• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontów w śródmieściu Gdańska

ms
31 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Brama Oliwska w lipcu 2006 roku. Remont jeszcze się nie rozpoczął, ale na skrzyżowaniu już tworzyły się korki. Brama Oliwska w lipcu 2006 roku. Remont jeszcze się nie rozpoczął, ale na skrzyżowaniu już tworzyły się korki.
...a tak skrzyżowanie wygląda dziś. ...a tak skrzyżowanie wygląda dziś.
Dziś kończy się ostatni z serii remontów drogowych prowadzonych w centrum Gdańska. O godz. 13 otwarte zostało skrzyżowanie Brama Oliwska. Jego przebudowa kosztowała 11 mln zł, a ponaddwuletni remont dróg i torów tramwajowych w całym śródmieściu pochłonął 81 mln zł.

Choć ruch na skrzyżowaniu Brama Oliwska zamknięty był od wielu miesięcy, najważniejsze prace odbywały się od sierpnia do października 2007 r. Wcześniej nie można było tego zrobić, gdyż wymagały one zgrania z przebudową torowisk tramwajowych w al. Zwycięstwa i na ul. 3 Maja.

Remonty w śródmieściu trwały 2,5 roku

Łącznie główny ciąg komunikacyjny śródmieścia Gdańska przebudowano na odcinku 1,5 km, wliczając w to przebudowę mostu na Kanale Raduni (pomiędzy siedzibą prokuratury, a budynkiem dawnego Żaka), tunelu dla pieszych pod ul. Podwale Grodzkie oraz Błędnika. Przebudowano także instalacje podziemne pod Podwalem Grodzkim. Na całym remontowanym odcinku wybudowano ścieżki rowerowe (choć ich jakośc wielu rowerzystów poddaje w wątpliwość).

Wszystkie prace remontowe kosztowały 81 mln zł, z czego:

- 23,8 mln zł pochodziło z funduszy Unii Europejskiej,
- 6 mln zł z Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (przebudowa torowisk tramwajowych),
- 49,7 mln zł z budżetu miasta,
- 1,5 mln zł ze środków Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej, czyli właściciela sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w mieście.

Rozpoczęte w marcu 2005 r. remontu trwały w sumie nieco ponad 2,5 roku.
ms

Opinie (48) 4 zablokowane

  • do Anka

    moze i wszyscy narzekaja ale czy nie maja powodu? mamy sie cieszyc z konca remontu - ok w koncu sie skonczyl ale co z tego ze sie skonczyl jak poprawy nie ma zadnej? oprocz remontowania trzeba zaczac stosowac nowoczesne rozwiazania, przyszlosciowe takie ktore rozwiaza czesc problemow na ladnych parenasscie lat a nie robic tylko zeby teraz bylo dobrze... za 3 lata to juz nie wystarczy i co w tedy trzeba bedzie znow remontowac i robic na stan aktualny. ile sie pieniedzy traci?? inwestujmy madrze.
    pozdrawiam

    • 0 0

  • ciezko to zrozumiec!

    Ciezko mi zrozumiec dlaczego my polacy jestesmy tacy marudni.Jak sie czyta komentarze na wlasciwie wiekszosci tematow to przewarzaja krytyka i ogolne malkontenctwo. LUDZIE ZACZNIJCIE DOSTRZEGAC TEZ DOBRE STROMY NIEKTORYCH RZECZY I ZDARZEN. Jakby nie remontowali to tez byscie narzekali! Oj ciezko niektorym dogodzic!!!!

    • 0 0

  • a na tego barana na rowerze...

    ...na chodniku znajdzie sie 50 takich pieszych którzy lezą po ścieżce dla rowerów, albo włażą na nie bez obejrzenia się czy przypadkiem nie przejeżdża jakiś rowerzysta. Święte krowy.
    Pozdro:)

    • 0 0

  • Pięknie

    Na Marynarki Polskiej jak za dawnych lat Policja z suszarką, czy tam musi być 50 km/h?

    Scieżka przy Marynarki to już 3 ścieżka, która kończy się na węźle Kliniczna / Opera. Może czas na odcinek Opera - Zieleniak.
    Każdy kto jeździ rowerem wie że ścieżki są budowane źle. Niestety ludzie od których to zależy rowerem nie jeźdzą i nie mają pojęcia.

    • 0 0

  • Trzymam. Ale czy wytrzymam? Ba, Bóg jeden raczy to wiedzieć. Póki co ściskam w ręku kamyk zielony i kilkoma kreskami buduję replikę Śródmieścia Gdańska/

    • 0 0

  • ścieżki rowerowe (3)

    "Na całym remontowanym odcinku wybudowano ścieżki rowerowe (choć ich jakośc wielu rowerzystów poddaje w wątpliwość)."

    bo taka niestety prawda. kostka brukowa zamiast asfaltu, różniąca się od chodnika kolorem i ew. oddzielona białą linią, często się z nim przeplatająca. nazywanie tego ścieżką rowerową to nieporozumienie.

    • 0 0

    • O co chodzi (1)

      Nie rób scen, czy ścieżka rowerowa powinna być wylana super gładziutkim asfaltem po dwa pasy w jedną stronę? Jeździłem tamtędy parę lat jeszcze przed remontem, makabra była tylko pod zieleniakiem w stronę dworca poprostu ścieżki nie było, ale jechać jakoś dało.

      • 0 0

      • tak trzymaj

        • 0 0

    • socrtp

      Setny raz kolejny niedoinformowany płacze, że ścieżka nie taka bo "kostka, bo linia, etc". A prawda jest take, że to wytyczne woj konserwatora zabytków zablokowały wykonanie asfaltowej ścieżki. Gdyby nie konserwa, ściezka była by na tak samo wysokim poziomie jak pozostałe w miescie Gdańsk.

      • 0 0

  • Acha! Koniec remontu? To najlepszy moment żeby zacząć remontować PO remoncie:-)

    • 0 0

  • (3)

    W końcu koniec, miejmy nadzieję porządnie wykonanego remontu. Ale pytanie co dalej? Kiedy będzie remont elbląskiej, itd.? Bo jakoś nie słychać o ruszających nowych remontach a stan dróg nadal bywa dramatyczny...

    • 0 0

    • Remont, remont, remont. Genialne (2)

      Kiedy w starym i zagrzybionym mieszkaniu przybywa lokatorów i przestają się w nim mieścić, to co powinien zrobić właściciel/zarządca? Tak jest, zapewnić dodatkowo nowy lokal, a w starym przeprowadzić remont.

      W Gdańsku lawinowo przybyło pojazdów. Co robią władze? Budują nowe drogi, tunele, bezkolizyjne skrzyżowania? Nie, prostują krawężniki, wygładzają nawierzchnię i czekają na nagrody. Proste!

      • 0 0

      • Nie Dareck (1)

        Powinni objąć się z Tobą i wspólnie płakać. Mnie nie uśmiachało się jeżdżenie po dziurawych drogach i bardzo się cieszę, że mamy w Gdansku wyremontowane odcinki na których nie urwę koła.

        • 0 0

        • Fajnie, ze jestes zadowolony, ale chyba nie wyrazilem sie jasno

          Nie chodzi o to, ze remont to cos zlego, bo wrecz przeciwnie. Tyle tylko, ze w sytuacji znacznego przyrostu liczby samochodow taki remont moze jedynie uprzyjemnic stanie w korku.
          Potrzebne sa nowe drogi i optymalizacja juz istniejacych.

          Ale skoro wiele osob w Trojmiescie dalo sobie wmowic, ze wygladzenie nawierzchni to jedyne co mozna zrobic w temacie usprawnienia komunikacji w miescie, to spoko.
          Wazne, zeby byc szczesliwym... nawet jesli nie oznacza to szybkiego dotarcia do celu nowa przelotowka, tylko spedzenie upojnych godzin w korku na wyremontowanej jezdni...

          • 0 0

  • palanty

    zamieńcie swoje wymarzone gabloty na CHIŃSKIE środki transportu...
    "INFRASTRUKTURA" jest taka sama przecież...
    bryczki, hulajnogi, rowery, i inne robole za marne pieniądze
    email to DUPA bo mając tyle lat nigdy się mi nie uda logo DUpa Dupa./. itp ..itd..

    • 0 0

  • do beci co kiepsko kleci (1)

    A chcialabys poltora roku mieszkac przy remontowanej dzien i noc arterii?
    Dobranoc.

    • 0 0

    • PALANCIE -jesteś masochistą-cała Twoja przyjemnośc to męczyc sie na raty.Dwa i pół roku to zbyt mało ,dla ciebie trzeba by przedłużyć roboty do 5 lat (gdzies tak 4 dni w tygodniu po 3-4 godzinki )

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane