• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja miejska szykuje się na większą liczbę pasażerów w maju

Szymon Zięba
1 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Luzowanie obostrzeń przez rząd może wpłynąć na zwiększenie liczby pasażerów w trójmiejskiej komunikacji miejskiej. Luzowanie obostrzeń przez rząd może wpłynąć na zwiększenie liczby pasażerów w trójmiejskiej komunikacji miejskiej.

Dłuższe pociągi SKM, rozkłady jazdy jak w dni nauki szkolnej w Gdyni i stopniowe przywracanie standardowych rozkładów w Gdańsku - zapytaliśmy urzędników o to, jak transport publiczny będzie wyglądał po długim weekendzie majowym, kiedy rozpocznie się wdrażanie kolejnych etapów łagodzenia obostrzeń, nałożonych w związku z pandemią koronawirusa.



W maju będziesz częściej korzystać z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy: rząd zdecydował, że przyspiesza program odmrażania gospodarki. Po majówce zaplanowano m.in. otwarcie galerii handlowych i hoteli.

Oznacza to, że na większy ruch w komunikacji miejskiej powinni przygotować się organizatorzy przewozów. Sprawdziliśmy, jak wygląda to w praktyce.

Więcej bisowanych kursów i rozkłady jak w dni szkolne w Gdyni



Od poniedziałku, 11 maja, w gdyńskiej komunikacji miejskiej w dni powszednie przywrócone zostaną rozkłady jazdy ważne w dni nauki szkolnej, z wyjątkiem dwóch typowo szkolnych linii: 244 (w Sopocie) i 265 (w gminie Kosakowo), które nie będą funkcjonować.

- Zdecydowaliśmy się na rozkład szkolny ze względu na większą liczbę kursów w takim rozkładzie na niektórych liniach niż w okresie wakacji, a teraz jest to szczególnie ważne, gdyż obowiązują limity maksymalnej liczby miejsc w pojazdach, równe połowie liczby miejsc siedzących - czyli autobusy i trolejbusy mogą zabierać liczbę pasażerów odpowiadającą mniej więcej 15 proc. pojemności nominalnej - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Jak tłumaczy, zmiany wprowadzane są od 11 maja przede wszystkim ze względu na uwarunkowania formalne - wynikająca z przepisów konieczność zaplanowania grafików kierowców (i podania ich im do wiadomości) z pewnym wyprzedzeniem.

Rozkłady ZKM Gdynia



- W okresie przejściowym, w dni powszednie od 4 do 8 maja, jeszcze więcej kursów będzie bisowanych - zamawiane są w tym celu kolejne pojazdy - a zdublowane kursy planowane będą również w godzinach międzyszczytowych, w których zdecydowanie większą mobilnością zaczęli wykazywać się w ostatnich dniach seniorzy, podróżujący zarówno w celach zakupów, jak i na działki (właśnie w rejonach działek odnotowujemy bardzo duży wzrost popytu poza godzinami szczytów) - podkreśla wiceprezydent Gruszecka-Spychała.

Gdańsk stopniowo przywraca standardową częstotliwość kursów



W Gdańsku od środy, 6 maja, ZTM zapowiada zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej. W związku z zakończeniem prac związanych z przebudową skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie z Łąkową przywrócona zostanie obsługa Stogów i Przeróbki przez linie tramwajowe 8 i 9.

W związku z tym na linii autobusowej 111 nie będą już wykonywane dodatkowe kursy w relacji Dworzec Główny - Kłosowa. Linia 158 wróci do poprzedniego rozkładu jazdy. Na stałą trasę wróci również linia autobusowa T8.

Ponadto na liniach tramwajowych 2, 4, 6, 8 i 12 w związku ze spodziewaną zwiększoną liczbą pasażerów przywrócone zostaną standardowe rozkłady jazdy i częstotliwości kursowania. Zostaną zachowane wszystkie dodatkowe kursy w godzinach porannych, uruchomione w związku ze stanem epidemii COVID-19.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



- W tej chwili komunikacja miejska w Gdańsku działa na granicy możliwości taborowych, w związku z uruchomionymi kursami bisowymi. Rosną także koszty jej funkcjonowania - na trasy wypuszczane są dodatkowe autobusy i tramwaje. Sytuacja jest o tyle trudna, że przez pandemię koronawirusa znacząco spadły dochody ze sprzedaży biletów. Trudno mi wyobrazić sobie dołożenie kolejnych składów przy zachowaniu zasady wyłączenia z użycia co drugiego miejsca w pojeździe - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.

Dłuższe pociągi SKM



Kolejarze poinformowali natomiast, że po majówce - za zgodą organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego - w porównaniu do kwietnia w rozkładzie przybędzie jeden pociąg, natomiast w dni powszednie wydłużonych zostanie kolejnych 26 pociągów.

Rozkłady SKM i PKM w Trójmieście



- W godzinach szczytu wszystkie pociągi, a poza szczytem większość, będzie składać się co najmniej z dwóch jednostek trakcyjnych. W dni powszednie, w godzinach szczytu, pociągi będą jeździły co ok. 15 minut, poza szczytem - co ok. 40 min - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.

Miejsca

Opinie (182) ponad 20 zablokowanych

  • Gogolinka (3)

    Chciałabym korzystać z komunikacji miejskiej ale obecne ograniczenia mi nie pozwalają.Był to codzienny mój środek komunikacji przed pandemią.Nie mam auta jestem osobą ograniczoną fizycznie.Boję się że nawet do lekarza nie będę mogła dojechać.Czekam na szybki powrót komunikacji do normalności.

    • 15 2

    • POczekaj aż się zmieni nierząd w Gdansku (1)

      wtedy dopiero będzie lepiej

      • 1 4

      • Nie ważna polityka partia

        Wystarczyło mi jak było przed pandemia nie myślę o polityce ani partiach. Mam potrzebę wsiadam do komunikacji i jadę gdzie chcę. Brak mi swobody.

        • 2 1

    • Zanim lekarze zaczną przyjmować pacjentów nie tylko przez telefon, komunikacja wróci do normy

      • 2 1

  • Ceny biletów

    Bilety podrożały od 1.04, a komunikacja jeździ dużo rzadziej. Ot gdańska logika.

    • 18 5

  • To znaczy przywrócą te kursy co POlikwidowali

    aby POzarażać jak najwięcej ludzi zacieśniając w klatkach

    • 5 12

  • Super. Wracamy do normalnosci. Dzieki Rządowej pomocy jutro wyglada optymistycznie. (2)

    Czy opozycja wciaz nawoluje do bojkotu wyborow ze wzgledu na 3% Kidawy ?

    Wanda

    • 5 11

    • Tak. Ostatnio nawet jak Tusk zobaczyl poparcie Kidawy (1)

      to nagral filmik na jutube.

      Kacper

      • 2 5

      • 1 maja a troll w robocie

        Pisze glupoty za miske ryżu, gada sam ze sobą, przykre

        • 2 2

  • Za 3.80 w korku na Estakadzie?

    Oby się nie zdziwili..
    Wcześniej (w "normalnych czasach) także w korku w starym 194 od hali na całej długości Wiśniewskiego, a potem trzesawka na Kwiatkowskiego pod górę... Dziękuję, pojadę autem

    • 7 1

  • (1)

    Co z biletami u kierowców i motorniczych. Też kupię?

    • 5 9

    • Tak- bilety, bułki, majtki, staniki i gwoździe

      • 3 0

  • R

    Podwyżka biletów a R od lat nie spełnia wymogów autobusu pospiesznego. Na ul. Hutniczej zaliczone wszystkie przystanki na żądanie nie mówiąc już że tam się wlecze a nie jedzie. Autobus ten spełnia wymogów ospiesznego ale tylko wyłącznie Lini zwykłej tyle w temacie.

    • 8 0

  • Brednie

    A teraz z innej beczki do zarządu komunikacji miejskiej która obslugujevtez pruszczgdanski dlaczego ranny autobus 232 z Pruszcza gdańskiego niema jak wy to okreslacie b isowego autobusu skoro panie sprawdzające natężenie niby od dwóch tygodni nacuskaja na Was o dodatkowy autobus a każdego dnia jest ta sama sytuacja ze kolo 15 osób zostaje na przystanku jakoś podwyżki biletów szło radę zrobić a autobusu dodatkowego nie da rady puścić żenada poprostu pozdrawiam

    • 6 2

  • Nie jest źle

    Dobrze, że częściej kursy, bo w godzinach szczytu i tak było dużo ludzi w komunikacji.

    • 4 1

  • Lisicki-Co zrobisz jak utracisz: tabor,hale napraw i teren zajezdni?

    Teraz leasing a co pozniej nastepny leasing i niech sie martwi kto inny? Perfidna dezyzja. Co zrobisz jak miasto pozbawione terenu i hal bedzie skazane na jeszcze wyzsze ceny leasingu pana posrednika kolegi kolegi? Oczywiscie to nie twoj problem-ty za nic nie odpowiadasz. Co cie obchodza straty na miliony zlotych...przeciez wszystko jest legalne co nie?

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane