• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • komunikacja miejska (1)

    chętnie się przesiądę na komunikację miejską ale oferta jest mało komfortowa...
    kończąc pracę o 16 tej - muszę pokonać 25 km by odebrać dziecko z przedszkola.
    zamiast udrożnić węzeł kliniczna - lewoskręt na operę, gdzie notorycznie z dwóch pasów dla skręcających w lewo- lewy jest pusty... a zacietrzewieni kierowcy stojący na prawym nie puszczą nikogo na pusty lewy-- ogranicza się przepustowość.....

    puki co, nie jestem w stanie pokonać komunikacją mojej drogi do domu, żeby córkę odebrać przed 17 tą...

    ciekawe co będzie szybciej- komunikacja publiczna dostosowana do potrzeb czy moja córka będzie już samodzielna i nie będę się po nią spieszył...

    jest jeszcze trzecia możliwość - będę na emeryturze - choć dziś mam 40 lat

    • 27 5

    • Obawiam się, że prędzej córka dorośnie.

      • 1 0

  • Niech mi ktoś wytłumaczy: (2)

    dlaczego wjazd na skrzyżowanie bez możliwości zjazdu jest karane 300zł mandatem
    a zatrzymywanie się i stanie całą sekwencje świateł centralnie na przejściu lub przejeździe dla rowerzystów już nie?
    co to kierowy święte krowy jakieś są? że im wszystko można?

    • 9 23

    • (1)

      a kto kogo w tym kraju kara? Nie ma na ulicach Policji więc każdy robi co chce

      • 0 0

      • Najgorsze, ze nikt tez nikogo nie karze, a powinien tym sie glownie zajmowac.

        • 0 0

  • Rowerzyści muszą uważać na barierkę - to dopiero problem (5)

    Najlepiej byłoby na nic nie uważać, nie? Pewnie gdyby jeździli jak ludzie, to zygzak z barierką nie byłby potrzebny.

    • 45 7

    • a jak by ci taka barierka stała centralnie na jezdni? to rozumiem że też nie problem (4)

      • 3 13

      • Na jezdni masz progi zwalniające, znaki ograniczenia i inne szykany. (2)

        • 14 4

        • gdzie na grunwaldzkiej w tym miejscu są progi i szykany? (1)

          prosta 3pasmowka. stówą można grzać

          • 5 7

          • W tym miejscu nie ma szykan, ani progow, bo sa dziury w drodze i nierowne studzienki, obudowane jakims brukiem.

            Ale kamazem to i rzeka pod prad można, wiec pewnie dlatego masz te dziury w nosie - z Twojego auta problemu nie widać.

            • 0 0

      • kto nie umie tam przejechać na rowerze nie powinien na niego wchodzić.

        • 9 1

  • Jak zwykle (3)

    miasto uległe ekoterrorystom na rowerach, którzy tam może 5 miesięcy w roku jeżdżą, a w pozostałych miesiącach najbardziej zatwardziali, ale za to w małej ilości.
    Brawo! Robicie wszystko, żeby Mieszkańcy Was znienawidzili. Jak zawsze pod górkę ludziom.

    • 53 10

    • Ja mam siebie samego znienawidzieć ?

      Rowerzyści to nie ludzie, nie mieszkańcy i nie kierowcy ? Z PiSu jesteś ?

      • 2 10

    • sprawdź statystyki (1)

      ruch rowerów odbywa się 12 miesięcy w roku (rowerowygdansk.pl)

      • 0 4

      • i generuje go promil wszystkich użytkowników dróg

        Faktycznie masa krytyczna

        • 3 0

  • Kolejny totalnie oderwany od obecnych realiów. poroniony pomysł. Gratuluję dennego dowcipu.

    • 27 6

  • Oj urzędasy i te wasze pomysły ...

    Skąd was biorą? Pewnie 90% po znajomości, tylko we łbach hula wiatr

    • 29 6

  • Paranoja (3)

    Zamknięcie a raczej zmiana kierunku to d**ilizm.
    Jazda ul.Hallera w kierunku opery od wiaduktu jest jednym pasem i dopiero przy samej operze robią się dwa pasy które służą do skręty w lewo a skrajny prawy dodatkowo w prawo.To będzie potęgować korki w czasie powrotów do domów z pracy nie tylko samochodem a też komunikacją miejską.Pamiętajmy że tam jeździ tramwaj który będzie blokowany przez pojazdy stojące na lewym pasie a dodatkowo jeździ tam też autobus.A więc kierowcy klnący i wkurzeni pasażerowie MZK.Przepisy ruchu drogowego obowiązują każdego od kierowcy poprzez rowerzystów narzekających do pieszych.
    Ciągle wydawane są pieniądze na drogi rowerowe a ulice dziurawe jak ser szwajcarski.
    Proponuję więcej dróg rowerowych a miej ulic dla pojazdów oraz aby nasi Urzędnicy wracali z "pracy" do domów tak jak inni po 60 minut +

    • 37 5

    • to nie jezdzij tam to korkow nie bedzie. proste

      • 3 7

    • Ja też jestem kierowcą i nie podzielam (1)

      twoich uwag.

      • 1 7

      • A ja podzielam i co? Jestem przez to jakiś gorszy od ciebie?!

        • 1 0

  • (2)

    Przecież ścieżka rowerowa jest po drugiej stronie ulicy!! To się teraz Hallera pięknie zatka, bo jakiś jeden rowerzysta na godzinę będzie chciał tamtędy przejechać. Jeżdżę tamtędy codziennie i nie widziałem żadnych problemów - i widać w tym problem że powinny być. Uda się, pogięło was czy co?

    • 32 7

    • nie jezdzisz rowerem to problemu nie widzisz

      kierowcy rzadko cos widzą wiecej poza czubkiem swoje nosa .

      • 6 13

    • Ty nie wiesz o czym mówisz.

      • 5 1

  • Idio.ci i tyle

    Po co odwracac tam kierunek!

    • 20 4

  • Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie?

    • 22 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane