• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach

Szymon Zięba
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • Ul. Mickiewicza
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • Ul. Legionów
  • Ul. Mickiewicza

Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.



Czy zdarzyło ci się uszkodzić auto w koleinach na drogach w Trójmieście?

- Są miejsca w Gdańsku, gdzie osoba, która nie wie, że powinna wcześniej wyhamować, może zaryć podwoziem albo co najmniej zaliczyć niespodziewany "wyskok". Chyba nie muszę mówić, że mniej wprawny kierowca w ten sposób jest narażony na utratę panowania nad samochodem - napisał do naszej redakcji pan Kazimierz z Wrzeszcza.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.

- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.

Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi



- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.

Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca



Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:

  • na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
  • na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
  • na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
  • na węźle Mickiewicza - Hallera;
  • na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
  • na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.

Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.

Lepszy stan torowisk do października



Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.

- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.

Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot



Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości



To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:

  • al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
  • Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
  • Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
  • Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
  • Gdańska - Emilii Plater;
  • Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
  • Wita Stwosza - Derdowskiego.

Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.

Torowiska wymagają napraw



- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.

Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.

Opinie (110) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Wow, szok. Urzednicy wyszli ze swojego biura i dostrzegli problem. No to solidnie zapracowali na tegoroczne "trzynastki".

    • 36 3

    • Myślę ,że nie wyszli ale przeszkadza im przejazd przy urzędzie miejskim.

      Gdyby ludzie nie hamowali tam praktycznie do Zera i utrudniali przejazd urzędnikom to by się nie zorientowali.

      • 4 1

  • (2)

    Czas najwyższy,urzędnicy chyba w końcu się obudzili albo wyszli zza biurka...pamiętam przejazd na Stogi to było jak rodeo...nigdy nie wiadomo było czy się dojedzie do końca...stan torowisk i jezdni w Gdańsku to katastrofa.Lata marazmu i stagnacji,jedynie apartamenta I deweloperka mają się dobrze.Ale widać tak gdańszczanom pasuje.

    • 22 6

    • Wspomnienia (1)

      Przecież Stogi są aktualnie chyba najlepiej "utrzymanym" (jeżeli można tak powiedzieć ) rejonem w całym Gdańsku jak nie Trójmieście - wszystko jest tam po prostu nowe. Więc wspomnienia o rodeo to chyba na prawdę z dawnych lat..

      • 6 1

      • To było jak siedziałem na Przeróbce za alimenty w latach 90. Teraz siedzę na Sreberku to nie wiem.

        • 2 0

  • (5)

    Mickiewicza to doskonaly przykład marnotrawstwa i bezkarności urzędniczej.

    Po nie tak dawnym remoncie szyny ospoinowane, zabezpieczone. Trzy lata było super, potem pojawiły się małe szczeliny, które wystarczyło uzupełnić. Ale małe, to olali (oczywiście nie ma odpowiedzialnego). Rok później też małe, też olali. Pięć lat później takie wyrwy, że nie ma co łatać, do generalnego remontu.

    • 69 4

    • Na Mickiewicza

      torowisko powinno być przebudowane na zielone. Wygluszylo by tramwaje, ładnie wygląda a jeden pas dla samochodów w zupełności wystarczy

      • 23 3

    • Chyba bezkarności kierowców którzy chcą pędzić w mieście

      • 4 6

    • Fajna paralela z tymi szczelinami i wyrwami

      Na historię uzębienia Naczelnika Państwa - Jarosława K.

      • 3 3

    • pamiętam, że cała ulica, gdzie jest torowisko

      była remontowana ok roku 2006. Nie minęły chyba 2 lata, a już asfalt w koło był kompletnie popękany. Trudno w to uwierzyć, ale wszystko zmarnowało się szybciej, niż "rewitalizowana" Łąkowa, gdzie po 5 latach jest dziura na dziurze, pomimo napraw gwarancyjnych.

      • 2 2

    • nie tak dawny remont....

      2006 rok, czyli 15 lat temu

      • 2 0

  • Na Hallera

    I to nie chodzi o samochody ale sam widok jest szpetny

    • 16 2

  • (7)

    Czy tym miastem w ogóle ktoś rządzi?Stan torów,infrastruktury,ulic to jedna wielka maskarada...pewnie miesiąc przed wyborami zaczną się obietnice...że też ludziom taki marazm i dobra mina do złej gry pasuje.

    • 28 8

    • Stan torów to maskarada. Hmm..

      Oryginalnie.

      • 4 0

    • (1)

      A weź tak proszę zrób ćwiczenie i weż do rękii budżet Gdańsk i powiedz co obcinasz żeby mieć dodatkowe dajmy na to 30 baniek na drogi.

      No chyba że się poddamy szantażowi, wybierzemy kogoś z jedynej słusznej partii i wtedy pierwszy sekretarz nam pokropi.

      • 6 7

      • Jak to co obcinam...nagrody dla urzędników i tnę etaty o połowę.Proste jak drut.Do tego nie daję kasy na tęczowe oświetlenia,lans w tvn i piaskownice czy rydwany.

        • 12 5

    • Weź wyjdź na miasto i popatrz jak rzeczywiście to wygląda (1)

      Chłopie, weź się już nie kompromituj. Wskaż mi miejsce gdzie stan torów to "maskarada". Mi jedyne co przychodzi na myśl to pętla w Oliwie - ale jej to w ogóle przydałby się porządny remont. Wszędzie indziej stan jest dobry, jak nie bardzo dobry. Stogi - zupełnie nowa infrastruktura, tak samo linie na Morene i Ujeścisko. Siedlce - stosunkowo "nowa", remont kilka ładnych lat temu (już nie pamiętam, coś koło 2010-13? Poprawcie mnie) ale wszystko się trzyma bardzo dobrze. Cała główna linia przez Wrzeszcz - bez zastrzeżeń. Na prawdę, przestań tak wszystko krytykować a przejdź się i zobacz jak wygląda rzeczywistość wokół ciebie. Albo przestań wylewać swoje życiowe żale w komentarzach, lepiej dla ciebie i dla nas ;)

      • 8 9

      • Ty se jaja robisz czy co?

        • 7 1

    • Ty głosujesz na PIS tam masz dopiero , maskaradę

      A dalej klapki na oczach. Zagadka dla Ciebie ilu Svencjuszy potrzeba do wymiany żarówki? Żadnego , prezes mówi ,że świeci i Svencjusz klaszcze po ciemku.

      • 6 6

    • Wygląda na to że prawie nikt tutaj niczego nie ogarnia...

      • 1 0

  • taaa i znowu będzie remont po Gdańsku (4)

    tylko kilka zrobią a i te się rozpadną za maks. 2 lata...

    • 13 3

    • Trolle (3)

      Nie robią - źle bo dziury. Robią - źle bo... no właśnie. Bo co? Zawsze źle.. Ja już naprawdę nie wiem czy to same trolle siedzą tutaj czy o co chodzi XD

      • 4 6

      • (2)

        Negatywna opinia to od razu troll?Idź na profil fb tam samo cukrzenie,kasowanie nieprzychylnych komentów a rzeczywistość jaką jest każdy widzi.

        • 4 3

        • Troll

          Sorry ale chyba w dwóch różnych rzeczywistościach żyjemy. Zresztą, skoro w twojej Stogi dalej są zasyfiałym "rodeem" jak to nazwałeś w innym komentarzu to coś tu jest na prawdę nie tak xD
          Idź trollować gdzie indziej. Stan torowisk, może nie idealny, ale jest na prawdę dobry.

          • 3 2

        • no właśnie widzimy tę rzeczywistość w skali kraju, i nie chcemy jej wcale tutaj.

          • 1 1

  • (1)

    Z takimi sprawami jest podobnie jak z dziurami. Gdy powstają- olewa się je, więc z biegiem lat coraz bardziej powiększają się i dopiero mocno zauważalny problem ściąga na siebie środki naprawcze. NIe lepiej działać na bieżąco?

    • 8 1

    • Na Mickiewicza jest jakaś masakra. Budy wokół z odpadającym tynkiem i w dodatku skaczący na krzywych torach tramwaj

      i podskakujące auta na jezdni.

      • 0 2

  • Czy znacie jakiś lekki pojazd gąsienicowy na 4-5 osób? (4)

    Bo przeciętny SUV na drogach Trójmiasta już nie daje rady!

    • 30 5

    • Stary,tylko rydwan)

      • 8 1

    • Nie idź tą drogą

      Stalowe gąsienice jeszcze bardziej zniszczą nawierzchnię. Myślę, że KTO Rosomak będzie w sam raz ;)

      • 4 0

    • Ja przetaczam się coupe na 20" naleśnikach ;)

      • 0 1

    • Przesadzacie wszyscy-albo teraz robią kiepskie samochody.Pamiętam jak wyglądały drogi w latach 60 i 70ych i się pomykało Warszawą 223 aż się kurzyło. I nic nie odpadało. Jedyna wada to trzeba było dużo punktów w podwoziu (zawieszeniu) często smarować (uzupełniać smarownice). I tyle w temacie.

      • 0 1

  • Działają

    Coś się już zaczyna dziać, bo przejazd w rejonie skrzyżowania Łostowicka - Kartuska został uzupełniony. Przed tą naprawą na prawdę można było się tam poobijać.. Do dzieła z kolejnymi!

    • 7 2

  • A Grunwaldzka z Hallera?

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane