- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (38 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (287 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (210 opinii)
Komunikacja w Gdańsku: nowa linia autobusowa i nowy dyrektor
Wraz z początkiem nowego roku szkolnego, mieszkańcy gdańskiego Południa zyskali dodatkowe połączenia w komunikacji miejskiej. Od początku września autobusy linii 120 łączą ul. Stężycką - przez Ujeścisko - z Siedlcami. Co więcej, przystanki linii autobusowych 120, 156, 164 pojawią się też przy Szkole Podstawowej nr 6 i Przedszkolu nr 68.. Od dziś gdański Zarząd Transportu Miejskiego ma też nowego-starego dyrektora. Oficjalną nominację odebrał dotychczasowo pełniący obowiązki dyrektora, Sebastian Zomkowski.
- Powstają tu nowe osiedla i placówki edukacyjne, a co za tym idzie zwiększa się liczba osób podróżujących komunikacją miejską. Przebudowany układ drogowy pozwolił na wytyczenie trasy autobusu z Siedlec do granic miasta, by obsłużyć po drodze m.in. nową Szkołę Podstawową nr 6 i sąsiadujące z nią z przedszkole - dodaje Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Trasa linii 120 rozpoczyna się na Siedlcach i wiedzie ulicami: Kartuską - Łostowicką - Havla - Łódzką - Warszawską - Piotrkowską i Nową Bulońską. Tam autobusy zatrzymają się na przystanku przy Szkole Podstawowej nr 6. Następnie trasa przebiega Nową Bulońską , Jabłoniową, Lubowidzką i Stężycką.
Przedstawiciele ZTM podkreślają, że mieszkańcy osiedli przy ul. Stężyckiej zyskają dzięki połączeniu autobusowemu nie tylko możliwość transportu dzieci do placówek edukacyjnych, ale też dojadą do węzła przesiadkowego Siedlce...
- ...skąd w kilka minut dostaną się do Śródmieścia Gdańska - precyzuje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM i podsumowuje, że docelowo, po przebudowie ul. Stężyckiej, trasa tej linii zostanie wydłużona w kierunku Kiełpina Górnego, Kokoszek i Matarni.
ZTM po ośmiu miesiącach oficjalnie ma nowego dyrektora
Początek września to nie tylko zmiany w gdańskiej komunikacji, ale też i w strukturach kadrowych przewoźnika, choć w tym przypadku można mówić właściwie o kosmetyce.
W poniedziałek wiceprezydent Piotr Borawski poinformował, że prezydent Aleksandra Dulkiewicz na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, oficjalnie powołała Sebastiana Zomkowskiego. Od odwołania w lutym tego roku Jerzego Dobaczewskiego, przez osiem miesięcy, był on "pełniącym obowiązki" dyrektora.
- Wspólnie będziemy w najbliższych miesiącach wprowadzać znaczące i oczekiwane zmiany w naszej komunikacji miejskiej - napisał Piotr Borawski.
Rozkład jazdy ZTM w Gdańsku
Sebastian Zomkowski z komunikacją miejską związany jest od 1997 r. W swojej karierze pracował jako obserwator ruchu, był motorniczym, po czym awansował na stanowisko specjalisty ds. eksploatacji. Funkcję zastępcy dyrektora ZTM ds. przewozów pełnił od 2009 roku. Odpowiadał m.in. za siatkę połączeń, rozkłady jazdy, bieżącą organizację funkcjonowania komunikacji miejskiej. Opracował m.in. koncepcję organizacji komunikacji miejskiej podczas Euro 2012, Zlotu ZHP "Gdańsk 2018".
Miejsca
Opinie (263) 4 zablokowane
-
2019-09-02 14:24
Opinia wyróżniona
(5)
Nie bardzo rozumiem dlaczego nie ma bezpośredniego autobus pomiędzy np pętla świętokrzyska a pkm jasień, albo pętla świętokrzyską i skm śródmieście. W tym momencie mamy autobus np 155 z pętli LS jedzie na Jasień 30 minut, taki sam autobus puszczony AK pojechałby w 15.
- 41 8
-
2019-09-03 12:16
Tramwaj jedzie przez dwie duże dzielnice, zabiera mnóstwo pasażerów. Cały przejazd zajmuje około 35 minut. Znowu samochodem z pętli dojadę na SKM Śródmieście w 12-15 minut niezależnie od ruchu i godziny. Wystarczy pojechać małomiejska i przy Raduni. Tutaj chodzi o to ze niektórym bardziej opłacałoby się cofnąć na pętle żeby pojechać autobusem. Niż
Tramwaj jedzie przez dwie duże dzielnice, zabiera mnóstwo pasażerów. Cały przejazd zajmuje około 35 minut. Znowu samochodem z pętli dojadę na SKM Śródmieście w 12-15 minut niezależnie od ruchu i godziny. Wystarczy pojechać małomiejska i przy Raduni. Tutaj chodzi o to ze niektórym bardziej opłacałoby się cofnąć na pętle żeby pojechać autobusem. Niż pchać się tramwajem. Prawda jest taka że transport publiczny w Gdańsku kuleje. Na trasach brakuje bus pasów, trasy są długie, tak żeby zabierały jak najwiecej osób i jednocześnie najwiecej zarabiały. Moim zdaniem powinny natomiast zwozić ludzi na pętle i stamtąd powinny być bezpośrednie pomiędzy głównymi środkami komunikacji skm/pkm.
Chciałbym zobaczyć ankietę o ile dłużej dojeżdżasz komunikacją niż samochodem do pracy.
Oczywiscie nie jestem fachowcem. Nie znam sie na tym ale widzę pewnie niedociągnięcia na tle innych miast. Fakt jest mało kierowców autobusów/ taboru autobusów ale moim zdaniem można dużo poprawić i mam nadzieje ze nowy dyrektor się tym zajmie. Bo są potrzebne globalne zmiany. Czego oczywiście życze sobie i Wam. Dzisiaj różnica przejazdu pomiędzy samochodem osobowym a komunikacja z mojego miejsca zamieszkania do pracy to 30 minut. Byłoby 10-15 z chęcią bym się przesiadł...
Pozdrawiam.- 4 1
-
2019-09-03 08:11
Połączenie p. Świętokrzyska z skm śródmieście? Faktycznie nie ma hahaha. Tramwaje ? Znasz?
- 3 4
-
2019-09-03 07:57
Też mnie zawsze dziwiło dlaczego nie ma pojedynczych linii, które się zatrzymują rzadziej, ale jadą przelotowo. Mam na myśli kilka rejonów. Np z dworca na lotnisko; z fashion house na dworzec; z wrzeszcza na lotnisko; z oliwy na lotnisko. Niech się zatrzymują, ale dosłownie przy wielkich węzłach komunikacyjnych jak dworzec lub wielkie skrzyżowania,
Też mnie zawsze dziwiło dlaczego nie ma pojedynczych linii, które się zatrzymują rzadziej, ale jadą przelotowo. Mam na myśli kilka rejonów. Np z dworca na lotnisko; z fashion house na dworzec; z wrzeszcza na lotnisko; z oliwy na lotnisko. Niech się zatrzymują, ale dosłownie przy wielkich węzłach komunikacyjnych jak dworzec lub wielkie skrzyżowania, gdzie przejeżdża wiele linii autobusowych czy tramwajowych.
Bardzo zniechęcające jest kiedy autobus z dworca na lotnisko zalicza wszystkie małe zakątki po drodze. Jedzie on bardzo ale to bardzo długo. 90% ludzi i tak wsiada na poczatku (dworzec/lotnisko i Intel).- 6 3
-
2019-09-02 21:47
eee..., Polska w ruinie, białe jest czarne?
czy zmieniliśmy przekaz?
- 1 1
-
2019-09-02 15:13
Do śródmieścia skm masz tramwaje. Mało?
- 13 7
-
2019-09-02 13:41
Opinia wyróżniona
295 (3)
Czy jest szansa,na to by linia 295 dojeżdżała do końca ul.porębskiego na zakoniczynie?Na osiedlu mieszka sporo małych dzieci, jest też trochę starszych osób.Chyba można zrobić jakąś małą pętlę?Linię obsługują krótkie autobusy.
- 51 32
-
2019-09-02 18:30
Za budynkami Hossy wystarczy dobudować brakujące 300m drogi do ronda Świrskiego/Dulina od Porębskiego. A na Porębskiego między Ekolanem i Hossą mają być zrobione miejsca postojowe więc skończy się parkowanie na ulicy. Wtedy 295 może robić spokojnie pętelkę.
- 4 1
-
2019-09-02 14:58
A gdzie miałaby wtedy zawracać?
Osiedle duże, ale mieszkańcy hossy od lat zastawiają drogę ograniczając wjazd większym pojazdom. Pomysł jak najbardziej dobry, ale konieczne byłoby dobudowanie ronda kolejnego np przed hossą.
Ja wolałbym o połączenie buspasem do nowej szkoły i pętli.
Dzięki czemu 295 jeździłby między pętlami, ale do tego jest konieczne wybudowanie buspasu. Drogi nie ma sensu póki co budować, bo to tylko korki na osiedlu zrobi i przekieruje ruch ze świętokrzyskiej.- 13 1
-
2019-09-02 14:34
To trojmiasto.pl a nie ztm.gda.pl, tam pisz
- 17 5
Wszystkie opinie
-
2019-11-20 19:22
ZTM słabo
Dlaczego 120 nie zatrzymuje się na Szadułkach, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową? 115 nie zajeżdża na pętlę Siedlce? W soboty i niedziele trzeba z Emaus pieszo do Siedlce. 156 mie jeździ. Chociaż 1 /jeden/ autobus bezpośrednio z Jaworzniaków przez Rębowo, Jbłoniowa do Śródmieście????
- 0 0
-
2019-09-02 17:30
No tak,a ludzie pracujący na stogach (5)
Czyli DCT i magazyny przy porcie, tam nie ma żadnej prawie komunikacji, tylko idź jeszcze te 2-3 kilometry, skończysz pracę to jeszcze piechota, chore
- 7 1
-
2019-09-02 20:19
Tam każdy ma auto. (1)
A jak jeszcze nie ma to wkrótce się dorobi.
- 1 3
-
2019-09-16 18:31
Jeszcze droga dla busów by się przydała, bo często do Sucharskiego zablokowany przejazd przez TIRy.
- 0 0
-
2019-09-02 18:04
(2)
jedzie 138 pod same drzwi
- 0 4
-
2019-09-02 19:26
Cztery razy w ciagu dnia (1)
- 3 0
-
2019-09-02 22:46
dowozi do/z pracy.
- 1 2
-
2019-09-02 15:59
Nowa linia (1)
Co z tego, że nowa linia skoro spóźniać się pewnie będzie tak jak te "stare", bo rozkład jazdy układał ten sam "geniusz". W efekcie dzieci i nie zdążą do szkoły, a ludzie przesiądą się z powrotem do samochodów, bo tylko tak dowiozą dzieci na czas do szkoły. Zajmijcie się w końcu zmianą rozkładów jazdy na dostosowane do obecnych warunków drogowych w Gdańsku. Bo jak tak dalej pójdzie to nowy-stary dyrektor wkrótce może zostać nowym-starym, lecz już byłym dyrektorem. Nie słuchacie głosu ludzi, a to oni korzystają z komunikacji miejskiej.
- 11 1
-
2019-09-16 18:27
Plus
dodatkowo bus pasy, których na nowo budowanych ulicach oczywiście brak. Nowe linie w starych korkach. Zero współczesnych pomysłów i rozwiązań, zero konsultacji z kierowcami czy motorniczymi, przecież ludki za biurkami wiedzą lepiej. I to odbija się na rozkładach i całym funkcjonowaniu komunikacji. Brak słów.
- 0 0
-
2019-09-02 14:27
Seba bierz się za tą stajnię augiasza (6)
Brak buspasów, tramwaje stojące na każdych światłach, częstotliwość jak w pekaesie na prowincji... masz co robić
- 15 6
-
2019-09-03 08:09
Oceń... (1)
Nie wiem kto pisze te komentarze...
Czy Wy jesteście oderwani od rzeczywistości? Przecież Pan Sebastian Zomkowski "pracuje" w ZTM od 2009 roku. Należy konkretnie pie.rznąć w blat i powiedzieć: chłopie przez 10 lat nie zrobiłeś kompletnie nic!
Kiedy na jednym ze spotkań z kierowcami w siedzibie ZTM jeden z kolegów zadał kilka sensownych i trudnych pytań nie był pan w stanie prawdziwie odpowiedzieć i...
schował głowę w piasek.
A pytań jest bardzo dużo. Gdyby doszło do otwartego spotkania to argumentami zostałyby wytknięte panu Sebastianowi błędy jego pracy z ostatnich 10 lat- zostałby dosłownie ztorpedowany w 100%. Gdyby ludzi mieli świadomość jakie buble wprowadzał i będzie wprowadzał ich super dyrektor do systemu przewozów autobusowych w Gdańsku to podejrzewam, że ze skutkiem natychmiastowym podałby się do dymisji i to publicznie. Ale ludzi nic nie wiedzą. Tylko codzienne niespodzianki. Bo przecież po co zrobić realny rozkład jazdy skoro można usiąść przed komputerem, moment i zrobione a inni niech się martwią. Obecnie komunikacja miejska w Gdańsku jest na wykończeniu. Stanowiska obsadzane kolesiami, którzy o komunikacji nie mają pojęcia. Co z tego, że ktoś był kirowcą czy motorniczym 20 czy 30 lat temu? I dzisiaj śmiało twierdzi: ja wiem jak to jest! Nie nic nie wiesz!
Przez te lata miasto bardzo się rozbudowało, powstały nowe osiedla, ulice, przybyło mnóstwo samochodów oraz pasażerów a podejście do komunikacji z lat 80-tych, czy 90-tych. I o czym my tu mówimy. Jakość, jakość i jeszcze raz jakość! Kupuje się piękne nowoczesne autobusy, a rozkłady jazdy rajdowe. W taki sposób to my nigdy nie zbudujemy komunikacji na miarę XXI wieku i to w takim pięknym mieście jakim jest Gdańsk.- 1 1
-
2019-09-16 17:40
Dodatkowo
Dodatkowo, poza zmienionymi z głową na karku i praktycznym doświadczeniem rozkładami jazdy, sterowana sygnalizacja świetlna, priorytetowa dla pojazdów komunikacji, bus pasy i dopiero zaczęłoby to działać jak w cywilizowanych miastach cywilizowanych krajów
- 0 0
-
2019-09-02 15:25
Ale się ubawiłem . (3)
Seba tyle może ile Dulkiewicz mu pieniędzy łaskawie da na km . Z własnych nie dołoży - i tak kupił sobie prywatny tramwaj !!!
- 5 1
-
2019-09-02 16:02
To fajny chłopak jest, ale mógłby walnąć pięścią w stół Olce (2)
Z tą ilością kasy to za wiele nie zdziała poza przesunięciem odjazdu z 8:54 na 8:55
- 3 0
-
2019-09-02 23:14
To się ubawiłem :-D (1)
"to fajny chłopak jest"
- 0 0
-
2019-09-03 08:38
A nie?
Lubimy Sebka
- 0 0
-
2019-09-08 22:45
ZTM Ujeścisko
ZTM powinno pomyśleć o linii bezpośredniej z Ujeściska do Gdańska Głownego i z Ujeściska do Wrzeszcza. Wcześniej autobus jechał 20 min teraz czas podróży to minimum 35 min. Co się stało z linią 115 i 118? Czy nie można maksymalnie skrócić podróży z Ujeściska? Jestem zawiedziona ZTM, brak przemyślanych połączeń. Czekamy na zmiany.
- 0 0
-
2019-09-04 22:53
czyli bez zmian
Ani gorny jasien, ani kielpino, ani kokoszki nie dostaną nowej lini, którą by dojechhali szybciej do wrzeszcza . pan ziomkowski dzieki dobremu "czapkowaniu" utrzymał stanowisko w "ukladzie gdanskim" ale w komunikacji nadal będzie " czarna d..." . A najbardziej nie rozumiem mieszkanców Banina iRębiechowa, bo pomimo iż większośc z nich pracuje w Gdansku to gęby zatkali i nic nie robią z tym że jeżdzą jak śledzie przepelnionymi autobusami ci godzinę a czasem i dwie. Brawo dulkiewicz i jej podwładni-nieroby. Gdansk-przeciw mieszkancom - to wasza dewiza!!!
- 0 0
-
2019-09-04 19:37
połączenia Wrzeszcz
Może będzie szansa na to, aby autobus 120 jechał do Wrzeszcza przez Jaśkową? Albo 129 zamiast końcowego przystanku na Polnicy dojechałby na Ujeścisko? 115 do Wrzeszcza to autobus właściwie tylko dla pracowników, pacjentów, studentów Gumedu
- 1 0
-
2019-09-04 19:21
120
Wszystko pięknie ale za mało przystanków na ul.Stężyckiej!
- 0 0
-
2019-09-03 18:45
amrod
motorniczy zomkowski wracaj na tramwaj bo przy panii dulskiej to tworzysz egzotyczna pare brakuje do was zeby dolaczyl kononowicz z bialegostoku to jest ten sam poiziom
- 0 0
-
2019-09-02 13:07
Przydałoby się jeszcze kilka nowych linii (14)
na terenie całego miasta
- 90 7
-
2019-09-02 13:44
mzk sprzedaje stare autobusy (6)
proponuje zakupić jeden lub kilka, zalozyc dg i wozic mieszkancow gornego tarasu .... wszyscy narzekają, ze nie ma dobrej komunikacji wiec klientów nie zabraknie ;-)
- 7 4
-
2019-09-02 14:15
tylko ze komunikacja miejska autobusowa, tramwajowa to nie jest firma, która ma się nastawiać (4)
tylko i wyłącznie na zysk. pomyśl trochę zanim napiszesz biedapopulisto.
jak można założyć własną firmę przewozową i konkurować ze spółką, która otrzymuje dotacje. to zdrowa konkurencja?- 6 1
-
2019-09-02 16:05
oczywiscie ze mozna.... (3)
np. wieczorem po 23.00 nie ma transportu z lotniska - pisali o tym ostatnio na 3m - takim autobusem w ciągu godziny zrobisz bez problemu 2 kusy do wrzeszcza i zgarniesz pełen komplet pasażerów...... nikt nie każe Ci jeździć w godzinach 8-16
ps. jakby ktoś miał wątpliwości czy taki biznes się opłaca - trasa 11 km - 4 kursy + dojazd - liczmy 60 km x 30 dni = 1800 km /mc
paliwo - nie wiem - 40 l/100 km ? x 5 zł = ok. 4 tys.
kierowca = 35 zł brutto na godzine x 2 h x 30 dni + premii 2,5 tys.
ubezpieczenia, przeglądy itd. - tez pewnie parę zł
przychody - 2 kursy x 50 osób x 10 zł = 1000 zł x 30 dni = 30 tys.
autobus kosztuje 5 tys. na licytacji..... nawet jeżeli kosztuje 10 tys. to koszt zwraca się po 1 mc ..... gdybym miał prawo jazdy na autobusy to sam bym założył ten biznes.- 2 4
-
2019-09-02 16:25
(1)
cd.. zalozmy jeszcze ze ubezpieczenie i przeglady to 1 tys. zl mc
naprawy 2 tys. zl mc
parking 500 zl mc
reklama - 1 tys.
suma kosztow - 12 tys.
suma przychodow - 30 tys.
minus podatki i ksiegowa to zostaje 10-12 tys. na reke - mało ?!
za 2-3 godziny pracy wieczorem- 1 4
-
2019-09-03 18:35
Wozokilometr
Krótkiego autobus 5,90zł co najmniej a przewoźnicy miejscy jeszcze więcej.
- 0 0
-
2019-09-03 09:42
Juz ci mafia taxowkowa pozwoli na taka linie..cha,cha,cha.
- 0 1
-
2019-09-02 14:07
Dobry pomysł
Ciekawe jak z miejskim monopolem na przystanki. Chyba miasto (GAiT) nie ma prawa zgarnąć zatoczek tylko dla siebie?
- 1 4
-
2019-09-02 13:13
(5)
I przywrócenie linii 142 :)
- 17 2
-
2019-09-02 14:23
Nie sądzę, żeby 142 mogła wrócić (3)
4 lata temu też tego chciałem, ale linia 227 z roku na rok jeździ coraz częściej i obsługuje większość trasy, którą jeździła 142 (Od Galerii Bałtyckiej do skrzyżowania przy Emaus na Siedlcach) Kiedyś 227 jeździła tylko co 30 minut, a dzisiaj już co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut przez resztę dnia. Z kolei odcinek Brętowo-Morena-Siedlce-Hucisko obsługuje często kursujący tramwaj 10. Tylko ci, którzy podróżują z Żołnierzy Wyklętych do Kartuskiej zostali zmuszeni do przesiadek po likwidacji 142, ale takich osób pewnie jest nie dużo, a warunki przesiadania się są lepsze niż 4 lata temu. Zatem, linia 142 raczej nie jest potrzebna.
- 7 4
-
2019-09-03 02:13
No jak bym Zomkowskieo fachowca od kumunikacji slyszal.
,,Nie da sie"; bo macie tramwaj.
- 1 1
-
2019-09-02 16:54
(1)
Taką osobą właśnie jestem. Kiedyś ze Słowackiego do Gdańska dało się dojechać 142 i 210 (B/131). Teraz żadnym autobusem. Przesiadłem się i owszem do samochodu i powrotu do komunikacji już nie będzie.
- 5 4
-
2019-09-02 18:29
Czyli zagorzały przeciwnik przesiadek
Rozumiem, choć nie sądzę, żeby połączenie autobus do Galerii Bałtyckiej + przesiadka na tramwaj do Śródmieścia była dłuższa niż kiedyś 142 na około przez Morenę. Kiedyś jeździło się szybciej, za pogorszenie się warunków podróży odpowiadają korki czyli nadmiar samochodów
- 6 1
-
2019-09-02 13:41
I przywrócenie 313 - Gdańsk Główny - Olimpijska.
- 11 2
-
2019-09-02 14:56
Mażyciel !!!
Niech Ziomkowski publicznie się przyzna gdzie po otwarciu linii 120 zmniejszył częstotliwość kursowania autobusów !!!
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.