- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (215 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Koniec prac związanych z podniesieniem sieci trakcyjnej na al. Hallera
Montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych, wymiana elementów konstrukcyjnych i - co najważniejsze - maksymalne podniesienie sieci trakcyjnej. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zakończył właśnie prace związane z przebudową sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktu. Inwestycja pochłonęła 560 tys. zł.
Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem na Hallera obejmowała:
- montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych od strony ul. Klinicznej, które pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem,
- wymianę zniszczonych przez liczne zerwania elementów konstrukcyjnych sieci: przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych i izolatorów,
- montaż nowego słupa trakcyjnego od strony ul. Piramowicza, dzięki któremu sieć pod wiaduktem została maksymalnie uniesiona, co powinno zmniejszyć ryzyko jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, które mimo obowiązujących zakazów wjeżdżają pod wiadukt,
- wymianę słupa od strony ul. Wyspiańskiego.
Film z listopada br., gdy rozpoczęły się prace
- Przebudowa sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktu to kontynuacja działań wdrażanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, mających na celu zapobieganie zrywaniu sieci trakcyjnej przez pojazdy ciężarowe. W minionych latach na odcinku al. Hallera, między ul. Kliniczną a ul. Trubadurów, wprowadzono zakaz ruchu pojazdów wyższych niż 3,4 m oraz o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Ponadto na drogach dojazdowych ustawione zostały znaki uprzedzające o obowiązującym zakazie oraz tablice zmiennej treści. Ostrzegają one kierowców o przekroczeniu skrajni pionowej, co wyklucza bezpieczny przejazd pod wiaduktem. Takie tablice są trzy - na al. Zwycięstwa, na al. Hallera oraz przy skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Trubadurów - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Mimo wielu znaków ostrzegawczych niektórzy kierowcy ciężarówek wciąż na siłę próbują zmieścić się pod wiaduktem, co niejednokrotnie kończy się nie tylko uszkodzeniem samochodu, ale także zerwaniem sieci.
- Dzięki przebudowie sieci trakcyjnej bezmyślne zachowania części kierowców nie będą już miały tak negatywnych skutków na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie Gdańska - kończy Magdalena Kiljan.
Kierowcy ciężarówek dość często wjeżdżają w wiadukt na al. Hallera
Opinie (104) 3 zablokowane
-
2020-12-29 17:14
Opinia wyróżniona
Może i koniec prac, ale
Nie konic problemów. Zaraz znowu coś wjedzie. Nie lepiej zrobić bramownicę? Mogła by się wysuwać lub opuszczać. Za 0,5mln byla by super.
- 12 3
-
2020-12-29 20:59
Opinia wyróżniona
Ech, zero współpracy (3)
Jakiś czas temu odbył się całkowity remont- wymiana torów kolejowych,trakcji oraz podłoża na odcinku Gdańsk- Gdynia. Dziwię się, że wtedy nie podniesiono większości wiaduktów kolejowych do 4 metrów na tym odcinku. W Sopocie na ul. 3Maja nawet wiadukty były zdemontowane do remontu i zamontowali na tej samej wysokiści. Teraz nie było by takich problemów w Trójmieście.
- 2 4
-
2020-12-30 02:20
i co by to dało ?
W zeszłym roku na Armii Krajowej uszkodzili wiadukt nad jezdnią, na wysokości około 5 metrów
- 0 0
-
2020-12-30 01:08
To stary, stalowy, zabytkowy wiadukt kolejowy (1)
Wszystko z nim ok
- 2 1
-
2020-12-30 10:23
I w niczym by nie przeszkadzało, żeby jego podwyższyć na tych betonowych ścianach.
- 1 0
-
2020-12-29 16:06
Opinia wyróżniona
Ten "bezpiecznik" trzeba było dawno zamontować. (7)
Natomiast te 5 cm trzeba było sobie darować. A gdyby tak tramwaje miały akumulatory na te 100 m trasy i pokonywały ją "bez druta" ???
- 55 11
-
2020-12-31 12:18
Szkoda (1)
Izolatory sekcyjne nie będą raczej spełniać swojej funkcji, ponieważ nie są zakotwione (nie tworzą kotwień stałych). W przypadku zerwania sieci pod wiaduktem przewody stracą naciąg nominalny i będą luźno wisieć naprężane przez swoją masę oraz przewieszki co w sumie może być niewystarczające, zarówno nad przystankiem Wyspiańskiego jak i po drugiej
Izolatory sekcyjne nie będą raczej spełniać swojej funkcji, ponieważ nie są zakotwione (nie tworzą kotwień stałych). W przypadku zerwania sieci pod wiaduktem przewody stracą naciąg nominalny i będą luźno wisieć naprężane przez swoją masę oraz przewieszki co w sumie może być niewystarczające, zarówno nad przystankiem Wyspiańskiego jak i po drugiej stronie również (tam sytuacja jest lepsza bo chyba sieć jest od razu kotwiona za zwrotnicą z tego co pamiętam), więc tramwaje w zasadzie, żeby przejechać ten odcinek pod siecią będą musiały poruszać się w ślimaczym tempie pod nadzorem Panów z nadzoru ruchu a i tak będzie to obarczone ryzykiem ze pociągną za sobą przewód odbierakiem prądu tworząc jeszcze większe szkody. Druga sprawa to jest podwieszenie pod wiaduktem od strony Wyspiańskiego, sieć dosłownie wypiera w górę przewieszkę, co powoduje takie pochylenie przewodu jezdnego, że w tramwajach jadących w stronę opery odpada na chwilę odbierak od sieci jezdnej paląc łuk elektryczny (nowy przewód jest już osmolony). Tak ogólnie to szkoda tych pieniędzy, przy technicznych możliwościach na stan obecny sieć pod tym obiektem powinna zostać zdjęta a ruch prowadzony pojazdami doposażonymi w zasobniki energii.
- 0 0
-
2020-12-31 15:49
Jesteś małej wiary ;)
Będzie dobrze.
- 0 0
-
2020-12-29 17:16
Poco tramwaj jak wystarczy autobus (2)
- 1 16
-
2020-12-29 19:42
autobus... jeden pas ruchu i wieczne korki
to wolałbym pieszo
- 8 1
-
2020-12-29 19:05
powiedziała Gdynia
- 8 2
-
2020-12-29 16:10
(1)
Każdy pojazd trakcyjny ma akumulatory :)
- 13 1
-
2020-12-29 16:29
Ale tylko część PES ma superkondensatory umożliwiające zjazd że skrzyżowania przy braku napięcia w sieci.
- 9 0
Wszystkie opinie
-
2020-12-29 15:32
(7)
I tak za kilka dni przeczytamy, ze sie ciezarowka zablokowala
- 132 6
-
2020-12-29 16:32
Nic nie da, robią niepotrzebne rzeczy
- 8 6
-
2020-12-29 17:11
Dokladnie tak bo została podniesiona minimalnie
- 8 1
-
2020-12-29 18:20
560 tys z kasy miasta ... (1)
Za podniesienie o 5 cm ??? Ludzie toż to Bareja się kłania , za kilka tygodni albo szybciej znów usłyszymy o zerwaniu trakcji . A można było to zrobić dużo taniej i solidniej np poprzedzające znaki świetlne a po nich solidna brama i zero kosztów na następne lata ale po co , tak będzie znowu kasa leciała na naprawy. Na YT są filmy z takimi bramkami .. bardzo ciekawe
- 6 2
-
2020-12-31 03:43
czytać ze zrozumieniem umie osoba ? tu nie chodzi o te 5 cm !
- 0 0
-
2020-12-29 18:28
Urząd się bawi
Nie za swoje w końcu , nie rozumiem czemu nie postawią tam wytrzymałej konstrukcji bramownicy ?? Brak remontów trakcji przy uderzeniu i brak przestojów komunikacji . WHAY ???
- 5 2
-
2020-12-30 01:27
To nie problem, pół bańki poszło do tych co trzeba.
- 2 0
-
2020-12-30 02:16
teraz mogą się blokować, tramwaje do Centrum pojadą przez Kliniczną
- 1 0
-
2020-12-29 15:32
No to jutro jadę tam zestawem ponadnormatywnym. (1)
- 32 14
-
2020-12-29 16:22
Jak Cię stać, proszę bardzo
Ale na logikę dlaczego ?
- 7 2
-
2020-12-29 15:33
(2)
A mówiłem,łatwiej obniżyć jezdnię kochani....
- 39 46
-
2020-12-29 16:15
Najłatwiej nie jeździć tam takimi gabarytami.
- 23 1
-
2020-12-29 17:57
o głupszym pomyśle dawno nie słyszałem
o ile ?
- 5 4
-
2020-12-29 15:33
Szczerze nic to nie da moi drodzy I kochani (1)
Za jakiś czas znowu będzie to samo a kasa poszła jak za pół wiaduktu..i przywrócić skrót do Grunwaldzkiej bo to porażka tych co planują za biurkiem..
- 80 18
-
2020-12-29 15:38
Nie ma skrotu przez osiedle
- 5 12
-
2020-12-29 15:42
560 tysięcy za podniesienie trakcji o 5 cm... Mają rozmach ! (9)
- 114 14
-
2020-12-29 15:49
(7)
przeczytałes całosc? nie tylko podniesienie sieci ale tez izolatory i nowe słupy
- 10 19
-
2020-12-29 16:00
Nowe słupy służyły właśnie do podniesienia trakcji, sam przeczytaj całość...
- 13 12
-
2020-12-29 16:17
Najdroższa cześć prac to wymiana trakcji i prace związane z przeróbką jej zasilania. Ale co tam każdy wie lepiej.
- 16 1
-
2020-12-29 17:19
(4)
A ile kosztowaloby postawienie czegos w rodzaju bramki ktora zatrzyma analfabete ktory nie potrafi czytac znakow?
- 12 3
-
2020-12-29 18:21
Tak będą mogli
Ciągle remontować i kasa leci
- 4 1
-
2020-12-30 11:03
już takie stały
i je cieżarówki połamały :P
- 1 0
-
2020-12-30 12:47
i w którą tramwaj uderzy pantografem
osoby bez wyobraźni zapraszamy na gdańskie portale histeryczne
- 1 0
-
2020-12-30 20:36
Jak chcesz postawić te bramki aby nie ograniczały ruchu tramwajowego ?
- 0 0
-
2020-12-29 17:15
ale oto własnie chodzi by wydac kasy jak najwiecej wkoncu to kasa mieszkanców czyli niczyja :)
- 11 5
-
2020-12-29 15:45
nie bój, nie bój, i tak zerwiemy (kierowca ciężarówki)
- 47 3
-
2020-12-29 15:49
I co panie kierowco,
zaklinował się pan pod mostem ?
nie panie władzo, wiozę most do przeglądu.- 39 2
-
2020-12-29 15:50
(2)
Zakończona właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki tramwaje nie będą już z automatu unieruchamiane.
niewielki efekt- 28 8
-
2020-12-29 16:51
Ale problemem nie jest zbyt nisko zawieszona trakcja a ciężarówki wjeżdżające mimo zakazu (1)
Tak mi się wydaje że ktoś pomylił problemy i w związku z tym rozwiązania.
Podobnie jak wmawianie ludziom że odpowiadają za śmieci w postaci plastikowych butelek. Zmusza się ich do segregowania obciąża psychicznie wmawiając że są odpowiedzialni za ekologię. A oni nie produkują plastiku butelek i odpadów. Natomiast tym co je produkują masowo zapewnia się spokój i komfort psychiczny.- 18 1
-
2020-12-29 18:22
W samo sedno
Prawdę napisałeś
- 5 0
-
2020-12-29 15:54
Najgorszy prekret trgo roku (2)
Plus zamknięcie bocznej ulicy, to szczyt arogancji urzędników i ukladzików... Prasowanie kasy w biały dzien
- 57 18
-
2020-12-29 20:12
idź i zgłoś ten prekret trgo roku do prokuratury
- 5 1
-
2020-12-30 10:47
Czyzbys o sobie pisal?
- 1 0
-
2020-12-29 15:59
Oczekujemy testu w postaci pierwszej odpowiedniej ciężarówki
- 60 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.