- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (111 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (101 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (62 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (102 opinie)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (135 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (234 opinie)
Koniec ze śmieciami na torowiskach?
Gdańsk wreszcie przekonał się do dbania o estetykę torowisk. Wprawdzie nie jest to zmiana rewolucyjna, jednak dostrzeżenie problemu wiele lat po innych polskich miastach, zasługuje na uznanie.
Mowa o zakryciu torowisk płytami lub kostką betonową w rejonie przystanków tramwajowych. Rozwiązanie to jest od wielu lat stosowane w innych polskich miastach i ma na celu łatwe utrzymanie czystości w obrębie peronów. Prosta nawierzchnia, w przeciwieństwie do tłucznia, może być łatwo czyszczona ręcznie przez ekipę sprzątaczy lub z wykorzystaniem specjalnej maszyny.
Pierwsze przystanki wykonane z zastosowaniem takiego rozwiązania można już zobaczyć na remontowanych trasach tramwajowych na Siedlce oraz na Zaspie - m.in. na przystankach Zakopiańska, Skrajna, Żwirki i Wigury oraz Startowa.
- Takie rozwiązanie zastosowaliśmy na wniosek Zarządu Dróg i Zieleni. Pojawi się ono na wszystkich przystankach przebudowywanych w obecnym etapie Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację GPKM.
Torowiska będą przykryte także po wykonaniu remontu torów w Brzeźnie - tutaj prace mają ruszyć już w listopadzie. Nieco później rozpoczną się prace w Nowym Porcie, choć tam tory są prowadzone w jezdni i nie ma potrzeby stosowania kostki.
- W przypadku remontu w Nowym Porcie, konieczna będzie także wymiana nawierzchni. Z tego powodu prace rozpoczną się później niż w Brzeźnie. Jeżeli zima okaże się łagodna, możliwe że wykonawca robót rozpocznie remont na przełomie roku. Szczegółowy harmonogram będzie znany po podpisaniu umowy z wykonawcą [Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury z Warszawy - przyp. red.] - dodaje Skorupka-Kaczmarek.
Niestety remonty nie przewidują przedłużenia przystanków do takiej długości, by korzystać z nich mogły dwa tramwaje jednocześnie, tak jak ma to miejsce np. przy Dworcu Głównym. Niemożliwe będzie także ewentualne łączenie ze sobą dwóch tramwajów typu N8C (tzw. "Dortmundów") w ruchu liniowym, co jest normą np. w Niemczech.
Opinie (93) 3 zablokowane
-
2010-11-11 15:20
kto na tym zarabia? (2)
wyglada na to że naszemu polskiemu wstapoeniu do Unii wystawiony zostanie pomnik. A zrzucą się producenci kostki brukowej, bo chyba oni najwięcej kasy zyskali
- 1 3
-
2010-11-11 15:43
a ty wolal bys bryczke z kuniem co? (1)
po co co kolwiek? najlepiej niech nie bedzie niczego.
- 0 1
-
2010-11-11 16:34
na ty
to tramwaj staje a na kunia to woła siem prrrrrryyyy
- 0 0
-
2010-11-11 15:35
No dobra a kiedy gda będzie czyścił chodniki ?????
Chodniki wzdłuż traktu konnego - dramat pełno liści i błota za to trawnik jest w sterylnej czystości!
- 4 0
-
2010-11-11 16:49
Przystanki...
Nie tylko zaśmiecanie, ale koszty napraw po dewastacjach wiat, rozkładów itp. są zapewne tak duże, że opłacałoby się poddać większość przystanków ścisłemu monitorowaniu i szybkiemu reagowaniu przez grupę służb typu "grom". Po pewnym okresie problem by znikał. Inaczej tego nie da się w Polsce uregulować - kabotyństwo prymitywnego myślenia dewastatorów jest przerażające!
- 2 1
-
2010-11-11 16:54
No kurna i gdzie ja będę kipami rzucał aby zabić czas?
- 0 2
-
2010-11-11 16:57
,,Wiele lat po innych polskich miastach..." (1)
Gdańsk jest przynajmniej 10 lat do tyłu z inwestycjami w porównaniu do innych miast.
- 3 7
-
2010-11-11 17:16
Głupiś czy z Chyloni ???
- 3 0
-
2010-11-11 17:26
Pani Skorupka to chyba ma mocne plecy
Pamiętam ją z TVP2, gdzie chyba się nie sprawdziła i wrzucili ją do TVP Info oddział Gdańsk. Teraz widzę, że robi karierę jako rzecznik w zasadzie dublujący kompetencjami rzecznika miasta.
Nie nawidzę kumoterstwa ;/- 3 3
-
2010-11-11 17:36
Kiepsko, że przystanki nie zostały nieco przedłużone
Niejednokrotnie "dortmundy" jeżdżą przepełnione, przydała by się opcja jazdy zwielokrotnionej (do dwóch połączonych składów) - odpowiednik trójwagonówek na godziny szczytu. Ktoś nie pomyślał. A "dortmundy" wypierają pojemne "stopiątki".
Kostka na torach przy przystankach to bardzo dobre rozwiązanie.- 1 0
-
2010-11-11 17:38
Czy ktoś kiedyś widział 2 tramwaje korzystające z przystanku na dworcu PKP?
Zawsze, ale to zawsze tramwaj czeka aż ten aktualnie "parkujący" odjedzie, wtedy dopiero podjeżdża do przodu i otwiera drzwi, a dlaczego? Przecież, jak to w artykule się pochwalono, przystanek pomieści dwa tramwaje!
- 4 1
-
2010-11-11 17:39
Jeden pas dla tramwajow, autobusow i karetek
skoro juz utwardzaja nawierzchnie powinni poszerzyc pasy na tyle by awaryjnie mogly sie nimi poruszac karetki, a moze nawet autobusy. korki to straszna sprawa dla karetek na sygnale - ale takie pasy urzednicy docenia dopiero gdy beda jechac jedna z nich..
- 3 1
-
2010-11-11 17:48
linia 4
oddać drugi wagon,albo wprowadzic dortmundy.......
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.