• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na al. Adamowicza

Rafał Borowski
27 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Zakończenie przebudowy skrzyżowania powinno znacznie zmniejszyć korki, które tworzą się w jego okolicy w godzinach szczytu. Na zdjęciu al. Adamowicza w kierunku skrzyżowania z ul. Jabłoniową. Zakończenie przebudowy skrzyżowania powinno znacznie zmniejszyć korki, które tworzą się w jego okolicy w godzinach szczytu. Na zdjęciu al. Adamowicza w kierunku skrzyżowania z ul. Jabłoniową.

W najbliższy poniedziałek, 31 sierpnia, zakończą się prace na skrzyżowaniu al. Adamowicza i ul. JabłoniowejMapka na pograniczu Szadółek i Ujeściska, a kierowcy będą mogli korzystać z niego już bez żadnych przeszkód. Tym samym jedną z największych inwestycji ostatnich lat - jaką była budowa al. Adamowicza - można uznać za zakończoną.



Czy korzystasz z al. Adamowicza?

Przypomnijmy: al. Adamowicza, która powstawała pod roboczą nazwą Nowa Bulońska Północna, była udostępniana etapami. Jej jezdnie zostały otwarte dla kierowców 13 stycznia, zaś pierwsze tramwaje z pasażerami wyruszyły na tory 30 czerwca.

Otwarcie arterii nie oznaczało jednak zakończenia prac budowlanych. Ze względu na rozmach inwestycji musiały one potrwać jeszcze kilka miesięcy. Warto pamiętać, że al. Adamowicza nie została zmodernizowana, ale zbudowana całkowicie od podstaw. Jej trasa przebiega przede wszystkim przez tereny byłego poligonu i ogródków działkowych.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynowała inwestycję, poinformowała właśnie o zbliżającym się zakończeniu prac budowlanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza i ul. Jabłoniowej. Od poniedziałku, 31 sierpnia, kierowcy będą mogli skorzystać z niego już bez żadnych utrudnień.

- Nowe skrzyżowanie al. Pawła Adamowicza z ul. Jabłoniową ma formę skanalizowaną, z dwujezdniowym układem drogowym sterowanym za pomocą sygnalizacji. W ramach prac wykonany został również fragment ul. Nowej Jabłoniowej z obustronną ścieżką rowerową oraz chodnikami dla pieszych. Przebudowany odcinek włącza się w istniejący (jednojezdniowy) odcinek ul. Jabłoniowej na wysokości ul. Węgrzyna - wylicza Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy DRMG.
Tym samym budowę al. Adamowicza można uznać de facto za zakończoną. Wspomniane skrzyżowanie było bowiem ostatnim, istotnym elementem inwestycji, który był wciąż w budowie. Natomiast definitywnym zakończeniem inwestycji będzie montaż windy na przystanku Lawendowe Wzgórze, który został zaplanowany na listopad.

Al. Adamowicza ma niespełna 3 km długości i przebiega od pogranicza Szadółek i Ujeściska przez Jasień na Morenę. Jej budowa rozpoczęła się w kwietniu 2018 r. i pochłonęła ok. 243 mln zł, z czego ok. 58,5 mln zł pochodziło z dofinansowania z kasy unijnej. Wykonawcą prac było konsorcjum firm, którego liderem była spółka NDI z Sopotu.

Miejsca

Opinie (232) ponad 20 zablokowanych

  • Korki będą zawsze (2)

    Bo za dużo tam świateł

    • 33 7

    • raczej jak w wielu innych miejscach: za dużo samochodów

      • 4 4

    • Dokładnie to aż 11 .

      • 2 0

  • A co linią tramwajową? Słupy zbyt blisko torów zostały przesunięte?

    • 14 3

  • (2)

    Dziękujemy miastu za odcięcie wysoką skarpą lawendowych wzgórz od pętli tramwajowej.żeby do niej dojść trzeba nadłożyc kilkaset metrów albo przechodząc 3 razy przez jabłoniową albo nadkładając drogi aż przy przedszkolu.a wystarczyło zbudować parę schodków w nasypie na wysokości furtki.

    • 39 4

    • (1)

      do dewelopera pretensjed

      • 2 5

      • działka wspolnoty. pretensje do wspolnoty?

        nie. do miasta. to 8ch projekt ta droga

        • 2 3

  • niepotrzebna droga ! powinien byc tylko tramwaj albo buspay, to droga dla deweloperów i mieszkancow tanich mieszkanek koło wyspiska smieci, teraz deweloper moze krzyzknac 8 k za mieszkania na polu bez dojazdu . mroena i wrzeszcz zakorkowane.

    • 14 12

  • (1)

    A co to są Szadółki? Sprawdzałem na liście dzielnic i nie ma...

    • 12 11

    • dweeloper naszwal szadołki jasien tak lepiej brzmi i sie sprzedaje lepiej słoikom.

      • 4 2

  • Nareszcie

    Dobrze, że już kończą. Bardzo długo to trwało i przez wiele miesięcy było uciążliwe nie tylko dla mieszkańców.

    Szkoda, że nie pociągnęli nowej drogi (odcinek Jabłoniowej) ze 100m dalej, do wjazdu na Robyg. Mocno poprawiłoby to bezpieczeństwo.

    • 19 3

  • To skrzyżowanie ulic Adamowicza i Warszawskiej Jabłoniowej, Węgrzyna. (3)

    To cud naszej inżynierii bez przemyślenia. Co tam jest pokombinowane, nawymyślane.Tramwaj dwa razy przecina ulicę. Moim zdaniem to kopiuj wklej i dorobić by pasowało do terenu.
    Żeby się dostać na Węgrzyna trzeba całe dwa skrzyżowania pokonać, a wystarczyłoby dorobić zjazd z Adamowicza w prawo.

    • 31 2

    • (2)

      Chciałbyś żeby wjazd w Węgrzyna od Adamowicza był zamiast obecnego wjazdu z Jabłoniowej, czy oprócz niego?

      Skrzyżowanie Adamowicza/Jabłoniowa/Warszawska będzie można ocenić jak już zostaną naniesione oznaczenia poziome, a skrzyżowanie oddane do ruchu w całości. Na razie to taka prowizorka, która zmienia się co kilka dni.

      W godzinach porannych korkuje się Jabłoniowa przez mało wydolny wjazd z Jabłoniowej w Adamowicza w stronę Moreny (trzeba ustąpić kierowcom z kierunku Warszawska-Jabłoniowa), a w godzinach popołudniowych korkuje się Adamowicza na wlocie w Jabłoniową (najczęściej przez prace na samym skrzyżowaniu i przy budowie bloków przy Węgrzyna/Jabłoniowej).

      • 4 3

      • Dodatkowy wjazd (1)

        Nie byłoby potrzeby wjeżdżać na skrzyżowania. Przed remontem tam była droga, komu ona przeszkadzała?

        • 3 0

        • Z mojego punktu widzenia jeden wjazd/wyjazd wystarczy dla tych kilku bloków.
          Jeśli droga ta miałaby być dostępna dla wszystkich użytkowników, to przez osiedle zrobiłby się tranzyt samochodowy, co nie jest bezpieczne.

          Przecinanie co chwila drogą dla samochodów ścieżki rowerowej i chodnika dla pieszych to kiepskie rozwiązanie.

          • 1 2

  • Nowa Warszawska

    Bez zbudowania linii w Nowej Warszawskiej tramwaj w al. Adamowicza jest bezużyteczny.

    • 24 3

  • uważajcie bardzo duża nierówność drogi jadąc na Morenę przed skrzyżowaniem Kartuska- Adamowicza

    na wysokości torów które przecinają jezdnię - jechałem tam ostatnio 60 km i zakołysało autem - jeśli będzie padać a potem śnieg w zimie to tam będą wypadki jak nic. ktoś spartolił bardzo ten przejazd że zarzuca autem

    • 28 2

  • Jak to koniec prac!? (3)

    Przeca to już w zeszłym roku było uroczyste otwarcie z udziałem Princessy.

    • 37 4

    • Coś się robi a to boli prawda? (2)

      Było otwarcie i cały czas korzystam z tej trasy. Teraz będzie lepiej ale zupełnego końca długo jeszcze nie będzie i dobrze, bo miasto cały czas się rozwija chociaż wielu to boli.

      • 1 11

      • nie boli

        Ale to powinno być otwarte po przekonaniu tamtego kawałka kartuskiej, który był pakowany. a nie że studzienkiami wystajacymi na 10 cm i rondem- duchem

        • 7 0

      • Coś Cię boli gdy coś robisz?

        Idź do proktologa a nie żalisz się na forum.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane