Fakty i opinie

Konkurencja dla pendolino na trasie do Warszawy i Krakowa

Pociągi RegioJet mają składać się z 6-10 wagonów ciągniętych przez lokomotywę Siemens Vectron.
Pociągi RegioJet mają składać się z 6-10 wagonów ciągniętych przez lokomotywę Siemens Vectron. fot. regiojet.pl

Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet planuje rozpocząć kursy na trasie Gdynia - Kraków. Od grudnia 2022 roku codziennie miałoby być realizowanych osiem połączeń. Czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą wyniesie niewiele ponad 3 godz., a z Gdyni do Krakowa niespełna 6 godz.



Skorzystał(a)byś z usług nowego przewoźnika na tej trasie?

tak, to ciekawa alternatywa 71%
wszystko zależy od ceny 25%
nie, wolę pendolino 4%
zakończona Łącznie głosów: 4081
Wniosek o uruchomienie takiego połączenia wpłynął do Urzędu Transportu Kolejowego. O sprawie poinformował portal rynek-kolejowy.pl

Kursy na trasie Gdynia - Warszawa - Kraków miałyby się rozpocząć w grudniu 2022 roku.

Przypomnijmy, że w tym samym czasie RegioJet planuje uruchomić również połączenie Gdynia - Praga przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Lichkov i Pardubice.

Zobacz też: Połączenie kolejowe z Gdyni do Pragi w 2022 roku

Pednolino szybsze do Warszawy, ale do Krakowa już nie zawsze



Z Gdyni zaplanowanych jest osiem połączeń dziennie co dwie godziny, począwszy od godz. 4:30. Siedem kursów kończyłoby się na stacji Kraków Główny, a ostatni o godz. 18:30 w Warszawie Zachodniej.

Czas przejazdu między Gdynią a Krakowem wyniesie 5 godz. i 53 min. Pendolino na tej trasie osiąga czas od 5 godz. 37 min do nawet 6 godz.

Z kolei RegioJet pokona trasę Gdańsk Główny - Warszawa Centralna w 3 godz. i 2 min.

Dla porównania pendolino pokonuje ją w 2 godz. i 35-40 min. (w zależności od kursu).

Czytaj też:

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą



Polska nie chce konkurencji dla PKP?



Podróż RegioJet będzie odbywać się składami zestawionymi z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz od 6 do 10 wagonów pasażerskich.

Przewoźnik złożył wniosek na maksymalny możliwy okres - pięć lat.

Mimo że w Polsce obowiązuje tzw. IV pakiet kolejowy, który nakazuje traktować równo wszystkich przewoźników, to eksperci mówią, że do maksimum przeciągane są wszystkie procedury związane z uruchamianiem połączeń, co ma zniechęcać nowe firmy do wejścia na nasz rynek.

- Im więcej konkurencji, tym lepiej. Moje zdanie jest takie, że powinni pojawiać się nowi przewoźnicy na torach w Polsce. To sprawia, że cały rynek przewozów kolejowych rośnie, bo pozostali też zaczynają się bardziej starać. Korzystają na tym pasażerowie, bo oferta jest coraz lepsza, i sami przewoźnicy, bo rośnie grono chętnych do korzystania z ich usług - uważa Piotr Malepszak, pełnomocnik prezydent Gdańska ds. kolejowych.
Wnętrze wagonu pasażerskiego w pociągu RegioJet
Wnętrze wagonu pasażerskiego w pociągu RegioJet fot. regiojet.pl
Oferta przewoźnika RegioJet:

  • komfortowe skórzane siedzenia z możliwością regulacji zagłówków i własnym stolikiem,
  • przestronny przedział tylko dla czterech osób,
  • cichy przedział,
  • gniazdko zasilające dla każdego siedzenia,
  • darmowe wi-fi.

Za darmo, po wejściu do pociągu:

  • woda butelkowana Rajec,
  • sok pomarańczowy Rio lub wino Bohemia Sekt Brut,
  • ciasteczka.

Podczas podróży:

  • włoska kawa Illy (espresso, lungo, latte macchiato, cappuccino),
  • na prośbę herbata Oxalis lub herbata ze świeżej mięty.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (464)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »