- 1 Łowcy pedofilów namierzyli policjanta (90 opinii)
- 2 Chciał w nocy ukraść leki. Groził "bronią" (25 opinii)
- 3 Prezydent ułaskawił matkę 3 dzieci (192 opinie)
- 4 Znakiem w kwiatomat. Kwiaty koleżankom (94 opinie)
- 5 Marcin Horała w stowarzyszenu b. premiera (133 opinie)
- 6 260 darmowych wiat na przystankach (35 opinii)
Koniec Aquaparku czy... Redy? Spór z deweloperem o 55 mln zł
Prawie 1 mln zł podatków za Aquapark w Redzie, których wcześniej nie było i nowy plan dla działek, które miały być zabudowane, ale będą przeznaczone na zieleń - to dwie odsłony sporu między Redą i firmą deweloperską Semeko. W jego efekcie upaść może spółka prowadząca park wodny, a więc jeden z symboli miasta. Z kolei miastu grozi konieczność wypłaty wielomilionowego odszkodowania.
- Semeko - duży deweloper, niemałe problemy
- Aquapark będzie musiał płacić podatek od nieruchomości?
- Aquapark Reda ma płacić 900 tys. zł rocznie
- Semeko: Będziemy musieli zamknąć Aquapark
- Cios nr 2. Tereny dewelopera już nie do zabudowy
- Burmistrz Redy: miasto musi przeciwstawić się betonozie
- Zarządca Aquaparku: będziemy inwestować
Semeko - duży deweloper, niemałe problemy
Najbardziej efektowne są jednak wysokościowce Aquasfera oraz Aquapark Reda, czyli największy taki obiekt na Pomorzu, w którym można podziwiać rekiny czy skorzystać z obrotowej zjeżdżalni.
Ale od kilkunastu miesięcy Semeko kojarzy się też z kontrowersjami. Brak płynności finansowej sprawił, że część inwestycji budowlanych było opóźnionych, część trzeba było przekazać innym deweloperom. Najgłośniej było o sytuacji, gdy deweloper domagał się od klientów dopłat do wybudowanych i wcześniej opłaconych już mieszkań.
Wszystko na temat problemów dewelopera Semeko
Teraz na Semeko spada kolejny cios. Wymierzyli go radni Redy i nowy burmistrz miasta Mateusz Richert. Uznali, że właściciel Aquaparku musi płacić dodatkowy podatek od nieruchomości.
Aquapark będzie musiał płacić podatek od nieruchomości?
Od początku istnienia Aquaparku, jego właściciel nie płacił tego podatku za część basenową (płacił natomiast za część komercyjną). Zwolnienie z podatku odbyło się na mocy umowy z poprzednimi władzami miasta.
Semeko zobowiązało się w niej do zbudowania centrum rekreacji i rozrywki, które przyciągnie nie tylko mieszkańców, ale i turystów.
Z zadania się wywiązało. Aquapark to nie tylko baseny, ale też papugarnia, siłownia, sala fitness, gokarty, sala sztuk walki, gadoland, kino 5D, restauracje i punkty usługowe, a nawet oddział miejskiej biblioteki.
W sezonie obiekt pęka w szwach, po sezonie korzystają z niego mieszkańcy: organizowane są tu treningi sportowe, turnieje, urodziny, przeróżne zajęcia dla młodszych i starszych.
-
Lubię to 1
-
Super
-
Trzymaj się
-
Ha ha 1
-
Wow
-
Przykro mi 2
-
Wrr 2
- Wszystkie 6
- 27 kwietnia 2007 r., Reda zawarła z Semeko Grupa Inwestycyjna porozumienie, w którym wskazano, że Semeko zobowiązuje się do budowy kompleksu basenów i centrum rekreacyjno - wypoczynkowego (Aquapark) zaś gmina zobowiązała się do przedłożenia do uchwalenia przez Radę Miejską uchwały dotyczącej zwolnienia z obowiązku ponoszenia opłaty podatku od nieruchomości dla obiektów służących rekreacji wodnej i uprawianiu sportów wodnych. Intencją porozumienia było bowiem to, aby Aquapark pełnił przede wszystkim funkcję społeczną, a nie komercyjną, a warunkiem realizacji w/w przedsięwzięcia i "spięcia" finansowego inwestycji, konieczne było zachowanie zwolnienia podatkowego od podatku od nieruchomości. Porozumienie zostało zaakceptowane przez Radę Miasta Reda (Uchwała nr VII/94/2007) - przypominają w piśmie pełnomocnicy Semeko, adwokaci Łukasz Syldatk i Aleksander Olszewski.
Przez lata porozumienie obowiązywało, bo przyjmowano, że teren Aquaparku jest nieruchomością przeznaczoną na "upowszechnianie sportu i rekreacji". 28 listopada 2024 r. radni Redy przegłosowali jednak nową uchwałę, która takiego zwolnienia już nie przewiduje.
- Aktualnie nie ma żadnej podstawy do zwolnienia tego podmiotu z podatku od nieruchomości - podkreśla burmistrz Mateusz Richert.
Aquapark Reda ma płacić 900 tys. zł rocznie
W momencie, gdy Semeko zmagało się z problemami, grupa przedsiębiorców postanowiła ratować Aquapark - inwestując kilkanaście milionów złotych oraz biorąc na siebie znaczące, ponad 100-mln zadłużenie. Niewiele czasu minęło, a do akcji wkroczył burmistrz Redy z decyzją podatkową.
Według wyliczeń miejskich urzędników, właściciel Aquaparku ma płacić ok. 900 tys. zł podatku rocznie. Niedużo? Zależy jak liczyć, bo gdy zajrzy się w księgi, widać że spółka Aquapark jest kompletnie nierentowna. Działa dzięki kredytom, a jej łączne zadłużenie sięga już 144 mln zł.
Semeko: Będziemy musieli zamknąć Aquapark
Przedstawiciele Semeko przekonują, że nie są w stanie udźwignąć takiego dodatkowego obciążenia. Ich zdaniem, przy obecnych kosztach działalności spółki i jej nierentowności, spółka przestanie prowadzić działalność.
- Brak zmian w zakresie uchwały (...) zmusi ostatecznie zarząd spółki do zamknięcia bieżącej działalności operacyjnej, a w konsekwencji i upraszczając - do zamknięcia Aquaparku oraz do przeprowadzenia zwolnień grupowych - piszą wprost przedstawiciele spółki.
Na razie spółka zmieniła jedno: bezpłatny dotąd parking za Aquaparkiem w lipcu jest już płatny - 20 zł za dobę. Na razie opłatę pobiera pracownik, docelowo staną tam szlabany.
Cios nr 2. Tereny dewelopera już nie do zabudowy
Podatek od nieruchomości to jednak mniejszy problem, niż zmiana przeznaczenia terenów, które Semeko posiada za parkingiem Aquaparku. Kupowało je z myślą o zabudowie, dopuszczalną w ramach studium. Ogromna działka o powierzchni ponad 90 tys. m kw. była częścią obszaru, na którym jako dominujące funkcje wpisano usługi komercyjne i publiczne.
Tylko że te działki zabudowane nie będą. Bo Rada Miasta przyjęła plan zagospodarowania przestrzennego, w którym większość z nich klasyfikuje jako tereny zielone.
- Wartość działki, która przeznaczona była pierwotnie na zabudowę mieszkaniową i handlowo-usługową, a obecnie na tereny zielone urządzone, spadła z tego powodu z ok. 60 mln zł do ok. 4,3 mln zł. Te ponad 55 mln zł, które miasto będzie musiało zapłacić w formie odszkodowania, stanowi ponad 31 proc. dochodów budżetu Redy na 2025 rok - podkreślają adwokaci reprezentujący Semeko, Łukasz Syldatk i Aleksander Olszewski.
Prawo do odszkodowania za spadek wartości działki na skutek uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego wynika wprost z Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Burmistrz Redy: miasto musi przeciwstawić się betonozie
Burmistrz Mateusz Richert chwali decyzję radnych o przyjęciu nowego planu zagospodarowania przestrzennego, który nazywa harmonijnym i prorozwojowym.
- Dla tego terenu nie było obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego, więc w interesie całego miasta leżało, by taki plan został przyjęty i uchronił Redę przed zalewem niekontrolowanej zabudowy, w tym wieżowców - przekonuje burmistrz Redy Mateusz Richert.
Poprosiliśmy burmistrza, by odniósł się do żądań Semeko, które może domagać się 55-milionowego odszkodowania za utratę wartości działki. Czy nie obawia się, że konieczność jego zapłaty zdemoluje budżet Redy?
Nie odpowiedział wprost.
- Wielu z nich [deweloperów - dop. red.] chce "wycisnąć" ze swoich działek jak najwięcej metrów na sprzedaż, nie patrząc na późniejszy komfort życia mieszkańców. My się temu przeciwstawiamy - i tu wielkie ukłony dla radnych, którzy uchwalili zielony, harmonijny i prorozwojowy plan. Reda mówi "stop" betonozie - podkreśla.
Jak widać, obie strony sporu są dalekie od porozumienia. Wszystko wskazuje na to, że ten spór zakończy się w sądzie.
Zarządca Aquaparku: będziemy inwestować
Już po publikacji otrzymaliśmy oświadczenie prezesa spółki zarządzającej Aquaparkiem. Publikujemy je poniżej:
Trwa proces restrukturyzacji oraz zmian właścicielskich dotyczących spółki Zespół Basenów Rekreacyjnych w Redzie sp. z o.o., będącej operatorem Aquaparku Reda.
Spółka Semeko nie ma wpływu na finanse, ani działalność Aquaparku. Spekulacje na temat przyszłości Aquaparku Reda w kontekście sytuacji finansowej spółki SEMEKO są nieuprawnione i wprowadzają opinię publiczną w błąd.
Aquapark Reda funkcjonuje stabilnie i realizuje swoją misję jako jeden z najważniejszych ośrodków rekreacyjnych, edukacyjnych i sportowych w regionie. Planujemy inwestycje w modernizację i rozwój Aquaparku, tak aby obiekt przyciągał gości przez cały rok i jeszcze wyraźniej zaznaczył swoją pozycję jako jedna z głównych atrakcji turystycznych Pomorza i Polski północnej.
Jednocześnie pracujemy nad inicjatywami dla lokalnej społeczności. O planowanych działaniach zostali poinformowani włodarze miasta, w tym Pan Burmistrz Redy Mateusz Richert, któremu dziękujemy za konstruktywne spotkanie i liczymy na dialog i otwartość na współpracę.
Aquapark Reda jest jednym z największych pracodawców w mieście. Korzystają z niego nie tylko turyści, ale także mieszkańcy Redy - w tym szkoły, kluby sportowe, seniorzy i młodzież. Prowadzone są zajęcia edukacyjne, sportowe i prozdrowotne. Obiekt ma ogromny potencjał dalszego rozwoju i pragniemy, by odgrywał istotną rolę w budowaniu lokalnej wspólnoty.
Jakub Stencel, prezes Zespołu Basenów Rekreacyjnych w Redzie sp. z o.o.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2025-08-01 08:18
Co to się w ogóle dzieje !!!! (43)
Cała ta sytuacja z Aquaparkiem Reda pokazuje, jak miasto potrafi zniszczyć nawet dużego inwestora, a co dopiero zwykłych mieszkańców. Najpierw przedsiębiorca kupił działki budowlane pod wieżowce, a później miasto nagle zmieniło plan zagospodarowania i stwierdziło, że tam budować nie wolno. To jest wielomilionowa strata dla prywatnej firmy i
Cała ta sytuacja z Aquaparkiem Reda pokazuje, jak miasto potrafi zniszczyć nawet dużego inwestora, a co dopiero zwykłych mieszkańców. Najpierw przedsiębiorca kupił działki budowlane pod wieżowce, a później miasto nagle zmieniło plan zagospodarowania i stwierdziło, że tam budować nie wolno. To jest wielomilionowa strata dla prywatnej firmy i pytanie, co będzie z nami, zwykłymi ludźmi, skoro globalnego przedsiębiorcę można tak potraktować?
Teraz jeszcze miasto odbiera ulgę Aquaparkowi, który daje setki miejsc pracy i przyciąga turystów, grożąc mu niemal milionowym podatkiem. Jeśli obiekt upadnie, stracą nie tylko pracownicy, ale też cała Reda bo zniknie największa atrakcja, a miasto pozostanie z pustymi budynkami. Zamiast niszczyć lokalny biznes i inwestorów, lepiej byłoby szukać kompromisu i wspierać tych, którzy rozwijają nasze miasto.- 633 188
-
2025-10-06 15:47
Co ty bredzisz
- 0 0
-
2025-09-13 19:30
Al
Naiwność ludzka nie ma granic...To przekrętacze jeszcze z minionej epoki-białe kołnierzyki..Nie rozumiesz..?
- 0 0
-
2025-08-02 10:49
Każda władza ma prawo zmieniać plany zagospodarowania, pod aktualne i przyszłe potrzeby mieszkańców. Każdy musi się z tym liczyć. Mieszkając w domku jednorodzinnym, na działce będącej moją własnością - muszę liczyć się z tym, że albo część, albo nawet całość mojej działki będzie przejęta przez miasto, że względu na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego. A że takiego nie było - więc został uchwalony! To jest problem developera, należało się z tym liczyć, a nie UM w Redzie.
- 7 12
-
2025-08-01 23:42
nie wolno budować, bo tam ma powstać wysypisko śmieci.
- 7 3
-
2025-08-01 19:40
Bo Ktoś nie został " obdarowany " to takie proste.
To jak z Gościem co zamek budował w Łapalicach. "Burmistrz " Kartuz się bardzo zaangażował i budowa poszła w ruinę .
Teraz może budować ale mocy już nie ma . I burmistrz się chyba zmienił.
Fajnie wyszło w Stobnicy w centrum terenów chronionych chyba już otwarte ?- 9 1
-
2025-08-01 11:59
Co niszczyć (2)
O czym pan mówi?? Semeko nie istnieje, wszystko jest zadłużone i nie oddają nam mieszkań. Mają mieć jeszcze jakąś ulgę na ten swój aquapark??? Gdzie nawet mieszkańcy żadnych zniżek nie mają!?
- 30 16
-
2025-08-01 12:54
Jak wynika z artykułu, taka była umowa (1)
Możecie zbudować, ale w zamian budujecie aquapark, który przyciągnie ludzi. Za to nie płacicie podatku i wszystko się spina. Po jakimś czasie zmieniasz prawo i jednak chcesz kasy z podatku. To wszystko prowadzi do katastrofy.
- 43 11
-
2025-08-01 17:13
Ja nie rozumiem, dlaczego miasto nie uchwali od razu planu dla całego terenu miasta
Bo kupując działkę, która miała być do zabudowy - stoję tu po stronie dewelopera. Jako przedsiębiorca też chcę dostosowywać swoje działania do tego co jest zapowiadane, a nie że potem zostanę zrobiony w balona. Odszkodowanie jak najbardziej słuszne. Bo miasto jest niekonsekwentne. Nie raz spotkałem się z niekonsekwencją aparatu państwowego/samorządowego.
- 26 6
-
2025-08-01 11:11
(2)
Człowieku o czym Ty piszesz.... jesteś mieszkańcem Redy i piszesz takie bzdury? Co nam dało semeko? Gigantyczne korki, betonoze i pustostany, które będą straszyć przez lata. Co semeko chce budować jak jest bankrutem z niedokończonymi inwestycjami i mieszkańcami z kredytami a bez mieszkań! A aquapark? Gdzie zniżki dla mieszkańców? Ile razy w roku
Człowieku o czym Ty piszesz.... jesteś mieszkańcem Redy i piszesz takie bzdury? Co nam dało semeko? Gigantyczne korki, betonoze i pustostany, które będą straszyć przez lata. Co semeko chce budować jak jest bankrutem z niedokończonymi inwestycjami i mieszkańcami z kredytami a bez mieszkań! A aquapark? Gdzie zniżki dla mieszkańców? Ile razy w roku tam jesteś? Bez przesady. Te działki mogły być o wiele lepiej zagospodarowane. Jedno szczęście, że w końcu mamy burmistrza, który sprzeciwia się betonozie i patrzy w przód. A podatek? No każdy musi go płacić, w końcu przyszedł czas na aquapark.
- 47 34
-
2025-08-02 15:08
Działki powinny być lepiej zagospdarowane, czyli jak? (1)
Mieszkam w Gdańsku. Kiedy dzieci były mniejsze, obowiązkowo w wakacje jeździłem do aquaparku w Redzie (dobre połączenie Obwodnicą) i dobrze spędzaliśmy tam czas. Szereg lokali plus różne atrakcje dla dorosłych i dzieci plus darmowy (jeszcze) parking dla samochodów. Jaka inna alternatywa dla pobliskich mieszkańców? nawet jeżeli nie było dla nich
Mieszkam w Gdańsku. Kiedy dzieci były mniejsze, obowiązkowo w wakacje jeździłem do aquaparku w Redzie (dobre połączenie Obwodnicą) i dobrze spędzaliśmy tam czas. Szereg lokali plus różne atrakcje dla dorosłych i dzieci plus darmowy (jeszcze) parking dla samochodów. Jaka inna alternatywa dla pobliskich mieszkańców? nawet jeżeli nie było dla nich zniżek, to plusem jest bliskość takiego miejsca. Co dostaną w zamian? Park? Naprawdę myślicie, że park będzie lepszym miejscem niż aquapark dla rodzin? Moja znajoma przeprowadziła się tam z Gdyni i bardzo sobie chwali okolicę - wszystko blisko i wygodnie.
- 2 3
-
2025-08-03 11:52
Logiczne że park jest lepszym miejscem niż aquapark, codziennie możesz z niego korzystać za DARMO
- 3 1
-
2025-08-01 10:19
Jestem oburzona i w szoku co się dzieje ? (21)
Zgadzam się w 1000 procentach .
Czy ktoś dba o mieszkańców ?
O nas ?
Panie burmistrzu co pan osiągnął poprzez te 2 lata - same afery - pijaństwo , śmieci i nic dobrego .
Czy nie rozumiemy że Aquapark Reda = Reda ? Przecież bez aquaparku Reda nie ma sensu !!! Czemu panie Burmistrzu chce pan zrujnować miasto ?- 43 34
-
2025-08-01 12:55
(5)
fajnie się tam bawicie w tej Redzie, skoro zasadność istnienia miasta 30k jest wyznaczana przez obiekt komercyjny.
- 25 6
-
2025-08-01 22:28
(4)
Ale taka jest prawda. Reda ma park miejski, stadion i dom kultury oraz bibliotekę (w tym jedna z filii w budynku Aquaparku). Co by nie mówić, ale rzeczony ze swoją infrastrukturą dodaje kilka sposobów na rekreacyjne spędzanie czasu
- 1 3
-
2025-08-02 09:09
(3)
Prawda, przyciąga turystów. Mnie przyciągnął bylem raz i nigdy wiecej z dwójką dzieci bilety cenowo ok 150zl za osobę. Mysle sobie ok, moze zadbany przynajmniej.
Większość tryskaczy wyłączona, pordzewiałe sruby wystające bez zabezpieczen. Slizgawki dodatkowo płatne :D super obiekt, po 2h nie ma co robić. Ceny niemal dorównują suntago, aPrawda, przyciąga turystów. Mnie przyciągnął bylem raz i nigdy wiecej z dwójką dzieci bilety cenowo ok 150zl za osobę. Mysle sobie ok, moze zadbany przynajmniej.
Większość tryskaczy wyłączona, pordzewiałe sruby wystające bez zabezpieczen. Slizgawki dodatkowo płatne :D super obiekt, po 2h nie ma co robić. Ceny niemal dorównują suntago, a poziom jak na zwykłym basenie. (Choć przepraszam w zimę bylem na nartach w hotelu 3* z basenem i tam lepiej zadbana strefa spa byla tylko 1 basen, jacuzzi, sauna parowa i sucha, no i grota solna. A koszt za dobę 15zl :D) wiec sami odpowiedzcie sobie czy ten aquapark nie służy wyłącznie do dojenia?- 2 6
-
2025-08-02 11:00
Tylko jedna atrakcja jest dodatkowo platna
- 2 1
-
2025-08-02 10:54
(1)
Zgadzam się z pana wypowiedzią. Bardzo drogo, żadnych ulg dla mieszkańców Redy i osób niepełnosprawnych! Korzystałam z siłowni, ale przy takich cenach i jednorazowych i w karnecie - przestałam, zbyt drogo ! A podatki wszyscy musimy płacić!
- 1 2
-
2025-08-02 15:16
Mnie nie stać, to obiekt jest niepotrzebny. Typowe zrzędzenie dla zrzędzenia
Ja jeszcze do niedawna jeździłem z Gdańska do Redy, zarabiałem może lepiej niż średnia, ale na wakacje obowiązkowo dzieci woziłem do aqua parku. Ja z powodu choroby nie mogę korzystać z basenów, ale miło spędzałem czas racząc się lodami czy chłodnymi napojami plus książka albo laptop.
Poza tym, rodzice otrzymują, ale to są pieniądze dzieci, 800+ co miesiąc, więc raz czy dwa można odżałować część tej kwoty na taka atrakcję.- 3 1
-
2025-08-01 12:53
Bez aquaparku Reda nie ma sensu? A wcześnie miała? (1)
Skoro Semeko jest tak zadłużone to prędzej czy później będzie musiało Aquapark sprzedać nowemu właścicielowi.
Jednak taka uchwała miasta to przykład jak dobić leżącego - niech zwolnienie podatkowe będzie, ale częściowe - od tych obiektów, które pełnią funkcję publiczną.- 22 3
-
2025-08-01 23:46
przyłączyć Redę do Gdyni!
- 2 7
-
2025-08-01 12:48
(12)
Dla mnie aquaparku w redzie być nie musi. Wolę park, mosir i ścieżki rowerowe. Aquapark jest za drogi żeby tam spędzać czas.
- 14 13
-
2025-08-01 20:02
(2)
A ja trzymam kciuki za aquapark, bo uwielbiam ich strefę saun.
- 3 2
-
2025-08-01 23:46
(1)
i kamerki monitoringu w saunach
- 4 2
-
2025-08-02 21:29
Serio?
Fuuuu
- 0 1
-
2025-08-01 15:58
(8)
Zapłaciłem 99zl za 3h tydzień temu + 2latek wszedł za darmo. Drogo nie jest
- 5 5
-
2025-08-01 23:47
a tanio juz było.
- 3 0
-
2025-08-01 16:30
(6)
To zapraszam bez takiej promocji i ze starszym dzieckiem - i cyk już będzie prawie 300zl za to samo :)
- 15 2
-
2025-08-01 22:31
(3)
W wakacje owszem 330 rodzinny z jednym dzieckiem - nie uważam żeby to była wygórowana cena za tego typu atrakcje.
- 2 0
-
2025-08-02 09:10
(2)
Uwierz, ze za ten poziom to jest bardzo wygórowana cena :)
- 1 1
-
2025-08-02 18:47
Sorry ale w Redzie jest więcej atrakcji niż na tropikalnej wyspie
- 1 0
-
2025-08-02 10:59
Sorry, ale poziom usługi jest wysoki - baseny pływackie, niecki do pluskania, strefy z biczami wodnymi, zjeżdżalnie i ślizgawki, strefy dla małych dzieci. Jak na wodne atrakcje jest świetnie.
- 1 1
-
2025-08-01 17:15
(1)
To znajdź lepiej płatną pracę
- 1 5
-
2025-08-01 23:47
i weź kredyt.
- 1 0
-
2025-08-01 09:49
co za za inwestor (5)
co stoi na granicy bankructwa, mimo wsparcia ze strony samorzadu? 144mln straty? Gdzie od kilku lat rynek nieruchów jest rogrzany do czerwoności. Żałosne
- 31 14
-
2025-08-01 09:59
(4)
proponuję się najpierw wyedukować, zamiast pisać takie rzeczy a przede wszystkim zacząć czytać ze zrozumieniem. W treści jest mowa o zadłużeniu 144mln, a nie stracie a są to zdecydowanie dwie różne rzeczy.
- 23 11
-
2025-08-01 10:14
Ja proponuję najpierw zrobić tzw. research (3)
Semeko ma problemy finansowe od dawna, dopiero kilka dni temu pojawiło się sprawozdanie finansowe za ...2023 rok, gdzie strata netto wynosi prawie 130 mln. Wyniki za 2024 możemy sobie tylko wyobrazić. To raz.
Kolejna rzecz to niedokończone budowy i nieoddane mieszkania, gdzie poszkodowani czekają na nie od lat. Do tego dochodzą inniSemeko ma problemy finansowe od dawna, dopiero kilka dni temu pojawiło się sprawozdanie finansowe za ...2023 rok, gdzie strata netto wynosi prawie 130 mln. Wyniki za 2024 możemy sobie tylko wyobrazić. To raz.
Kolejna rzecz to niedokończone budowy i nieoddane mieszkania, gdzie poszkodowani czekają na nie od lat. Do tego dochodzą inni wierzyciele. To dwa.
Trzy - czy plan zagospodarowania tego terenu był ustalony i został zmieniony, czy dopiero teraz pierwszy raz go miasto ustaliło? A wiesz w ogóle na jakich warunkach te tereny zostały przekazane deweloperowi?- 33 1
-
2025-08-01 11:09
(2)
podajesz dane developera a nie spólki będącej właścicielem aquaparku i prawie 130mln straty to nadal nie jest 144mln a 144mln zadłużenia to nie jest 144mln długu.
- 5 11
-
2025-08-01 16:56
No i?
Postaraj się bardziej ;)
- 3 0
-
2025-08-01 13:51
A ta spółka do kogo należy?
- 6 0
-
2025-08-01 09:19
Fajno fajno
Fajny ten globalny przedsiębiorca, zatrudniający setki osób,którego ma wykończyć milion złotych podatku.
- 40 14
-
2025-08-01 08:26
(2)
Tam nie było żadnego planu. Deweloper kupił, bo... no właśnie, ale nie przewidział, że nowa władza niekoniecznie stworzy plan pod wieżowce
- 42 6
-
2025-08-01 09:05
Semeko się samo zniszczyło (1)
Zapytaj tych setki ludzi, które zaplaciło lata temu za mieszkania i garaże, a teraz muszą wynajmować i płacić raty, bo firma ta nie wywiązuje się z umów.
- 39 6
-
2025-08-01 22:33
Rozumiem twoje boleści, ale to nie jest artykuł o nie wywiązaniu się z umów deweloperów, a o sporze prawnym
- 0 3
-
2025-08-01 09:07
Mieszkam w niedalekiej okolicy (43)
Jeszcze 10 lat temu wokół obecnego aquaparku były pola, nawet nie było drogi (o asfalcie nie mówiąc). Dziś?
- Kilkaset nowych mieszkań promieniu 500m
- miejsce spotkań i rozrywki dla mieszkańców
- planowany ciąg pieszy o długości kilku kilometrów, realizowany przez Rumię i Redę
- świetna tkanka miasta w połączeniu z Rumią -Jeszcze 10 lat temu wokół obecnego aquaparku były pola, nawet nie było drogi (o asfalcie nie mówiąc). Dziś?
- Kilkaset nowych mieszkań promieniu 500m
- miejsce spotkań i rozrywki dla mieszkańców
- planowany ciąg pieszy o długości kilku kilometrów, realizowany przez Rumię i Redę
- świetna tkanka miasta w połączeniu z Rumią - nowoczesne budownictwo, intensyfikacja zabudowy w pierwszej linii, co określa nawet MPZP, brakuje tylko wspólnego parku oraz piętrowego parkingu który rozwiąże wszelkie bolączki tej intensyfikacji zabudowy. Można z tego terenu wyciągnąć na prawdę fajne korzyści, ale widać że komuś coś jest nie po drodze..
W tych rejonach mieszka kilkanaście tysięcy ludzi, na prawdę mało jest takich miejsc na mapie polski, gdzie w promieniu 500m masz wszelkie sklepy i punkty usługowe, a także park wodny. Spora kasa dla miasta z samego podatku od mieszkańców. Na każdym osiedlu, praktycznie w każdej klatce funkcjonuje Airbnb/Booking który ma ogromny wpływ na lokalną turystykę.
Redo! Jeśli chcesz się świetnie rozwijać (sama AI stwierdziła, że najlepszym miejscem do życia w Polsce jest Reda), stwórz w okolicach granicy Rumi z Redą:
- ogólnodostępny park zgodny z MPZP
- piętrowy parking
- coś w stylu inkubatora przedsiębiorczości/nowoczesnych mini-biur, co przyciągnie dodatkowych inwestorów
Rumia oraz Reda nie mają swojego centrum - może to jest właśnie pomysł na stworzenie wspólnego centrum interesów życiowych? Część tkanki już istnieje i ma się dobrze!- 296 108
-
2025-08-02 12:56
budowa piętrowych parkingów, generalnie: szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów
przy jednoczesnym lekceważeniu potrzeby poprawy komfortu i bezpieczeństwa osób korzystających z aktywnych form mobilności (chodzenia pieszo i jazdy rowerem) to główna przyczyna "betonozy", z którymi jakoby walczy obecny burmistrz. Bez zakwestionowania samochodozy trudno liczyć na poprawę jakości systemu mobilności w mieście, nie mówiąc o jakości życia.
- 1 0
-
2025-08-02 08:16
Ja co tam przyjeżdżam to się zastanawiam kto pozolił na taką paskudną zabudowę. Betonoza, bez składu i ładu, brzydka i ciasna. Naprawdę można zbudować centrum rozrywkowe i kulturalne bez robienia miastu takiej atchitektonicznej masakry. A juz fakt, że ktoś w tym paskudnych betonowych slumsach kupuje mieszkanie jest dla mnie kompletnie niezrozumiały.
- 1 1
-
2025-08-01 23:50
(2)
zatem trzeba tą Redę i Rumię przyłączyć do Gdyni
- 2 2
-
2025-08-02 09:57
(1)
Nie, dziękujemy, na dobre by nam to nie wyszło - zarządzanie miastem idzie lepiej włodarzą Rumi niż Gdyni. W Rumi wybudowano tunel pod torami, na kolejny właśnie zgromadzono środki, budżet na rozbudowę infrastruktury sportowej w Gdyni to 90milionow, w Rumi -330.
- 2 0
-
2025-08-02 10:50
*włodarzom
- 2 0
-
2025-08-01 16:39
Jest jeszcze jeden wazny punkt, o ktorym nie wspomniałeś - dzięki osiedlom Semeko , ktore przyciagneły nowych mieszkancow (a tym samympodatnikow) Reda została odmłodzona, co znaczaco wplywa na rozwoj miasta
- 3 2
-
2025-08-01 15:43
Jeżeli nazywasz ten teren wzorcową tkanką miejską,
a następnie wychwalasz fakt, że cała okolica jest przeznaczona na booking i Airbnb to masz nieźle namieszane w głowie.
- 18 4
-
2025-08-01 13:46
Reda jest najlepsza, ale dla tych, których nie stać na właściwe Trojmiasto (1)
Najlepsza jest Gdynia.
- 12 9
-
2025-08-01 23:54
Słaby sposób na dowartościowywanie się.
- 4 0
-
2025-08-01 13:09
(1)
Przecież te okolice to tylko sypialnie dla Gdyni, tam wyprowadzają się ci których nie stać na mieszkanie w Gdyni. Sporo łąk i nieuzytków juz zagospodarowano.
- 8 4
-
2025-08-02 09:59
Kiedyś Rumia i Reda były sypialniami, teraz to się zmienia. Owszem część osób pracuje w Gdyni, ale pozostałe zaplecze mamy na miejscu.
- 3 0
-
2025-08-01 12:39
czyli cieszysz sie z betonozy , brawo ty
środku kapusty
- 6 4
-
2025-08-01 11:43
Airbnb i booking
W kazdej klatce powinien zostac zabroniony.
- 24 5
-
2025-08-01 10:06
Wsparcie (1)
W pełni popieram
- 1 6
-
2025-08-01 13:57
Podpisał się Mieszkaniec
ale jakiego miasta?
- 2 0
-
2025-08-01 10:03
(1)
Deweloper się uruchomił?
- 27 5
-
2025-08-01 11:28
będziemy dyskutować o prawdziwych argumentach czy tylko o takich ad personam? On już swoje napisał. Ty na razie nic nie napisałeś. Ty nasz spiskowy wichrzycielu.
- 4 3
-
2025-08-01 09:38
(5)
"praktycznie w każdej klatce funkcjonuje Airbnb/Booking" - nie brzmi to zachęcająco, jeśli ktoś chce tam faktycznie zamieszkać...
- 67 1
-
2025-08-01 16:27
Mieszkam na osiedlu przy Młynie, nigdy nie słyszałem o żadnym Bookingu i wynajmie krótkoterminowym w Redzie, chyba że to jakiś nowy trend się pojawił który dotarł nawet w te okolice
- 4 2
-
2025-08-01 09:48
(3)
Prawda? Podziwiam entuzjazm autora tego wpisu, ale jak dla mnie opisał miejsce, w którym fajnie jest spędzić urlop, ale nigdy w życiu tam zamieszkać.
- 39 0
-
2025-08-01 10:33
bo to jest wpis dewelopera - nawet się nie czai z zachwalaniem infrastruktury. (2)
- 16 3
-
2025-08-01 11:33
Daruj sobie proszę (1)
Obrażanie mnie, i nazywanie mnie deweloperem. Nie mam z nim nic wspólnego, jestem po prostu mieszkańcem, który de facto - również miał spór z tym dev'em.
Patrz że mówiąc o okolicy, mam na myśli część Rumi oraz Redy, bo dla mnie to jest jedność - fajna dynamiczna tkanka miejska.
No bo co - powiesz mi że infrastruktura jest zła?Obrażanie mnie, i nazywanie mnie deweloperem. Nie mam z nim nic wspólnego, jestem po prostu mieszkańcem, który de facto - również miał spór z tym dev'em.
Patrz że mówiąc o okolicy, mam na myśli część Rumi oraz Redy, bo dla mnie to jest jedność - fajna dynamiczna tkanka miejska.
No bo co - powiesz mi że infrastruktura jest zła? Przychodni w bród, sklepów też (sportowe, hipermarket do którego zjeżdża się cały powiat, dwie duże siłownie, aldi, lidl, biedronka, dealz, kik, piekarnie)
Brakuje tylko kina, warzywniaka, i kolejnej szkoły oraz parku i parkingu piętrowego. That's all.- 3 8
-
2025-08-01 15:49
Aha, to jednak dobrze, że zmienili plan na tereny zielone:)
Można nazywać zagłębie booking'u dynamiczną tkanką miejską oczywiście, natomiast raczej nie otwiera się szkół wtedy, bo booking nie wprowadził (jeszcze?) swojego programu nauczania. Ma natomiast widać wielu wyznawców.
- 3 1
-
2025-08-01 09:36
Jeśli to co się dzieje w Redzie nazywasz dobrą tkanką miejską, to albo takiej nigdy nie widziałeś (8)
Albo pracujesz dla dewelopera. Tak czy inaczej, w ramach reedukacji polecam odwiedzenie dowolnego szwajcarskiego miasta. A plan tworzenia sztucznego centrum - to nigdy nie działa.
- 40 10
-
2025-08-17 03:39
(1)
Te "miasta" połączone tylko i wyłącznie autostradami nazywasz wzorem? Byłem w Szwajcarii w zeszłym roku, służbowo, na całkiem spory okres. Jeżeli nie chcesz używać auta, szwajcarskie miasta to koszmar. Jak czegoś nie kupisz w jednym mieście, odeślą Cię trzy dalej, a dostaniesz się tam tylko autem. Dla nich to normalne, bo żyją autostradą, dla mnie
Te "miasta" połączone tylko i wyłącznie autostradami nazywasz wzorem? Byłem w Szwajcarii w zeszłym roku, służbowo, na całkiem spory okres. Jeżeli nie chcesz używać auta, szwajcarskie miasta to koszmar. Jak czegoś nie kupisz w jednym mieście, odeślą Cię trzy dalej, a dostaniesz się tam tylko autem. Dla nich to normalne, bo żyją autostradą, dla mnie normalne to nie było. Komunikacja ssie po całości, jest droga i tabor jest dość stary (albo tak trafiałem, ale nawet w Gdańsku tak stare tramwaje już nie jeżdżą...). Generalnie wszystko wydawało mi się stare, nawet windy. Przyznam, że może jestem rozpieszczony ze względu na rewitalizacje u nas, ale szwajcarskie windy pamiętają chyba lata 60-te. Chodniki stare (albo ich brak), pasy nieodmalowane chyba n-lat. Wszystko może i czyste, owszem, ale niekoniecznie ładne i odnowione. I to nie było w jednym mieście ani jednym miejscu! Parkingi wszędzie płatne, w jednym mieście spotkałem się na kilku ulicach z ograniczeniem do 10km/h (!). Gdyby u nas zdecydowano postawić fabrykę w takim miejscu, gdzie stawiają takowe Szwajcarzy, to firma zostałaby zlinczowana za niszczenie widoku i środowiska, bo Szwajcarzy swoje fabryki i zakłady pracy stawiają bezpośrednio u podnóża Alp. Wyobrażasz sobie fabrykę na plaży? A ja jestem pewien, że gdyby Szwajcaria miała dostęp do morza, to właśnie tam by ją postawiła, bo z górami się nie krępują. Strasznie psuje to widok, naprawdę.
- 0 0
-
2025-08-17 03:40
Spędziłem całkiem sporo czasu w Zurychu i w okolicach granicy z Liechtensteinem, w różnych miastach i miasteczkach, ale tylko w części niemieckojęzycznej. Może w części francuskojęzycznej jest lepiej, ale szczerze mówiąc niestety nie sądzę.
Wcześniej czytałem te zachwyty nad Szwajcarią i byłem bardzo pozytywnie nastawiony, ale ostatecznieSpędziłem całkiem sporo czasu w Zurychu i w okolicach granicy z Liechtensteinem, w różnych miastach i miasteczkach, ale tylko w części niemieckojęzycznej. Może w części francuskojęzycznej jest lepiej, ale szczerze mówiąc niestety nie sądzę.
Wcześniej czytałem te zachwyty nad Szwajcarią i byłem bardzo pozytywnie nastawiony, ale ostatecznie stwierdzam, że nasze miasta są o wiele bardziej zadbane i przemyslane, naprawdę.
Z plusów - mogłem iść po mieście w środku nocy i nie czułem się ani trochę zagrożony w żadnym miejscu. Nie widziałem też wiele graffiti. Ulice wyjątkowo czyste, a przyroda piękna.
PS. W Szwajcarii większość sklepów zamyka się o 18.- 0 0
-
2025-08-01 14:17
(2)
Pytanie kto odpowiada za tkankę miejską deweloper czy władza. Dlaczego burmistrz zamiast niby walczyć z deweloperem nie planuje rozwoju miasta, wykorzystania tak dużego i popularnego obiektu do rozwoju miasta?
- 3 4
-
2025-08-01 15:51
A to stworzenie planu, który przeznacza teren pod zieleń (1)
zamiast kolejnych wieżowców bez ograniczeń to nie jest przypadkiem to planowanie rozwoju miasta???
- 6 1
-
2025-08-01 20:07
Oczywiscie ze zielen jest lepszym rozwiazaniem, ale pytanie dlaczego miasto nie tworzy jej na wlasnym terenie, tylko na miejskich posesjach? Stad wizja poniesienia konsekwencji prawno-finansowych przez miasto, ktore zmienia plan zagospodarowanie terenu, co jest zawarte w artykule.
- 1 2
-
2025-08-01 11:34
Mówimy o Redzie/Rumi, a nie o.. (2)
.. Szwajcarii. Co to za porównanie z czapki - inne realia życiowe, inne problemy; jak na najbliższą okolicę, "redzki manhattan" mocno się wyróżnia - nie bez powodu chyba ludzie kupują tu mieszkania, a atal buduje kolejne dwa wieżowce?
Swoją drogą - atal może a inni nie? Aj waj..- 3 6
-
2025-08-01 23:21
A co, kompleksy masz? Oczywiście, że mówimy o Redzie
Jak budujemy od nowa to nie możemy budować od razu dobrze? O co ci chodzi? Bo ja nie każę nikomu wznosić secesyjnych bogato zdobionych kamienic, tylko mówię o urbanistyce, o tym co pomiędzy budynkami, a to jest z tego wszystkiego najtansze.
- 1 0
-
2025-08-01 15:53
Skoro booking tu tak prężnie działa, to nic dziwnego, że kupują.
W zupełnie innych celach niż mieszkaniowe.
- 2 0
-
2025-08-01 09:35
Noo, jak już sama wielmożna AI to stwierdziła, to musi tak być :) (2)
To teraz wpisz w czata ile literek r jest w słowie strawberry i uwierz w to!
- 19 0
-
2025-08-01 09:59
Spytałem (1)
mówi że 3. To dobrze?
- 4 1
-
2025-08-01 23:22
To chyba poprawili, bo przedwczoraj 4.o mówiło że
2
- 0 0
-
2025-08-01 09:10
(7)
Patonajem turystyczny jako zaleta xD O, witamy dewelopera w sekcji komentarze
- 43 4
-
2025-08-01 09:15
:-) (6)
Akurat jesteś w błędzie, patonajem jest jak się ma stawki 200zł/doba i przyjmuje patusów; ale coraz więcej widać zagranicznych gości (Czechy, Norwegia, Słowacja, Niemcy) - serio, przejdź się po osiedlach i zobacz po tablicach rejestracyjnych. To nie są polacy, którzy przyjechali na urlop z saksów ;-)
- 3 24
-
2025-08-01 16:33
(1)
Serio w Redzie są chętni na najem turystyczny?
- 6 0
-
2025-08-01 22:37
Reda jest dobrym punktem wypadowym ze względu na bliskość Trójmiasta jak i półwyspu. A i na miejscu jest baza restauracyjna oraz rekreacyjna.
- 1 0
-
2025-08-01 15:56
To już wiadomo, że ten nick leczy jakieś kompleksy.
Teraz się chwilę zastanów, jacy to goście z Norwegii, Czech czy Słowacji przyjeżdżają do takiej Redy akurat. Pewnie sama śmietanka.
- 3 1
-
2025-08-01 09:22
Widać po tablicach przy rondzie pod Auchan jak jadą od strony Redy.
UA i literki np. AC - obwód wołyński, BH - obwód odeski, itd.- 16 9
-
2025-08-01 09:18
(1)
O taaaak Norwegowie to zwłaszcza elita. Takie glupoty to może jeszcze łykną gdzieś na Podkarpaciu
- 21 4
-
2025-08-01 11:01
Zwłaszcza brązowoskórzy Norwegowie.
- 3 2
-
2025-08-01 07:58
Aquapark czy parki wodne ngdy nie będą rentowne (13)
tak jak komunikacja publiczna. bez dotacji miasta nie przetrwa. Chyba, że wybudowane na terenach z dostępem do wód termalnych jak na Słowacji czy Islandii. Koszty utrzymania takiego obiektu są ogromne, spójrzcie na ceny wejściówek.
- 287 27
-
2025-08-02 18:12
No właśnie, zastanówmy się dlaczego w innych aquaparkach wejściówka może kosztować 200 czy nawet 90 zł za cały dzień a tu tak się zdziera z klientów i jeszcze niby nierentowny obiekt. Kto w takim razie napycha sobie kabzę?
- 4 2
-
2025-08-01 15:49
(1)
No właśnie zastanawiam się jak to jest - w moim mieście (malutkie 40 tysięczne miasto) jest - oczywiście mniejszy ale jednak aquapark (wodny plac zabaw dla dzieci ze zjeżdżalniami, basen sportowy, basen rekreacyjny z dziką rzeką, biczami wodnymi, strefą masażu wodnego itp., wanny z hydromasażem, strefa saun) i całą 4 osobową rodziną wchodzimy tam na 2 h i razem z lodami z kawiarenki płacimy mniej niż 100 zl.
- 14 0
-
2025-08-01 22:39
Trójmiasto i okolice to najdroższy rejon w Polsce. No może jedynie Zakopane nas przebija.
- 12 1
-
2025-08-01 13:36
Burtmistrz niczym szlachcic na zagrodzie. (1)
I co mi zrobicie? Reda będzie kolejną sypialnia z której każdy marzy tylko uciec.
- 12 12
-
2025-08-01 16:01
Ja tam w redzie nie mieszkam, ale zdawało mi się,
że ludzie się w takie miejsca wyprowadzają także dlatego, że można taniej kupić większe mieszkanie/dom pozbawione bolączek takich miast jak Gdańsk. Zgiełku, turystów i booking'u. No ale okej.
- 16 1
-
2025-08-01 10:15
Po pierwsze mogą być rentowne i jest pełno takich nawet w Polsce
Po drugie zysk to twór księgowy a w Polsce dodatkowo opodatkowany, więc gdy jest to się specjalnie robi koszty - co nie oznacza, że obiekt nie jest rentowny :)
Każda większa firma w Polsce prowadzi podwójną księgowość:
- prawdziwą (dla siebie, gdzie prezes zapisuje realne koszty i przychody)
- prawną (dla us, zus, gus i okołoPo drugie zysk to twór księgowy a w Polsce dodatkowo opodatkowany, więc gdy jest to się specjalnie robi koszty - co nie oznacza, że obiekt nie jest rentowny :)
Każda większa firma w Polsce prowadzi podwójną księgowość:
- prawdziwą (dla siebie, gdzie prezes zapisuje realne koszty i przychody)
- prawną (dla us, zus, gus i około 50-ciu instytucji kontrolnych gdzie kosztem jest tylko to co pozwalają uznać za koszt i tak dalej)
Dlatego tak naprawdę nie ma transparentności czy coś jest rentowne czy nie, firma może mieć zysk a nie mieć nawet na pensje dla pracowników (bo ten zysk to będą np. umorzone zobowiązania albo należności jednak nie opłacone) oraz odwrotnie, mieć stratę ale kasy w opór bo "inna" firma da im koszty ale bez wydatków z kasy :)- 29 14
-
2025-08-01 09:28
No zobacz, a Suntago miało w zeszłym roku 13 mln zysku netto (6)
https://www.bizraport.pl/krs/0000335329/global-parks-poland-spolka-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia
- 23 5
-
2025-08-01 10:19
No zobacz uważniej (2)
Rok wcześniej 33 mln zł straty , dwa lata wcześniej ponad 70 mln zł straty, trzy też ponad 70 mln zł straty, w 2020 r. ponad 100 mln zł straty. Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
- 19 3
-
2025-08-01 16:48
A ile wynosi ebitda?. Bo to daje lepszy
obraz niz zysk netto. Podali w raporcie? Jak nie to wylicz i podaj.
- 2 1
-
2025-08-01 10:40
No widać wtedy jeszcze nie zarabiali - nie rozumiem tłumaczenia - ta inwestycja w Redzie dział od lat
może na początku też miała straty, ale w końcu powinna zacząć zarabiać
Przecież to idea biznesu.- 15 4
-
2025-08-01 10:19
(2)
Koszt budowy suntago to ok. 640 mln zł, przy utrzymaniu zysku na poziomie 13 mln zł rocznie, inwestycja spłaci się w 49 lat, o ile wcześniej tego miejsca nie wyburzą...
- 25 2
-
2025-08-01 11:29
Zysk jest liczony po odliczeniu spłacanych rat kredytów... (1)
- 13 1
-
2025-08-02 06:53
A całość była na kredyt? Co ze stratą z poprzednich lat? Nie masz pojęcia o czym piszesz, nie tak to się liczy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
