- 1 Zabytek na sprzedaż. Co najmniej 25 mln zł (150 opinii)
- 2 W niedzielę półmaraton w Gdańsku (311 opinii)
- 3 Podróż pociągiem to wciąż loteria (220 opinii)
- 4 Gdańsk na grobach zbudowany. Część 1 (136 opinii)
- 5 Okręt przejedzie przez skwer Kościuszki (138 opinii)
- 6 Trzy osoby uratowane z pożaru altany (89 opinii)
Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania
Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą Wisłą. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.
- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.
wideo archiwalne
Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.
Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.
wideo archiwalne
wideo archiwalne
wideo archiwalne
Opinie wybrane
-
2021-02-15 09:28
(2)
Inwestycja super. Trzeba więcej takich tuneli. Jedno co mnie martwi to ilość usterek. Trochę niepokojąco brzmią te przecieki, ale może w tego typu tunelach to normalka? Nie znam się.
- 6 2
-
2021-02-15 09:45
Takie jak tam są to normalka
- 5 0
-
2021-02-15 09:57
Polak przyznał, że nie jest ekspertem od wszystkiego?
Może jednak jest jeszcze dla tego narodu jakaś nadzieja!
- 4 0
-
2021-02-15 08:03
(2)
Ciekaw jestem dlaczego w sobotę i niedzielę było ograniczenie 50 i uwaga lód.
Piękne słońce sucha droga.Czasami wydaje mi się że pracujący tam nie ogarniają tego.- 11 13
-
2021-02-15 08:49
prędzej kierowcy nie ogarniają
- 6 2
-
2021-02-15 09:46
Bo jak jest 50 to jada 80 a jak 70 to ponad 100
- 4 1
-
2021-02-15 07:06
Tunel od 5 lat w Gdańsku a w Gdyni od 50 lat w planach. (1)
Super inwestycja, szkoda że w Gdyni tunel na razie jest w planach.
- 14 2
-
2021-02-15 08:34
Trzaby najpierw jaka rzekę wykopać
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.