- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (168 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (105 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (290 opinii)
- 4 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (183 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (38 opinii)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (101 opinii)
Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu
Ul. Kościuszki to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.
- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.
Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska
Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.
Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.
- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.
- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
Opinie wybrane
-
2022-03-28 07:04
(19)
Komunikacja i sprawne tanie przemieszczanie się powinno być priorytetem każdego miasta. Stojąc w korkach w skali globalnej wszyscy tracimy miliardy, głównie tracąc czas, który można spożytkować efektywniej.
- 153 20
-
2022-03-28 11:04
problem w tym, że przeciętny człowiek nie potrafi efektywnie czasu wykorzystać
tylko garstka ludzi, którzy włożyli wysiłek w swój rozwój potrafi czas wykorzystywać efektywnie. Reszta każdą dodatkowa godzinę potrafi zmarnować tak jakby jej nie było. Zatem nie ma czym się przejmować. I choć argument brzmi ładnie i szlachetnie to realnie jest bez znaczenia.
- 5 3
-
2022-03-28 09:05
póki co nie jest ani sprawnie ani tanio (5)
- 13 3
-
2022-03-28 09:16
a do tego mimo korków sporo dłużej niż samochodem (4)
- 8 5
-
2022-03-28 09:21
Czyli korki są za małe (3)
A priorytet dla KM trzeba zwiększyć.
- 9 10
-
2022-03-28 10:20
Pies ogrodnika? (1)
Pogorszymy innym, żeby nasze wydawało się lepsze, chociaż nadal jest tak samo badziewne jak było wcześniej.
Tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom.- 9 5
-
2022-03-28 11:37
Dokładnie tak robią kierowcy.
Pogorszymy absolutnie wszystkim poza puszkami, a nam się wcale nie poprawi...
- 7 8
-
2022-03-28 10:19
Wszystkim równo, wszystkim g...o
- 10 2
-
2022-03-28 08:38
Bilet miesięczny kosztuje 90zł (9)
- 9 6
-
2022-03-28 10:32
Tyle to ja dziennie na paliwo wydaję.
- 6 2
-
2022-03-28 09:12
Dla niektórych bilet zkm to nie wszystko. Poza tym zaraz zmiana cen.
- 4 2
-
2022-03-28 08:43
Jeszcze przez jakiś miesiąc. (6)
Już przegłosowali podwyżki za bilety.
- 13 7
-
2022-03-28 11:37
I będzie kosztował 92zł... (5)
Bilety miesięczne nawet nie nadążają za inflacją...
- 8 6
-
2022-03-28 14:56
będzie kosztował 109zł (1)
podwyżka o 20% to chyba na razie przewyższa inflację
- 2 2
-
2022-03-28 18:19
między 99 (wprowadzonym w 2020) a 109 masz 20%?
Matematyka godna naszego ukochanego premiera :)
- 1 1
-
2022-03-28 13:27
Jeżeli komukolwiek by zależało na promowaniu komunikacji miejskiej, (2)
to bilety powinny być darmowe. Podobno te "koszty generowane przez kierowców" są w skali miasta olbrzymie, więc darmowa komunikacja powinna być panaceum na ten problem. Dlaczego tego nie zrobią, skoro tyle kasy by zaoszczędzili?
Bo to bzdura.- 7 8
-
2022-03-28 14:58
Ależ robią. (1)
Coraz więcej gmin wprowadza bezpłatną komunikację.
Niestety przez rządowy drenaż budżetów większych miast, w metropoliach prędko się tego nie doczekamy...- 3 4
-
2022-03-29 09:15
A czy ten drenaż trwa od jakichś 30 lat?
Bo nie przypominam sobie, żeby przed rządzącymi pisuarami były darmowe bilety na komunikację.
- 0 0
-
2022-03-28 07:55
(1)
Widzisz, a miasta działają na opak, zamiast zachęcać do komunikacji wprowadzając np. darmowe przejazdy dla kierowców na zasadach jak w dniu bez samochodu, ale np. tylko dla właściciela, wytaczają kierowcą wojnę, uprzykrzając życie. I nie nie mam obiekcji do roweru, komunikacji miejskiej, tylko, że niektóre osoby np. nie mają innej alternatywy dojazdów.
- 27 20
-
2022-03-28 12:44
...om !!!
- 8 1
-
2022-03-28 13:36
Krótka opinia (2)
Komunikacja miejska przede wszystkim - zawsze zielone, a później cała reszta.
I tak powinno być na każdym skrzyżowaniu.- 48 14
-
2022-03-30 06:03
Ale nie tramwaje (1)
Nie ma żadnego powodu, dla którego tramwaje powinny w ogóle jeździć. Zaorać torowisko i dać buspasy.
- 1 1
-
2022-03-30 11:12
Ale nie samochody
Nie ma żadnego powodu, dla którego samochody powinny w ogóle jeździć. Zaorać ulice i dać tory.
- 0 0
-
2022-03-28 10:26
Korki na Kosciuszki (4)
Generuje zmiana ruchu na Piramowicza i konieczność jechania do Opery. W godzinach szczytu przy Operze potrzeba nawet 40 min by włączyć się do ruchu . Urząd jak zwykle uważa że ma rację.
- 74 25
-
2022-03-28 14:52
Niestety to jest prawda
Od centrum do Sopotu mamy tylko 6 przejazdów pod/nad torami, zabranie jednego pasa na Hallera spowodowało większe obciążenie kolejnych na Miszewskiego i Kościuszki
- 9 4
-
2022-03-28 14:16
No tak było, nie zmyślam
Kierowcy w Poznaniu również narzekają, że zmiana ruchu na Piramowicza spowodowała większe korki na Rondzie Kaponiera.
- 9 9
-
2022-03-28 12:16
na zielonym przejedzie max 5 samochodów i to w przypadku kiedy żaden łoś za kierownica nie zamuli, kierunek w stronę GB
- 12 1
-
2022-03-28 11:54
Tak jest
Jechałem ostatnio z teściem przez Tczew i on mówił, że w Bydgoszczy na rondzie też są korki przez Piramowicza
- 19 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.