O Cyganie i Krzyżakach - początki Suchanina
28 sierpnia 2020
(32 opinie)
Mało kto wie, że zaniedbany i zapomniany dziś fragment Wrzeszcza był kiedyś socjalną nowinką, opisywaną w przewodnikach turystycznych.
28 sierpnia 2020
(32 opinie)
13 stycznia 2019
(136 opinii)
21 listopada 2017
(100 opinii)
2010-03-14 11:55
bardzo ciekawy artykuł. Mieszkam na tym osiedlu i marze aby te stare kamienice były odnowione bo te ulicy mogłyby by odzyskać swój stary blask.
2010-03-14 13:27
jeśli takiego nie ma, to moim zdaniem warto by było stworzyć na tym trójmiejskim portalu :)
2010-03-14 14:38
2011-02-09 12:30
wstyd i poruta
2010-03-14 11:56
najlepsze miejsce do mieszkania w Gdańsku :)
2010-03-14 20:47
a ja znam lepsze ;)
2010-03-14 21:12
jeżeli nie Wrzeszcz to tylko Oliwa... i na odwrót ;)
2010-03-14 22:03
amen, mieszkam i nigdy sie nie wyprowadze super artykuł
2010-03-14 22:08
2010-03-15 10:12
2010-03-14 11:57
A ja mam inne pytanie.
Kiedy wladze Gdanska, Gdyni i SKM pojda po rozum do glowy i przestana
osmieszac Trojmiasto remontujac stare kible na tzw. "sprintery" i zamowia
jak to robia nawet pcimie dolne w Polsce, nowe sklady PESY, Newag
i zbuduja nowe dworce?
Przeciez to co jest teraz to osmieszanie nas wszystkich.
Wyobrazcie sobie obcokrajowcow jadacych naszymi zlomami na Euro.
To nawet malowanie trawy w okolicy nie pomoze...
2010-03-14 12:08
Myślę, że skoro znasz już receptę na uzdrowienie sytuacji (jakie to szczęście, że wszelkiej maści specjaliści i fachowcy zaglądają od czasu do czasu na to forum), dopisz do tego informację, skąd wziąć środki. Potem pozostaje Ci już tylko poinformować o swoim odkryciu odpowiednie władze i będziesz już mógł się jawić nam szarym czytelnikom jako zbawiciel.
2010-03-14 12:09
jeden najnowszy sklad pesy to 8-9 mln zlotych = smieszne pieniadze dla Gdanska z budzetem ponad 2.5 miliarda zlotych.
Na dodatek mozna by wziac te 20-30 skladow na raty 5 lat....
2010-03-14 12:26
drogi ekspercie, na coroczne sezonowe łatanie dziur co bądź kraterów pochłaniających małe fiaty, miasto wydaje ok 30 mln złotych. W sumie niewiele mając taki budżet ale jednak trochę to jest. Najmądrzejsi eksperci głowią się jak to zrobić, żeby wydać jednorazowo 60mln zł i zrobić jak trzeba cały trakt nowoczesną metodą z usunięciem bruki itp, tak żeby wystarczyło w naszej szerokości geograficznej na 10 lat przy uciążliwej eksploatacji krajowej 1-ki. No i tu pojawia się prosta matematyka oraz tysiąc problemów które są równaniem z niewiadomą czyli brakiem możliwości technicznych i finansowych. Jeżeli jesteś zwolennikiem skm to gratuluję wyboru, ale musisz widzieć, że syn Twojego sąsiada poradzi sobie z renomą, sok-istami, ochroną i monitoringiem, żeby pewnej nocy po nieudanym bzykaniu jakiejś panny w dresie wylać swoją złość wewnątrz wagonu. Natomiast jeżeli karetka reanimacyjna musi (!) jechać traktem 40-50 km na godzinę bo inaczej zginą w niej wszyscy... to chyba bardziej istotne przedsięwzięcie.
2010-03-14 12:35
SKM moze byc dla mnie zlikwidowana kompletnie.
Nowe pociagi podmiejskie i nowa jakosc obslugi pasazerow to chyba oczywiste.
To ze stoisz w korku na trakcie nie znaczy ze dziesiatki tysiecy ludzi
nie moze jedzic szybkimi pociagami do pracy, bez renomy i syfu.
Pociagi i super szybkie pociagi to przyszlosc Europy, wiec moglbys pewnego dnia porzucic swoj samochod i dojechac szybciej tu i tam, pomysl.
2010-03-14 18:48
Ile?!?!?! 9 mln to kosztuje, ale tramwaj!! Nowy EZT to jest wydatek około 30 mln zł!!!
2010-03-14 13:28
To nie autor watku jest od organizowania funduszy, natomiast placac podatki ma prawo wymagac tego od osob, ktore zostaly do tego wybrane i za to otrzymuja niemale wynagrodzenie. Prawda jest, ze trojmiejska SKM odstaje o lata swietlne (jak chodzi o tabor) juz nie tylko od kolei niemieckich czy francuskich, ale i Kolei Mazowieckich, Wielkopolskich, SKM Warszawa, Arriva, PKP PR (vide Flirty, Pesy, Newagi pietrowe itp). Prosze mi pokazac, jaka firma kolejowa w Polsce nie kupila od kilkudziesieciu lat ANI JEDNEGO skladu? Na marginesie warto wspomniec, ze linia, po ktorej jezdzi SKM jako jedna z nielicznych przynosi skromny zysk, a przynajmniej nie przynosi strat. Wspomniane "kible" znane juz byly jako prototypy... przed wojna, smialo mozna wiec powiedziec, ze jezdzimy zabytkami. Najgorsze jest to, ze nawet w dlugofalowych planach nie wspomina sie NIC o zakupie jakiejkolwiek nowej jednostki. Takiego skansenu na torach, jaki jest w Trojmiescie, nie ma juz chyba nigdzie w Europie. Jak na ironie, to tutaj odbywaja sie targi Trako...
2010-03-14 12:36
pupile adamowicza, czy tez zwykli glupcy, dla ktorych im gorzej tym lepiej?!
2010-03-14 18:40
A skoro pytasz: Pojazd, o który się dba, może służyć sto lat. Jeśli się dba.
Zmodernizowane SKM są prawie jak nowe. Są jak nowe, które eksploatuje się dopiero parę miesięcy. Za cenę jednego składu, można przeobrazić cztery.
2011-02-09 12:33
a te nowe, do których porównujesz te stare syfy z SKM to widziałeś chyba w ex ZSRR,
bo na pewno nie w Europie
2020-03-14 07:01
Może i masz rację co do meritum ale co nas obchodzą obcokrajowcy i to czy będzie się komuś z nich podobać czy nie. Nigdy nie zrozumiem tego zakorzenionego kompleksu nas Polaków.
pozdro
2010-03-14 12:00
na koniec autora trochę literacko poniosło ;-) ale cały artykuł bardzo ciekawy...
2010-03-14 12:05
jedno i dwupiętrowe domki zamieszkałe do dzisiaj. Dziwi mnie dlaczego Niemcy chcieli poszerzać Gdańsk na teren Żuław Wiślanych a dzisiaj nadal 2 km od ul Długiej ludzie mieszkają w altankach bez kanalizacji (Olszynka).
2010-03-14 18:43
pewnie dlatego że za Niemca teren ten był opanowany melioracyjnie
a po 1945 r. do chwili obecnej jest wolna amerykanka i niechlujstwo i ludzie boją się budować coś więcej niż np. zabudowa do 2 p. w willach na olszynce.
2010-03-14 12:05
PIEKNE KAMIENICE, PIEKNA CZESC GDANSKA POTRZEBUJE ODNOWIENIA... POMOC MIESZKANCOM PRZYNAJMNIEJ W WYKONANIU ELEWACJI/REMONTOW...
2010-03-14 12:14
3x tak! ale nie potrafię sobie wyobrazić ulicy Klonowicza bez brukowanego chodniczka :) mimo, że obecny to mały offroad - przypomnę, że ma on 100 lat i jest zdeformowany jedynie przez korzenie rosnących drzew. ;) jest w lepszej kondycji niż niejeden współczesny.
2010-03-14 12:52
2010-03-14 12:59
i tak ludzie chodzą najdalej do samochodu zaparkowanego tuż pod swoimi oknami. pozbywanie się bruku w takich zakątkach miasta jest przestępstwem ;) nie skazujcie nas na poszukiwanie ducha historii po reszcie Europy :(
2010-03-14 12:10
Głównymi drogami dojazdowymi na EURO 2012 będą właśnie ul. Kościuszki i Hallera !!!!
2010-03-14 12:10
to wszystko robiono z głową. Na stronie obok mozna przeczytać o radnych z Sopotu - powinni sie uczyc od swoich niemieckich poprzedników sprzed stu lat.
2010-03-14 12:48
2010-03-14 13:00
a później uczy się od kolegów z frakcji politycznej. I niewazne czy to frakcja z lewej czy z prawej strony.
2010-03-14 23:15
jak coś potrafisz to to robisz
jak coś umiesz - nauczasz
jak nic nie umiesz i niczego nie potrafisz - politykujesz.
2010-03-14 12:12
mieszkania w tek okolicy mogłyby bardzo podrożeć gdyby tylko zrewitalizować technicznie tę dzielnicę i poprawić kwestię transportu zbiorowego. Coś (nie wiem co) trzeba też zrobić z zaniedbanymi terenami przy linii kolejowej
2010-03-14 12:19
ciekawe jak i po co, jeżeli do tramwaju jest maksymalnie 5 minut. dzielnica jest świetna, trzeba tylko "posprzątać i pomalować".
2010-03-14 12:42
oczywiście przywrócenie linii SKM rozumiem za oczywiste... bo linii autobusowej na mojej Kochanowskiego sobie nie wyobrażam :P
2010-03-14 23:16
ale to dla naszych budyniowych zbyt trudna koncepcja...
2010-03-14 12:14
2010-03-14 21:41
:D
2010-03-14 22:09
Przemek jest już sławny! :D
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.