• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze śmieciami na torowiskach?

Krzysztof Koprowski
11 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Torowisko obłożone kostką pojawi się na budowanych "od podstaw" peronach na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, a docelowo na wszystkich nowych przystankach. Torowisko obłożone kostką pojawi się na budowanych "od podstaw" peronach na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, a docelowo na wszystkich nowych przystankach.

Gdańsk wreszcie przekonał się do dbania o estetykę torowisk. Wprawdzie nie jest to zmiana rewolucyjna, jednak dostrzeżenie problemu wiele lat po innych polskich miastach, zasługuje na uznanie.



Przykrycie torów w obrębie przystanków jest rozwiązaniem stosowanym np. w Krakowie (nz. pętla Krowodrza Górka). Przykrycie torów w obrębie przystanków jest rozwiązaniem stosowanym np. w Krakowie (nz. pętla Krowodrza Górka).
Mowa o zakryciu torowisk płytami lub kostką betonową w rejonie przystanków tramwajowych. Rozwiązanie to jest od wielu lat stosowane w innych polskich miastach i ma na celu łatwe utrzymanie czystości w obrębie peronów. Prosta nawierzchnia, w przeciwieństwie do tłucznia, może być łatwo czyszczona ręcznie przez ekipę sprzątaczy lub z wykorzystaniem specjalnej maszyny.

Pierwsze przystanki wykonane z zastosowaniem takiego rozwiązania można już zobaczyć na remontowanych trasach tramwajowych na Siedlce oraz na Zaspie - m.in. na przystankach Zakopiańska, Skrajna, Żwirki i Wigury oraz Startowa.

- Takie rozwiązanie zastosowaliśmy na wniosek Zarządu Dróg i Zieleni. Pojawi się ono na wszystkich przystankach przebudowywanych w obecnym etapie Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację GPKM.

Torowiska będą przykryte także po wykonaniu remontu torów w Brzeźnie - tutaj prace mają ruszyć już w listopadzie. Nieco później rozpoczną się prace w Nowym Porcie, choć tam tory są prowadzone w jezdni i nie ma potrzeby stosowania kostki.

- W przypadku remontu w Nowym Porcie, konieczna będzie także wymiana nawierzchni. Z tego powodu prace rozpoczną się później niż w Brzeźnie. Jeżeli zima okaże się łagodna, możliwe że wykonawca robót rozpocznie remont na przełomie roku. Szczegółowy harmonogram będzie znany po podpisaniu umowy z wykonawcą [Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury z Warszawy - przyp. red.] - dodaje Skorupka-Kaczmarek.

Niestety remonty nie przewidują przedłużenia przystanków do takiej długości, by korzystać z nich mogły dwa tramwaje jednocześnie, tak jak ma to miejsce np. przy Dworcu Głównym. Niemożliwe będzie także ewentualne łączenie ze sobą dwóch tramwajów typu N8C (tzw. "Dortmundów") w ruchu liniowym, co jest normą np. w Niemczech.

Opinie (93) 3 zablokowane

  • Bravo GIK

    • 0 0

  • Na co nam kilkuset strażników miejskich ???????? Idą do pracy na 7 - odprawa , na ulicę - po 8 rano a do biura wracją o 12 - (1)

    robią notatki i o 14 obiadek w domu...

    Na co nam ta armia ludzi ????????

    • 2 0

    • jeszcze żeby przez ten czas zrobili coś pożytecznego!

      • 1 0

  • Tramwaj linii Nr.4 pzywrócić co 15 minut !!!!!!!!!!!!! (2)

    Mało że takie pojedyncze poszczane , oskrobańce -wypychacie na linię nr.4 , to jeszcze w godzinach szczytu : w drodze do pracy i z pracy , tramwaj ten jeździ co 25 minut. Do cholery MAMY TEGO DOŚĆ!!!! PRZYWRÓCIĆ ODJAZD TRAMWAJU Z UL.KLINICZNEJ O 14:45. 15:00, 15:15 itd. Jaje sobie z ludzi robicie? ZA co płacimy 84 zł /m-c za bilet? by człowiek zmęczony po pracy musiał zapierdzielać 2 przystanki pieszo by czymkolwiek dojechać w stronę Zaspy do domu?????? Dlaczego w sobotę ten tramwaj wogóle nie jeździ? To samo rano do pracy , co to jest ? Jedzie ,,8'' , za nią zaraz ,,4'' i jak autobus T-2 ma spóźnienie co się ostatnio często zdarza ,trzeba stać na zimnie , w ulewie i zimnie kolejne 20 minut .

    • 0 0

    • linię nr.4 , to jeszcze w godzinach szczytu : w drodze do pracy i z pracy , tramwaj ten jeździ co 25 minut. (1)

      Patrz w rozkład: jeździ co 20 minut

      "jak autobus T-2 ma spóźnienie co się ostatnio często zdarza ,trzeba stać na zimnie , w ulewie i zimnie kolejne 20 minut ."

      ...na autobus, który jeździ co 5 minut w dzień roboczy, a co 10 w weekend.

      Dobrze, ze na tych przystankach głodne lwy nie czekają na Was...

      • 1 0

      • 20 minut to strasznie duzo by marznąć na przystanku na koleny tramwaj !!!!

        Ty dupku złamany chciałbyś stać i czekać w deszczu 20 minut na kolejny tramwaj ? bo nie masz nic innego by do jechać do pracy czy z pracy? Widać że nie jezdzisz tą trasą i nie czekasz na autobus T- 2 ,który się wielokrotnie spożnia , dzięki temu ludzie przebiegają na oslep nie patrząc na czerwone światła , byleby zdązyć chociażby na ,,4''. bo ,,08'' już niestety odjechała z****ńcu jeden.

        • 0 0

  • siadła sprzedaż kostki, bo już wybrukowali co się dało

    no to znalazł się sposób na pobudzenie koniunktury.

    lepiej zabetonować wszystko, będzie lepiej woda opadowa wsiąkać, zalać całe miasto gruchą asfaltu... i ubezpieczyć od zalań i powodzi...

    • 1 0

  • DLACZEGO SA BRUDNE MIASTA I WSIE W POLSCE

    DLACZEGO JEST TAK BRUDNO W GDANSKU DLACZEGO JEST TAK DUZO SMIECI I SYFU TU W GDANSKU I WE WSZYSTKICH MIASTACH I WSIACH W CALEJ POLSCE.

    • 1 0

  • Dlaczego odwazniaki ze straży nie reagują na psy bez kaganców i na ich sranie ????

    Boją się ?

    • 0 0

  • dwufunkcyjne przystanki

    No i do tego gdy jest kostka w niektorych miejscach mozna byloby zrobic dwufunkcyjne przystanki - tak jest np we Wroclawiu. Autobusy wjezdzaja z ulicy na przystanek po kostce - ulatwia przesiadki i likwiduje bzdurne wydatki zwiazane z budowaniem dwoch przystankow kolo siebie.

    • 2 0

  • Kłamstwo od podstaw zabudowano tylko trzy przystanki na Zaspie i tylko one otrzymały kostę przy torach!

    Pozostałe przystanki na Zaspie i Przymorzu zostały po staremu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane