• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny termin uruchomienia informacji pasażerskiej we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
10 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.

Po raz kolejny opóźnieniu ulega uruchomienie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Najnowszy, szósty już termin, to 31 marca br. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy problemy trudnością w kalibracji systemów sterowania ruchem oraz rozkładów jazdy różnych przewoźników.



Czy spoglądasz na elektroniczne rozkłady jazdy?

Tablice elektroniczne, które mają ułatwić wybór właściwego peronu we Wrzeszczu, zamontowane zostały w październiku 2017 r. Jeszcze w grudniu tego samego roku planowano jego pełne uruchomienie.

W kolejnych miesiącach termin startu Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej przekładano pięciokrotnie. Ostatni raz pisaliśmy o nim w październiku, kiedy to kolejarze zapowiadali jego włączenie do końca 2018 r. Niestety, także tym razem słowa nie dotrzymali.

Tematem wciąż niesprawnego SDIP we Wrzeszczu (a także w Oliwie zobacz na mapie Gdańska, gdzie problem jest jednak mniej uciążliwy dla pasażerów ze względu na jeden peron dalekobieżny) zajęła się w ostatnich tygodniach posłanka PO Agnieszka Pomaska. W interpelacji skierowanej do ministra infrastruktury zapytała m.in. o przyczynę opóźnienia oraz ostateczny termin uruchomienia systemu.

Odpowiedzi w imieniu ministra infrastruktury udzielił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury:

- W chwili obecnej wszystkie elementy SDIP uczestniczące w procesie generowania automatycznej zapowiedzi głosowej i wizualnej zostały już zabudowane i oddane do eksploatacji. Jako samodzielne jednostki urządzenia te funkcjonują prawidłowo. Ich współpraca jest jednak wciąż przedmiotem prób eksploatacyjnych i kalibracji. Czasochłonność uruchomienia SDIP w omawianej lokalizacji wynika z tego, że na przedmiotowej linii zabudowane są systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) dwóch dostawców. Dla prawidłowej pracy systemu SDIP konieczna jest prawidłowa współpraca systemu dyspozytorskiego z obydwoma typami systemów srk. Kalibracja wszystkich współpracujących ze sobą systemów jest skomplikowana i czasochłonna - czytamy w odpowiedzi.

Wyszukiwarka połączeń kolejowych


Andrzej Bittel zwraca ponadto uwagę na potrzebę poprawnego uzupełniania bazy danych Portalu Dla Pasażera, która wykorzystywana jest do generowania poprawnych informacji. Jak tłumaczy, zdarza się, że różni przewoźnicy wprowadzają do niego dane w sposób niespójny i wzajemnie różny. To z kolei dla SDIP "stanowi problem w prawidłowej interpretacji".

- Odnosząc się do pytania dotyczącego daty uruchomienia SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa informuję, że zakończenie prób eksploatacyjnych SDIP w ww. lokalizacjach planowane jest do dnia 31 marca 2019 r. - deklaruje podsekretarz stanu.

Opinie (218) ponad 20 zablokowanych

  • Haha 21 wiek ale na PKP dalej socjalizm

    • 15 4

  • Czy Pani Pomaska nie chcialaby sie tez zajac komunikacja w Gdansku?

    Tam sie dopiero cuda dzieja

    • 7 9

  • Może tym powinien powinien zająć się prokurator.

    • 14 1

  • Acta 2 (3)

    Tutaj macie kto z Po głosował za acta2: (18): Boni, Buzek, Hübner, Jazłowiecka, Kozłowska-Rajewicz, Kudrycka, Lewandowski, Łukacijewska, Olbrycht, Pitera, Plura, Rosati, Szejnfeld, Thun und Hohenstein, Wałęsa, Wenta, Zdrojewski, Zwiefka

    • 9 15

    • ja bym też głosował

      Żeby tutaj takie łachy nie wstawiali czyjejś pracy z innych stron A kto powtarza że to akta2 to już wiadomo ze głąb i anijednego ani drugiego nie czytał tylko wkleja

      • 6 3

    • To do kompletu proszę o listę z PiS. (1)

      • 1 2

      • To 8 lat skutkow Pełowskiej ...

        • 0 6

  • Planowany termin uruchomienia to powinien byc wrzesień 2016 wtedy kiedy ruszała PKM termin opoznienia to zatem 2,5 roku i to pewnie nie koniec

    • 20 0

  • ale najważniejsze że wygrała ferta z najniższą ceną

    nikomu nie można nić zarzucić i postawić zarzutów, a że system nie działa hmmm po prostu nie działa...

    • 15 0

  • (1)

    jeszcze patola nie zniszczyła ?

    • 5 1

    • patola niszczy tylko działające rzeczy

      • 2 1

  • ministerstwo???

    nie mógł tm się zająć zarządca peronu?

    • 8 1

  • Coś tak drobnego i lokalnego, a musi się z tego spowiadać sama góra?

    Nie wierzę.

    • 8 1

  • Wcześniej to było śmieszne

    Teraz jest żałosne. Skoro rozwiązania XXI wieku sprawiają im taką trudność to może postawmy na każdym peronie gości w kamizelkach "Informacja" i tyle. Dostaną słuchawki, żeby mieć kontakt z bazą i też będzie dynamiczna informacja pasażerska tyle że analogowa.

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane