• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja miejska szykuje się na większą liczbę pasażerów w maju

Szymon Zięba
1 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Luzowanie obostrzeń przez rząd może wpłynąć na zwiększenie liczby pasażerów w trójmiejskiej komunikacji miejskiej. Luzowanie obostrzeń przez rząd może wpłynąć na zwiększenie liczby pasażerów w trójmiejskiej komunikacji miejskiej.

Dłuższe pociągi SKM, rozkłady jazdy jak w dni nauki szkolnej w Gdyni i stopniowe przywracanie standardowych rozkładów w Gdańsku - zapytaliśmy urzędników o to, jak transport publiczny będzie wyglądał po długim weekendzie majowym, kiedy rozpocznie się wdrażanie kolejnych etapów łagodzenia obostrzeń, nałożonych w związku z pandemią koronawirusa.



W maju będziesz częściej korzystać z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy: rząd zdecydował, że przyspiesza program odmrażania gospodarki. Po majówce zaplanowano m.in. otwarcie galerii handlowych i hoteli.

Oznacza to, że na większy ruch w komunikacji miejskiej powinni przygotować się organizatorzy przewozów. Sprawdziliśmy, jak wygląda to w praktyce.

Więcej bisowanych kursów i rozkłady jak w dni szkolne w Gdyni



Od poniedziałku, 11 maja, w gdyńskiej komunikacji miejskiej w dni powszednie przywrócone zostaną rozkłady jazdy ważne w dni nauki szkolnej, z wyjątkiem dwóch typowo szkolnych linii: 244 (w Sopocie) i 265 (w gminie Kosakowo), które nie będą funkcjonować.

- Zdecydowaliśmy się na rozkład szkolny ze względu na większą liczbę kursów w takim rozkładzie na niektórych liniach niż w okresie wakacji, a teraz jest to szczególnie ważne, gdyż obowiązują limity maksymalnej liczby miejsc w pojazdach, równe połowie liczby miejsc siedzących - czyli autobusy i trolejbusy mogą zabierać liczbę pasażerów odpowiadającą mniej więcej 15 proc. pojemności nominalnej - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Jak tłumaczy, zmiany wprowadzane są od 11 maja przede wszystkim ze względu na uwarunkowania formalne - wynikająca z przepisów konieczność zaplanowania grafików kierowców (i podania ich im do wiadomości) z pewnym wyprzedzeniem.

Rozkłady ZKM Gdynia



- W okresie przejściowym, w dni powszednie od 4 do 8 maja, jeszcze więcej kursów będzie bisowanych - zamawiane są w tym celu kolejne pojazdy - a zdublowane kursy planowane będą również w godzinach międzyszczytowych, w których zdecydowanie większą mobilnością zaczęli wykazywać się w ostatnich dniach seniorzy, podróżujący zarówno w celach zakupów, jak i na działki (właśnie w rejonach działek odnotowujemy bardzo duży wzrost popytu poza godzinami szczytów) - podkreśla wiceprezydent Gruszecka-Spychała.

Gdańsk stopniowo przywraca standardową częstotliwość kursów



W Gdańsku od środy, 6 maja, ZTM zapowiada zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej. W związku z zakończeniem prac związanych z przebudową skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie z Łąkową przywrócona zostanie obsługa Stogów i Przeróbki przez linie tramwajowe 8 i 9.

W związku z tym na linii autobusowej 111 nie będą już wykonywane dodatkowe kursy w relacji Dworzec Główny - Kłosowa. Linia 158 wróci do poprzedniego rozkładu jazdy. Na stałą trasę wróci również linia autobusowa T8.

Ponadto na liniach tramwajowych 2, 4, 6, 8 i 12 w związku ze spodziewaną zwiększoną liczbą pasażerów przywrócone zostaną standardowe rozkłady jazdy i częstotliwości kursowania. Zostaną zachowane wszystkie dodatkowe kursy w godzinach porannych, uruchomione w związku ze stanem epidemii COVID-19.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



- W tej chwili komunikacja miejska w Gdańsku działa na granicy możliwości taborowych, w związku z uruchomionymi kursami bisowymi. Rosną także koszty jej funkcjonowania - na trasy wypuszczane są dodatkowe autobusy i tramwaje. Sytuacja jest o tyle trudna, że przez pandemię koronawirusa znacząco spadły dochody ze sprzedaży biletów. Trudno mi wyobrazić sobie dołożenie kolejnych składów przy zachowaniu zasady wyłączenia z użycia co drugiego miejsca w pojeździe - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.

Dłuższe pociągi SKM



Kolejarze poinformowali natomiast, że po majówce - za zgodą organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego - w porównaniu do kwietnia w rozkładzie przybędzie jeden pociąg, natomiast w dni powszednie wydłużonych zostanie kolejnych 26 pociągów.

Rozkłady SKM i PKM w Trójmieście



- W godzinach szczytu wszystkie pociągi, a poza szczytem większość, będzie składać się co najmniej z dwóch jednostek trakcyjnych. W dni powszednie, w godzinach szczytu, pociągi będą jeździły co ok. 15 minut, poza szczytem - co ok. 40 min - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.

Miejsca

Opinie (182) ponad 20 zablokowanych

  • info jak w 1945

    • 12 3

  • a już myślałem, że kupują nowe tramwaje, z większą ilością siedzeń niż Pesa (2)

    ale chyba trzeba zbierać na samochód. Może dofinansuję jeszcze miasto - opłatami za parkowanie... ;-)

    • 10 5

    • (1)

      Tak specjalnie dla ciebie od reki kupia tramwaje w pierwszym lepszym sklepie z tramwajami

      • 5 1

      • Dokupią krzesła turystyczne, żeby zwiększyć oficjalną liczbę pasazerow

        • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Skm powinno zagęścić rozkład jazdy, nie tylko łaskawie dodać po składzie. Zacznie się wracanie do pracy. (14)

    • 113 2

    • (7)

      To niech Mateuszek zniesie ograniczenia i bedzie ok

      • 7 11

      • To rzad PiSu nakłada ograniczenia (5)

        • 4 6

        • (3)

          W Niemczech pis nie rządzi a są ograniczenia. Dlaczego?

          • 2 3

          • W Niemczech jest też legalna aborcja i brak konkordatu. Dalej chcesz się na nich wzorować? (2)

            • 1 3

            • ;)

              100/100

              • 1 0

            • legalna aborcja i brak konkordatu

              tym bardziej wypada się na nich wzorować!!!!

              • 4 0

        • Na liczbę kursów SKM? :)

          • 0 0

      • ale co premier zakazuje jeżdżenia kolei?
        skandaliczny rozkład zdaje się został zatwierdzony przez marszałka województwa? tak?
        akcjonariuszami tej spółki są też trójmiejscy włodarze?
        zamiast ująć się za mieszkańcami to mają ich w 4 literach!

        • 1 0

    • +tabor z klima albo wentylacja (1)

      Ja rozumie, ze w 1979 byl inny klimat...

      • 1 5

      • Klima przy wirusie??? ?

        • 0 0

    • zagęszczenie rozkładu niewiele da... bo wszyscy i tak zwalą się na peron na ten sam kurs... w godzinach szczytu najlepszym rozwiązaniem jest właśnie zwiększenie składów, większymi autobusami (albo nawet dwoma jadącymi jeden za drugim)

      • 4 5

    • Jeden pociąg więcej w rozkładzie...

      Kpina!!!!!!!

      • 13 0

    • SKM jeździ tak, jak pozwala marszałek...

      A on oszczędza.

      • 1 1

    • To nie wracaj Do pracy, zresztą i tak ci sie nie opłaca..

      • 0 2

  • Ci to jest kurka

    • 3 0

  • instrukcja jak obejsc nie normalne przepisy (3)

    wystarczy wstawić do pojazdu dodatkowe krzesła i juz zwiększy sie limit pasazerów. nikt nie powiedział ze musza być rozłożóne moga być złozone nawet w grupie je spiąć po to tylko zeby zwiększyć limit pasażeów a pasazerowie będą siedzieli na normalnych siedzeniach. jak by miasta tak zrobiły to rzad by poszedł po rozum do głowy i zlikwidował nie normalny przepis.

    • 10 11

    • (2)

      Cebulo jedna pojazd jest homologowany na ilosc miejsc

      • 6 3

      • goldenmen glupoty (1)

        pie...oli, koles pod spodem dobrze mu odpowiada a ludzie go minusuja... co za naród.. tvn do końca wam mózgi wytrawił ?? liczba miejsc to nie wymysł, jest określona wstawienie krzesełek nie zmienia dokumentów pojazdu...

        • 2 3

        • wstawienie krzeseł dodatkowo nie zmienia homologacji

          ludzie beda siedzieli na homologowanych siedzeniach te krzesła beda słuzyły jako puste miejsca.
          w rozporzadzeniu nie ma informacji o tym ze licza sie tylko homologowane miejsca

          • 1 2

  • zkm od lat okradany przetargami Lisickiego jakieś spółki słupy spółeczka na kontrolę biletów na 22 mln zł..... spółka która kupi (3)

    ła autobusy za 40 mln zł drożej niż zrobiłby to zkm . Ludzie którzy nigdy nie kochali tego miasta rozkradają go w imię prawa tworząc sztuczne twory na końcu zkm zostanie sprzedany za bezcen ale najpierw trzeba go zadłużyć i ukraść miliony złotych widać to gołym okiem
    Kierowcy zarabiają groszę
    Bilety w górę
    Jakosć komunikacji jeszcze jakos się trzyma

    Rozkradanie spółki miasta przez człowieka ktory wyleciał z nieruchomości w Gdańsku i bez żadnej kontroli robi przetargi na setki milionów złotych .... żal jak zgodnie z prawem okrada się spółki które powinny służyc mieszkańcom gdańska przez ludzi którzy nigdy nie powinni zasiadać w zarządzie

    • 23 8

    • Brawo-dokladnie tak!!! (1)

      Zlodzieje .ale zaraz zaraz..teoretycznie wszystko zgodnie z prawem.....Mozna krasc zgodnie z prawem jesli prawo temu sluzy...Zastanawia jesdnak ,ze to nastepny decydent ,ktorego decyzja nie zostala zatrzymana ,poddanna analizie np na Radzie Miasta..a moze wlasnie to odbylo sie za jej aprobata? Nikt z nich nie umie sprawdzic do czego takie ruchy prowadza?Nikt z nich nie wie ,ze ostatecznie koszty utraty mechanikow taboru ,zajezdni i budowa nowej infrastruktury beda holendarne/ ? Przeciez ten leasing sie skonczy i co dalej nastepny leasing za 127 milionow i 50 milionow straty razem 100? Serio w czasach kryzysu stac budzet na takie akcje ? Czy Lisicki ma kogos nad soba?Czy ten ktos z nim rozmawial i dal mu wolna reke czy powiedzial zeby sie puknal w czolo a ze swoich decyzji zostanie rozliczony/Jak to bylo?Bo straty beda wymierne...

      • 2 0

      • Tam poszlo 10 mln zł w łape podziwlone

        Każdy wie ze rozkradan jest spółka ale każdy zarobił. O to chodziło lidicki z prezesem renomy pujszo zna się jsk kolega z tym od ledingu też dobrze sie znają .

        • 1 0

    • Bredzisz , sprawdź gorączkę!!!

      Przetarg na kontrolę w komunikacji miejskiej w Gdańsku przeprowadza ZTM .Takiego tworu jak ZKM w Gdańsku już od kilku lat nie ma . Lisicki , a jest to facet którego nie lubię , nie ma nic wspólnego z ZTM i przetargami na kontrolę . Faktycznie jest odpowiedzialny za pomysł i jego realizację w sprawie dzierżawy autobusów , które obecnie przychodzą i są wprowadzane do ruchu .

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Młodszych czytelników tylko poinformuję, że SKM Gdańsk-Gdynia w latach 70-tych jeździła co 6 minut w dni powszednie i co 12 min w niedzielę. Gdańszczanie chwalili się wobec mieszkańców innych regionów Polski, że mają "metro".

    • 172 3

    • I były po trzy składy. (1)

      Do Nowego Portu to jeździły dwa.

      • 36 1

      • ;) Gdańsk -Wejherowo były składy po 3 jednostki a do Nowego Portu po jednej

        W NP nie miesciło sie wiecej w dziwnym peronie . Dawne 800 setki Do Gdyni składy były po 4 jednostki a do Nowego Portu po 2 . Skład to jeden cały pociąg.

        • 0 0

    • To krótko trwało, bo już 80-ych tak nie było. (2)

      Jeździłem 4 lata do lo z Sopotu do Gdyni Wzgórze, i na pewno tak nie było. Były częste awarie, nie zapomnę czekania na mrozie przez 40 minut. Wypadały kolejki poranne, potem w szkole zabierali nam legitymacje i odbierali je rodzice. Świat nie był doskonały za komuny.
      Co nie zmienia faktu, że skrócone składy co 40 minut w trakcie pandemii to proszenie się o kłopoty, zwłaszcza w sytuacji kiedy trzeba podróżować z ludźmi, którzy non-stop zdejmują maski bo akurat w pociągu muszą zjeść kanapkę, burgera lub pogadać przez telefon. Jak zawsze wszystko bez sensu.

      • 8 21

      • W 80 rowniez jezdzilem

        I bylo 6-12, wszystkie po 9 wagonow

        • 26 1

      • Nikt nie mówi, ze komuna była dobra,

        bo nie ma nic gorszego na świecie. Ale SKM była właśnie OK. (teraz awarie tez się zdarzają), dużo było ciekawych rozważań, np wyświetlacze na Grunwaldzkiej z jaka prędkością trzeba jechać, by na następnych światłach trafić na zielone.

        • 1 0

    • Chyba najwyższy czas (2)

      "wyjechać" już z prezesem L.Ten facet siedzi na tym stołku już z 20 lat i w tym czasie SKM-ka siegnęła dna!. Kim jest ten facet, kto za nim stoi i kto wspiera tego nieudolnego faceta!

      • 12 2

      • PO

        stoi za tym a kto?
        Jak 20 lat siedzi to i do pzpr pewnie należał

        • 1 5

      • SKM jako spółka

        istnieje dopiero 19 lat i ma już 3 albo 4 prezesa. Obecny za komuny to do szkoły chodził, więc może był harcerzem, ale za młody do PZPR

        • 3 1

    • tak było (co 6 min) jeszcze w latach 90'

      przylazł ten obecny prezesik i jest dno,

      • 9 1

    • oczywiście to prawda, ale...

      innej komunikacji praktycznie nie było, samochód mieli tylko krezusi,
      kolejka jeździła co 6 minut i czasami w godzinach szczytu trudno było do niej wejść.

      • 9 1

    • Jeżdżenie do technikum 5 lat dzień w dzień od 1989 do 1994 6- 12 min i nie było zmiłuj jeśli jakieś obsuwy to z dzienniczkiem do zawiadowcy stacji i już i się dało, awarie na palcach jednej ręki liczyć, a teraz na szczęście nie muszę już jeździć

      • 6 1

    • Ciekawa sytuacja.. mając samochód 1000ccm z opcją LPG dojeżdzasz w cały rejon Trójmiasta znacznie taniejj niż ZKM (1)

      • 1 1

      • Zatrudnij kierowce , zapłac za serwis , sprzatanie codzienne , dyspozytorów ktorzy zapalnuja

        ktoredy ma twoje auto jechac i o jakiej godzinie i zobaczymy czy ci wyjdzie taniej... Dolicz sobie nie tylko sama jazde tylko całkowity koszt czyli koszt zakupu auta , paliwo , olej, czesci itp zsumuj to przez cały rok i podziel wtedy na ilosc km przejechanych i zobaczymy co było tansze i o ile.

        • 0 0

    • A bilet w automacie

      Kupowało się w pół sekundy, a sama operacja zakupu była jasna, prosta i łatwa zarówno dla małych dzieci, jak i przyjezdnych, czy obcokrajowcow.

      • 2 0

    • W latach 90 zła komuna planowała w szczycie wprowadzic co 3 minuty ale zaczeły sie strajki

      a potem wszyscy o kolei zapomnieli , dopiero niedawno nastapiła pobudka ze kolej jest jednak potrzebna.

      • 0 0

    • Ta ale wtedy w stoczniach pracowaly dziesiatki tysiecy ludzi i nikt nie mial samochodu

      • 0 0

    • Komunikacja

      Tak było, tak było.... I jeżdziły składy niemieckie z Berlińskiego S-banu, przystosowane do ruchu miejskiego / ilość drzwi co 2 okna/. W Berlinie jeżdża do dzisiaj, tylko miały napięcie 800 V a u nas wprowadzano totalnie 3000V -nie opłacało się -podobno-przebudowywać i zlikwidowano.

      • 0 0

  • Ehhh

    Niech zaczną zwiększać liczbę osób w busach!!! I tramwajach. Chcę dojechać do pracy spokojnie. Jak już rusza galeria to bedzie pełno ludzii od rana

    • 11 5

  • Może być wesoło (1)

    No tak na wybory musi wszystko grać asz strach pomyśleć jak będzie w galeriach te punkty to lepiej jakiś czas omijać szerokim łukiem dla naszego dobra. Prawdziwej statystyki i tak nam nikt nie powie teraz może po paru latach się dowiemy jak ze wszystkim.

    • 10 5

    • Liczenia

      W poniedziałek już na galeriach mają zacząć się liczenia ludzi i kontrolę czy mają rękawice i maseczki i oczywiście pełna dezynfekcja, :)

      • 0 0

  • ojej

    boje się , ze naprawdę mogą nie dać sobie rady, bidulki

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane