- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 5 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Koniec ze śmieciami na torowiskach?
Gdańsk wreszcie przekonał się do dbania o estetykę torowisk. Wprawdzie nie jest to zmiana rewolucyjna, jednak dostrzeżenie problemu wiele lat po innych polskich miastach, zasługuje na uznanie.
Mowa o zakryciu torowisk płytami lub kostką betonową w rejonie przystanków tramwajowych. Rozwiązanie to jest od wielu lat stosowane w innych polskich miastach i ma na celu łatwe utrzymanie czystości w obrębie peronów. Prosta nawierzchnia, w przeciwieństwie do tłucznia, może być łatwo czyszczona ręcznie przez ekipę sprzątaczy lub z wykorzystaniem specjalnej maszyny.
Pierwsze przystanki wykonane z zastosowaniem takiego rozwiązania można już zobaczyć na remontowanych trasach tramwajowych na Siedlce oraz na Zaspie - m.in. na przystankach Zakopiańska, Skrajna, Żwirki i Wigury oraz Startowa.
- Takie rozwiązanie zastosowaliśmy na wniosek Zarządu Dróg i Zieleni. Pojawi się ono na wszystkich przystankach przebudowywanych w obecnym etapie Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację GPKM.
Torowiska będą przykryte także po wykonaniu remontu torów w Brzeźnie - tutaj prace mają ruszyć już w listopadzie. Nieco później rozpoczną się prace w Nowym Porcie, choć tam tory są prowadzone w jezdni i nie ma potrzeby stosowania kostki.
- W przypadku remontu w Nowym Porcie, konieczna będzie także wymiana nawierzchni. Z tego powodu prace rozpoczną się później niż w Brzeźnie. Jeżeli zima okaże się łagodna, możliwe że wykonawca robót rozpocznie remont na przełomie roku. Szczegółowy harmonogram będzie znany po podpisaniu umowy z wykonawcą [Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury z Warszawy - przyp. red.] - dodaje Skorupka-Kaczmarek.
Niestety remonty nie przewidują przedłużenia przystanków do takiej długości, by korzystać z nich mogły dwa tramwaje jednocześnie, tak jak ma to miejsce np. przy Dworcu Głównym. Niemożliwe będzie także ewentualne łączenie ze sobą dwóch tramwajów typu N8C (tzw. "Dortmundów") w ruchu liniowym, co jest normą np. w Niemczech.
Opinie (93) 3 zablokowane
-
2010-11-11 18:01
temat wstydliwy od ktorego uciekacie to ze macie problem z brudem, smieciami i higena (1)
temat wstydliwy od ktorego uciekacie to ze macie problem z brudem, smieciami i higena - teraz zima zasypiecie miasta drogi i wsie blotem ktore pozniej sprzata wiatr i deszcz oraz ta zgnilizna pozatyka wam wszystkie kanalizacje i zgnije wam cala wasza gospodarka
- 0 3
-
2010-11-11 18:35
juz idzie zima i drogowcy wysypia tony blota na drogi i chodniki - drogowcy sa nie reformowalni i nawet nie podpatrza swoich
zachodnich czy polnocnych kolegow tylko sypia bloto na drogi zima
- 1 1
-
2010-11-11 18:37
?? (1)
Mam poważne pytanie, a mówiąc normalnie pytam serio:
To nie powoduje większego dudnienia tramwajów??
Np. w Krakowie lub Poznaniu gdzie tramwaje jeżdżą po szynach zalanych asfaltem wydaje mi się, że decybele są większe
Co wy na to??- 1 0
-
2010-11-12 01:49
Tak
Na szczęście na przystanku tramwaj porusza się z niewielką prędkością.
- 0 0
-
2010-11-11 18:38
Zabetonujmy wszystko.
Zabetonujmy wszystko. Ciekawe tylko gdzie odpłynie woda, jak będą ulewy.
Patrząc na zdjęcia stawiam tezę, że:
1) zaleje peron,
2) wyleje i podmyje torowisko za peronem.
Już mamy problem z odprowadzaniem wody jak pada, to jeszcze dołóżmy betonu.- 7 0
-
2010-11-11 18:39
w Polsce nie znane czynnosci takie jak sprzatanie mycie niesmiecenie niepodrzucanie smieci czystos miast wsi ulic pol drog
chodnikow
- 2 0
-
2010-11-11 20:33
wszystko fajnie..
szkoda tylko ze bedzie trzeba to wszystko rozbierac za 4-5 lat przy wymianie torowiska. A kto za to zapłaci?
- 0 0
-
2010-11-11 20:37
a moze slyszano w Gdansku o wspolnych przystankach tramwajowo-autobusowych....
zamisat kostki asfalt i autobus podjezdzajacy lub tramwaj.
jest sporo podwojnych podwojnie kosztujacych przystankow i wiat oraz ganiajacych przy przesiadkach pasazerow - tak tu w Gdansku.- 0 0
-
2010-11-11 21:45
nie ma ma takiej głupoty,
na której nie można by dać zarobić 'swoim'
- 0 1
-
2010-11-11 22:07
Mozna by całe torowiska obłożyć tą kostką to była by alternatywa dla karetek pogotowia żeby móc ratować życie szybciej a nie
pokonywać korki trójmiejskie i szczerze mówiąc myślałem, że w tym artykule o tym będzie
Niestety śmieci ważniejsze jak widać.- 0 0
-
2010-11-11 22:17
CZYSTOŚĆ ULIC
przepraszam, że może nie " w temacie", ale rzygac mi się chce, jak widzę zaplute chodniki, w Singapurze 40 lat temu za splunięcie kara była 50 dolarów, zadziałało, chyba tylko u nas ten syf na ulicach nigdy nie się nie skończy
- 2 0
-
2010-11-11 22:20
niech
więcej ludzi jezdzi bez biletu tzn.KRADNIE to szybciej nasza komunikacja bedzie sie rozwijac i unowoczesniac
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.