Fakty i opinie

Koniec budowy wiaduktu Biskupia Górka


Wykonawca prac przy budowie wiaduktu Biskupia GórkaMapka zgłosił Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska zakończenie inwestycji. Gotowy jest też kubaturowy parking przy Urzędzie Wojewódzkim i nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego między Forum Gdańsk a ul. Augustyńskiego. Teraz rozpoczynają się odbiory, które mają potrwać ok. 6 tygodni.



Jak oceniasz zmiany wokół wiaduktu Biskupia Górka?

pozytywnie 75%
neutralnie 17%
negatywnie 8%
zakończona Łącznie głosów: 1844
Choć na placu budowy w kilku miejscach wciąż pozostały wygrodzenia budowlane, a na terenie inwestycji wciąż uwijają się służby porządkowe, to budowa wiaduktu Biskupia Górka oficjalnie dobiegła końca (według umowy miasta z wykonawcą termin upłynął w środę, 30 czerwca).

Zakończenie robót potwierdza Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

- Mogę potwierdzić, że wykonawca zgłosił nam oficjalne zakończenie prac na obiekcie - przyznała w czwartek rano Agnieszka Zakrzacka. - Obecnie wspólnie z inspektorami wszystkich niezbędnych branż rozpoczynamy procedury odbiorowe, które potrwają ok. 6 tygodni. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie wszystkie nowe obiekty zostaną oddane do użytku.
Według zapowiedzi urzędników ma to więc nastąpić w połowie sierpnia. Ale niewykluczone, że kierowcy z nowego odcinka Nowego Podwala Grodzkiego i parkingu kubaturowego skorzystają nieco szybciej (z wiaduktu Biskupia Górka w obu kierunkach kierowcy korzystają już od kilku tygodni). Wówczas też zostanie otwarta łącznica zjazdowa z Armii Krajowej na Trakt św. Wojciecha w kierunku Oruni.

Pojechaliśmy nowym odcinkiem, byliśmy na parkingu



W czwartek, dzięki uprzejmości przedstawiciela wykonawcy, jako pierwsi przejechaliśmy nowym odcinkiem drogi łączącej tunel pod Forum Gdańsk z al. Augustyńskiego przy Baszcie Białej. Zajrzeliśmy też do środka trzypoziomowego parkingu kubaturowego.



Wrażenia? 380 miejsc postojowych z pewnością odciąży wąskie i zastawione ulice Starego Przedmieścia. Sam parking, choć wciśnięty między gmach dwóch dużych urzędów i ruchliwą estakadę, dzięki ażurowej konstrukcji wydaje się mniej przytłaczający, niż się pierwotnie wydawało.


Wykonawcy udało się też wyeksponować dwa historyczne obiekty, na jakie natrafiono podczas budowy: ruiny Baszty Nowej oraz Bastionu Wiebego. Wokół parkingu, który docelowo ma służyć petentom i pracownikom pobliskich urzędów, ustawiono też ławki i nowe oświetlenie.

Pojawiły się również nasadzenia, ale trudno nie odnieść wrażenia, że drzew i krzewów dających cień i upiększających stalowo-betonową przestrzeń mogłoby być więcej.

Nad wszystkim dominują jednak dwa wiadukty drogowe nad torami kolejowymi z charakterystycznymi łukowymi dźwigarami. Dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku ruchu znacznie usprawniły komunikację w ciągu Traktu św. Wojciecha. Zyskali też piesi i rowerzyści. Ci drudzy po zachodniej stronie mogą korzystać z wygodnej szerokiej na 2,5 m drogi rowerowej.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (171)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »