• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontów w śródmieściu Gdańska

ms
31 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Brama Oliwska w lipcu 2006 roku. Remont jeszcze się nie rozpoczął, ale na skrzyżowaniu już tworzyły się korki. Brama Oliwska w lipcu 2006 roku. Remont jeszcze się nie rozpoczął, ale na skrzyżowaniu już tworzyły się korki.
...a tak skrzyżowanie wygląda dziś. ...a tak skrzyżowanie wygląda dziś.
Dziś kończy się ostatni z serii remontów drogowych prowadzonych w centrum Gdańska. O godz. 13 otwarte zostało skrzyżowanie Brama Oliwska. Jego przebudowa kosztowała 11 mln zł, a ponaddwuletni remont dróg i torów tramwajowych w całym śródmieściu pochłonął 81 mln zł.

Choć ruch na skrzyżowaniu Brama Oliwska zamknięty był od wielu miesięcy, najważniejsze prace odbywały się od sierpnia do października 2007 r. Wcześniej nie można było tego zrobić, gdyż wymagały one zgrania z przebudową torowisk tramwajowych w al. Zwycięstwa i na ul. 3 Maja.

Remonty w śródmieściu trwały 2,5 roku

Łącznie główny ciąg komunikacyjny śródmieścia Gdańska przebudowano na odcinku 1,5 km, wliczając w to przebudowę mostu na Kanale Raduni (pomiędzy siedzibą prokuratury, a budynkiem dawnego Żaka), tunelu dla pieszych pod ul. Podwale Grodzkie oraz Błędnika. Przebudowano także instalacje podziemne pod Podwalem Grodzkim. Na całym remontowanym odcinku wybudowano ścieżki rowerowe (choć ich jakośc wielu rowerzystów poddaje w wątpliwość).

Wszystkie prace remontowe kosztowały 81 mln zł, z czego:

- 23,8 mln zł pochodziło z funduszy Unii Europejskiej,
- 6 mln zł z Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (przebudowa torowisk tramwajowych),
- 49,7 mln zł z budżetu miasta,
- 1,5 mln zł ze środków Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej, czyli właściciela sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w mieście.

Rozpoczęte w marcu 2005 r. remontu trwały w sumie nieco ponad 2,5 roku.
ms

Opinie (48) 4 zablokowane

  • drogi

    drogie te nasze drogi ale jakos nie widac by byly budowane nowe drogi... Gdansk to po prostu masakra jezeli chodzi o korki, zeby dojechac do skmki musze stac rano w korku od kowal os. olimp az po orunie i centrum. to jest skandal ze buduje sie nowe osiedla a nie mysli sie o komunikacji. przeciez malomiejska jest 1 pasmowka a jak na dzisiejsze potrzeby powinna miec po 3 pasy w kazdym kierunku. heh albo chociaz po 1 dodatkowym pasie tylko dla AUTOBUSOW, komunikacja sie nie bedzie spozniala to wiecej osob zdecyduje sie na korzystanie z jej uslug. kto bedzie chcial stac w korku godzine jak autobusem dojedzie w 20 min?
    pozdrawiam

    • 0 0

  • cieszy mnie zakonczenie prac i to bardzo

    ale tutaj nie ma zabardzo niestety czego przezywac, poszerzenie łostowickiej, slowackiego, remont nowych ogrodow i wiele innych wymaga natychmiastowej interwencji

    Obym doczekal SZEROKICH ulic i BEZKOLIZYJNYCH skrzyzowan w gdansku za swojego zycia.

    • 0 0

  • slo

    Skrzyżowań bezkolizyjnych i estakad zapewne się doczekasz, ale likwidacji korków na pewno nie.

    • 0 0

  • i z czego tu się cieszyć!że remont trwał 3lata!czemu remontów nie robią w nocy?to cały bałagan by trwał połowę krócej,my jesteśmy jeszcze 50lat za Unią w remontach,a gdzie przebudowa ul.Słowackiego,tam to dopiero są korki i co z ty zrobić?

    • 0 0

  • do beci co kiepsko kleci (1)

    A chcialabys poltora roku mieszkac przy remontowanej dzien i noc arterii?
    Dobranoc.

    • 0 0

    • PALANCIE -jesteś masochistą-cała Twoja przyjemnośc to męczyc sie na raty.Dwa i pół roku to zbyt mało ,dla ciebie trzeba by przedłużyć roboty do 5 lat (gdzies tak 4 dni w tygodniu po 3-4 godzinki )

      • 0 0

  • remonty

    a na ul.e plater krawezniki tak poustawiali na wjazdach ze mozna wjezdzac tylko na wprostrozgrzebali jezdnie i tyle ich widac,dziadostwo z......e.

    • 0 0

  • Torunowi wogule do Gdańska daleko

    Narzekacie na ścieżki rowerowe w Gdańsku to przejedźcie się rowerem po Toruniu, tam ścieżek prawie wogule nie ma jak są to zaczynające się byle gdzie i prowadzące do nikąd , dobrej jakości ścieżki w Toruniu są dwie , pozostałe to wymalowane pasy na chodnikach ledwo widoczne i urywające się ni z tąd ni zowąd. W Gdańsku jest dużo lepiej choć niedociągnięcia też są np na Zaspie , brakuje też ścieżki od Huciska na Orunie i do Pruszcza oraz od Urzędu Wojewódzkiego do dworca głownego

    • 0 0

  • Supa

    ja sie cieszyc bo nie byc korki w danzig i łatwiej sfoim Mercedes jechac i wydawać ojro

    • 0 0

  • a ja mam nadzieję, ze teraz rozpoczna się kolejne remonty !

    bo mamy zapóźnienie jeścli chodzi o drogi do np Niemiec z 60 lat.
    Trakt, Łostowicka, Łódzka, Świętokrzyska wołają o pomstę do nieba....
    NO i trzeba w końcu zacząć nowe drogi budowac bo samymi remontami się ich nie rozładuje !

    • 0 0

  • Jakość ścieżek rowerowych słaba-fakt

    Każdy przejazd przez jezdnie poprzez wysoki ostry wyodrębniający się krawężnik(pewnie ze 2 cm.róznicy poziomów między ściezka row. a jezdnią))to wstrząs i kop dla moich cienkich miejskich kółek...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane