- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (48 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (174 opinie)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (69 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (251 opinii)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (30 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-30 18:06
komunikacja miejska (1)
chętnie się przesiądę na komunikację miejską ale oferta jest mało komfortowa...
kończąc pracę o 16 tej - muszę pokonać 25 km by odebrać dziecko z przedszkola.
zamiast udrożnić węzeł kliniczna - lewoskręt na operę, gdzie notorycznie z dwóch pasów dla skręcających w lewo- lewy jest pusty... a zacietrzewieni kierowcy stojący na prawym nie puszczą nikogo na pusty lewy-- ogranicza się przepustowość.....
puki co, nie jestem w stanie pokonać komunikacją mojej drogi do domu, żeby córkę odebrać przed 17 tą...
ciekawe co będzie szybciej- komunikacja publiczna dostosowana do potrzeb czy moja córka będzie już samodzielna i nie będę się po nią spieszył...
jest jeszcze trzecia możliwość - będę na emeryturze - choć dziś mam 40 lat- 27 5
-
2020-07-31 15:46
Obawiam się, że prędzej córka dorośnie.
- 1 0
-
2020-07-30 18:09
Niech mi ktoś wytłumaczy: (2)
dlaczego wjazd na skrzyżowanie bez możliwości zjazdu jest karane 300zł mandatem
a zatrzymywanie się i stanie całą sekwencje świateł centralnie na przejściu lub przejeździe dla rowerzystów już nie?
co to kierowy święte krowy jakieś są? że im wszystko można?- 9 23
-
2020-07-30 20:45
(1)
a kto kogo w tym kraju kara? Nie ma na ulicach Policji więc każdy robi co chce
- 0 0
-
2020-08-04 14:24
Najgorsze, ze nikt tez nikogo nie karze, a powinien tym sie glownie zajmowac.
- 0 0
-
2020-07-30 18:09
Rowerzyści muszą uważać na barierkę - to dopiero problem (5)
Najlepiej byłoby na nic nie uważać, nie? Pewnie gdyby jeździli jak ludzie, to zygzak z barierką nie byłby potrzebny.
- 45 7
-
2020-07-30 18:10
a jak by ci taka barierka stała centralnie na jezdni? to rozumiem że też nie problem (4)
- 3 13
-
2020-07-30 18:14
Na jezdni masz progi zwalniające, znaki ograniczenia i inne szykany. (2)
- 14 4
-
2020-07-30 19:08
gdzie na grunwaldzkiej w tym miejscu są progi i szykany? (1)
prosta 3pasmowka. stówą można grzać
- 5 7
-
2020-08-04 14:26
W tym miejscu nie ma szykan, ani progow, bo sa dziury w drodze i nierowne studzienki, obudowane jakims brukiem.
Ale kamazem to i rzeka pod prad można, wiec pewnie dlatego masz te dziury w nosie - z Twojego auta problemu nie widać.
- 0 0
-
2020-07-30 22:12
kto nie umie tam przejechać na rowerze nie powinien na niego wchodzić.
- 9 1
-
2020-07-30 18:14
Jak zwykle (3)
miasto uległe ekoterrorystom na rowerach, którzy tam może 5 miesięcy w roku jeżdżą, a w pozostałych miesiącach najbardziej zatwardziali, ale za to w małej ilości.
Brawo! Robicie wszystko, żeby Mieszkańcy Was znienawidzili. Jak zawsze pod górkę ludziom.- 53 10
-
2020-07-30 20:41
Ja mam siebie samego znienawidzieć ?
Rowerzyści to nie ludzie, nie mieszkańcy i nie kierowcy ? Z PiSu jesteś ?
- 2 10
-
2020-07-31 10:11
sprawdź statystyki (1)
ruch rowerów odbywa się 12 miesięcy w roku (rowerowygdansk.pl)
- 0 4
-
2020-07-31 11:54
i generuje go promil wszystkich użytkowników dróg
Faktycznie masa krytyczna
- 3 0
-
2020-07-30 18:18
Kolejny totalnie oderwany od obecnych realiów. poroniony pomysł. Gratuluję dennego dowcipu.
- 27 6
-
2020-07-30 18:32
Oj urzędasy i te wasze pomysły ...
Skąd was biorą? Pewnie 90% po znajomości, tylko we łbach hula wiatr
- 29 6
-
2020-07-30 18:34
Paranoja (3)
Zamknięcie a raczej zmiana kierunku to d**ilizm.
Jazda ul.Hallera w kierunku opery od wiaduktu jest jednym pasem i dopiero przy samej operze robią się dwa pasy które służą do skręty w lewo a skrajny prawy dodatkowo w prawo.To będzie potęgować korki w czasie powrotów do domów z pracy nie tylko samochodem a też komunikacją miejską.Pamiętajmy że tam jeździ tramwaj który będzie blokowany przez pojazdy stojące na lewym pasie a dodatkowo jeździ tam też autobus.A więc kierowcy klnący i wkurzeni pasażerowie MZK.Przepisy ruchu drogowego obowiązują każdego od kierowcy poprzez rowerzystów narzekających do pieszych.
Ciągle wydawane są pieniądze na drogi rowerowe a ulice dziurawe jak ser szwajcarski.
Proponuję więcej dróg rowerowych a miej ulic dla pojazdów oraz aby nasi Urzędnicy wracali z "pracy" do domów tak jak inni po 60 minut +- 37 5
-
2020-07-30 19:07
to nie jezdzij tam to korkow nie bedzie. proste
- 3 7
-
2020-07-30 20:42
Ja też jestem kierowcą i nie podzielam (1)
twoich uwag.
- 1 7
-
2020-07-31 11:56
A ja podzielam i co? Jestem przez to jakiś gorszy od ciebie?!
- 1 0
-
2020-07-30 18:47
(2)
Przecież ścieżka rowerowa jest po drugiej stronie ulicy!! To się teraz Hallera pięknie zatka, bo jakiś jeden rowerzysta na godzinę będzie chciał tamtędy przejechać. Jeżdżę tamtędy codziennie i nie widziałem żadnych problemów - i widać w tym problem że powinny być. Uda się, pogięło was czy co?
- 32 7
-
2020-07-30 19:06
nie jezdzisz rowerem to problemu nie widzisz
kierowcy rzadko cos widzą wiecej poza czubkiem swoje nosa .
- 6 13
-
2020-07-30 20:42
Ty nie wiesz o czym mówisz.
- 5 1
-
2020-07-30 19:17
Idio.ci i tyle
Po co odwracac tam kierunek!
- 20 4
-
2020-07-30 19:18
Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie?
- 22 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.