- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (221 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (69 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (215 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (109 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (183 opinie)
Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają
Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.
- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.
Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik
W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.
- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"
Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy
Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.
Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową
Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.
Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2020-01-10 10:59
a co to komu przeszkadza? (1)
Ja mam kilka dzialek i regularnie dzierzawilem maly kawalek placu wlasnie na bilboardy. Nie bede pisal o kwotach ale majac dobrze widoczne miejsce dochod jest taki, ze nie trzeba pracowac.
- 7 14
-
2020-01-11 08:28
Szpeci, brzypdkie jest
- 4 1
-
2020-01-10 10:59
Przy wjeździe do Gdańska z Sopotu jest na wieżowcu taka ogromna reklama zgrabnej ładnej i skąpo ubranej blondynki. Prosze jej nie usuwać! Milej się wjeżdża do Gdańska jak na nią spojrzę
- 9 4
-
2020-01-10 11:22
O ile billboardy na szarym, spękanym murze oporowym nasypu kolejowego we Wrzeszczu mi nie przeszkadzają,
To budynki zasłonięte reklamami razem z oknami już tak, i to bardzo. Jakoś ciepłe światło neonów w latach 70 mi nie przeszkadzało. Szczególnie lubiłem neon "Gdańsk miastem kwiatów" na budynku na rogu Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny. Starsi mieszkańcy Wrzeszcza na pewno go pamiętają. Gorzej było, gdy część neonu padła i wyszło z tego "Gdańsk miastem katów" Zaraz zdemontowano cały neon.
- 8 0
-
2020-01-10 11:25
cyklinowanie i skup aut
Najgorsze z najgorszych reklam. Nielegalnie przypinane do płotów żółte banery z czarnymi napisami oraz wlepy na znakach, skrzynkach elektrycznych i innych elementach infrastruktury miejskiej. Właściciele nie poczuwają się do odpowiedzialności twierdząc, że to nie oni wywiesili banery.
Jestem porażony bezmyślnością i przedkładaniem własnego interesu ponad ład i estetykę naszych ulic. Od miesięcy odcinam i zdrapuję te śmieci i mam wrażenie, że walczę z wiatrakami. Mam nadzieję, że Miasto Gdańsk wręczy odpowiednią "nagrodę" właścicielom nielegalnych reklam, a w szczególności temu od cyklinowania! Bezczelny ignorant.- 11 2
-
2020-01-10 11:39
znika część reklam, zostaną tylko wybrane, np deweloperskie.
- 7 1
-
2020-01-10 11:51
Niedawno byłem na Węgrzech. W centrum miasta na starówce remontowano budynek. (1)
Rusztowania były z zewnątrz osłonięte siatkową opończą, tak jak u nas. Jednak na tej opończy nadrukowana była nie reklama, a widok tego samego budynku. Efekt był kapitalny. Nawet na czas remontu uliczka nie została oszpecona.
- 12 1
-
2020-01-10 18:59
Juz dawno wodzialam takie rozwiaza ia np. w Rzymie. Kapitalne i ci od druku i montazu tez by zarobili
- 1 0
-
2020-01-10 11:53
Zróbcie w koncu powrot do komuny
Ni3ch sie mlodzierz na patrzy jak to jest szaro jeszcze murale usuncie bo szpecą to w koncu oznaka kapitalizmu zachodniej cywilizacji
- 4 9
-
2020-01-10 12:00
Ile lat ta "walka" z reklamami trwa?
Lepiej późno niż wcale ale ile lat UM nie chciał nic z tym robić... chyba od lat 90-tych.
Nie mam czego gratulować, 20 lat za późno!
Zobaczymy w kwietniu jak to będzie wyglądało.- 5 0
-
2020-01-10 12:00
ZDIZ
Ale o tym, że ZDIZ ogłosił ma zamiar ogłosic przetarg na dzierżawę pasów drogowych pod nośniki to już się nie mówi! Czyli reklamy z prywatnych działek mają zniknąc bo szpecą, ale pasy drogowe to ci innego? (Wtedy kasa idzie do kieszeni ZDiZ).
- 5 2
-
2020-01-10 12:02
A brudne elewacje nie przeszkadzaja?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.