• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają

Ewelina Oleksy
10 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam. W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.

Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.



Przeszkadzają ci billboardy i inne reklamy w mieście?

W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II na Zaspie usunięto kilka dużych reklam. Jak przekonują miejscy urzędnicy, zniknie ich jeszcze więcej, bo zbliża się czas, w którym wszyscy bez wyjątku w Gdańsku będą musieli dostosować się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Za ok. 80 dni mija dwuletni okres przejściowy, jaki miasto dało właścicielom reklam, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., na dostosowanie się do nowych przepisów.

- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.

Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik



W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.

- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"

Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam

Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy



Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.

Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową

Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.

Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.

Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • drogi i parkingi zrobcie

    spójrzcie na ja to drugie zdjęcie
    dla czego nikt nie walczy z dziurami i kaluzami? to bardziej przeszkadza niż reklama.

    • 6 2

  • UM w Gdyni ma ręce zajęte cieszeniem się z rankingu miast z 2004 roku.

    Stąd brak innej aktywności.

    • 8 0

  • Brawo. Juz sie pisiory denerwuja. (3)

    taki kawal:

    - czy posel moze pocalowac poslanke?
    - tak, ale tylko w pisie.

    • 9 12

    • a gdzie grodzki stawia swego merca?

      na kopercie!

      • 0 2

    • Patokomuch się odezwał :) Idź głosuj na biedronia czy holownie (1)

      mośku :D

      • 1 1

      • dalej płać ryżemu emeryturę.

        zbuduje kolejny biurowiec. na godzinki.

        • 0 0

  • A czy znikną miejskie tablice (1)

    informujące o inwestycjach na danym terenie?

    Rozumiem że miasto chce się pochwalić wyremontowaniem kilkudziesięcio metrowego chodnika, ale żeby stawiać ogromną szpetną tablicę informująca "tu wyremontowaliśmy dla was chodnik", to już gruba przesada.

    Jakaś chora moda nastała. Nawet najmniejsza inwestycja musi mieć kilkumetrową tablicę. I nie są to inwestycje z UE.

    • 14 2

    • pełna zgoda

      te tablice są obleśne i świadczą o tym, żę urząd nie wie po co w ogóle reguluje sprawy ustawy krajobrazowej

      • 4 0

  • szkoda (4)

    Mnie reklamy nie przeszkadzały. Nie wiem skąd taka niechęć wobec nich. Nikt nie zastanawia się ile osób przez brak reklam straci pracę, nikt nie zastanawia się też nad spadkiem obrotów firm, dla których reklama jest niezbędna do funkcjonowania. Koniec końców, wszyscy będziemy pracować za minimalną pensję.

    • 7 30

    • Mnie tez nie przeszkadzaja

      Moze jak nasze pokolenie dojdzie do wladzy to odwroci zle zmiany. Wtedy w ich mlodosci bylo szaro ale to byly piekne czasy pierwsza dziewczyna itd to robia jak kiedys w latach 40 50 60

      • 1 8

    • W ogóle mnie nie martwi, że specialiści od zaśmiecania miasta stracą pracę (1)

      • 12 3

      • a powinno

        Cokolwiek byś nie robił, jeżeli mniej ludzi w Twojej okolicy ma dobrze płatną pracę, tym mniej ludzi w Twojej okolicy skorzysta z Twoich usług, Twoich produktów (lub usług/ produktów Twojego pracodawcy). Tym samym im mniej pieniędzy wokół Ciebie tym mniej pieniędzy u Ciebie w kieszeni. Nie wiem dlaczego gardzisz czyjąś pracą. Sam nigdy w reklamie nie pracowałem, ale uważam że pracowało i naddal pracuje w tej branży wielu inteligentnych ludzi, którzy dzięki pomysłowości i kreatywności pozwalali rozwijać różne biznesy innym ludziom przyczyniając się do rozwoju gospodarki jako całości.

        • 2 7

    • Ja kiedys pracowalam

      W takiej firmie, ktora zajmowala sie tym tematem a te tablice i wszechobecne reklamy tez mi przeszkadzaly. I nie pasuje mi to ze musialabym na nie patrzec tylko dlatego ze ktos nie zarobi lub straci prace czy w kogos firmie spadna obroty. Dodam ze pracujac w takiej firmie zarabialam duzo ponizej sredniej krajowej a mojemu szefowi zalezalo tylko na tym zeby sam sie wzbogacil! Caly zespol mial na niego robic i traktowal ludzi jak niewolnikow.

      • 1 1

  • PiS obrońcą dziadostwa, szpetoty i zaścianka...

    Do wszystkim malkontentów: pisowski wojewoda chciał storpedować tę uchwałę....

    • 3 5

  • Zakazać -

    reklam w telewizji różnego rodzaju cudownych medykamentów. Francja zrobiła z tym syfem porządek.

    • 11 1

  • Nowy york tokio hong kong itd

    Same reklamy w miescie a tu powrot do komuny. Szaro buro i ponuro

    • 4 20

  • Billboardy znikną , a kiedy usuną te tony cementu czyli konstrukcję którą " wtopiono" w ziemię zeby reklama się trzymała.

    • 13 1

  • Przy drogach tez (1)

    Jeszcze żeby usunąć te wszystkie reklamy przy drogach to będzie super.

    • 15 1

    • Mi osobiście nie przeszkadzają reklamy w miejscach o zerowych walorach wizualnych.

      gdynia nie musi wprowadzać takiej uchwały

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane