- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (282 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Koniec promocji na tańsze bilety kolejowe. W kwietniu kolejna podwyżka
Z końcem stycznia wygaśnie promocja na bilety kolejowe na SKM i pociągi Polregio kupowane w aplikacjach i kanałach elektronicznych. Od sierpnia ubiegłego roku pasażerowie mogli za nie w ten sposób płacić o 7,5 proc. mniej. To nie koniec złych wiadomości. Od 1 kwietnia bilety znów podrożeją o ok. 15 procent.
Rozkłady jazdy pociągów w Trójmieście
Aby zamortyzować podwyżkę, wprowadzono czasową promocję dla pasażerów kupujących bilety elektroniczne. Upust wynosi 7,5 proc. i wygaśnie w przyszłym tygodniu (obowiązuje do wtorku 31 stycznia 2023 roku). Od tego momentu bilety w taryfie pomorskiej na przejazdy pociągami SKM czy Polregio kupowane w kasach i automatach biletowych będą kosztować tyle samo, co elektroniczne bilety w aplikacjach mobilnych i Internecie.
Marszałek oferuje SKM 10 nowych składów
Tymczasowa promocja pozornie może wydawać się niewielka, ale w praktyce była ulgą dla sporej liczby podróżnych. Obecnie już ok. 40 proc. biletów kolejowych kupowanych jest przez Internet.
Od lutego droższe bilety kolejowe (29 opinii)
Podwyżka cen biletów od kwietnia
Zrównanie cen to nie koniec złych wiadomości dla pasażerów. Ceny znów pójdą w górę na początku kwietnia i tu - podobnie jak w wakacje - jako główną przyczynę wskazywany jest wzrost kosztów energii elektrycznej, kosztów pracy oraz wciąż wysoka inflacja.
Według zapowiedzi urzędników z urzędu marszałkowskiego, który jest organizatorem transportu kolejowego w województwie podwyżki sięgną 15 procent. Nieco mniej zapłacą użytkownicy systemu Fala, dla których przewidziano 10-proc. upust.
- Rosnące ceny wpływają także na koszty organizacji transportu kolejowego, za który odpowiada samorząd województwa. Dlatego od 1 kwietnia 2023 musimy podnieść cenę biletów kolejowych w ramach Taryfy Pomorskiej. Podwyżka wyniesie 15 proc. Ale dla podróżnych z Falą tylko 5 proc. - zapowiedział Leszek Bonna, wicemarszałek woj. pomorskiego.
Szczegóły podwyżek i nowe ceny biletów nie są jeszcze znane. W urzędzie marszałkowskim usłyszeliśmy, że prace na nowym modelem taryfowym nadal trwają.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-30 07:12
To jest chore (12)
To już nawet nie jest śmieszne.
Aktualnie bilety na PKM- polregio są strasznie drogie. W jaki sposób energia elektryczna wpływa na koszt pociągów spalinowych? Zgodnie z OWU palą one ok. 160l na 100km. Czyli licząc ok. 7,5 za litr. koszt przejechania 100 km to 1200 zł plus koszty obsługi (płacy). Pociąg który zabiera ok. 200 pasażerów maTo już nawet nie jest śmieszne.
Aktualnie bilety na PKM- polregio są strasznie drogie. W jaki sposób energia elektryczna wpływa na koszt pociągów spalinowych? Zgodnie z OWU palą one ok. 160l na 100km. Czyli licząc ok. 7,5 za litr. koszt przejechania 100 km to 1200 zł plus koszty obsługi (płacy). Pociąg który zabiera ok. 200 pasażerów ma przychód ponad 2 tys. w jedną stronę. Więc kompletnie nie rozumiem podwyżek.
Tym bardziej, że teraz w dobie braku biletomów, powinno się zachęcać do kupowania biletów online.- 178 13
-
2023-01-30 11:14
Więc kompletnie nie rozumiem podwyżek. (1)
Leszczyna to tłumaczyła. Nie będzie PiSu- będzie tanio i pieniądze z UE będą. A Siemoniak powoła brygady silnych ludzi.
- 1 0
-
2023-01-30 12:40
a Nitras stworzy bojówki na bazie KODu i będzie wszystkich opiłowywac
- 1 0
-
2023-01-30 09:25
Kupno skladu, serwis, infrastruktura
- 2 1
-
2023-01-30 09:12
To tylko z zewnątrz tak prosto wygląda
Do tego trzeba doliczyć eksploatację (wszak np. przejazd taksówką to nie tylko paliwo, ale również opłata dla korporacji, ubezpieczenie auta i jego amortyzacja). W przypadku linii kolejowej trzeba pamiętać, że oprócz samych przejazdów ktoś musi czuwać nad bezpieczeństwem (np. Lokalne centrum sterowania), uiszczać stawkę dostępową, obsługiwać
Do tego trzeba doliczyć eksploatację (wszak np. przejazd taksówką to nie tylko paliwo, ale również opłata dla korporacji, ubezpieczenie auta i jego amortyzacja). W przypadku linii kolejowej trzeba pamiętać, że oprócz samych przejazdów ktoś musi czuwać nad bezpieczeństwem (np. Lokalne centrum sterowania), uiszczać stawkę dostępową, obsługiwać pasażerów itd. To wszystko składa się na ostateczny koszt.
Sama stawka paliwa (bo na chłopski rozum to każdy kurs generuje zysk), jest składową ostatecznej ceny.
Komunikacja zbiorowa nie zarabia na siebie, a utrzymuje się głównie dzięki dotowaniu przez samorządy/państwo.- 8 1
-
2023-01-30 09:05
tylko pociągi nie mają osobnych cenników na spalinowe i elektryczne
- 1 0
-
2023-01-30 08:50
dziękuję pan pis
- 5 6
-
2023-01-30 08:08
(1)
Inną kwestią jest, jak można tłumaczyć wzrost cen inflacją. Przecież inflacja to wzrost cen. Nie podnosi się ceny dlatego że inflacja jest tylko jakieś koszty funkcjonowania wzrosły.
- 17 1
-
2023-01-30 17:05
A jak rosną ceny wszystkiego, to co to jest?
Inflacja właśnie, czyli spadek wartości pieniądza, albo - wzrost cen wyrażanych bezwzglednie. Przy okazji masz odpowiedź, czemu nadmierna inflacja jest taka zla: bo może się przerodzić szybko w spiralę i flacyjną, a ta w hiperinflację. Bo jest też presją inflacyjna od strony pracobiorców, czyli rosną też koszty pracy.
- 0 0
-
2023-01-30 08:05
(1)
Większość regio jest elektrycznych, a koszt komunikacji kolejowej to nie tylko paliwo + pensja (nie zastanawiałeś się np. skąd się biorą pociągi, czy trzeba je naprawiać oraz czy za użycie Infrastruktury się płaci?).
- 19 4
-
2023-01-30 09:30
Pociagi biora sie akcji zwanej pociazkowaniem. Tak sie rozmnazaja
- 7 0
-
2023-01-30 07:52
Komunikacja zbiorowa powinna być tańszą i... (1)
bardziej ekologiczną alternatywą dla indywldualnych środków komunikacji jak samochód. Dzięki tym cenom nie ma szansy być taką...
- 43 7
-
2023-01-30 08:29
jaka to ma być alternatywa?
koszt biletu miesięcznego to 25% realnych kosztów.
- 5 1
-
2023-01-30 12:37
(2)
Podwyżka cen od kwietnia spowoduje,że SKM i Polregio będą droższe od Intercity dwukrotnie .Juz obecnie bilet na np IC ,,Piast,, z Gdyni do Gdańska kosztuje 4pln,gdy na SKM 6.80.
- 51 2
-
2023-01-30 19:19
Na Intercity już także kończą z promocją. (1)
Bardzo ciężko jest znaleźć bilet za 4 zł, przeważnie cena zaczyna się od 9 zł i to na wybrane kursy, na których maja niskie obłożenie. W ubiegłym roku nie miałem problemu ze znalezieniem biletu za 4 zł na trasie Gdynia- Tczew i powrót, przeważnie z dwudniowym a czasami nawet z jednodniowym wyprzedzeniem. Obecnie jak szukam to kwota zaczyna się od 9 zł, co i to i tak jest mimo wszystko atrakcyjną ceną.
- 1 0
-
2023-01-30 19:42
Kupuję nawet na 10 minut przed odjazdem i jak dotąd na ,,Piasta,, ,albo ,,Wybrzeże,, mam bilet do Gdańska za 4pln,a jeżdzę często z pracy tymi pociągami,choć ,,Piastem,, częściej.
- 0 0
-
2023-01-30 08:04
A co tam? Stać nas (24)
Niemcy będą mieli u siebie bilety za 230 PLN na cały transport w całym kraju. A nam takie pieniądze nie starczą nawet na przejazdy pomiędzy Gdańskiem a Gdynią. Może nie będzie za tanio, ale za to będziemy jeździć 60-letnim szrotem.
- 328 11
-
2023-01-30 13:15
Tylko, że w Niemczech rząd federalny zwróci samorządom wszystkie straty związane z tym biletem,
I jak to porównać z sytuacją w Polsce, gdzie przychody samorządów są cały czas obcinane przez rząd centralny?- 4 0
-
2023-01-30 11:57
NIemcy borykaja się z największą od 30 lat inflacją. Nie zazdrość !!! (1)
W Polandii sp.zo.o. inflacja tylko 16,6%.
I nie jest to nasze ostatnie słowo !!!- 4 1
-
2023-01-30 12:43
a my nie ?
i porównaj sobie niemiecką i naszą inflację
- 2 0
-
2023-01-30 11:05
Bolzga (1)
Niemcy i Czechy to normalne kraje!
- 4 0
-
2023-01-30 12:33
Mongolia to jest normalny kraj! Czy slyszales jakies negatywne informacje z Mongoli??
- 2 3
-
2023-01-30 10:08
Zapomnieliscie buraki jak było za tuska co?Ale jak Donald dostanie sie do koryta to bedzie mieli zaciskanie pasa i POdwyzki jak (1)
Bo on niema guzików do naciskania niskie ceny a po wyborach paliwo to moze i 15 zł za litr kosztowac a jak mówią jego najlepsi doradcy ekonomiczni trzeba zlikwidowac wszelkie doplaty i zaciskac pasa!
I jeszcze jedno jak jest w innych krajach dawnej europy wschodniej co?- 4 29
-
2023-01-30 16:50
Czemu tylko 15zł
25, 35 albo od razu 50zł/litr. Jak straszyć to na całego. Co sobie żałujesz.
- 6 1
-
2023-01-30 09:47
U nas w aglomeracji za to mamy:
zkm, pkm gdynia, pka, pkt, ztm, gait, mzk, skm, pkm, mzkzg oraz spółkę Innobaltica. Produkcji spółek i urzędów mogą nam Niemcy tylko pozazdrościć.
- 32 1
-
2023-01-30 09:36
Niemców stać bo kupują np. tani gaz z Rosji (7)
a sprzedają nam drogi prąd, sprzedają i produkują drogie auta a kupują u nas tanią siłę roboczą i tak dalej.
Radzę się zastanowić, dlaczego np. markety są francuskie czy niemieckie a nie np. amerykańskie.
Jesteśmy gospodarczą kolonią a w ramach zadośćuczynienia dostajemy jakieś tam dotacje.- 14 12
-
2023-01-30 10:34
otoz to, wszystko importowane, nawet takie supermarkety w wiekszosci zagraniczne, media w duzej czesci zagraniczne, okupacyjny rezim kradnie i przekazuje kase hameryce. cieszy sie ze nalozyl na nas embargo i inflacje w imieniu zachodnich oligarchow.
- 2 5
-
2023-01-30 10:04
(1)
jak poloczki nie potrafia sie ogarnac to tak jest. Wszedzie tylko krzycza i krzycza i sie odgrazaja. Pozniej konczy sie jak konczy.
- 5 0
-
2023-01-30 11:13
A z kim to niby się kłóci my. Polska walczy o nasze. A że to nie podoba się innym to już kłótnia ? W pracy chcesz więcej zarabiać szef tobie mowi nie. Czy to kłótnia ?
- 1 4
-
2023-01-30 09:53
a czyja to wina? (3)
nasza. Bo tylko się kłócić potrafimy, zamiast coś samemu zbudować.
- 22 1
-
2023-01-30 20:43
nie mów za Polaków - Morawiecki i PiS to ukrainskie zydy
- 0 1
-
2023-01-30 12:32
mamy polskie sklepy jak Polomarket czy Dino, tylko ze Polacy wola kupowac w niemieckich czy francuskich, bo (1)
nizy produkty w nich sa lepszej jakosci. Niby bo i tak wszystko trafia od tych samych producentów.
- 3 0
-
2023-01-30 20:42
oni mają zwolnienia podatkowe osle
- 0 2
-
2023-01-30 09:02
niemcy to maja tez jedna oplate na wszystke autostrady. u nas sie nie da
- 18 0
-
2023-01-30 08:40
Będą mieli.... albo nie będą, bo jeszce nie ma zgody KE (3)
I mała poprawka
Nie na cały transport, a na komunikację miejską i koleje regionalne- 6 14
-
2023-01-30 11:01
(2)
A co ma jakies KE do taryf w danym kraju?
- 5 4
-
2023-01-30 12:59
Obudź się dzieciaku
- 1 1
-
2023-01-30 11:10
co ma jakies KE do taryf w danym kraju?
Nic, chyba, że jest to Polska. Wtedy może wszystko.
- 7 6
-
2023-01-30 08:22
Wstajemy z kolan (1)
Może i Niemcy będą mieli tańsze bilety od nas, ale przynajmniej więcej zarabiają.
- 62 3
-
2023-01-30 08:24
W TVP mówią że nam zazdroszczą.
- 52 3
-
2023-01-30 08:13
Witam kolegę wykopka
:D
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.