• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu w centrum Gdańska

Michał Tusk
29 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu? Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu?

Wielki dzień dla trójmiejskich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Po dwóch latach znów jeździmy tak, jak przed kwietniem 2005 r., kiedy rozpoczęto remont Błędnika.

Od tego czasu do przebudowy wiaduktu dołączały kolejne prace modernizacyjne. Początkowo wszystko miało być robione etapami - tak, by nie sparaliżować miasta. Rzeczywistość była jednak bardziej surowa dla kierowców, ale równocześnie łaskawa dla budżetu miasta. Gdańsk zdobył bowiem fundusze zarówno z budżetu centralnego, jak i Unii Europejskiej na przebudowę Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, a potem na Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.

Remont w centrum Gdańska:


Jedną z jezdni Podwala i Wałów Jagiellońskich zamknięto w lipcu zeszłego roku. Wtedy też wprowadzono jednokierunkowy ruch na ul. 3 Maja, otwarto dla kierowców Targ Rakowy i Sienny oraz wiadukt Błędnik, którego obie jezdnie były jednokierunkowe w stronę pl. Zebrań Ludowych. Jakby tego było mało, w te wakacje dorzucono zmiany organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej (dawny Węzeł Okopowa) i skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja. Tam przebudowywano tory tramwajowe w związku z budową nowej linii na Chełm.

Wszystko skończyło się w nocy z piątku na sobotę. - Wszystko idzie zgodnie z planem - mówił w piątek Mieczysław Kotłowski, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Zmiany są następujące: ul. 3 Maja ma być tak jak dawniej dwukierunkowa, tak samo jak wiadukt Błędnik. Normalnie jeździmy także na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja, oraz na Węźle Unii Europejskiej. W związku z tym zlikwidowany zostanie tymczasowy przejazd przez tory w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej.

Co się nie zmieni? Ciągle niemożliwy będzie wyjazd z ul. 3 Maja w al. Zwycięstwa na skrzyżowaniu Brama Oliwska, gdzie niedrożne będą przejazdy przez torowisko tramwajowe. Zamiast tego do dyspozycji kierowców będzie tunel pod Błędnikiem, umożliwiający bezpośredni przejazd spod dworca PKS do Wrzeszcza. Zamknięty będzie w dalszym ciągu most łączący Bramę Oliwską z ul. Jana z Kolna. Aleja Zwycięstwa w tym rejonie będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach.

Czy po remoncie korki będą mniejsze niż przed nim?

Rozwiązań usprawniających ruch jest - jak na wydane 45 mln zł - niedużo. Zamiast jednego pasa do skrętu w lewo z Armii Krajowej w ul. 3 Maja, będą dwa. Pojawił się pas dla autobusów pod dworcem PKP. Wszystko jest lepiej oznaczone, no i oczywiście wygląda estetyczniej.

Jest też z pewnością bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich, gdzie sygnalizacja chroni kierowców przed zderzeniem z tramwajami. To, czy ruch będzie odbywał się sprawnie, zależy także od miasta, które ciągle rozważa, czy otworzyć wyremontowany przejazd z Podwala Grodzkiego w "stare" Podwale w kierunku Huciska, co z pewnością odciążyłoby skrzyżowanie pod budynkiem rady miasta.

Liczby Błędnika

30 miesięcy - tyle obowiązywały objazdy w centrum miasta, związane z remontem Błędnika, torów tramwajowych oraz ul. Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie.

45 mln zł - tyle kosztował remont Podwala i Wałów, z wyłączeniem prac na Błędniku i torowiskach.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko czemu tak długo (1)

    Teraz poprosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego to tak długo trwało

    • 0 0

    • wyjasnienie

      Starówka - konserwator zabytków
      ilość lini gaz, woda, kanalizacja, kanał , prąd
      do tego ruch samochodowy i tramwajowy wszystko robione bez zatrzymania ruchu. Wszystko dalo by sie zrobic pewnie w miesiac albo dwa ale trzeba bybyło wyciac całkowicie z ruchu na okres przebudowy teren remontowany. Wyobrazasz sobie Gdansk bez huciska, walow jagielońskich , błędnika ?? ja sobie nie wyobrazam zeby jechac z wrzeszcza na stogi czy pruszcz przez armi krajowej. Budowa zostala ukonczona duzo przed terminem, wszystko poszlo zadziwiajaco dobrze. Chlopaki mieli duzo szczescia ze zeszla zima zaczela sie w dopiero w styczniu czy lutym... wczesniej nie bylo praktycznie mrozow.

      Wiec jesli chodzi o pytanie dlaczego tak dlugo ?? ono jest wogole nie na miejscu bo taka inwestycja przy takich warunkach jakie panowaly to i tak cod ze tak szybko. Organizacja na 102 :)

      • 0 0

  • ach (1)

    wzruszylem sie juz nie pamietam jak bylo wczesiej.

    hehe zenada jak to miasto pogrywa z mieszkancami.

    • 0 0

    • też się wzruszyłem

      ale ja pamiętam jak było przed :)

      • 0 0

  • Remont nie ukończony, choć termin przekroczony

    na oddanych odcinakach mamy zapadajace się studzienki, torowiska i kacze oczka - góry, doliny i kałuże - po pierwszych mrozach szlag trafi ten remont. Korki wzrosną, zawęzono dużo skrzyzowań stawiając wysepki, modernizacji, usprawnienia ruchu żadnego - po prostu jak wiocha miała jedną dziurawą ulicę, tak dalej będzie mieć mimo, ze wydała ponad 80mln!!!!

    • 0 0

  • Zamieszanie...

    A;e teraz w sumie na tych przebudowanych odcinkach zapanuje chaos... Przecież my kierowcy, przez ten rok przyzwyczailiśmy się do tego zmienionego richu i trudno będzie wrócić do starych "zasad"...
    Ale i tak pół biedy w weekend... Chaos to bęzie w poniedziałek jak wszyscy do pracy ruszą :D

    • 0 0

  • Spoko:)

    Przeczekamy wszystko i nie marudzimy:) Kto marudzi ten....maruda:)

    • 0 0

  • No wiesz! (1)

    Najlepiej nic nie robić. wtedy też miłbyś powód do narzekania. Twój ukochany PiS wybudowałby to w kilka dni of kors

    • 0 0

    • tak jak buduje stadiony

      he he i autostyrady w polsce ojcze rydzyk pomóż

      • 0 0

  • co za malkontenci (1)

    cieszcie się, a nie marudzicie tylko!
    i wydaje mi się że chęć wiecznego narzekania, wyssaliście z mlekiem matki.

    • 0 0

    • malkontenci?

      Ty zapewne, nawet jeśli władze wydałyby 100 milionów na pomalowanie jednego krawężnika, też skakałbyś z radości, bo władza coś zrobiła dla obywateli i jest ładniej?

      Jeśli nie, to gdzie przebiega granica pomiędzy bezpodstawnym narzekaniem, a usprawiedliwioną krytyką?

      • 0 0

  • Autor

    lepiej jakby się podpisywał Michał T. a nie pełnym nazwiskiem, bo jeszcze jeden z drugim gotów posądzić uczciwą PO o nadużycia i malwersacje :D

    • 0 0

  • HHHHHHUUUUURRRRRAAAAA (1)

    Dwa powody dla których ta noc jest radosna;
    Skończony remont i...
    STOCZNIOWIEC WYGRAł Z PIERNIKAMI!!!

    • 0 0

    • dzis jechalem i jeszcze nie jest to otworzone wiec ten artykol

      jest na wyrost

      • 0 0

  • tramwaje (1)

    tramwaje zabieraja spora czesc terenu gdzie mogly byc ze 3 dodatkowe pasy ruchu i przepustowosc byla by o wiele lepsza czytaj nie bylo by korkow.

    • 0 0

    • TAK!!!

      RACJA!!!!
      Usunąć tramwaje z miasta!!! To jejt myśl.
      Misiu.
      A pomyślałeś ilu ludzi jedzie w jednym tramwaju?
      Pomyśl ile by to było samochodów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane