• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac związanych z podniesieniem sieci trakcyjnej na al. Hallera

Arnold Szymczewski
29 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia. Prace związane m.in. z podniesieniem trakcji zakończyły się zgodnie z planem - pod koniec grudnia.

Montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych, wymiana elementów konstrukcyjnych i - co najważniejsze - maksymalne podniesienie sieci trakcyjnej. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zakończył właśnie prace związane z przebudową sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktuMapka. Inwestycja pochłonęła 560 tys. zł.



Czy prace związane z podniesieniem trakcji były konieczne?

Zrywanie sieci trakcyjnej pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera przez nieprzepisowo przejeżdżające tamtędy pojazdy ciężarowe to problem, który miasto próbuje rozwiązać od lat. Zakończona właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki tramwaje nie będą już z automatu unieruchamiane.

Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem na Hallera obejmowała:

  • montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych od strony ul. Klinicznej, które pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem,
  • wymianę zniszczonych przez liczne zerwania elementów konstrukcyjnych sieci: przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych i izolatorów,
  • montaż nowego słupa trakcyjnego od strony ul. Piramowicza, dzięki któremu sieć pod wiaduktem została maksymalnie uniesiona, co powinno zmniejszyć ryzyko jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, które mimo obowiązujących zakazów wjeżdżają pod wiadukt,
  • wymianę słupa od strony ul. Wyspiańskiego.

Film z listopada br., gdy rozpoczęły się prace


- Przebudowa sieci trakcyjnej na al. Hallera w rejonie wiaduktu to kontynuacja działań wdrażanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, mających na celu zapobieganie zrywaniu sieci trakcyjnej przez pojazdy ciężarowe. W minionych latach na odcinku al. Hallera, między ul. Kliniczną a ul. Trubadurów, wprowadzono zakaz ruchu pojazdów wyższych niż 3,4 m oraz o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Ponadto na drogach dojazdowych ustawione zostały znaki uprzedzające o obowiązującym zakazie oraz tablice zmiennej treści. Ostrzegają one kierowców o przekroczeniu skrajni pionowej, co wyklucza bezpieczny przejazd pod wiaduktem. Takie tablice są trzy - na al. Zwycięstwa, na al. Hallera oraz przy skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Trubadurów - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Mimo wielu znaków ostrzegawczych niektórzy kierowcy ciężarówek wciąż na siłę próbują zmieścić się pod wiaduktem, co niejednokrotnie kończy się nie tylko uszkodzeniem samochodu, ale także zerwaniem sieci.

- Dzięki przebudowie sieci trakcyjnej bezmyślne zachowania części kierowców nie będą już miały tak negatywnych skutków na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie Gdańska - kończy Magdalena Kiljan.

Kierowcy ciężarówek dość często wjeżdżają w wiadukt na al. Hallera

Opinie (104) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Może i koniec prac, ale

    Nie konic problemów. Zaraz znowu coś wjedzie. Nie lepiej zrobić bramownicę? Mogła by się wysuwać lub opuszczać. Za 0,5mln byla by super.

    • 12 3

  • 5 cm

    Jutro wysyłam do urzędu miasta centymetr krawiecki. Być może mają, ale chyba jakiś chiński.

    • 7 0

  • Niezmiernie cieszy mnie ten fakt

    • 2 1

  • No to teraz TIRowcy mogą spokojnie wjeżdżać pod wiadukt. Teraz się zmieszczą bez problemu. (1)

    • 6 2

    • Jest zakaz.

      Krótko i węzłowato

      • 0 0

  • Powinno się obniżyć ulice i problem zniknie (1)

    Kiedyś w Pszczółkach był podobny problem ciężarówki nie mieściły się pod wiaduktem. Postanowiono więc rozebrać wiadukt i w ten sposób wszyscy byli zadowoleni. Mieszkańcy mieli ścieżkę rowerową i drogę tranzytową dla tirów.

    • 3 8

    • A przed każdym deszczem uruchamiać przeprawę promową?

      • 0 2

  • 5cm za 560tys złostych (5)

    Opłacało się

    • 8 4

    • No tak (1)

      Ktoś zarobił

      • 4 1

      • Podobno firma z Niemiec

        • 0 4

    • dla mnie jako pasażera jest to bardzo ok

      jak znowu zerwą sieć, tramwaje z Gdańska pojadą przez Kliniczną i do Brzeźna nie będę musiał iść na piechotę

      • 2 1

    • 2 500 000 za szachy ...

      • 1 1

    • Tak,opłacało się, zwłaszcza, jeżeli policzyć, ile kosztowały naprawy sieci zrywanej notorycznie przez kretynów za kierownicami cieżarówek

      • 1 2

  • Xxx

    Wszyscy narzekają, lamentują że kasa wydana. Wszystkim się to niby nie podoba że lokalna władza ma w nosie mieszkańców a i tak następne wybory wygrają. Więc o co wam chodzi?

    • 8 4

  • No, to teraz mogę mojm ciągnikiem siodłowym

    ...z naczepą śmigać aż miło.

    • 3 1

  • proste pytanie: czemu miasto tak bardzo upiera sie przed postawieniem bramownic po obu stronach? (4)

    koszt mysle ze smieszny i do tego bardzo skuteczny w porownaniu chocby do zabiegu o ktorym mowa w art.?

    • 15 2

    • nikt nie da pozwolenia na ustawienie czegoś, co niszczy pojazd i zagraża życiu kierowcy i pieszych (3)

      i wcale się nie dziwię

      • 3 11

      • no tak, lepiej zeby pieszy/kierowca dostal kawalkiem spadajacego betonu albo linia wysokiego napiecia pod tunelem prawda? ;) (1)

        odstaw co tam bierzesz

        • 11 2

        • Wiadukt jest stalowy nie z betonu

          Nie można kogoś karać zanim dokona przestępstwo. Bramownice są niezgodne z prawem i pierwsze uszkodzą pantograf tramwaju niż nadgabaryty.

          • 1 1

      • Trzeba teraz Stiope z Ukrainy na testy

        • 1 2

  • Janusz zrobione ruszaj w trasę

    Zmieściliśmy się

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane