• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (25)

    Po prostu za dużo aut,za mało parkingów a jeśli są to horrendalnie drogie.Potrzebne są 20-30 piętrowe parkingi na obrzeżach a z nich na piechotkę zwiedzać hanzeatycką perłę.Przeniesienie parkingów...na pas jezdni...przecież to wiadomo że...zwiększą się i tak już gigantyczne korki.Jeżeli deweloper stawia punktowiec na 50 mieszkań,niechay zapewni 250 miejsc parkingowych.A nie nabudują tych loftów,drogi wąziutkie,parkingów jak na lekarstwo i potem zdziwienie...nie wiem czy wszyscy inżynierowie powyjeżdżali?

    • 148 57

    • za duzo to jest ludzi w Gdansku obecnie (7)

      i stad ten brak miejsc.

      • 11 7

      • Za dużo jest dopuszczonych do ruchu samochodów. (5)

        Jak zamiast jednego, w miarę nowego bardziej opłaca się kupić dwa gruzy i jeździć jednym, jak drugi stoi u mechanika, to mamy efekty.

        • 7 17

        • zaraz zaraz

          Ale jak stoi u mechanika,to nie ma go na ulicy.Wszystko OK .

          • 10 3

        • a co to za różnica dla natężenia ruchu czy jeździ się jednym czy dwoma samochodami na zmianę? jak stoi u mechanika to nie jeździ ...

          • 7 4

        • to tez prawda (2)

          wystarczy dac limit. dwa na gospodarstwo.

          • 2 7

          • To jeszcze nie ChRL żeby limity nakładali. (1)

            • 8 2

            • Z naciskiem na "jeszcze".

              • 4 2

      • Rozpylić koronawirusa

        to się polepszy z miejscami parkingowymi, jakieś priorytety muszą być.

        • 9 2

    • Zapewnia płatne miejsca parkingowe (2)

      Ależ deweloper zapewnia miejsca parkingowe, o to chodzi że miejsc parkingowych jest wystarczająco dużo tylko, że jedno kosztuje przykładowo 30k czyli jest w cenie dobrze urządzonej łazienki więc nikt się na nie nie decyduje. I stąd się bierze parkowanie na trawnikach, chodnikach, jezdni gdzie popadnie w pobliżu nowej deweloperki.

      • 11 7

      • I tu powinna wparować Straż Miejska

        Jakby przed zakupem wiedzieli, że jak nie kupią miejsca, to nie będą mogli mieć samochodu, to by się zastanowili.

        • 13 4

      • I dlatego kupując mieszkania zawsze brałem o jedno miejsce parkingowe/garażowe więcej niż aut w domu, żeby był zapas lub dla odwiedzającego znajomego.

        • 4 3

    • Następny czopek któremu się wydaje, że miejsce parkingowe kupił w pakiecie z autem.

      • 12 2

    • Tylko 250 miejsc na 50 lokali mieszkalnych?

      Ja z żoną, synem i córką mamy każdy po 2 samochody plus jeden kamper na wakacje więc to za mało bo potrzebuję 9 miejsc. A gdzie zaparkują goście jak Grażynka będzie obchodzić imieniny? Proponuje z zabezpieczeniem na przyszłość po minimum 15 miejsc na jedno mieszkanie, nawet na kawalerkę. Wtedy przez jakiś czas nawet będzie sobie można wybierać gdzie zaparkować, taki będzie luksus.

      • 20 8

    • to co bawimy się w kasowanie?no to ciach

      • 3 1

    • To nie nasza wina (4)

      Durne rozwiązania które sukcesywnie korkują Gdańsk to nie wina projektantów.
      Winą należy obarczyć DRMiG oraz Działu Inżynierii Ruchu ZDiZ które zamiast poprawiać infrastrukturę drogową oraz organizację ruchu robią coś zupełnie przeciwnego. Jestem ze powstawaniem nowy ścieżek rowerowych, ciągów pieszych oraz miejsc wypoczynku, jednak nie może się to odbywać kosztem upośledzenia ruchu drogowego! Proszę spojrzeć choćby na takie świeżo zakończone prace jak ul. Trakt Konny, przejścia naziemne na ul. Podwale (pomimo działających tuneli oraz wind dla niepełnosprawnych) oraz dziwne zawężenia z 3 do dwóch pasów, taka perełka jest także planowana przy Locie :) Projektanci oraz specjaliści od inżynierii ruchu drogowego mają najlepsze intencje, jednak ich pomysły zderzają się z betonem w wyżej wymienionych instytucjach i mamy co widać.
      Pozdrawiam wszystkich kierowców.

      • 13 7

      • Dokładnie, bardziej bezsensownych rozwiązań już chyba nie da się zrobić jak te zwężki i przejścia dla pieszych na Podwalu + lewoskręt w Chmielną i ten na przeciwko Łąkowej, kto to w ogóle wydał na to zgodę...Tragedia...

        • 7 4

      • (1)

        Wasza tj.Nasza. Gdyby wszyscy kierowcy stosowali się do organizacji ruchu byłoby ok. Taka trzeba ciągle walczyć z butą i hamstwem. U mnie pod samym domem jest tzw. uspokojony ruch (strefa 30) zwykła droga o charakterze lokalnym. Wszyscy popierniczają przynajmniej z 60km/h choć od czasu do czasu przeleci jeden z drugim blisko setki. Chcąc przejść na drugą stronę trzeba czekać po kilka minut lub po prostu wejść na ulicę i słuchać wspaniałego pisku opon. Nie ma w zasadzie znaczenia jakie są okoliczności ruchu, może być nawet korek to jeden z drugim podjeżdża pod poprzedzający samochód, że ledwo przechodzisz, z dzieckiem za rękę zapomnij.

        • 5 5

        • To gdzie ty mieszkasz - na obwodnicy w godzinach szczytu?

          • 3 1

      • głównym źródłem upośledzenia ruchu drogowego jest nadmiar samochodów

        to właśnie nadmierna skłonność do korzystania z samochodów jest głównym źródłem uciążliwości kierowców - mieszkańców większości miast świata. Szczodre oferowanie miejsc do darmowego parkowania i budowa pseudo bezkolizyjnych połączeń drogowych nic tutaj nie poprawi. Bez wyraźnego postawienia na poprawę warunków korzystania z alternatyw samochodu będziemy mieli coraz niższą jakość życia w Gdańsku i całym Trójmieście.

        • 0 1

    • (4)

      Ustawowy obowiązek to zbudowanie 1,2 x ilość mieszkań i tyle zawsze jest miejsc parkingowych. Osobną sprawą to, że nie trzeba takiego miejsca kupować i można auto stawiać w przestrzeni publicznej. Do każdego mieszkania powinno z "urzędu" przynależeć piwnica i miejsce parkingowe. Tyle w temacie

      • 2 3

      • komuna wrociła? (1)

        w interesie miasta jak i developera jest aby miejsc było jak najmniej. To oznacza mniej samochodow, mniej dróg, mniej smrodu, hałasu.....

        • 3 5

        • Guzik prawda.

          To oznacza więcej zastawionych miejsc zielonych i chodników.
          Nie wiem czy zauważyłeś ale ludzie obecnie są bardziej mobilni niż 35 lat temu. Nie wszystkim wystarczy upośledzona komunikacja miejska!

          • 6 2

      • Co byś jeszcze za darmo chciał? (1)

        Paliwo? Części zamienne to swojego blachosmroda? No mów, śmiało.

        • 4 6

        • Ja nic nie chcę za darmo. Takie miejsce postojowe podnosi przecież wartość nieruchomości i o tyle były by droższe mieszkania. Teraz możesz kupić samo mieszkanie bez miejsca parkingowego, które to sobie zrobisz na terenie zielonym czy innym do tego nie przeznaczonym i myślisz że wszystkich wyrolowałeś, ale mam nadzieję przyjdzie taki dzień, że holowniki będą jeździć 24/7 i odholowywać takich cwaniaków.

          • 2 0

    • nadmiar aut wynika m.in. ze szczodrego oferowania miejsc do parkowania samochodów

      bałakanie Svena dowodzi, że cierpi na zaawansowaną samochodozę.

      • 0 3

  • a nie można było tej ulicy zaślepić? po co tam połączenie do grunwaldzkiej (7)

    • 67 109

    • zaspawac :) (1)

      • 30 1

      • Zaczopować

        • 13 1

    • Ja rozumiem, że Gdańsk ma postniemiecką historię (4)

      ale żeby tak od razu nawet ulice oślepiać jak Krzyżacy Juranda? Jestem przeciw zaślepianiu ulic bo to niemiecka ingerencja w naszą wolność samochodową.

      • 20 13

      • Zmień lekarza, bo ten cię oszukuje. (3)

        • 6 15

        • Zmień mózg (2)

          bo najwyraźniej ten Twój nie potrafi zrozumieć ironii.

          • 15 7

          • To co wypisujesz w komentarzach ironią nie jest, to bzdury które ci do pustego łba przychodzą. (1)

            • 7 12

            • alez z ciebie malo inteligentny gosc :)

              • 7 4

  • Opinia wyróżniona

    Hahaha (31)

    Kolejny ruch w kierunku zwiększenia korków wykonany!
    Brawo Gdańsk!

    • 644 62

    • Kolejne odebranie bezprawnie zagrabionego terenu (1)

      I właśnie dlatego na nowych osiedlach nie ma wjazdów "na przestrzał".
      Zawsze znajdzie się Janusz, który będzie rozwalał płynność ruchu wszystkim, żeby zaoszczędzić 30s.

      • 21 48

      • Bezprawnie? Zagrabiona?

        Przeciez tam od dziesięcioleci jest ulica... Tak to jest, jak miejski aktywizm wejdzie zbyt dynamicznie...

        • 33 1

    • Radzie dzielnicy bij brawo, bo to ich wymysł. (11)

      • 20 5

      • Bo dla mieszkańców to poprawa. (10)

        Chciałbyś mieć zawsze pod domem sznurek kopcących Diesli?

        • 19 35

        • Pod domem? A kto taki mieszka w Conradinum? (4)

          • 53 10

          • Choćby mieszkańcy bursy na jego terenie. Dokładnie na rogu Piramowicza (3)

            Po drugiej stronie też są domy.

            • 15 29

            • I hałasy z Grunwaldzkiej nie docierają? (2)

              • 30 7

              • Jak to było? (1)

                Jak samochód się zatrzymuje to generuje dużo spalin, więc przejścia naziemne są be?

                Jak się zatrzymuje, żeby się włączyć z powrotem do ruchu po przyjanuszowaniu, to już magicznie przestaje obowiązywać?

                • 14 15

              • Więc mówisz, że nad tym terenem jest magiczna bańka..

                ..która trzyma z daleka wszechobecny smog? Może zgłoś to gdzieś do PAN albo chociaż do Discovery Science?

                • 17 7

        • Zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis. (3)

          Tam dalej będą jeździły auta, tyle że w drugą stronę o_O

          • 25 11

          • Nie będą (2)

            Bo nijak nikomu to nic nie poprawi

            • 17 5

            • To może zobacz mapkę przed i po? (1)

              • 5 9

              • No i czego nie rozumiesz?? :)))))))))))))))))

                • 10 1

        • Lepiej miec tłumek kopcących licealistow co 45 min.

          • 19 2

    • (11)

      Bez przesady, kupa ludzi traktowała ten "skrót" jako drugą grunwaldzką, przejechanie grunwaldzką rowerem bez bujania się z samochodem stojącym na ścieżce rowerowej na wylocie z piramowicza to było święto lasu.

      • 17 51

      • Jeśli masz problem ominąć stojąca przeszkodę, to może przestań jeździć rowerem? (10)

        • 48 21

        • To chyba nigdy w Ciebie taka "przeszkoda" nie wjechała, jak ją omijałeś (6)

          Mi się już parę razy zdarzyło.

          • 17 24

          • Stojąca przeszkoda w ciebie wjechała? (5)

            No cóż, jak ktoś ma pecha to i palec w d.... złamie.

            • 42 13

            • Tak, wyobraź sobie, że samochód potrafi bez uprzedzenia ruszyć. (4)

              A że kierofczyk lampi się w lewo, to nie patrzy już, co jest przed nim.

              Niestawanie w poprzek DDR oczywiście nie wchodzi w grę.

              • 14 27

              • logika nakazywałałaby samochód omijac tyłem ale zawsze może zmienić zdanie i cofnąć,,, (3)

                • 26 8

              • Logika i prawo nakazywałaby nie zatrzymywać pojazdu na przejeździe rowerowym (2)

                • 10 21

              • Przed przejazdem pewnie nic nie widać. (1)

                Dawno tam nie jechałem.

                • 20 6

              • Jak nie widać

                Jak nie widać przed przejazdem to ktoś to źle zaprojektował.

                • 5 7

        • czy taką przeszkodę można postawić na środku jezdni? np. na takiej grunwaldzkiej? (1)

          kierowcy sobie ominą. co za problem

          • 14 11

          • A mało to razy wymijałem auto stojące na awaryjnych?

            • 12 6

        • No to teraz będą dużo większe problemy jak będziesz chciał swoim rowerkiem przejechać przez Towarową lub na wyjeździe z Trubadurów. A przy tym korki i jeszcze więcej spalin.

          • 9 1

    • chory kompromis (1)

      propozycja rady dzielnicy miała służyć poprawie życia mieszkańców, urzędasy wtrącili swoje zasłaniając się "losem rowerzystów" (teraz może wypadków będzie mniej, ale jeżeli, to poważniejsze - skręt z grunwaldzkiej pod koła rowerzystów) , a tak naprawdę chodzi zapewne o dochody z miejsc parkingowych

      • 21 2

      • Chore.

        Ludzie wyjeżdżający z kina z ul. Towarowej, zmuszeni do zajmowania skrajnego, prawego pasa Hallera, żeby wjechać na Grunwaldzką - to dopiero będzie tragikomedia.

        • 18 1

    • Dokładnie

      Dokładnie,teraz korek w godzinach popołudniowych będzie koszmarny dla tych co będą chcieli z Hallera włączyć się w Grunwaldzką. Tak to przynajmniej część osób odbijała w Piramowicza....

      • 30 5

    • korki likwiduje się przez poprawę jakości rozwiązań dla pieszych i rowerzystów (1)

      oraz poprawę jakości i dostępności komunikacji zbiorowej. Dlatego ten ruch jest we właściwą stronę. Kierowcy stojący codziennie w korkach powinni przemyśleć na nowo swoje zachowania komunikacyjne. Gdy wielu z nich je zmieni (na przykład rezygnując z samochodu na krótkich dystansach) jakość życia w mieście się poprawi. Korki w Gdańsku wynikają z nadmiaru samochodów, nadmiaru skłonności do korzystania z nich, szczodrego oferowania miejsc do parkowania a nie z powodu niedorozwoju sieci ulicznej.

      • 2 15

      • Poprzez dławienie sieci ulicznej np. w wyniku wprowadzania ruchu jednokierunkowego wprowadza się niedorozwój tejże.

        • 6 1

  • Powodzenia wracającym ze stoczni. (18)

    Korek na Klinicznej będzie od elektrociepłowni albo i dalej

    • 406 23

    • Gdyby tam tylko jeździł tramwaj... (13)

      • 12 16

      • Jeździ, ale. (11)

        Ale jednak wolę jechać własnym autem.
        - Zawsze mam miejsce siedzące.
        - Nie muszę wąchać smrodu współpasażerów.
        - Słucham muzyki jakiej chcę, a nie jaką zapuszcza DJ bez słuchawek.
        - Nie muszę wysłuchiwać na co jest chora Grażyna, albo z kim Karyna zdradziła wczoraj swojego kochanego Sebixa.
        - Z punktu A do B nie muszę się trzydzieści razy przesiadać.

        • 60 17

        • Za to stoisz pół dnia w korkach. (10)

          Dokonałeś wyboru, więc zaakceptuj jego konsekwencje, zamiast próbować zmieniać wszystko dookoła pod siebie.

          • 24 39

          • Więc twierdzisz, że to ja ten istniejący od wielu lat "skrót" zmieniłem? (3)

            Czy może to rowerzystom przeszkadza wszystko i wszyscy?
            Jak to jest, że pod artykułami okołodrogowymi można poczytać komentarze :
            - Kierowcy vs piesi.
            - Kierowcy vs rowerzyści.
            - Piesi vs kierowcy.
            - Piesi vs rowerzyści.
            - Rowerzyści vs kierowcy.
            - Rowerzyści vs piesi.
            - Rowerzyści vs inni! rowerzyści.
            - Rowerzyści vs rikszarze.
            - Rowerzyści vs rolkarze i deskorolkarze.
            - Rowerzyści vs biegacze.
            - Rowerzyści vs matki z wózkiem.
            - Rowerzyści vs psy na smyczy i bez.
            - Rowerzyści vs ...
            Rowerzyści uzurpują sobie prawo do bycia ponad wszystkim i wszystkimi.
            To droga dla rowerów po złej stronie jezdni, to nawierzchnia nie taka, to przejazdu dla rowerów gdzieś brak i trza rower prowadzić, to ludzi za dużo na chodniku którym jadą (choć nie powinni), to samochód ciężko wyminąć i trzeba go skopać, to ktoś stanął na ddr i już reset w mózgu bo jak go minąć...
            Jesteście wrzodem na tyłku społeczeństwa korzystającego z infrastruktury drogowej, rakiem toczącym zdrowe zasady współdzielenia chodników, ścieżek i ulic. Tyle w temacie.

            • 42 15

            • A, tak kierowcy reagują spokojnie, jak na drodze są matki z wózkami

              Albo rolkarze, biegacze, albo psy :D

              Po prostu swoją agresją przyzwyczaili już wszystkich, że "droga moja i wypad, a w sumie, to ten trawnik też i co mi zrobisz"?

              Pamiętasz, jaki był tu jazgot, jak ktoś kiedyś zostawił zaparkowany skuter na pasie AK?
              Jeden skuter :D

              • 9 11

            • Macie po trzy pasy w każdą stronę przez cały Gdańsk (1)

              Sama Grunwaldzka to jest więcej asfaltu niż wszystkie drogi rowerowe razem wzięte w całym mieście. Zielona fala dla aut, dla rowerów trzy razy czerwone na jednym skrzyżowaniu. Nie ma konfliktu kierowcy - rowerzyści, jest kompletne olewanie tych drugich. Efektem są korki bo żaden kierowca choćby chciał to na rower się nie przesiada bo jeździć rowerem w wiele miejsc wciąż się nie da. Kierowcy muszą w końcu zrozumieć, że to w ich głównie interesie jest promowanie rowerzystów - każdy nowy rowerzysta to jeden samochód mniej w waszym korku.

              • 9 19

              • Rower jest dobry i samochód też. Jeżdżę samochodem do pracy bo pomimo korków jest szybciej i nie mogę przyjść do pracy do biura spocony i śmierdzący. Wracając do domu często załatwiam po drodze różne sprawy. Samochodem jest wygodniej, rowerem niekoniecznie. Rowerzyści przestańcie na siłę uszczęśliwiać innych,. Ja wam nie każę jeździć samochodem. Rowerzyści nie mogą być świętymi krowami pędzącymi przed siebie bez opamiętania i refleksji, dla których nagle trzeba wszystko wywrócić do góry nogami, bo tak chcą i jest to chwilowo modne.

                • 10 2

          • Ale orientujesz się (4)

            Że większość kierowców wybiera samochód, bo i tak jest szybciej? W moim przypadku prawie dwukrotnie, mimo tych podobno straszliwych korków.

            • 29 1

            • szybciej niż co? szybciej niż komunikacja zbiorowa na małe i średnie odległości? Tak. (3)

              Ale na odległość do 7 km rower w warunkach miejskich jest szybszy niż samochód. Dla mniej wydolnych proponuję rower wspomagany elektrycznie. Wsiadanie do samochodu na małe odległości w mieście to sposób na marnowanie czasu i pieniędzy.

              • 1 10

              • (1)

                Mam do pracy 7 km i samochodem jadę szybciej i nie śmierdzę w pracy i nie martwię się że ktoś mi ukradnie rower z ulicy

                • 4 1

              • szybciej jeśli nie stoisz w korkach

                nie udawaj, że w mieście ich nie ma w piątek po południu. Sprawdź opcję roweru wspomaganego elektrycznie i sprawdź stan swojego układu krążenia. Przypuszczam, że po wejściu na drugie piętro sapiesz jak lokomotywa o zapachu wydobywającym się z ciała nie wspomnę.

                • 1 3

              • No oczywiście że szybciej! Jak jeździłam do pracy 25 km to obwodową jechałam 25 minut, rowerem ponad 2h..... najdłużej przy wypadku na obwodnicy wracałam do domu 2h, to ten jeden raz można przeboleć. Teraz mieszkam 6 km od pracy to samochodem jade 8 minut a rowerem muszę jechac na około to ok 25 :) latem sie fajnie jeździ rowerem, ale co auto to auto

                • 2 0

          • Dlatego powinno być tak, że jest buspas na każdej ulicy. Elektryki śmigają do 2025.

            • 1 9

      • i skm :D

        • 1 0

    • Racja (3)

      Lepiej by tą szkołę wyburzyli i położyli piękny kawałek asfaltu dla większej ilości aut. Po co się uczyć skoro można zamiast tego za grosze kupić Passata i po prostu jeździć.

      • 23 18

      • Lecz się na nogi, bo na głowę już za późno. (2)

        • 9 11

        • nie masz argumentów, stosujesz argumenty ad personam (1)

          bez sensu

          • 0 1

          • na irracjonalne wypowiedzi nie ma argumentów

            • 0 1

  • bez sensu tak jak zamykanie pasa w oliwie (12)

    kto tam siedzi i decyduje w tym urzedzie? jakis rowerzysta czy jak?

    • 373 39

    • Z sensem. Chodnik to nie parking (1)

      w końcu można tam jak człowiek przejść i przejechać rowerem.
      Na grunwaldzkiej od Jaśkowej do traktu konnego powinni to samo zrobić.

      • 21 44

      • Nie, nie i jeszcze raz nie

        Chociaż w jednym państwie ostanie się cywilizowane prawo do stawiania autka na chodniku. Pieszy się zawsze przeciśnie a jak mi obdrapią lakier to będę musiał znowu do blacharza jechać. Jestem przeciwko barbarzyńskiemu prawu jakie panuje na wstrętym zgniłym Zachodzie, gdzie zabrania się parkowania tam gdzie chodzą ludzie. Nie będą nam w obcych językach mówić gdzie mam auto stawiać!

        • 19 6

    • Jak to kto ? PO

      • 22 8

    • a czy cos sie madrego tu robi? miasto wali wszystkich po rogach od lat

      oddaja grunty na deweloperke i potem problem narasta. i tak w koncu miasto stanie.

      • 25 11

    • Niekompetentni urzednicy (5)

      Nasi urzednicy nie maja pojęcia co robią... udowadniają to po raz kolejny.

      • 37 9

      • racja

        • 9 5

      • Na żądanie Rady dzielnicy, im podziękuj łobuzie.

        • 9 5

      • a co konkretnie proponujesz w zamian? (1)

        wypadki, hałas i spaliny?

        • 0 3

        • nie, dziewiczą dżunglę i powrót do średniowiecza.

          • 2 1

      • Dobrze wiedzą, to jest specjalnie robione uprzykrzenie życia klasie średniej i wszystkim poniżej. Taki światowy trend a że Gdańsk taki świato... tfu europejski to cóż.

        • 0 2

    • Jako kierowcy

      Który lubi ten skrót, zupełnie mi się to nie podoba. Ale tam faktycznie trzeba uważać na rowery a u nas z uważaniem na rowery słabo więc trudno, niech zamykają. Trudno inaczej nauczyć niektóre jednostki kultury na drodze. A co do zamkniętego lasa w Oliwie... Nawet tamtejsi społecznicy jeżdżący na rowerach i walczący o zmniejszenie ruchu w Oliwie są zdziwieni tym zwężeniem. Pewnie znowu coś zostało wymuszone przez deweloperów. To jest w Gdańsku naprawdę słabe.

      • 23 4

    • nom

      Zgadłeś ;)

      • 2 2

  • Śmieszne... (22)

    Miasto walczy z samochodami jednocześnie nie robiąc nic, kompletnie nic, żeby ułatwić transport zbiorowy. Mam ze śródmieścia do Żabianki iść pieszo? dziecinada przedszkolna typu zabiorę ci kredki. Tu zmienię kierunek ruchu, tu zakażę parkowania, tu ci dam pstryczka w nos. Żenada

    • 325 16

    • Ze śródmieścia na Żabiankę? (14)

      ogarnij miasto przybyszu. Masz tramwaje, skm i autobusy. Na tej trasie w ch połączeń.

      • 22 28

      • To jest przyklad (13)

        Geniuszu. Jest mnóstwo miejsc szadolek i innych jasieni, gdzie dojazd jest gorszy niż w pierdziszewie wielkim. A urzędnicy zamiast najpierw to poprawić to bawią się w gierki pt. Zamykanie ulic i robienie z nich deptakow

        • 38 11

        • Śmiesznie to brzmi po tym, jak oddali nowy dojazd na Jasień (6)

          A na Szadółki właśnie jest w wykończeniu...

          • 12 13

          • Na stogi tez (5)

            Mknie z prędkością kosmiczną 5km/h

            • 20 8

            • Nie dogodzisz. (4)

              Puścili tramwaj przed skończeniem remontu, to płacz, że wolno jedzie.
              Gdyby poczekali aż by mógł jechać z pełną prędkością, to byłby płacz, że czemu tak długo...

              • 14 13

              • Przed skonczeniem? (3)

                Skończyć to on miał się w zeszłym roku

                • 22 6

              • A co to, teleturniej?

                "Łopatki w dół, proszę odejść od ulicy"?

                Się przeciągnęło, to zapłacą karę i będzie na remont gdzie indziej. Bywa.

                • 3 7

              • Z papierów przetargowych (są w archiwum na stronie DRMG): (1)

                Okres realizacji rzeczowej projektu:30 listopad 2017 - 31 marzec 2022

                • 8 1

              • Sprawdź artykuły na temat wydłużania terminów wykonania remontu tej ulicy. Było ich kilka.

                Poza tym 5 lat? Serio? W tyle się autostrady buduje, a nie remontuje ulice w mieście. Masakra...

                • 10 1

        • "Mam ze śródmieścia do Żabianki iść pieszo? " (5)

          Jesteś słoikiem czy trollem z ministerstwa sprawiedliwości?

          • 13 12

          • (4)

            Już ci tłumaczyłam, że chodziło mi o określenie odległości. Gdańsk jest długi i szeroki i nie wszędzie można dotrzeć pieszo czy rowerem jak to władze tego dzikiego zachodu promują

            • 13 9

            • Dziękuję za tłumaczenie. (2)

              Ale nim tylko potwierdzasz, że jesteś przyjezdną osobą. Albo płatnym trollem robiącym syf na tym forum.

              Dziki zachód ci się nie podoba? To wracaj na wschód.

              Jeśli nie ogarniasz miasta, to się nie wypowiadaj.

              • 5 12

              • Mieszkałam w gd (1)

                10 lat i się wyniosłam ze względu właśnie na głupia politykę zarządzania tą dziurą. A Ty sobie tu tkwij w tych korkach póki rak Was nie rozłączy. Miłego :)

                • 7 3

              • No i właśnie udowodniłaś

                swoją niewiedzę na temat tego miasta. Można wiedzieć gdzieś to tak bezkonfliktowo i świetnie się żyje? Że i komunikacja i samochody i rowerzyści i piesi mają wspólną przestrzeń?

                • 2 3

            • zauważ, że jest jeszcze możliwość korzystania z SKM i PKM po dotarciu do jej stacji

              pieszo lub rowerem. Taka kombinacja często okazuje się bardziej sprawna niż korzystanie z samochodu w warunkach nadmiaru skłonności do korzystania z niego przez innych współmieszkańców.

              • 0 0

    • Wsiąść do SKM. W godzinach szczytu nie ma sprawniejszego środka transportu na tej trasie (4)

      • 14 9

      • Jeśli przyjedzie. (3)

        • 17 8

        • (2)

          Jeśli się uda wsiąść. Co prawda od paru lat oczywiście przesiadłem się do własnego samochodu, bo w Trójmieście nie ma żadnego innego pewnego środka komunikacji, ale dobrze pamiętam dojazdy z Redłowa około 7:30. Kto się zmieści, wygrał życie.

          • 20 7

          • Okres masz? (1)

            • 4 11

            • Okres dojazdów własnym samochodem

              Polecam

              • 5 5

    • kup rower albo modną hulajnoge

      na pewni Ci pomoze

      • 1 8

    • samo ułatwianie transportu zbiorowego nie powoduje zmian zachowań komunikacyjnych kierowców

      dopiero kompleksowe podejście: poprawa warunków ruchu pieszych i rowerzystów - komfortu i bezpieczeństwa dostępu do wielu celów podróży, w tym do przystanków komunikacji miejskiej i lokalnej kolei powoduje poprawę warunków jazdy wszystkim mieszkańcom. Jeśli ktoś myśli, że tylko transport zbiorowy się liczy w mieście jako substytut samochodu, jest w błędzie. Samochodozy w ten sposób się nie wyleczy. Skądinąd zauważ, że niedawno otwarto linię tramwajową do dzielnic Gdańsk Południe, więc twoja teza, że miasto nie robi nic w temacie komunikacji zbiorowej nie jest prawdziwa.

      • 0 5

  • Zróbmy deptak, jak na ul. Wajdeloty. (6)

    Ogródki, restauracje, etc.

    • 89 25

    • Moja szkoła tam chodziłem i zdawalem egzaminy :) wtedy obserwowalo sie kolejki pod ambasada niemiec

      a tak serio. pod szkola? jak to widzisz? Poza tym tam juz jest sklepik

      a ogrodek z piwem pod szkola to raczej nie wyjdzie. chociaz na wczesna jesien byloby jak znalezc dla kociaków.

      • 6 1

    • (3)

      deptak Wajdeloty nie istnieje i nigdy go nie będzie

      • 5 3

      • i good, jawohl

        • 2 2

      • Mało wiesz i będziesz zaskoczony

        • 3 4

      • nigdy nie mów nigdy

        będzie deptak szybciej niż się spodziewasz. Sami mieszkańcy będą tego chcieli

        • 1 0

    • i budki z marychą dla młodzieży

      • 0 2

  • Kiedy pas i kontrapas na całym trakcie konnym i 3maja dla rowerzystów? (20)

    W końcu byłby jakis prawdziwy dojazd do centrum i objazd centrum rowerem. Po tych pudrowanych na różowo chodnikach to nie jazda.

    • 27 156

    • Nigdy.

      • 19 5

    • Nie można (3)

      Trzeba było zabrać ten teren pod parking.

      • 4 9

      • by było albo byłoby (1)

        naucz się jezyka i wróć w czerwcu.

        • 2 3

        • Ach tak, zobaczmy, jak to wygląda:

          Trzeba by było zabrać ten teren pod parking
          czy
          Trzeba byłoby zabrać ten teren pod parking

          Niespodzianka, zniknął czas przeszły. A drugi to w ogóle jakiś kosmiczny ulep.

          • 2 2

      • ale nawet z parkingiem pasy by się tam zmieściły

        • 3 3

    • masz wydzieloną wygodną drogę rowerową wzdłuż całej na Al. Zwycięstwa i 3-go Maja (2)

      Codziennie tam jeżdżę i droga jest super.
      W czy twój problem ?

      • 16 5

      • Nie z tej strony Grunwaldzkiej co by chciał.

        • 17 1

      • daj spokój. nie kompromituj się. wygodna dla kogo?

        to jest bubel jakich mało. poza tym niema tam żadnej drogi rowerowej wzdłuż całej trasy. doucz się znaków.

        • 3 18

    • kontrapas na Trakcie Konnym - litości kamikaze (3)

      Jako rowerzysta i kierowca uważam, że kontrapasy są rozwiązaniem niebezpiecznym - zwłaszcza w wąskich uliczkach np. Dolnego Wrzeszcza

      • 11 3

      • są rozwiązaniem najlepszym z możliwych (2)

        standard jezdni bez wyprzedzania na gazete.

        • 1 9

        • (1)

          To kto ma pierwszeństwo? Rowerzysta jadący pod prąd czy auto dostawcze które ma większe gabaryty?

          • 8 2

          • prawko masz z czipsów?

            pierwszeństwo ma ten co jedzie swoim pasem czy ten co wjeżdża na sąsiedni pas?

            przy mijankach kto ma pierwszeństwo? ten co ma przeszkodę z prawej czy ten co jej nie ma? przecież to są podstawy. Rowerzysta ma was tego uczyć?

            litości

            • 0 2

    • (3)

      Jak rowerzyści odbudują linie kolejowe rozebrane tylko po to by mogli sobie pojeździć.

      • 8 4

      • (2)

        którą? w gdansku jakas linie rozebrali?
        w planach dopiero mają rozebrac tą z osowy do lotniska i zrobic z niej pieszo-rowerowke ale jeszcze są tory... pociag tam zaden nie jezdzi od otwarcia pkm ale są i na pewno są potrzebne :D pendolino tam puscimy.

        • 1 5

        • (1)

          Na razie rozebrano linie kolejową do Nowego Portu. Kto wie co dalej?

          • 4 2

          • rozebrali ją z myślą o rowerzystach? :D

            no no. na pewno dlatego :D co za dzban

            • 0 0

    • bezsens (1)

      przecież po drugiej stronie jest pas rowerowy; nie możesz przejechać, brak lub trudności z orientacją; zauważyłam, że rowerzyści chcieliby zawładnąć wszystkimi drogami utrudniając życie okolicznym mieszkańcom, pieszym, nie wspomnę o zmotoryzowanych; powstały nawet "grupy wsparcia"

      • 6 2

      • co kogo obchodzi co jest po drugiej stronie.

        w domu to ja mam słonia w.....

        • 0 2

    • wypad, (1)

      nie płacisz na drogi, nie masz prawa żądać

      • 4 2

      • nieprawda, płacę podatki

        to kierowcy zajmujący chodniki nie płacą za parkowanie, a powinni

        • 0 2

  • Brak logiki (39)

    Właśnie wróciłem z pierwszej trasy po Europie, zrobiłem ponad 15tys km i w Polskich miastach brakuje logiki często, w Amsterdamie np. Bardzo często gdy przecina się ścieżka rowerowa z ulica gdzie jest ograniczona widoczność jest znak 'ustąp pierszeństwa' dla rowerzystów. Tak samo w różnych innych miastach jest poprowadzone dużo dróg o ograniczeniu do 50km, ale maksymalnie bezkolizyjnych po to, żeby była jak najwieszka przepustowość,i dzięki temu korki maleją i maleje również można dzięki temu uspokajać ruch na innych drogach które nie są przelotowe. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

    • 122 19

    • Jeden mały problem.

      Za granicą ludzie potrafią jechać 50 przy ograniczeniu do 50, a jak wiadomo, płynny ruch sprawia, że wszyscy szybciej docierają.

      U nas trzeba ruszyć z piskiem opon, rozpędzić się do 99km/h (bo zabiorą prawko) i dać po heblach przed samymi światłami.

      Tak samo z dzikim zmienianiem pasa, bo obok stoją 2 samochody mniej...

      • 34 14

    • Pierwsze słysze. Mozesz zarzucic konkretnym przykładem? (15)

      miejscowość i ulice podaj. zmyślasz albo nie rozumiesz co znaki tam oznaczają.

      W Amsterdamie poza tym nie ma żadnych "ścieżek" tylko są normalne prawdziwe drogi dla rowerów (odseparowane i od jezdni i od chodnika ) lub co częstsze pasy ruchu dla rowerów w jezdni. "ścieżki" czyli różowy pasek na wąskim chodniku to twór czysto polski i występujący tylko w Polsce.

      • 19 4

      • (2)

        Mogę Ci udostępnić zapis z gps, to sam poprzeglądasz sobie na street view którędy jeździłem

        • 12 1

        • Wystarczą współrzędne jednego takiego miejsca

          Dawaj :)

          • 12 2

        • cały czas czekamy.

          "bardzo często można spotkać", a nawet jednego przykładu nie potrafisz tu podać

          • 8 3

      • (10)

        Kubeł farby, czy sklejony chodnik z ddr to nie są polskie wymysły. Tak budują na całym świecie, można znaleźć pełno zdjęć w sieci.

        W Amsterdamie nie miałem okazji być ale w Delft tak. Zobacz sobie główną aleję polibudy i będziesz miał różowy pas dla rowerów obok wąskiego chodnika.
        W Hamburgu to samo, a w zasadzie gorzej, bo pasek dla rowerów szeroki na dwie płyty chodnika.
        Lipsk tak samo ma ddr przy chodniku, różnica taka że na skrzyżowaniach potrafi przejść w pas w jezdni. Widać, że później zaczęli i rozwiązania są nowsze.

        Proponuję rozejrzeć się trochę po świecie, zanim zacznie gadać, że to nasze wymysły.
        Praktycznie wszędzie na świecie pierwsze ścieżki to był kubeł farby na chodniku.
        Po prostu bardzo ciężko przebić się z dojrzałymi rozwiązaniami jeżeli urzędnicy miejscy nie czują jakie są potrzeby rowerzystów, do tego trzeba wydać kupę kasy.

        Ale nawet dojrzałym rowerowo miastom zdarzają się wpadki. Polecam na YT obejrzeć sobie "The Unholy Trinity of Bridge Stupidity in Copenhagen"

        • 5 7

        • (4)

          A w Niemczech na takich cpr-ach dodatkowo często wisi tabliczka "Radfahrer bitte Schritttempo". Nie wiem co aktywiści miejscy na taki dowód okrutnych prześladowań cyklistów, ale to w końcu kraj, którym rządził Adolf Hitler.

          • 5 5

          • Na chodnikach owszem ale tu mowa o wydzielonej infrastrukturze rowerowej

            u nas też masz obowiązek jazdy powoli po chodniku. jest to zapisane w przepisach prawa o ruchu drogowym.

            W Niemczech jazda chodnikiem co ciekawe rowerem jest dopuszczona niemal zawsze.
            Dopuszczona to nie znaczy że jest nakaz jazdy po chodniku jak u nas. Różnica zasadnicza

            • 7 2

          • ale taka infra w kraju teutońskim nie jest już obowiazkowa

            spuścizna "wuja Adolfa" jest zupełnie opcjonalna, bo nie spełnia standardów nakreślonych przez rząd

            • 1 3

          • W Niemczech przede wszystkim jest zupełnie inna kultura jazdy. Jest dużo większy luz, nie widziałem i nie odczułem konfliktu piesi - rowerzyści.

            W Holandii z kolei czułem się jako pieszy zdominowany przez rowerzystów. Trochę tak jak u nas przez kierowców.

            • 5 1

          • Nigdy na cpr, tylko na deptakach.

            • 0 0

        • No ale co ty do czego porównujesz. Jeżeli chodzi o Delft (2)

          Po pierwsze szerokość: Tam jest 6m, a nie 3m jak u nas.
          2m dla pieszych i prawie 4 dla rowerzystów.

          Po drugie jest separacja w postaci krawężnika

          Po trzecie trasa jest prosta jak "strzała". Żadnych esów floresów. Żadnych przeplatanek z chodnikiem, żadnych krawężników, żadnych odgięć przed skrzyżowaniami. żadnych barierek w pasie drogi. Jest skrajnia.

          To jest zupełnie co innego

          • 5 4

          • (1)

            Piszemy o tym samym miejscu?
            Mekelweg, tam nie ma żadnego krawężnika, jest równo. Jedyna separacja, to inny kolor płyt.
            Szerokość to inna kwestia, jakby u nas był taki ruch w szczycie, to też by szersze robili.

            Tak, tam jest inna kultura ale oni tą infrastrukturę robią już +/- pół wieku. My może połowę tego.

            • 4 2

            • No szerokosc jest kluczowa. kraweznik widze ze ma inna fakture wiec jest separacja. skromna ale jest

              wyobraz sobie ze jedziesz sobie 30kmh po mekelweg. 4m szerokosci idealnie prosta trasa. cud malina. pełen luz 100 procent bezpieczenstwa.

              a teraz wyobraz sobie te 30kmh na takiej kartuskiej gdzie masz 2.5m ale co kilkanascie metrow ostry zakret niemal o 90stopni w lewo potem w prawo, a trzeba sie wyminąć z rowerzystą z naprzeciwka, dalej przystanek który zasłania trasę, 5m dalej i masz przekładaniec z chodnikiem, wyjazd z bramy (zero widocznosci). skryzowanie jedynie z małymi lusterkami, a trzeba jeszcze patrzeć do tyłu czy kierowca nie skręca, do tego krawęznik co kilka metrów, barierki......... owszem mozna jechac rowerem 5km ale czy to ma sens? ludzie mają sie przesiadac z samochodow by jechac te 5kmh rowerkiem? jak nawet z korkami bedą 5x szybciej samochodem. ...

              • 5 2

        • Biorę standard tego stupidity z dobrodziejstwem inwentarza

          • 1 0

        • Całą Europe przejechałem

          i esów floresów szlaczków zygzaczków przekładańców i slalomów rowerowych na chodniku nie widziałem.

          Jak juz to są proste pasy z obu stron przy samej krawedzi z jezdnią ale to zupełnie co innego. zupełnie sie po tym inaczej jezdzi.

          • 2 3

      • nieprawda

        w wielu miastach holenderskich wzdłuż ulic prowadzone są dwukierunkowe drogi dla rowerów, podobne do tych tworzonych w Gdańsku od wielu lat.

        • 2 0

    • Tak dużo tego nie ma, czyli znak A-7 dla (5)

      rowerzystów.

      A po drugie kierowcy i tak rezygnują z pierwszeństwa i przepuszczają rowerzystów.

      Wiem to z autopsji.

      A jak tak jezdzileś po Europie, to pochwal się ustępowaniem pieszym, gdy nie byli jeszcze na jezdni.

      • 5 5

      • (3)

        Szczerze różnie to bywa w Holandi prawie wzorowo, ale np. We Francji przechodzenie przez ulicę, zwłaszcza na wioskach to nieporozumienie

        • 6 1

        • W Holandii to ciekawie jest (2)

          Kierowca ustąpi pieszemu zawsze, cyklista zaś odzyńdzoli i po piętach przejedzie.

          • 8 2

          • Holenderscy piesi nie narzekają na (1)

            rowerzystów. Wiem o tym od rodziny.

            Zatem nie wiadomo czemu służy twój wpis.

            • 3 5

            • po prostu gostek chciał pokazać swoją "wyższość" wobec osób korzystających z rowerów

              w ten sposób nieświadomie dał wyraz swojemu poczuciu niedowartościowania przez otoczenie

              • 2 1

      • W Polsce kierowcy rezygnują z obowiązku ustąpienia pierwszeństwa i mamy tego efekt...

        • 7 6

    • Niekompetentni Urzednicy (2)

      Nasi urzednicy nie maja pojęcia co robią. Podejrzewam, że 90% z nich nigdy nie było za granicą. żaden z nich nie ponosi odpowiedzialności za decyzje bo nikt ich nie rozlicza. Jak to śpiewał Kazik Radni Warszawcy to straszliwa bandyterka. Każdy chciwie na publiczne pieniądze zerka

      • 8 7

      • Ale to rada dzielnicy wymyśliła. (1)

        • 3 0

        • Ciii, nie psuj narracji.

          Przecież to prezydent miasta osobiście sprawdziła, gdzie najbardziej kierowców zaboli i tam zmieniła ruch.
          Co prawda Morawiecki bohatersko protestował, ale co mógł zrobić biedny premier wobec takiego upadku moralności.

          Wciśnij tu jeszcze gdzieś marsz LGBT i będziesz miał pełny przekaz ;)

          • 3 7

    • Oczom nie wierzę (10)

      Ktoś podał Amsterdam jako model porównawczy dla Gdańska? Miasto, gdzie co roku likwiduje się 1500 miejsc parkingowych? Gdzie jest 400 km dróg rowerowych (nie mylić nawet z ciągiem pieszo-rowerowym)? Gdzie ceny parkowania są wielokrotnie wyższe, a całe obszary centralne albo z zakazem wjazdu albo jednokierunkowe? Gdzie w samej aglomeracji Amsterdamu liczba kamer drogowych jest większa niż w całej Polsce? Gdzie samochód ma najniższą średnią prędkość komutacji spośród wszystkich środków transportu? Gdzie pieszy ma pierwszeństwo nie tylko przy zbliżaniu się do przejścia, ale może wejść tyłem na skos na skrzyżowanie i nawet go nie obtrąbią? Wow.

      • 12 10

      • Komunikacji a nie komutacji (2)

        Chyba że zaspałeś na wykładzie Wajsbrota

        • 5 3

        • I warstwa aplikacji!

          • 1 1

        • A sprawdzałeś, czy alternator kręci się szybciej niż dynamo? :D

          • 4 1

      • Tylko że oni w latach 70 do 2010 rozwijali drogi i komunikację. (5)

        U nas likwiduje się drogi i miejsca parkingowe z epoki Sytenek i Wartburgów bo nikt nic nie rozwijał.

        • 5 3

        • U nas robi się to, co oni robili w latach '50 (3)

          Szkoda, że jak zwykle, nie potrafimy się uczyć na błędach innych.

          • 4 2

          • Jak dojdziemy do ich punktu wyjścia z lat siedemdziesiątych (1)

            To możemy ewentualnie zacząć bawić się w robienie dobrze cyklistom.

            • 3 4

            • Ten ich punkt wyjścia dawno wyprzedziliśmy

              • 2 3

          • Patrząc po tym jak w innych krajach rozwijała się i rozwija infrastruktura rowerowa, to wydaje się, że nie da rady zrobić skoku cywilizacyjnego. Praktycznie każdy kraj idzie taką samą drogą, popełnia identyczne błędy.

            Dobrym przykładem jest Hamburg. Doskonale było widać, gdzie jest stara infrastruktura rowerowa, wąska i wciśnięta w chodnik, a gdzie świeżo zrobiona, szersza z lepszą nawierzchnią.
            Względem Hamburga ciekawie prezentuje się Lipsk, widać że później zaczęli rozwijać sieć dróg rowerowych. Lepsza jakość, sensowniej poprowadzone, nowsze rozwiązania (np. śluzy). Ale też widać różnice kulturowe, w śródmieściu Hamburga strefy piesze były z dopuszczonym ruchem rowerowym. W Lipsku też ale tylko w określonych godzinach (nie żeby ludzie się tym specjalnie przejmowali ;) ).

            • 2 0

        • Słuchaj kwakuś. Nie pisz bzdur. Mało

          W Gdańsku powstało arterii ?

          Więc nie bądź bezczelny.

          • 2 1

      • Spokojnie

        Pieszy w Amsterdamie może spokojnie sobie iść chodnikiem a rowerzyści i tak co piętnaście sekund będą na niego dzyndzolić.

        • 5 3

    • a jak tam jest 50 to jadą 80 ?

      • 1 3

    • W holandii to jest sygnalizacja świetlna bez czerwonego światła dla rowerzystów

      są takie miejsca gdzie dla rowerów sie pali zielone (tak jak u nas) albo "zółty trójkąt": czyli mozesz przejechac ale nie masz pierwszenstwa. i to sie nazywają przywileje, a nie jak u nas zatrzymaj wcisnij i czekaj az sie zapali zielone nie wiadomo ile

      • 4 6

  • (2)

    ufff teraz będzie lepiej

    • 15 66

    • dokładnie teraz będą musieli przywrócić dwa zamknięte pasy przy przejściu dla pieszych i znowu będzie można wyprzedzać

      • 0 1

    • Egon klawo jak cholera, nie?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane