podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią, a także lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. W dwóch przebudowanych przejściach podziemnych zostaną zamontowane cztery windy i schody ruchome na perony.
Przypomnijmy, że pasażerowie już korzystają z przebudowanego i wyższego peronu nr 2, który zapewnia wygodniejsze wsiadanie do pociągów.
Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny". Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł. Prace zaplanowano do stycznia 2020 r.
Film z września 2018 r.
Podróżni czekają na remont dworca
Polskie Koleje Państwowe unieważniły przetarg na przebudowę budynku dworca Gdańsk Główny , w którym jedyna oferta okazała się o 50 mln zł wyższa od budżetu inwestycji. Nie wiadomo, czy i kiedy remont zostanie przeprowadzony.
Skala remontu dworca jest bardzo duża, a co za tym idzie, kosztowna. W ramach inwestycji przewiduje się następujące prace:
Na zewnątrz:
- oczyszczenie cegieł i odświeżenie elewacji
- wymiana stolarki okiennej
- rekonstrukcja dachu w północnej części budynku (zyska formę czterospadową)
- powstanie tarasu nad barem McDonald's
- wymiana okrycia dachu na wieży zegarowej
- iluminacja obiektu
- budowa nowej części tunelu do wysokości głównego wejścia
Wewnątrz:
- odtworzenie witryn kasowych i sklepowych z drewna dębowego, jak na początku XX wieku
- przywrócenie pierwotnej kolorystyki
- historyczne oświetlenie w formie kulistych żyrandoli
- zrekonstruowanie kartuszy wraz z herbami miast (Chojnic, Tczewa, Słupska, Kościerzyny, Malborka, Starogardu Gdańskiego, Lęborka i Sobowidza)
- wyłożenie posadzki żółtymi, granitowymi płytami
Miejsca
Opinie (101) 3 zablokowane
-
2018-12-05 15:42
tyle czasu remonty na dworcu a tunel wygląda jak siedem nieszczęść...
- 16 0
-
2018-12-05 15:52
Wiatr hula ,brak punktualnosci,duze ceny,brak kultury obslugi klij.
Wazna jest cena i punktualnosc ,ktorych cech brakuje w PKP i SKM.To kolejowy skansen.W Gdansku powinien byc dach nad wszystkimi peronami tak jak jest na zachodzie.
- 7 1
-
2018-12-05 15:52
Niech coś zrobią z tymi krzywymi pseudo historycznymi schodami!
PS Jak tam mają się wyświetlacze we Wrzeszczu i Oliwie? Mieli je odpalić w grudniu.
- 9 0
-
2018-12-05 15:55
niech zgadnę. pan Du.a powie, że to wyimaginowane miasto?
albo pani nibyprofesor powie że to opcja niemiecka? Itd. wiochą od nich trąci.
Brawo Gdańsk. Jedziemy dalej do przodu.- 4 6
-
2018-12-05 15:56
ile to jeszcze potrwa??
....
- 6 0
-
2018-12-05 15:58
Schody ruchome i wiaty
Schody ruchome i wiaty - wieje jak w kieleckiem
- 7 1
-
2018-12-05 16:12
trochę zadumy nad historiąTego miejsca,,,,i LUDZI...
a nie szczekanie pis-durniów...
- 3 9
-
2018-12-05 16:15
dziadostwo przed remontem, dziadostwo po remoncie
Piękne plany: tu oświetlenie ( iluminacja), tu katusze z herbami, kasy retro.
A w realu nadal: brak parkingu, brak możliwość wysadzenia pasażera, czy odebrania pasażera ( starsi ,matki z dziećmi, n tacy normalni nie sprinterzy), brak poczekalni, niewiele miejsc do poczekania( opóźnienia), koszmarne zejście do tunelu na perony przy kasach dworca.
Kasy retro, ale system sprzedaży biletów jak u Barei: aby sprzedać dwa miejsca obok siebie kasjer musi wydrukować kilka czasami biletów i " ręcznie " sprawdzać rozkład miejsc, kolejki się przez to wydłużają.
Brak informacji Kolejowej o połączeniach, brak tablic na peronach o planowanych pociągach , brak tablic z rozkładem wagonów itp., itp. , nagłośnienie koszmarne. A wszystko to już kiedyś dobrze funkcjonowało, tylko w ramach różnych usprawnień zniknęło.
Bzdety nie poprawią funkcjonowania Dworca Głównego.
Od wielu lat jak było dziadostwo ,tak będzie.- 20 2
-
2018-12-05 16:16
pkp gdańsk (3)
Zróbcie wreszcie dobre nagłośnienie, to dzisiejsze jest jak z "Misia", kluska w zębach i mamrotanie z głośnika!!
- 17 1
-
2018-12-05 17:31
Dokładnie
Zastanawiam się czy tylko ze mną jest coś nie tak, że nie mogę nigdy nic zrozumieć.
- 2 0
-
2018-12-05 18:47
Mamroty
Nie tylko PKP ma z tym problem. W autobusach i tramwajach także nie można czasem zrozumieć komunikatów o przystankach. Nie dość, że cicho, to jeszcze jakby głos spod poduszki.
Tak ciężko zrozumieć, że problem nie tkwi w głośności ( choć może czasem też ), ale w wyrazistości mowy. Więcej sopranów!- 2 0
-
2018-12-05 21:17
To nie wina głosów a beznadziejnego nagłośnienia, na które PKP nie ma zamiaru wydawać kasy. Bo pasażer to ostatnie na czym im zależy
- 1 0
-
2018-12-05 16:19
ale przybłędy za obwodnicy..tego nie rozumieją,,,za wysoki intelekt.. (1)
ucz się historii miejsca do którego przybywasz...
ed-WMG- 3 2
-
2018-12-06 07:04
Nie rozumiem...
za obwodnicy, na obwodnicy czy zza obwodnicy???
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.