• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny peron dworca Gdańsk Główny w remoncie

Maciej Naskręt
5 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Stacja Gdańsk Główny już bez peronu 1
  • Stacja Gdańsk Główny już bez peronu 1
  • Stacja Gdańsk Główny już bez peronu 1
  • Stacja Gdańsk Główny już bez peronu 1
  • Stacja Gdańsk Główny już bez peronu 1

Już tylko elementy dawnej wiaty pozostały po dotychczasowym peronie 1 w Gdańsku Głównym. zobacz na mapie Gdańska Teraz zacznie się proces jego przebudowy. Obiekt będzie wyglądał tak, jak dzisiaj sąsiadujący z nim peron 2.



Który element podróży koleją jest dla ciebie najważniejszy?

Zakończył się demontaż części wiaty i konstrukcji peronu 1 na stacji Gdańsk Główny. Obiekt będzie przebudowany i wyposażony w windy oraz ruchome schody. Inwestycja spółki PKP PLK jest realizowana za kwotę 62 mln zł. Ma zapewnić większą dostępność stacji dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Podróżni już korzystają z nowego, wygodniejszego peronu nr 2.

- Na stacji Gdańsk Główny wykonawca zdemontował już większość peronu nr 1. Ciężki sprzęt usuwa starą nawierzchnię. Wywrotkami wywożony jest gruz. Pracownicy zdjęli dach wiaty, której konstrukcja przejdzie renowację. Rozpoczęły się prace w obu wejściach do przejść podziemnych, gdzie wykonawca demontuje dotychczasową elewację i schody. Rozebrany został już przyległy tor i sieć trakcyjna - wyjaśnia Martyn Janduła z PKP PLK.
Po przebudowie, peron nr 1, podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią, a także lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. W dwóch przebudowanych przejściach podziemnych zostaną zamontowane cztery windy i schody ruchome na perony.

Przypomnijmy, że pasażerowie już korzystają z przebudowanego i wyższego peronu nr 2, który zapewnia wygodniejsze wsiadanie do pociągów.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny". Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł. Prace zaplanowano do stycznia 2020 r.

Film z września 2018 r.


Podróżni czekają na remont dworca



Polskie Koleje Państwowe unieważniły przetarg na przebudowę budynku dworca Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska, w którym jedyna oferta okazała się o 50 mln zł wyższa od budżetu inwestycji. Nie wiadomo, czy i kiedy remont zostanie przeprowadzony.

Skala remontu dworca jest bardzo duża, a co za tym idzie, kosztowna. W ramach inwestycji przewiduje się następujące prace:

Na zewnątrz:


  • oczyszczenie cegieł i odświeżenie elewacji
  • wymiana stolarki okiennej
  • rekonstrukcja dachu w północnej części budynku (zyska formę czterospadową)
  • powstanie tarasu nad barem McDonald's
  • wymiana okrycia dachu na wieży zegarowej
  • iluminacja obiektu
  • budowa nowej części tunelu do wysokości głównego wejścia

Wewnątrz:


  • odtworzenie witryn kasowych i sklepowych z drewna dębowego, jak na początku XX wieku
  • przywrócenie pierwotnej kolorystyki
  • historyczne oświetlenie w formie kulistych żyrandoli
  • zrekonstruowanie kartuszy wraz z herbami miast (Chojnic, Tczewa, Słupska, Kościerzyny, Malborka, Starogardu Gdańskiego, Lęborka i Sobowidza)
  • wyłożenie posadzki żółtymi, granitowymi płytami

Miejsca

Opinie (101) 3 zablokowane

  • nowy peron, nowa nazwa - proponuję Księdza Prałata-Monsignore i jego Dorosłych Ministrantów

    Budynia i Pelosia

    • 7 3

  • A co z dworcem PKS

    Dworzec PKS woła o pomstę do nieba. Prosimy o artukuł i inerwencję w tej sprawie.

    • 16 0

  • Jedna wiata nad wszystkie perony!

    Zadaszenie powinno być jedno na wszyskie tory jak na przyklad we wroclawiu. Jesienia i zimą tak pi.dzi ze cieżko wytrzymać. Nie jestesmy cieplym krajem , żebyśmy mieli tylko taki wiatki nie osłaniające przed wiatrem i nie chroniące przed zimnem.

    • 18 2

  • czy gładka nawierzchnia peronu 1 też zostanie wymieniona na kostkę ? (1)

    • 6 1

    • Tak

      • 3 0

  • Fajnie, ale tempo remontu trochę długie. Na marginesie dworców, co z PKS?!

    • 6 0

  • Kapelan jankowski

    z podanych w gazecie faktów, wynika wprost, że Jankiel był wyjątkowo wstrętnym zbokiem i to w najobrzydliwszym z możliwych wydaniu. Dodatkowo Autorka reportażu, po raz pierwszy cytuje pewną, nie znaną dotąd szerzej instrukcję Watykanu z 1962 roku o nazwie "Crimen Sollicitationis" , która nakazuje wszystkim ujawniającym przypadki pedofilii i incydentów seksualnych wśród duchownych, zamykać usta - uwaga - pod groźbą ekskomuniki (sic !). A to tłumaczy wiele, nie tylko w sprawie Jankowskiego...

    Temat na szczęście zaczyna się rozkręcać, ale niestety obawiam się, że dokąd na Wybrzeżu wciąż jeszcze najważniejsze nitki wśród miejscowych notabli pociąga mający niezwykle "długie ręce" Sławoj Flaszka, sprawa będzie zamiatana pod dywan. Więc dlatego trzeba jej nadać jak największy rozgłos a Radę Gdańska zmusić do zajęcia stanowiska.

    Jest jeszcze jedna sprawa. Jeżeli Bezpieka ZNAŁA skłonności Jankowskiego - a to też wynika z reportażu, to pod ogromnym znakiem zapytania staje również legendarna "niezłomność" księdza. Bo przecież takiej "gratki", to nie przepuściła by żadna ze służb....

    • 5 6

  • A schody też będą takie nierówne jak na peronie 2??

    Bo tak jest historycznie i konserwatorsko poprawnie?

    • 10 2

  • Hmmm herb Sobowidza , a to ciekawe . W Sobowidzu w laty 90 tory poszły na złom , oraz Sobowidz to bardzo mała wioska .

    • 2 1

  • Jak z dachem?

    Nadal obleśna papa?

    • 6 0

  • Nowe czyli stare?

    "Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. " Zegary na wyremontowanym peronie drugim owszem zawisły, tyle że... z powrotem powieszono stare, pochodzace z lat 80-tych.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane