• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają

Ewelina Oleksy
10 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam. W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.

Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.



Przeszkadzają ci billboardy i inne reklamy w mieście?

W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II na Zaspie usunięto kilka dużych reklam. Jak przekonują miejscy urzędnicy, zniknie ich jeszcze więcej, bo zbliża się czas, w którym wszyscy bez wyjątku w Gdańsku będą musieli dostosować się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Za ok. 80 dni mija dwuletni okres przejściowy, jaki miasto dało właścicielom reklam, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., na dostosowanie się do nowych przepisów.

- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.

Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik



W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.

- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"

Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam

Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy



Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.

Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową

Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.

Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.

Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • Pięknie będzie jak znikną wszystkie reklamy, trójmiejskie ulice będą ładniejsze (12)

    Tylko dlaczego Gdynia tego nie robi? Dlaczego wciąż nie ma uchwały???

    • 313 15

    • My jesteśmy 100 lat za murzynami, dajcie nam czas odkryć coś oczywistego :)

      • 28 2

    • bo przedmieście gdańska to inna sprawa

      my stawiamy na farbę, słupki, kontrpasy, przysiadki przy al. zwycięstwa i inne zbędne rzeczy. Bo znajomi muszą zarobić.

      • 17 8

    • w temacie podwyżek dwór szczurka przyjmuje uchwały w trybie ekspresowym (3)

      • 12 3

      • nic nie przebije poPiSów nocnej zmiany (2)

        z długoPiSem prezesa+

        • 5 1

        • Nocna zmiana to raczej nie PiS... (1)

          • 1 3

          • Jeśli wziąć pod uwagę

            liczbę ustaw przepchniętych nocą, to raczej żadna partia w całej Europie ich pod tym względem nie pobije ;)

            • 3 0

    • (1)

      Sama uchwała jest trudna do jej stworzenia (przez zapisy ustawy krajobrazowej). Gdańsk pracował nad nią ponad rok. Efekty są, bo firmy marketingowe przegrywają sprawy w sądach administracyjnych.

      • 6 3

      • aha... czyli ktoś już w Polsce wypracował taki akt, który działa...

        jak Gdynia mogłaby zdobyć treść takiego aktu.....

        • 21 0

    • Pozbyc się tego syfu raz na zawsze!!!

      Brawo Gdańsk!!!

      • 22 2

    • Wioska Rybacka tak trochę z tyłu zostaje...

      Wygrywa rankingi ale chyba organizowane przez UM. Gryzoń postawił na PR i nicnierobienie. Szkoda Gdyni...

      • 22 2

    • Bo jak w Gdyni znikną reklamy, zobaczymy prawdziwe oblicze tego miasta...a nie wien czy chcemy żeby tak się stało

      • 10 1

    • Bo dla Szczura to nie jest takie oczywiste

      tak samo jak to, że stopery przy światłach drogowych usprawniają ruch

      • 4 0

  • (8)

    W końcu.Ilość tych szpetnych reklam woła o pomstę do nieba.Kto na to pozwolił?

    • 215 11

    • Kto na to pozwolił?

      Władze miasta z byłym prezydentem Pawłem Adamowiczem na czele.

      • 8 16

    • Nikt się nie pytał o pozwolenie, tylko korzystał (1)

      • 17 3

      • Nie masz pojęcia to nie pisz

        • 0 2

    • ADAM (1)

      przecież miasto najwięcej ciagnelo z reklam, niestety potem przeszlo na prywate wiec trzeba to ukrocic i brac kase znowu do kieszeni 1.

      • 3 9

      • nie rozumiesz tematu

        • 2 1

    • Kto pozwolił? Nikt nie zabronił!

      Brak było jakichkolwiek prawnych regulacji - stąd mamy 3 świat w PL w kwestii tzw reklam. Czy to są reklamy? Jak mam 50 billboardów w zasięgu wzroku to raczej antyreklama i deziinformacja. Juz kilka lat temu zacząłem stosować zasadę, że staram się nie korzystać z produktów lub usług "reklamowanych" w ten sposób.

      • 14 2

    • Przez takich wyborców jak sven jest taki bajzel.

      • 1 3

    • A kto usunie te wszystkie szpetne i często połamane tablice z niebieskim logo?

      Nigdzie nie jest przecież powiedziane, że musza stać wiecznie.
      Inwestycje skończone dekadę temu albo i więcej, a badziewne drapaki stoją krzywe do dzisiaj.

      • 1 1

  • a co ze szpecącymi reklamami na budynkach. Czy podlegają podobnej uchwale? (14)

    • 131 6

    • Tak (1)

      • 22 1

      • Tede jo

        • 3 1

    • Ta

      • 5 1

    • Jo

      • 5 1

    • Yhym

      • 5 1

    • Si

      • 4 1

    • Owszem.

      • 3 1

    • Oczywiście

      • 2 1

    • Zaiste

      • 4 1

    • Jak najbardziej

      • 2 0

    • Bynajmiej

      • 1 5

    • Czy w końcu urzędnicy zaczną zauważać ten syf na Zieleniaku?

      • 11 0

    • no raczej, ziom

      • 1 0

    • Potworne reklamy na PSM Przymorze

      Na budynkach na Przymorzu potworne reklamy nie wiadomo czego.Jadąc ul.Rzeczypospolitej na budynkach po stronie prawej reklamy na całą ścianę.Nazwa ulicy gdzieś w tle niewidoczna.
      Czy zarząd PSM Przymorze ogłupiał?

      • 3 0

  • Kiedy w końcu zobaczę bastion św. Elżbiety ? (2)

    • 105 2

    • A ja czekam na Zielona Bramę (1)

      bez reklamy muzeum. To jest przykre, że instytucja kultury nie ma na tyle kultury, żeby nie raczyc na swoimi anonsami na takim zabytku w takim miejscu.

      • 32 2

      • powinien być całkowity zakaz wieszania reklam na zabytkach - bez wyjątków

        • 5 0

  • urząd miasta Gdynia jak zwykle śpi. (6)

    Tragedia.

    • 95 5

    • Obudzą się przed wyborami.A potem kolejne 4 lata nic nie robienia.

      • 21 0

    • (2)

      Przecież będzie przejscie dla pieszych na Śląskiej.
      Inwestycja stulecia he he

      • 15 2

      • już jest, pierwszym pieszym był Łucyk oczywiście nie zabrakło fleszy (1)

        • 8 1

        • Dyzma Łucyk

          • 0 0

    • Bo może Szczurek i inni decyzyjni urzędnicy biorą jakie łapówy

      od osób ktorym zalezy by ta uchwała nie weszła w życie.

      • 7 1

    • Nie śpi! PR w natarciu!

      Zaraz usłyszysz hasło: "Gdynia stolicą reklamy ulicznej!". Najważniejsze przekuć każdą klęskę w sukces!

      • 9 0

  • Szkoda że PiSowi nie udało się zablokować do końca tej uchwały krajobrazowej (7)

    Ona jest skandaliczna.

    • 20 224

    • Trollu Prawo i sprawiedliwość nie blokuje uchwał. (1)

      • 24 23

      • PiSlam??? - Oni blokują nam całe życie

        • 20 9

    • weź leki dzbanie z peło (1)

      • 16 23

      • Tobie to nawet leki już nie pomogą PiSi dzbanie!

        • 5 5

    • ile urząd miasta Gdańsk płaci za takie wpisy?

      • 15 17

    • Nic tak nie cieszy

      Jak ból pupy buraka

      • 7 4

    • Sam jesteś skandaliczny ze swoimi pro sowieckimi poglądami.

      Kto głosuje na PiS wspiera Putlera!

      • 5 2

  • Te reklamy to raczej samowolka w zaszpecaniu miast . (5)

    Kto wogóle na to się zgodził i za jak dużą łapówke ???

    • 86 7

    • Podobno pisiwu zalezalo by ta ustawa blokujaca reklamy nie weszła..

      • 11 3

    • Paweł tak chciał (2)

      Paweł tak chciał

      • 4 7

      • Zadzwoń do Banasia (1)

        trolu z farmy Piebiaka.

        • 8 6

        • grodzki za darmo nic nie zrobi

          • 4 7

    • PiS się zgadza

      • 2 0

  • Pięknie. (2)

    Zobaczycie jak będzie estetycznie i miło.
    Ps.
    Gdynia co z Tobą
    No rusz się w końcu i zrób to!

    • 106 5

    • (1)

      dokładnie
      ale Gdynia woli wyglądać jak Jastrzębia Góra czy inne Krupówki w sezonie.
      Kicz^n

      • 15 1

      • Bo może Szczurek i decyzyjni w tej sprawie urzędnicy biorą łapówy

        od osób którym zależy by ta uchwała nie weszła w życie.

        • 6 1

  • W Berlinie (6)

    Byłem w centrum handlowym wielkim jak nasze forum a było tak wkomponowane w istniejącą zabudowę że wcale nie rzucało się w oczy a jakoś klienci trafili . Witryny w stonowanych odcieniach , szyldy subtelne , sam budynek niczym nie wyróżniał się od pozostałych . Nawet na podłej Białorusi ( gdzie co prawda biznes prywatny jest mocno ograniczony ) na starym mieście sklepy spozywczo-monopolowe są tak zrobione ze jak nie wejdziesz to nie poznasz , nawet szyby są ciemne a klienci też jakoś tam trafiają .

    • 98 12

    • (2)

      Po czym poznac Jansza, odcinek 1: "a w niemczech tooo..", "bylem gdzies, ale nie wiem gdzie". Pewnie masz na mysli KaDeWe, gdzie jest tez inny target - bo to marki luksusowe, ktorych nie stac 90% Gdanszczaninow. 99% tych marek nawet nie ma w Polsce

      • 3 22

      • Gdańszczan....

        Mądralo

        • 13 1

      • Dobrze wiem gdzie byłem.

        Tak jak napisałem , m.in w Berlinie i na Białorusi , gorszy bałagan reklamowy widziałem tylko w Azji , tam w nocy , w miastach nie potrzeba latarni , wystarczaja świecące reklamy .

        • 11 2

    • Niby masz rację, a brzmisz jak krzykliwa reklama.

      • 3 3

    • Białoruś nie jest podła!

      • 7 1

    • To byłeś chyba w Mall of Berlin

      To prawda, ładne centrum handlowe

      • 4 0

  • Brawo dla Gdanska i Sopotu. W Gdyni tradycyjne "nie da sie"? (4)

    • 104 6

    • trudno zamalować wszystkie reklamy białą farbą

      • 13 1

    • Gdynia za panowania szczurka wygląda jak związek radziecki (2)

      • 15 1

      • (1)

        związek radziecki wyglądał porządniej...

        • 6 1

        • bez przesady, wyglądał podobnie

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane