Fakty i opinie

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Najnowszy artukuł na ten temat

Czytelnik: rowerzyści również sprawcami kolizji na Piramowicza

Organizacja ruchu od piątku (31 lipca) oraz obecna organizacja ruchu. graf. Trojmiasto.pl

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

tak, przecież przepisy pozwalają na postój na chodnikach 43%
tak, ale tyko w ostateczności, gdy nie ma alternatywnego rozwiązania 18%
nie, chodnik powinien być przestrzenią dla pieszych 39%
zakończona Łącznie głosów: 1192
W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.
Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. fot. kk/Trojmiasto.pl

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. graf. Trojmiasto.pl

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.
Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. fot. kk/Trojmiasto.pl

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.

Ogłoszenia: sprzedam samochód do 5 tys. zł

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (25)

    Po prostu za dużo aut,za mało parkingów a jeśli są to horrendalnie drogie.Potrzebne są 20-30 piętrowe parkingi na obrzeżach a z nich na piechotkę zwiedzać hanzeatycką perłę.Przeniesienie parkingów...na pas jezdni...przecież to wiadomo że...zwiększą się i tak już gigantyczne korki.Jeżeli deweloper stawia punktowiec na 50 mieszkań,niechay zapewni 250 miejsc parkingowych.A nie nabudują tych loftów,drogi wąziutkie,parkingów jak na lekarstwo i potem zdziwienie...nie wiem czy wszyscy inżynierowie powyjeżdżali?

    • 148 57

    • za duzo to jest ludzi w Gdansku obecnie (7)

      i stad ten brak miejsc.

      • 11 7

      • Za dużo jest dopuszczonych do ruchu samochodów. (5)

        Jak zamiast jednego, w miarę nowego bardziej opłaca się kupić dwa gruzy i jeździć jednym, jak drugi stoi u mechanika, to mamy efekty.

        • 7 17

        • zaraz zaraz

          Ale jak stoi u mechanika,to nie ma go na ulicy.Wszystko OK .

          • 10 3

        • a co to za różnica dla natężenia ruchu czy jeździ się jednym czy dwoma samochodami na zmianę? jak stoi u mechanika to nie jeździ ...

          • 7 4

        • to tez prawda (2)

          wystarczy dac limit. dwa na gospodarstwo.

          • 2 7

          • To jeszcze nie ChRL żeby limity nakładali. (1)

            • 8 2

            • Z naciskiem na "jeszcze".

              • 4 2

      • Rozpylić koronawirusa

        to się polepszy z miejscami parkingowymi, jakieś priorytety muszą być.

        • 9 2

    • Zapewnia płatne miejsca parkingowe (2)

      Ależ deweloper zapewnia miejsca parkingowe, o to chodzi że miejsc parkingowych jest wystarczająco dużo tylko, że jedno kosztuje przykładowo 30k czyli jest w cenie dobrze urządzonej łazienki więc nikt się na nie nie decyduje. I stąd się bierze parkowanie na trawnikach, chodnikach, jezdni gdzie popadnie w pobliżu nowej deweloperki.

      • 11 7

      • I tu powinna wparować Straż Miejska

        Jakby przed zakupem wiedzieli, że jak nie kupią miejsca, to nie będą mogli mieć samochodu, to by się zastanowili.

        • 13 4

      • I dlatego kupując mieszkania zawsze brałem o jedno miejsce parkingowe/garażowe więcej niż aut w domu, żeby był zapas lub dla odwiedzającego znajomego.

        • 4 3

    • Następny czopek któremu się wydaje, że miejsce parkingowe kupił w pakiecie z autem.

      • 12 2

    • Tylko 250 miejsc na 50 lokali mieszkalnych?

      Ja z żoną, synem i córką mamy każdy po 2 samochody plus jeden kamper na wakacje więc to za mało bo potrzebuję 9 miejsc. A gdzie zaparkują goście jak Grażynka będzie obchodzić imieniny? Proponuje z zabezpieczeniem na przyszłość po minimum 15 miejsc na jedno mieszkanie, nawet na kawalerkę. Wtedy przez jakiś czas nawet będzie sobie można wybierać gdzie zaparkować, taki będzie luksus.

      • 20 8

    • to co bawimy się w kasowanie?no to ciach

      • 3 1

    • To nie nasza wina (4)

      Durne rozwiązania które sukcesywnie korkują Gdańsk to nie wina projektantów.
      Winą należy obarczyć DRMiG oraz Działu Inżynierii Ruchu ZDiZ które zamiast poprawiać infrastrukturę drogową oraz organizację ruchu robią coś zupełnie przeciwnego. Jestem ze powstawaniem nowy ścieżek rowerowych, ciągów pieszych oraz miejsc wypoczynku, jednak nie może się to odbywać kosztem upośledzenia ruchu drogowego! Proszę spojrzeć choćby na takie świeżo zakończone prace jak ul. Trakt Konny, przejścia naziemne na ul. Podwale (pomimo działających tuneli oraz wind dla niepełnosprawnych) oraz dziwne zawężenia z 3 do dwóch pasów, taka perełka jest także planowana przy Locie :) Projektanci oraz specjaliści od inżynierii ruchu drogowego mają najlepsze intencje, jednak ich pomysły zderzają się z betonem w wyżej wymienionych instytucjach i mamy co widać.
      Pozdrawiam wszystkich kierowców.

      • 13 7

      • Dokładnie, bardziej bezsensownych rozwiązań już chyba nie da się zrobić jak te zwężki i przejścia dla pieszych na Podwalu + lewoskręt w Chmielną i ten na przeciwko Łąkowej, kto to w ogóle wydał na to zgodę...Tragedia...

        • 7 4

      • (1)

        Wasza tj.Nasza. Gdyby wszyscy kierowcy stosowali się do organizacji ruchu byłoby ok. Taka trzeba ciągle walczyć z butą i hamstwem. U mnie pod samym domem jest tzw. uspokojony ruch (strefa 30) zwykła droga o charakterze lokalnym. Wszyscy popierniczają przynajmniej z 60km/h choć od czasu do czasu przeleci jeden z drugim blisko setki. Chcąc przejść na drugą stronę trzeba czekać po kilka minut lub po prostu wejść na ulicę i słuchać wspaniałego pisku opon. Nie ma w zasadzie znaczenia jakie są okoliczności ruchu, może być nawet korek to jeden z drugim podjeżdża pod poprzedzający samochód, że ledwo przechodzisz, z dzieckiem za rękę zapomnij.

        • 5 5

        • To gdzie ty mieszkasz - na obwodnicy w godzinach szczytu?

          • 3 1

      • głównym źródłem upośledzenia ruchu drogowego jest nadmiar samochodów

        to właśnie nadmierna skłonność do korzystania z samochodów jest głównym źródłem uciążliwości kierowców - mieszkańców większości miast świata. Szczodre oferowanie miejsc do darmowego parkowania i budowa pseudo bezkolizyjnych połączeń drogowych nic tutaj nie poprawi. Bez wyraźnego postawienia na poprawę warunków korzystania z alternatyw samochodu będziemy mieli coraz niższą jakość życia w Gdańsku i całym Trójmieście.

        • 0 1

    • (4)

      Ustawowy obowiązek to zbudowanie 1,2 x ilość mieszkań i tyle zawsze jest miejsc parkingowych. Osobną sprawą to, że nie trzeba takiego miejsca kupować i można auto stawiać w przestrzeni publicznej. Do każdego mieszkania powinno z "urzędu" przynależeć piwnica i miejsce parkingowe. Tyle w temacie

      • 2 3

      • komuna wrociła? (1)

        w interesie miasta jak i developera jest aby miejsc było jak najmniej. To oznacza mniej samochodow, mniej dróg, mniej smrodu, hałasu.....

        • 3 5

        • Guzik prawda.

          To oznacza więcej zastawionych miejsc zielonych i chodników.
          Nie wiem czy zauważyłeś ale ludzie obecnie są bardziej mobilni niż 35 lat temu. Nie wszystkim wystarczy upośledzona komunikacja miejska!

          • 6 2

      • Co byś jeszcze za darmo chciał? (1)

        Paliwo? Części zamienne to swojego blachosmroda? No mów, śmiało.

        • 4 6

        • Ja nic nie chcę za darmo. Takie miejsce postojowe podnosi przecież wartość nieruchomości i o tyle były by droższe mieszkania. Teraz możesz kupić samo mieszkanie bez miejsca parkingowego, które to sobie zrobisz na terenie zielonym czy innym do tego nie przeznaczonym i myślisz że wszystkich wyrolowałeś, ale mam nadzieję przyjdzie taki dzień, że holowniki będą jeździć 24/7 i odholowywać takich cwaniaków.

          • 2 0

    • nadmiar aut wynika m.in. ze szczodrego oferowania miejsc do parkowania samochodów

      bałakanie Svena dowodzi, że cierpi na zaawansowaną samochodozę.

      • 0 3

  • a nie można było tej ulicy zaślepić? po co tam połączenie do grunwaldzkiej (7)

    • 67 109

    • zaspawac :) (1)

      • 30 1

      • Zaczopować

        • 13 1

    • Ja rozumiem, że Gdańsk ma postniemiecką historię (4)

      ale żeby tak od razu nawet ulice oślepiać jak Krzyżacy Juranda? Jestem przeciw zaślepianiu ulic bo to niemiecka ingerencja w naszą wolność samochodową.

      • 20 13

      • Zmień lekarza, bo ten cię oszukuje. (3)

        • 6 15

        • Zmień mózg (2)

          bo najwyraźniej ten Twój nie potrafi zrozumieć ironii.

          • 15 7

          • To co wypisujesz w komentarzach ironią nie jest, to bzdury które ci do pustego łba przychodzą. (1)

            • 7 12

            • alez z ciebie malo inteligentny gosc :)

              • 7 4

  • Powodzenia wracającym ze stoczni. (18)

    Korek na Klinicznej będzie od elektrociepłowni albo i dalej

    • 406 23

    • Gdyby tam tylko jeździł tramwaj... (13)

      • 12 16

      • Jeździ, ale. (11)

        Ale jednak wolę jechać własnym autem.
        - Zawsze mam miejsce siedzące.
        - Nie muszę wąchać smrodu współpasażerów.
        - Słucham muzyki jakiej chcę, a nie jaką zapuszcza DJ bez słuchawek.
        - Nie muszę wysłuchiwać na co jest chora Grażyna, albo z kim Karyna zdradziła wczoraj swojego kochanego Sebixa.
        - Z punktu A do B nie muszę się trzydzieści razy przesiadać.

        • 60 17

        • Za to stoisz pół dnia w korkach. (10)

          Dokonałeś wyboru, więc zaakceptuj jego konsekwencje, zamiast próbować zmieniać wszystko dookoła pod siebie.

          • 24 39

          • Więc twierdzisz, że to ja ten istniejący od wielu lat "skrót" zmieniłem? (3)

            Czy może to rowerzystom przeszkadza wszystko i wszyscy?
            Jak to jest, że pod artykułami okołodrogowymi można poczytać komentarze :
            - Kierowcy vs piesi.
            - Kierowcy vs rowerzyści.
            - Piesi vs kierowcy.
            - Piesi vs rowerzyści.
            - Rowerzyści vs kierowcy.
            - Rowerzyści vs piesi.
            - Rowerzyści vs inni! rowerzyści.
            - Rowerzyści vs rikszarze.
            - Rowerzyści vs rolkarze i deskorolkarze.
            - Rowerzyści vs biegacze.
            - Rowerzyści vs matki z wózkiem.
            - Rowerzyści vs psy na smyczy i bez.
            - Rowerzyści vs ...
            Rowerzyści uzurpują sobie prawo do bycia ponad wszystkim i wszystkimi.
            To droga dla rowerów po złej stronie jezdni, to nawierzchnia nie taka, to przejazdu dla rowerów gdzieś brak i trza rower prowadzić, to ludzi za dużo na chodniku którym jadą (choć nie powinni), to samochód ciężko wyminąć i trzeba go skopać, to ktoś stanął na ddr i już reset w mózgu bo jak go minąć...
            Jesteście wrzodem na tyłku społeczeństwa korzystającego z infrastruktury drogowej, rakiem toczącym zdrowe zasady współdzielenia chodników, ścieżek i ulic. Tyle w temacie.

            • 42 15

            • A, tak kierowcy reagują spokojnie, jak na drodze są matki z wózkami

              Albo rolkarze, biegacze, albo psy :D

              Po prostu swoją agresją przyzwyczaili już wszystkich, że "droga moja i wypad, a w sumie, to ten trawnik też i co mi zrobisz"?

              Pamiętasz, jaki był tu jazgot, jak ktoś kiedyś zostawił zaparkowany skuter na pasie AK?
              Jeden skuter :D

              • 9 11

            • Macie po trzy pasy w każdą stronę przez cały Gdańsk (1)

              Sama Grunwaldzka to jest więcej asfaltu niż wszystkie drogi rowerowe razem wzięte w całym mieście. Zielona fala dla aut, dla rowerów trzy razy czerwone na jednym skrzyżowaniu. Nie ma konfliktu kierowcy - rowerzyści, jest kompletne olewanie tych drugich. Efektem są korki bo żaden kierowca choćby chciał to na rower się nie przesiada bo jeździć rowerem w wiele miejsc wciąż się nie da. Kierowcy muszą w końcu zrozumieć, że to w ich głównie interesie jest promowanie rowerzystów - każdy nowy rowerzysta to jeden samochód mniej w waszym korku.

              • 9 19

              • Rower jest dobry i samochód też. Jeżdżę samochodem do pracy bo pomimo korków jest szybciej i nie mogę przyjść do pracy do biura spocony i śmierdzący. Wracając do domu często załatwiam po drodze różne sprawy. Samochodem jest wygodniej, rowerem niekoniecznie. Rowerzyści przestańcie na siłę uszczęśliwiać innych,. Ja wam nie każę jeździć samochodem. Rowerzyści nie mogą być świętymi krowami pędzącymi przed siebie bez opamiętania i refleksji, dla których nagle trzeba wszystko wywrócić do góry nogami, bo tak chcą i jest to chwilowo modne.

                • 10 2

          • Ale orientujesz się (4)

            Że większość kierowców wybiera samochód, bo i tak jest szybciej? W moim przypadku prawie dwukrotnie, mimo tych podobno straszliwych korków.

            • 29 1

            • szybciej niż co? szybciej niż komunikacja zbiorowa na małe i średnie odległości? Tak. (3)

              Ale na odległość do 7 km rower w warunkach miejskich jest szybszy niż samochód. Dla mniej wydolnych proponuję rower wspomagany elektrycznie. Wsiadanie do samochodu na małe odległości w mieście to sposób na marnowanie czasu i pieniędzy.

              • 1 10

              • (1)

                Mam do pracy 7 km i samochodem jadę szybciej i nie śmierdzę w pracy i nie martwię się że ktoś mi ukradnie rower z ulicy

                • 4 1

              • szybciej jeśli nie stoisz w korkach

                nie udawaj, że w mieście ich nie ma w piątek po południu. Sprawdź opcję roweru wspomaganego elektrycznie i sprawdź stan swojego układu krążenia. Przypuszczam, że po wejściu na drugie piętro sapiesz jak lokomotywa o zapachu wydobywającym się z ciała nie wspomnę.

                • 1 3

              • No oczywiście że szybciej! Jak jeździłam do pracy 25 km to obwodową jechałam 25 minut, rowerem ponad 2h..... najdłużej przy wypadku na obwodnicy wracałam do domu 2h, to ten jeden raz można przeboleć. Teraz mieszkam 6 km od pracy to samochodem jade 8 minut a rowerem muszę jechac na około to ok 25 :) latem sie fajnie jeździ rowerem, ale co auto to auto

                • 2 0

          • Dlatego powinno być tak, że jest buspas na każdej ulicy. Elektryki śmigają do 2025.

            • 1 9

      • i skm :D

        • 1 0

    • Racja (3)

      Lepiej by tą szkołę wyburzyli i położyli piękny kawałek asfaltu dla większej ilości aut. Po co się uczyć skoro można zamiast tego za grosze kupić Passata i po prostu jeździć.

      • 23 18

      • Lecz się na nogi, bo na głowę już za późno. (2)

        • 9 11

        • nie masz argumentów, stosujesz argumenty ad personam (1)

          bez sensu

          • 0 1

          • na irracjonalne wypowiedzi nie ma argumentów

            • 0 1

  • bez sensu tak jak zamykanie pasa w oliwie (12)

    kto tam siedzi i decyduje w tym urzedzie? jakis rowerzysta czy jak?

    • 373 39

    • Z sensem. Chodnik to nie parking (1)

      w końcu można tam jak człowiek przejść i przejechać rowerem.
      Na grunwaldzkiej od Jaśkowej do traktu konnego powinni to samo zrobić.

      • 21 44

      • Nie, nie i jeszcze raz nie

        Chociaż w jednym państwie ostanie się cywilizowane prawo do stawiania autka na chodniku. Pieszy się zawsze przeciśnie a jak mi obdrapią lakier to będę musiał znowu do blacharza jechać. Jestem przeciwko barbarzyńskiemu prawu jakie panuje na wstrętym zgniłym Zachodzie, gdzie zabrania się parkowania tam gdzie chodzą ludzie. Nie będą nam w obcych językach mówić gdzie mam auto stawiać!

        • 19 6

    • Jak to kto ? PO

      • 22 8

    • a czy cos sie madrego tu robi? miasto wali wszystkich po rogach od lat

      oddaja grunty na deweloperke i potem problem narasta. i tak w koncu miasto stanie.

      • 25 11

    • Niekompetentni urzednicy (5)

      Nasi urzednicy nie maja pojęcia co robią... udowadniają to po raz kolejny.

      • 37 9

      • racja

        • 9 5

      • Na żądanie Rady dzielnicy, im podziękuj łobuzie.

        • 9 5

      • a co konkretnie proponujesz w zamian? (1)

        wypadki, hałas i spaliny?

        • 0 3

        • nie, dziewiczą dżunglę i powrót do średniowiecza.

          • 2 1

      • Dobrze wiedzą, to jest specjalnie robione uprzykrzenie życia klasie średniej i wszystkim poniżej. Taki światowy trend a że Gdańsk taki świato... tfu europejski to cóż.

        • 0 2

    • Jako kierowcy

      Który lubi ten skrót, zupełnie mi się to nie podoba. Ale tam faktycznie trzeba uważać na rowery a u nas z uważaniem na rowery słabo więc trudno, niech zamykają. Trudno inaczej nauczyć niektóre jednostki kultury na drodze. A co do zamkniętego lasa w Oliwie... Nawet tamtejsi społecznicy jeżdżący na rowerach i walczący o zmniejszenie ruchu w Oliwie są zdziwieni tym zwężeniem. Pewnie znowu coś zostało wymuszone przez deweloperów. To jest w Gdańsku naprawdę słabe.

      • 23 4

    • nom

      Zgadłeś ;)

      • 2 2

  • Śmieszne... (22)

    Miasto walczy z samochodami jednocześnie nie robiąc nic, kompletnie nic, żeby ułatwić transport zbiorowy. Mam ze śródmieścia do Żabianki iść pieszo? dziecinada przedszkolna typu zabiorę ci kredki. Tu zmienię kierunek ruchu, tu zakażę parkowania, tu ci dam pstryczka w nos. Żenada

    • 325 16

    • Ze śródmieścia na Żabiankę? (14)

      ogarnij miasto przybyszu. Masz tramwaje, skm i autobusy. Na tej trasie w ch połączeń.

      • 22 28

      • To jest przyklad (13)

        Geniuszu. Jest mnóstwo miejsc szadolek i innych jasieni, gdzie dojazd jest gorszy niż w pierdziszewie wielkim. A urzędnicy zamiast najpierw to poprawić to bawią się w gierki pt. Zamykanie ulic i robienie z nich deptakow

        • 38 11

        • Śmiesznie to brzmi po tym, jak oddali nowy dojazd na Jasień (6)

          A na Szadółki właśnie jest w wykończeniu...

          • 12 13

          • Na stogi tez (5)

            Mknie z prędkością kosmiczną 5km/h

            • 20 8

            • Nie dogodzisz. (4)

              Puścili tramwaj przed skończeniem remontu, to płacz, że wolno jedzie.
              Gdyby poczekali aż by mógł jechać z pełną prędkością, to byłby płacz, że czemu tak długo...

              • 14 13

              • Przed skonczeniem? (3)

                Skończyć to on miał się w zeszłym roku

                • 22 6

              • A co to, teleturniej?

                "Łopatki w dół, proszę odejść od ulicy"?

                Się przeciągnęło, to zapłacą karę i będzie na remont gdzie indziej. Bywa.

                • 3 7

              • Z papierów przetargowych (są w archiwum na stronie DRMG): (1)

                Okres realizacji rzeczowej projektu:30 listopad 2017 - 31 marzec 2022

                • 8 1

              • Sprawdź artykuły na temat wydłużania terminów wykonania remontu tej ulicy. Było ich kilka.

                Poza tym 5 lat? Serio? W tyle się autostrady buduje, a nie remontuje ulice w mieście. Masakra...

                • 10 1

        • "Mam ze śródmieścia do Żabianki iść pieszo? " (5)

          Jesteś słoikiem czy trollem z ministerstwa sprawiedliwości?

          • 13 12

          • (4)

            Już ci tłumaczyłam, że chodziło mi o określenie odległości. Gdańsk jest długi i szeroki i nie wszędzie można dotrzeć pieszo czy rowerem jak to władze tego dzikiego zachodu promują

            • 13 9

            • Dziękuję za tłumaczenie. (2)

              Ale nim tylko potwierdzasz, że jesteś przyjezdną osobą. Albo płatnym trollem robiącym syf na tym forum.

              Dziki zachód ci się nie podoba? To wracaj na wschód.

              Jeśli nie ogarniasz miasta, to się nie wypowiadaj.

              • 5 12

              • Mieszkałam w gd (1)

                10 lat i się wyniosłam ze względu właśnie na głupia politykę zarządzania tą dziurą. A Ty sobie tu tkwij w tych korkach póki rak Was nie rozłączy. Miłego :)

                • 7 3

              • No i właśnie udowodniłaś

                swoją niewiedzę na temat tego miasta. Można wiedzieć gdzieś to tak bezkonfliktowo i świetnie się żyje? Że i komunikacja i samochody i rowerzyści i piesi mają wspólną przestrzeń?

                • 2 3

            • zauważ, że jest jeszcze możliwość korzystania z SKM i PKM po dotarciu do jej stacji

              pieszo lub rowerem. Taka kombinacja często okazuje się bardziej sprawna niż korzystanie z samochodu w warunkach nadmiaru skłonności do korzystania z niego przez innych współmieszkańców.

              • 0 0

    • Wsiąść do SKM. W godzinach szczytu nie ma sprawniejszego środka transportu na tej trasie (4)

      • 14 9

      • Jeśli przyjedzie. (3)

        • 17 8

        • (2)

          Jeśli się uda wsiąść. Co prawda od paru lat oczywiście przesiadłem się do własnego samochodu, bo w Trójmieście nie ma żadnego innego pewnego środka komunikacji, ale dobrze pamiętam dojazdy z Redłowa około 7:30. Kto się zmieści, wygrał życie.

          • 20 7

          • Okres masz? (1)

            • 4 11