Fakty i opinie

Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają

Najnowszy artukuł na ten temat

Powrót reklam na tramwaje i autobusy nie ma sensu

W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam. www.facebook.com/uchwalakrajobrazowagdanska/

Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.



Przeszkadzają ci billboardy i inne reklamy w mieście?

tak, jest ich zdecydowanie za dużo 82%
to zależy, w jakim wiszą miejscu 12%
nie, nie zwracam na nie uwagi 6%
zakończona Łącznie głosów: 2911
W ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II na Zaspie usunięto kilka dużych reklam. Jak przekonują miejscy urzędnicy, zniknie ich jeszcze więcej, bo zbliża się czas, w którym wszyscy bez wyjątku w Gdańsku będą musieli dostosować się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Za ok. 80 dni mija dwuletni okres przejściowy, jaki miasto dało właścicielom reklam, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., na dostosowanie się do nowych przepisów.

- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.

Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik



W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.

- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"

Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam
Urzędnicy rozdają już poradnik "Szyld gdański" dotyczący zasad estetycznego umieszczania reklam fot.GZDiZ

Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy



Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.

Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową

Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.

Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • Pięknie będzie jak znikną wszystkie reklamy, trójmiejskie ulice będą ładniejsze

    Tylko dlaczego Gdynia tego nie robi? Dlaczego wciąż nie ma uchwały???

    • 313 15

  • W końcu.Ilość tych szpetnych reklam woła o pomstę do nieba.Kto na to pozwolił?

    • 215 11

  • a co ze szpecącymi reklamami na budynkach. Czy podlegają podobnej uchwale?

    • 131 6

  • Kiedy w końcu zobaczę bastion św. Elżbiety ?

    • 105 2

  • urząd miasta Gdynia jak zwykle śpi.

    Tragedia.

    • 95 5

  • Szkoda że PiSowi nie udało się zablokować do końca tej uchwały krajobrazowej

    Ona jest skandaliczna.

    • 20 224

  • Te reklamy to raczej samowolka w zaszpecaniu miast .

    Kto wogóle na to się zgodził i za jak dużą łapówke ???

    • 86 7

  • Pięknie.

    Zobaczycie jak będzie estetycznie i miło.
    Ps.
    Gdynia co z Tobą
    No rusz się w końcu i zrób to!

    • 106 5

  • W Berlinie

    Byłem w centrum handlowym wielkim jak nasze forum a było tak wkomponowane w istniejącą zabudowę że wcale nie rzucało się w oczy a jakoś klienci trafili . Witryny w stonowanych odcieniach , szyldy subtelne , sam budynek niczym nie wyróżniał się od pozostałych . Nawet na podłej Białorusi ( gdzie co prawda biznes prywatny jest mocno ograniczony ) na starym mieście sklepy spozywczo-monopolowe są tak zrobione ze jak nie wejdziesz to nie poznasz , nawet szyby są ciemne a klienci też jakoś tam trafiają .

    • 98 12

  • Brawo dla Gdanska i Sopotu. W Gdyni tradycyjne "nie da sie"?

    • 104 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.