Koniec prac związanych z podniesieniem sieci trakcyjnej na al. Hallera

Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia.
Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia. fot. Magdalena Kiljan / GZDiZ

Montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych, wymiana elementów konstrukcyjnych i - co najważniejsze - maksymalne podniesienie sieci trakcyjnej. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zakończył właśnie prace związane z przebudową sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktuMapka. Inwestycja pochłonęła 560 tys. zł.



Czy prace związane z podniesieniem trakcji były konieczne?

Zobacz wyniki (894)
Zrywanie sieci trakcyjnej pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera przez nieprzepisowo przejeżdżające tamtędy pojazdy ciężarowe to problem, który miasto próbuje rozwiązać od lat. Zakończona właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki tramwaje nie będą już z automatu unieruchamiane.

Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem na Hallera obejmowała:

  • montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych od strony ul. Klinicznej, które pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem,
  • wymianę zniszczonych przez liczne zerwania elementów konstrukcyjnych sieci: przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych i izolatorów,
  • montaż nowego słupa trakcyjnego od strony ul. Piramowicza, dzięki któremu sieć pod wiaduktem została maksymalnie uniesiona, co powinno zmniejszyć ryzyko jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, które mimo obowiązujących zakazów wjeżdżają pod wiadukt,
  • wymianę słupa od strony ul. Wyspiańskiego.

Film z listopada br., gdy rozpoczęły się prace


- Przebudowa sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktu to kontynuacja działań wdrażanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, mających na celu zapobieganie zrywaniu sieci trakcyjnej przez pojazdy ciężarowe. W minionych latach na odcinku al. Hallera, między ul. Kliniczną a ul. Trubadurów, wprowadzono zakaz ruchu pojazdów wyższych niż 3,4 m oraz o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Ponadto na drogach dojazdowych ustawione zostały znaki uprzedzające o obowiązującym zakazie oraz tablice zmiennej treści. Ostrzegają one kierowców o przekroczeniu skrajni pionowej, co wyklucza bezpieczny przejazd pod wiaduktem. Takie tablice są trzy - na al. Zwycięstwa, na al. Hallera oraz przy skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Trubadurów - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Mimo wielu znaków ostrzegawczych niektórzy kierowcy ciężarówek wciąż na siłę próbują zmieścić się pod wiaduktem, co niejednokrotnie kończy się nie tylko uszkodzeniem samochodu, ale także zerwaniem sieci.

- Dzięki przebudowie sieci trakcyjnej bezmyślne zachowania części kierowców nie będą już miały tak negatywnych skutków na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie Gdańska - kończy Magdalena Kiljan.

Kierowcy ciężarówek dość często wjeżdżają w wiadukt na al. Hallera

Opinie (104) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (7)

    I tak za kilka dni przeczytamy, ze sie ciezarowka zablokowala

    • 132 6

    • Nic nie da, robią niepotrzebne rzeczy

      • 8 6

    • Dokladnie tak bo została podniesiona minimalnie

      • 8 1

    • 560 tys z kasy miasta ... (1)

      Za podniesienie o 5 cm ??? Ludzie toż to Bareja się kłania , za kilka tygodni albo szybciej znów usłyszymy o zerwaniu trakcji . A można było to zrobić dużo taniej i solidniej np poprzedzające znaki świetlne a po nich solidna brama i zero kosztów na następne lata ale po co , tak będzie znowu kasa leciała na naprawy. Na YT są filmy z takimi bramkami .. bardzo ciekawe

      • 6 2

      • czytać ze zrozumieniem umie osoba ? tu nie chodzi o te 5 cm !

        • 0 0

    • Urząd się bawi

      Nie za swoje w końcu , nie rozumiem czemu nie postawią tam wytrzymałej konstrukcji bramownicy ?? Brak remontów trakcji przy uderzeniu i brak przestojów komunikacji . WHAY ???

      • 5 2

    • To nie problem, pół bańki poszło do tych co trzeba.

      • 2 0

    • teraz mogą się blokować, tramwaje do Centrum pojadą przez Kliniczną

      • 1 0

  • No to jutro jadę tam zestawem ponadnormatywnym. (1)

    • 32 14

    • Jak Cię stać, proszę bardzo

      Ale na logikę dlaczego ?

      • 7 2

  • (2)

    A mówiłem,łatwiej obniżyć jezdnię kochani....

    • 39 46

    • Najłatwiej nie jeździć tam takimi gabarytami.

      • 23 1

    • o głupszym pomyśle dawno nie słyszałem

      o ile ?

      • 5 4

  • Szczerze nic to nie da moi drodzy I kochani (1)

    Za jakiś czas znowu będzie to samo a kasa poszła jak za pół wiaduktu..i przywrócić skrót do Grunwaldzkiej bo to porażka tych co planują za biurkiem..

    • 80 18

    • Nie ma skrotu przez osiedle

      • 5 12

  • 560 tysięcy za podniesienie trakcji o 5 cm... Mają rozmach ! (9)

    • 114 14

    • (7)

      przeczytałes całosc? nie tylko podniesienie sieci ale tez izolatory i nowe słupy

      • 10 19

      • Nowe słupy służyły właśnie do podniesienia trakcji, sam przeczytaj całość...

        • 13 12

      • Najdroższa cześć prac to wymiana trakcji i prace związane z przeróbką jej zasilania. Ale co tam każdy wie lepiej.

        • 16 1

      • (4)

        A ile kosztowaloby postawienie czegos w rodzaju bramki ktora zatrzyma analfabete ktory nie potrafi czytac znakow?

        • 12 3

        • Tak będą mogli

          Ciągle remontować i kasa leci

          • 4 1

        • już takie stały

          i je cieżarówki połamały :P

          • 1 0

        • i w którą tramwaj uderzy pantografem

          osoby bez wyobraźni zapraszamy na gdańskie portale histeryczne

          • 1 0

        • Jak chcesz postawić te bramki aby nie ograniczały ruchu tramwajowego ?

          • 0 0

    • ale oto własnie chodzi by wydac kasy jak najwiecej wkoncu to kasa mieszkanców czyli niczyja :)

      • 11 5

  • nie bój, nie bój, i tak zerwiemy (kierowca ciężarówki)

    • 47 3

  • I co panie kierowco,

    zaklinował się pan pod mostem ?
    nie panie władzo, wiozę most do przeglądu.

    • 39 2

  • (2)

    Zakończona właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki tramwaje nie będą już z automatu unieruchamiane.

    niewielki efekt

    • 28 8

    • Ale problemem nie jest zbyt nisko zawieszona trakcja a ciężarówki wjeżdżające mimo zakazu (1)

      Tak mi się wydaje że ktoś pomylił problemy i w związku z tym rozwiązania.
      Podobnie jak wmawianie ludziom że odpowiadają za śmieci w postaci plastikowych butelek. Zmusza się ich do segregowania obciąża psychicznie wmawiając że są odpowiedzialni za ekologię. A oni nie produkują plastiku butelek i odpadów. Natomiast tym co je produkują masowo zapewnia się spokój i komfort psychiczny.

      • 18 1

      • W samo sedno

        Prawdę napisałeś

        • 5 0

  • Najgorszy prekret trgo roku (2)

    Plus zamknięcie bocznej ulicy, to szczyt arogancji urzędników i ukladzików... Prasowanie kasy w biały dzien

    • 57 18

    • idź i zgłoś ten prekret trgo roku do prokuratury

      • 5 1

    • Czyzbys o sobie pisal?

      • 1 0

  • Oczekujemy testu w postaci pierwszej odpowiedniej ciężarówki

    • 60 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.