• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Trzeba walczyć z rasizmem.

    Dość już białych pasów na przejściach dla pieszych. Pora na sześciokolorowe.

    • 0 0

  • no i po zmianach

    Sierpień- w godzinach szczytu- na węźle Kliniczna Hallera stoi.

    gratulacje dla decydentów

    może dodatkowy pas dla skręcających w prawo koło opery rozwiązał by problem...

    sytuacja z wczoraj:
    1 korek od opery do nie wiadomo kąd na Hallera
    2 lewy pas koło opery pusty

    sytuacja z godziny 16- tej

    jeszcze raz wielkie gratulacje dla autorów zmiany organizacji ruchu

    • 0 0

  • Korek

    Ciekawe kto będzie pchał się w korek na halera od piramowicza chyba ślepy rowerzysta czysta glupota

    • 0 0

  • Rowerzyści muszą uważać na barierkę - to dopiero problem (5)

    Najlepiej byłoby na nic nie uważać, nie? Pewnie gdyby jeździli jak ludzie, to zygzak z barierką nie byłby potrzebny.

    • 45 7

    • a jak by ci taka barierka stała centralnie na jezdni? to rozumiem że też nie problem (4)

      • 3 13

      • Na jezdni masz progi zwalniające, znaki ograniczenia i inne szykany. (2)

        • 14 4

        • gdzie na grunwaldzkiej w tym miejscu są progi i szykany? (1)

          prosta 3pasmowka. stówą można grzać

          • 5 7

          • W tym miejscu nie ma szykan, ani progow, bo sa dziury w drodze i nierowne studzienki, obudowane jakims brukiem.

            Ale kamazem to i rzeka pod prad można, wiec pewnie dlatego masz te dziury w nosie - z Twojego auta problemu nie widać.

            • 0 0

      • kto nie umie tam przejechać na rowerze nie powinien na niego wchodzić.

        • 9 1

  • Niech mi ktoś wytłumaczy: (2)

    dlaczego wjazd na skrzyżowanie bez możliwości zjazdu jest karane 300zł mandatem
    a zatrzymywanie się i stanie całą sekwencje świateł centralnie na przejściu lub przejeździe dla rowerzystów już nie?
    co to kierowy święte krowy jakieś są? że im wszystko można?

    • 9 23

    • (1)

      a kto kogo w tym kraju kara? Nie ma na ulicach Policji więc każdy robi co chce

      • 0 0

      • Najgorsze, ze nikt tez nikogo nie karze, a powinien tym sie glownie zajmowac.

        • 0 0

  • ja mam takie pytanie, do tych i**otów którzy podejmują te decyzje (7)

    setki mln wydane na tristar, efekt - żaden. Całe miasto obstawione przez przejściami dla pieszych i światłami, zsynchronizowanymi tak, że jak na każdych trzeba się zatrzymywać. w nocy palą się światła i trzeba stawać co 50m żeby się zatrzymać mimo, że przez to przejście nikt nie przechodził od paru ładnych godzin. jakaś paranoja jak te pajace sparaliżowały miasto....

    • 63 6

    • I bardzo dobrze, że w nocy zapalają się (2)

      często czerwone światła. Bo inaczej byłyby wyścigi piractwa drogowego.

      • 0 13

      • Swiatla nie sa remedium na wyscigi uliczne, przykro mi, ktos z Ciebie okrutnie zakpil.

        • 0 0

      • Puknij się w łeb. Wszędzie w nocy są żółte migające i ruch ten minimalny nocny regulują znaki

        a u ciebie pod deklem tylko farmazony o jakiś wyścigach.

        • 2 0

    • (2)

      To Twoja subiektywna opinia. Pewnie nie zauważasz jak ruch gęstnieje na przestrzeni lat. Myślałeś, że jak uruchomią TriStar to z Gdańska do Gdyni w godzinach szczytu dojedziesz w 15min? A tu klops.

      • 1 13

      • człowieku, obok mnie jest 7 zmian świateł na odcinku z 1km. nikt nimi nie chodzi, i stają wszyscy na dosłownie każdym (1)

        w nocy cały czas się zmieniają światła jak nikt tam nie chodzi. więc co ma ruch do ustawienia świateł? w jednym miejscu postawili światła, dla tylko jednego skretu w lewo, mimo, że 50 metrów wcześniej już tej skręt w lewo w tym samym dokładnie kierunku!!! i jak na jednym zapali się zielone i ruszasz to po chwili na tym drugim zapala się czerwone i stoisz.

        • 9 0

        • Nikt nad tym nie panuje bo w zdiz zatrudnieni są sami przyjaciele królika i kumple kumpli którzy w ogóle pojęcia nie mają co z

          • 4 0

    • tristar panie tristar

      • 2 0

  • (6)

    boze swiety czy rowerzysci i piesi maja zle ???? codziennie tysiace ludzi stoja w gigantycznych korkach a wy sie ciagle nad rowerzystami spuszczacie ! szok

    • 43 12

    • (2)

      A czy kierowcy mają tak źle? Siedzą sobie wygodnie w aucie. Włączona klima/ogrzewanie, z radyjka ulubiona audycja/muza. Na głowę nie pada, a ciągle narzekają i spuszczają się nad swoim nędznym losem.

      • 3 5

      • Tworzenie kilkukilometrowego korka, a tym wlasnie jest zmiana organizacji na Piramowicza, jest robieniem zle wszystkim.

        Przeciez w okolicy wielokrotnie zwiększy się ilość spalin zalegajacych w tych korytarzach komunikacyjnych.

        • 0 0

      • Podobno mają strasznie

        Wg cyklistów pół życia spędzają w korkach.

        • 6 0

    • tysiące ludzi stoją w gigantycznych korkach (2)

      bo kierofczyki wszedzie muszą samochodem, a normalny człowiek kisi sie w autobusie i 30min jedzieprzez nich trzy przystanki. Zakazac jazdy prywatnym samochodem po miescie i problemu nie bedzie

      • 7 7

      • z komuny samochodów było mało

        komunikacja bardziej rozbudowania niż teraz. A ludzie jak śledzie. Poszukaj sobie fotek z lat 80. Jak bydło. I to ci się marzy?

        • 6 0

      • Normalny człowiek jeździ własnym samochodem.

        • 6 1

  • zły pomysł (5)

    Decyzja jest i**otyczna i spowoduje masakryczne korki w godzinach szczytu od Klinicznej do Opery , przyblokuje skrzyżowanie ruch tramwajów i na pewno nie poprawi bezpieczeństwa. Dzięki temu skrótowi ruch był płynny i nie powodował zatorów.

    • 53 8

    • (3)

      Może i ruch był płynny, jednak ulica dość kameralna stała się skrótem autostradowym. Proponuję aby każdy z Was udostępnił drogę pod Waszym domem dla takiego ruchu.

      • 2 12

      • Drogi i ulice sa ogolnodostepne. Proponuje kupic ranczo i miec spokoj.

        • 0 0

      • Przy niej stoi szkoła !!!

        • 1 0

      • Wzruszające

        Tam mieszkały setki ludzi przecież.

        • 7 0

    • jak przyblokuje tramwaje? Masz jechać ulicą, a nie torowiskiem

      • 0 8

  • Totalnie poroniony pomysł (6)

    Ten pomysł to jest totalny absurd z kilku powodów:
    1. Spowoduje to potworne korki na skrzyżowaniu przy operze.
    2. Wyjazd z ulicy Trubadurów i Towarowej już teraz nie należy do najłatwiejszych, po wprowadzonych zmianach stanie się arcytrudny dla mniej doświadczonych kierowców, co będzie powodować zatory i wypadki.
    3. Po większych premierach w Multikinie to będzie prawdziwy Armageddon.
    4. Część kierowców jadących w stronę Wrzeszcza będzie jeździć przez stację benzynową Lotosu, co spowoduje blokadę stacji.

    Gratulacje dla urzędników a nam - mieszkańcom ulicy Trubadórów życzę cierpliwości i wytrwałości w próbach wydostania się z własnej ulicy...

    • 60 10

    • A (2)

      A mi się wydaje, że od strony opery na stację jest zakaz wjazdu. Czy się mylę?

      • 1 1

      • A mnie sie wydaje, ze jest zakaz najezdzania na linie ciagle, a i tak kazdy radiowoz najezdza na kazdym zakrecie.

        • 0 0

      • zakaz jest od strony stacji do opery :)

        • 3 0

    • Akurat stacje lotosu zaraz PiS sprzeda i kierowcy beda blokowac stacje benzynowa jakiegos wroga Polski.

      • 0 0

    • Jak się tak o korki martwicie to zezłomujcie gruchoty. proste.

      • 4 6

    • Przecież właśnie o to chodzi.

      W Gdańsku im gorzej tym lepiej.

      • 12 1

  • Problem jest jak zwykle, gdzie indziej (2)

    Trzeba nauczać mandatami kierowców, bo problem jest na większości przejazdów.
    A wszędzie kierunku jazdy nie będziemy odwracać.

    • 15 9

    • najgorsi są tacy (1)

      co wjadą na srodek i blokują przejazd. masakra z takim nieudacznikami.
      nie ma i tak jak przejechac bo z przodu ma inny samochod ale on musi byc dwa metry do przodu podjechac. przytulic sie do zderzaka. pieszy sobie przeskoczy rowerzysta teleportuje się. Same bałwany na drodze, a sprobuj takiemu skrzyzowanie przyblokować. Zagryzie na śmierć

      • 10 1

      • Skoro skrzyzowanie jest zablokowane, to masz czekac. Takie prawo.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane