Fakty i opinie

Kontener usunięty spod estakady

Do niecodziennego zdarzenia doszło na łącznicy estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Kontener zsunął się z naczepy i spadł na pusty plac przy ul. KontenerowejMapka. Nikomu nic się nie stało. W czwartek został usunięty.



Użytkownicy naszej aplikacji wiedzą o tym od dawna!

Pobierz aplikację: Android | iPhone


Aktualizacja 1 października godz. 12:55. Usuwanie kontenera, który spadł z estakady rozpoczęło się kilkanaście godzin po zdarzeniu. Ładunek został zabrany.

Zobacz usuwanie kontenera spod estakady





O zdarzeniu poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Policjanci, którzy udali się na miejsce, zastali tam nietypową sytuację. Na łącznicy z estakadą Kwiatkowskiego stała ciężarówka z pustą naczepą, a kilka metrów pod nią leżał kontener.

Reakcja na zsunięcie się ładunku z ciężarówki



- Kierowca powiedział policjantom, że zahaczył o barierki z powodu zmęczenia. W wyniku uderzenia kontener zsunął się z naczepy i spadł z samochodu oraz łącznicy. Na szczęście nikogo nie było w pobliżu i nikomu nic się nie stało - mówi Jolanta Grunert z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Kontener cały czas leży. Jest zabezpieczony, a służby czekają na specjalistyczny pojazd, który go podniesie. Nie wiadomo też jeszcze, czy kierowca zostanie ukarany mandatem, czy sporządzony zostanie wniosek do ukarania go przez sąd.

Opinie (220) ponad 20 zablokowanych

  • (7)

    A myślałem że takie rzeczy tylko w GTA...

    • 154 6

    • Zly kod.

      • 10 1

    • (1)

      W GTA to on by przeleciał ta ciężarowka,wsiadł by do auta Franklina okradli jakiś pieszych i i odjechali

      • 2 0

      • od drugiego końca tej estakady kierowca TiRa zrobił KLoSSA

        odtworzył scenkę z filmu wylatując całą ciężarówka z naczepą tuż przed zjezdem przez barierki - pionowo w dół

        • 0 0

    • To kontener na gryzonia

      • 1 1

    • (2)

      Wielkie halo, a co ktoś naprawę myślał że do góry poleci???

      • 0 0

      • Jakbyś jechał za nim, to byś musiał spodnie zmienić

        • 0 1

      • ja byłem pewien że poleci

        tylko, że szybkość TiRa była ciut ciut za mała...

        • 0 0

  • (15)

    Zmęczony kierowca....ojoj...ciężka to praca,strasznie monotonna,do tego prawie cały czas w trasie,prysznic w zajazdach,co z tego że parę groszy więcej jak nie ma czasu aby to wydać,zdjęcie rodziny w szoferce zmieniane co rok...do tego wszędzie na czas jakby od tego zależały losy świata.Praca siedząca,dużo zawałów i wylewów po 50 tce.Oczywiście nikt tam na siłę nie pcha ale sam bym nie chciał być takim drajwerem.Mimo wszystko wpółczuję wypadku i dobrze że nikt nie ucierpiał.Ave!

    • 266 54

    • Żaden zmęczony (1)

      Za zmęczenie prawa jazdy mu nie zabiera, za niezapiecie blokad na naczepie może stracić prawko plus żaden ubezpieczyciel nie zapłaci za uszkodzenie ładunku.

      • 49 0

      • dokładnie - nie zamknął blokad - bo pewnie wiózł tylko kontener z hutniczej do portu

        i mu się nie chciało

        • 4 0

    • jak nie ma czasu wydać? Przekaż kasę żonie i ona na pewno znajdzie czas

      • 36 2

    • w taka pogode najgorzej (3)

      slonce nurzy nie czujesz jak oko na pare sekund odjedzie

      • 21 4

      • Szczególnie po 16 godzinach za kółkiem. (2)

        • 14 1

        • (1)

          Legalnie 16h za kółkiem nie posiedzi

          • 8 0

          • Dlatego kombinują ile wlezie

            • 2 1

    • Odezwał się człowiek żyjący z pasją. (4)

      Łowca adrenaliny w oczekiwaniu na newsa...

      • 31 4

      • To jego praca (3)

        • 15 2

        • Też tak myślałem... (2)

          ...dopóki nie zauważyłem, że jego komentarze też są czasem kasowane.
          Własnego bota by nie filtrowali raczej.

          • 9 1

          • (1)

            Chyba, żeby go uwiarygodnić. Taki Hans Kloss.

            • 8 1

            • Raczej Adolf

              • 1 1

    • Błutel odetchnij

      • 0 0

    • Pełny 24000 kg cukier luz

      • 1 0

    • Sven, ty naprawdę jesteś malkontent z krzywym nosem! Na dokładkę znasz się na wszystkim - i to jak!

      • 2 0

  • (5)

    Kolejny super kierowca zawodowy. Po co zapinac kontener? Stracilby tylko czas

    • 236 47

    • (3)

      A jak się zapina kontener??

      • 5 23

      • Cóż za zgodność propozycji!

        • 11 0

      • Przekręcając "wajchę" w twist-locku.

        • 23 0

      • na każdym rogu kontenera masz dziurę na 3strony świata

        tam wsuwasz blokadę która jest na stale zainstalowana np. w naczepie TiRa ... i przekręcasz...

        • 5 0

    • Proste

      W gniazda kontenerowe wchodzą specjalne blokady, które trzeba obrócić ręcznie.

      • 27 0

  • (10)

    Zsunął się? Przecież kontener jest mocowany do naczepy za pomocą twistlocka.

    • 330 3

    • Dopiero teraz mi to mówisz ???

      Kierowca TIR-a

      • 126 0

    • ale nie wszyscy o tym wiedzą

      • 47 0

    • (2)

      Gwoli ścisłości, nieprawda ;) Twistlocki stosowane są na statku, do mocowania ze sobą spiętrzonych kontenerów. Na naczepie są zwyczajne rygle/zamki ;)

      • 54 3

      • twistlock to formalnie nazwa każdego rygla obrotowego (1)

        nie tylko tych, które są między pudełkami na statku - także rygle obrotowe w naczepie są tak nazywane. Oczywiście, naczepa może mieć nawet same tylko sworznie czy nawet zaczepu do łańcuchów.

        • 16 0

        • aha

          • 5 0

    • widocznie twist się unlocked (1)

      • 63 0

      • wszystkie cztery na raz?

        to tak samo prawdopodobne jak udane lądowanie tupolewem we mgle

        • 2 1

    • Za pomocą czego?

      • 5 3

    • Opatrzność

      Dlatego żyje...

      • 5 1

    • No i co aferę kręcita, tam za płotem tych kontenerów jest ze pierdyliard a tu bedą lamenty odprawiać nad jedną sztuką

      • 2 2

  • Na tej łącznicy obowiązuje ograniczenie do 30 km/h (8)

    Pewnie jechał szybko ale bezpiecznie

    • 190 15

    • (1)

      Mógł jechać 5 na godzinę, niezablokowany kontener i tak bt wie zaunął

      • 13 4

      • na zakręcie musiał mocno cisnąć ... by kontener się wychylił - to co najmniej 40km/h jak nie węcej

        • 0 0

    • to warunki nie dostosowały się do jego prędkości (1)

      • 28 1

      • wina Grawitacji

        kosztami obciążyć niejakiego Newtona - on to kuźwa z nudów wymyślił...

        • 1 0

    • (1)

      Nie interesuj sie bo kociej mordy dostaniesz. My tu jestesmy od ustalania przyczyn.

      • 3 9

      • Lepsza kocia morda niż d.pa zamiast twarzy.

        Wydalająca takie fekalia jak tekst o kociej mordzie.

        • 10 2

    • (1)

      To nie zależało akurat od prędkości, tylko siły, która oddziaływała na kontener, w momencie uderzenia o barierki.

      • 3 0

      • A sila zalezy od masy i przyspieszenia, ktore to juz z predkoscia ma bardzo wiele wspolnego, Macku.

        • 0 0

  • Wiemy Malina nam gadał (2)

    Co tak późno

    • 23 0

    • Skate Park (1)

      Czy to tam jest Skate Park ?

      • 1 1

      • Tak, pan właśnie zainstalował dzieciakom nowa przeszkodę. Order mu

        • 5 0

  • Super kierowca (9)

    Niecodzienne?! Zapraszam pod DCT, Najgorsi kierowcy z Cywilizowanej Europy to Polscy kierowcy samochodów ciężarowych.
    Nie zablokował kontenera i na łuku mu wypadł!! Nie ma innej możliwości. Dobrze zamocowany kontener poleciałby z naczepą!
    Ciekawe czy policja uwierzy.... Bo pomorskie ITD powinno być już dawno rozwiązanie.

    • 258 12

    • Na luku towar sie przemiescil i sila bezwladnosci zepchnal niezabezpieczony kontener z naczepy.

      • 9 16

    • Drajwer (2)

      Nie wiesz jak było a osadzony już jest.Nir takie rzeczy już w życiu widziałem i nie była to wina kierowcy.Chyba że mało jeździcie po świecie i to wasz pierwszy taki przypadek.

      • 7 31

      • Jak zawodowy kierowca gumki nie założy i złapie trypra to też wina tirówki? (1)

        • 28 2

        • Oczywiście

          • 3 1

    • (2)

      Gdańskie ITD trzyma sztamę z Pomorskiem stowarzyszenie przewoźników międzynarodowych.Pan Rojek dobrze dba by transport kontenerów w Trójmieście był opłacalny . Wszystkie firmy są informowane kiedy są łapanki i gdzie stoją co robią itd.Kazdej dobry z DCT i BCT i GCT wyjeżdżają 65 cio lub 70cio tonowe zestawy a itd nic sobie z tego nie robi.Dopiero ITD Bydgoszcz wyłapuje nielicznych

      • 17 2

      • Zglos do prokuratury, nie tkwij w przestepstwie.

        • 13 4

      • No i co Ci do tego? Stul pyska i zajmij się swoimi sprawami.

        • 0 1

    • ta droga nie nadaje sie na taka ilosc samochodow

      Estakada to bomba, ktora wcześniej czy pozniej może doprowadzić do tragedii
      Niestety korki, obciazenie jezdni maksymalne w samochody o roznej ladownosci

      • 1 0

    • Jezeli kontener byl prawidlowo zabezpieczony

      To powinien spasc z naczepa a jezeli jest tak jak kierowca mowi to zaczepy powinny byc sciete w mocowaniach. Proste jak j..nie

      • 1 0

  • Temat ankiety... (4)

    Bardzo ambitny... Moim zdaniem lepiej już o nic nie pytać niż zadawać tak głupie pytanie. Bardziej mnie interesuje, co czytelnicy uważają o karze dla kierowcy. Mandat czy sąd.

    • 73 7

    • To nie temat, tylko pytanie (1)

      Jak widać setki osób odpowiedziały, więc wracaj na zupę

      • 3 10

      • Pytanie...

        ...Jest tematem... I raczej w małym stopniu dotyczy samego zagadnienia artykułu.
        To tak jakby zapytać po artykule dotyczącym pijanego kierowcy "czy wsiadasz za kierownicę będąc pijanym?"

        • 2 2

    • mandat czy sąd

      a według mnie, sprawdzą mu tacho, jak nie będzie uchybień to mandat. a może wcześniej jeździł na nie swoich wykresówkach?

      • 0 0

    • Sąd

      Zabrać uprawnienia

      • 0 0

  • Kontener był niewłaściwie zamocowany i tyle w temacie. (8)

    A do tego pewnie za szybko wszedł w ten łuk z ładunkiem. Co te barierki winne?

    • 129 8

    • (2)

      Nie zachaczyl o barierke, jechal lewym pasem zbyt szybko i sila odsrodkowa spowodowala zsuniecie kontenera. Barierka jesgt uszkodzona na dlugosc kontenera, a wiec to on ja uszkodzil, a nie samochod.

      • 7 0

      • Auto też było solidnie przetarte

        • 0 0

      • Kontyner był źle zapakowany

        • 1 0

    • i podwozie tez bylo zle.

      • 4 0

    • TIR był zły... (3)

      ... I kontener też był zły - cytując klasyka...

      • 8 0

      • klasyczkę, teraz kobiety chcą odżeńskich nazw

        • 1 0

      • (1)

        Kwiatkoski źle zaprojektował estakadę, no jak tak można było żeby kontynery spadać mogły

        • 2 0

        • Pan Kwiatkowski z tą estakadą nie miał nic wspólnego

          Estakadę wybudował komunista E.Gierek - to jego ścigajcie za fuszerkę

          • 0 0

  • Współczuje - treaz będą schody ....chłopie . (1)

    Kiedyś się jezdziło dziś trzeba odpuscić - zyć i tyle.

    • 35 4

    • Nie ma czego współczuć. Lepiej, żeby kierowca, który nie zabezpiecza ładunku i nie kontroluje pojazdu na takim łuku nie pojawiał się na drogach publicznych. Jak kogoś zabije, to też powie, ze był "zmęczony"?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.