- 1 Potrąciła motocyklistę i uciekła (160 opinii)
- 2 Brakuje wielu kandydatów na radnych (55 opinii)
- 3 CBA: Gdynia straciła miliony na węźle Karwiny (420 opinii)
- 4 Niż Genueński. Trójmiasto niezagrożone (91 opinii)
- 5 Która prezydent udostępniła swój kalendarz? (104 opinie)
- 6 "Trzeba zbudować nowy Dar Młodzieży" (283 opinie)
Kontrowersje wokół buspasów na ul. Spacerowej. Głos mieszkańców i radnych
Planowana przez Gdańsk budowa buspasów wzdłuż ul. Spacerowej jeszcze się nie rozpoczęła, a już zdążyła wywołać protesty ze strony mieszkańców Oliwy. Rada Dzielnicy Oliwa oraz jedna ze wspólnot mieszkaniowych przy ul. Spacerowej przesłały do miasta swoje protesty wobec tej inwestycji. Ich zdaniem planowane zmiany przyniosą więcej szkód niż korzyści, zarówno dla środowiska, jak i dla jakości życia mieszkańców.
- Powody protestu ws. buspasów na ul. Spacerowej w Gdańsku
- Alternatywne rozwiązanie udrożnienia ul. Spacerowej
- Apel części mieszkańców Oliwy ws. buspasów na ul. Spacerowej
Przypomnijmy: debata i prace nad stworzeniem buspasa na ul. Spacerowej to historia, która ciągnie się już od ponad czterech lat. Teraz - jak się okazuje - przeciwni takiej organizacji ruchu są niektórzy mieszkańcy: radni dzielnicowi z Oliwy oraz przedstawiciele jednej z oliwskich wspólnot mieszkaniowych.
Poniżej publikujemy list przesłany do naszej redakcji przez zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Oliva Concept, mieszczącej się przy ul. Spacerowej.
Powody protestu ws. buspasów na ul. Spacerowej w Gdańsku
Jak wskazuje Rada Dzielnicy Oliwa, realizacja projektu oznaczałaby masową wycinkę drzew oraz zniszczenie naturalnego ekosystemu, który jest jednym z atutów dzielnicy. Co więcej, zwiększenie ruchu autobusowego spowoduje wzrost poziomu hałasu i zanieczyszczeń, co negatywnie wpłynie na zdrowie mieszkańców oraz na wartość ich nieruchomości.
Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Zarówno Rada Dzielnicy, jak i Wspólnota Mieszkaniowa podkreślają, że budowa buspasów nie rozwiąże istniejących problemów komunikacyjnych. Zdaniem Rady prawdziwym rozwiązaniem byłaby realizacja większej inwestycji, jaką jest budowa tunelu pod wzgórzem Pachołek.
Projekt ten obiecany przez lokalne władze już wiele lat temu miałby odciążyć ruch na ul. Spacerowej, skanalizować ruch tranzytowy i jednocześnie zachować integralność środowiskową oraz krajobrazową dzielnicy.
Ś.p. prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz, już w 2015 r. podkreślał znaczenie tej inwestycji dla całej aglomeracji trójmiejskiej. Na szczycie wieży na wzgórzu Pachołek powiedział:
- Tunel pod Pachołkiem i wydłużenie Drogi Zielonej to obsługa obwodnicy trójmiejskiej, dostęp do dzielnic Gdańska położonych za obwodnicą, nie tylko Osowej; obsługa sąsiednich i dalej położonych gmin. To też błogosławieństwo dla Oliwy, bo cały ruch zostałby umiejętnie skanalizowany, innego rozwiązania technicznego nie ma.
Pismo przesłane do władz miasta przez wspólnotę mieszkaniową:
Alternatywne rozwiązanie udrożnienia ul. Spacerowej
Wspólnota Mieszkaniowa zaproponowała alternatywną wersję inwestycji, która jej zdaniem lepiej odpowiada na potrzeby zarówno mieszkańców, jak i całego miasta. Wariant ten zakłada budowę dwóch niezależnych buspasów jedynie na mniej zurbanizowanym odcinku ul. Spacerowej, pomiędzy Centrum Handlowym Osowa a Leśniczówką w Rynarzewie.
Propozycja ta umożliwiłaby skrócenie całego odcinka inwestycji o około 25 proc. oraz zmniejszenie liczby wycinanych drzew o około 550, co znacznie ograniczyłoby negatywny wpływ na środowisko.
Co istotne, alternatywny wariant buspasów tylko nieznacznie wpłynąłby na oszczędność czasu przejazdu w porównaniu do planu miasta. Szacuje się, że wprowadzenie buspasów na skróconym odcinku wydłużyłoby czas przejazdu jedynie o 3-4 minuty w stosunku do pełnego odcinka, co w kontekście codziennych podróży nie stanowi znaczącej różnicy. Zyski czasowe byłyby zatem minimalnie mniejsze, ale korzyści środowiskowe, krajobrazowe, finansowe i społeczne znacznie większe.
Dodatkowo zaproponowany alternatywny wariant znacznie przyspieszyłby czas realizacji całej inwestycji. Skrócenie odcinka prac budowlanych na zurbanizowanym terenie pozwoliłoby na dużo wcześniejsze zakończenie projektu, co zmniejszyłoby okres utrudnień w ruchu na ul. Spacerowej. Mieszkańcy i turyści, którzy codziennie korzystają z tej trasy, odczuliby zdecydowaną ulgę dzięki skróceniu okresu prac budowlanych o około 1/3, które obecnie grożą poważnymi zakłóceniami komunikacyjnymi.
Alternatywna propozycja umożliwiłaby również przyszłe połączenie tej inwestycji z planowanym tunelem pod Pachołkiem. Takie rozwiązanie pozwoliłoby na skuteczne zarządzenie ruchem tranzytowym, jednocześnie chroniąc krajobraz i środowisko na zurbanizowanej części odcinka w dzielnicy Oliwa. Byłby to na pewno krok w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju, który uwzględnia zarówno potrzeby komunikacyjne, jak i ochronę dziedzictwa naturalnego i historycznego dzielnicy Oliwa.
Apel części mieszkańców Oliwy ws. buspasów na ul. Spacerowej
Spór o buspasy na ul. Spacerowej w Gdańsku nie jest jedynie konfliktem o infrastrukturę drogową, ale także o ochronę wartości krajobrazowych, środowiskowych i zdrowotnych dzielnicy Oliwa. Wspólnota Mieszkaniowa zapowiedziała już aktywne uczestnictwo w procesie inwestycyjnym.
Zarząd wspólnoty zamierza monitorować postępy projektu i, w razie potrzeby, składać odwołania od decyzji środowiskowych, które mogą być wydane na korzyść miejskiego wariantu inwestycji. Takie działania mogą znacznie przedłużyć termin realizacji inwestycji, jeżeli władze Gdańska nie uwzględnią głosów mieszkańców Oliwy.
Zarówno Rada Dzielnicy, jak i Wspólnota Mieszkaniowa, apelują do władz miasta o ponowne przemyślenie planowanej inwestycji, z uwzględnieniem interesów wszystkich mieszkańców oraz środowiska i krajobrazu najbardziej zielonej dzielnicy miasta.
Pismo przesłane do władz miasta przez RD Oliwa:
Z tej perspektywy alternatywny wariant zaproponowany przez Wspólnotę Mieszkaniową wydaje się bardziej racjonalny, zapewniając kompromis pomiędzy poprawą komunikacji a ochroną unikalnych walorów Oliwy. W świetle tych argumentów sensownie byłoby przynajmniej przeanalizować te propozycje i podjąć decyzję, która będzie brała pod uwagę interesy wszystkich stron zaangażowanych w tę sprawę.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-04 11:39
hipokryzja (59)
Pod budowę mieszkań można wycinać las (przecież ludzie gdzieś muszą mieszkać). Ale jak już trzeba rozbudować drogę żeby usprawnić komunikację całej dzielnicy i obwodnicy to wycinka drzew to straszna strata dla środowiska...
- 784 54
-
2024-09-04 20:40
Gdzie w Oliwie wycięto las? (1)
Przez niewielką ulicę w sąsiedztwie zabytkowej, kameralnej zabudowy i pięknego, starego parku, codziennie płynie rzeka samochodów. Budowa buspasów niczego nie usprawni, tylko zwiększy obciążenie Oliwy.
Tunel to jedyne sensowne rozwiązanie.- 14 36
-
2024-09-05 09:30
Tunel to Droga Zielona
Bez decyzji o skonczeniu Drogi Zielonej tunelu niestety nie bedzie. Z kolei Droga Zielona bez tunelu jest bez sensu :)
- 3 0
-
2024-09-04 19:10
Ze Spacerowej zrobić woonref
- 23 3
-
2024-09-04 18:05
Las wycieli ale argumenty środowiskowe znajduja na buspas
Kpina :)
- 35 2
-
2024-09-04 16:08
usprawnic? (2)
niby w jaki sposób? ze będą jezdzic po 120 w dół wariaci? na dole jest i tak wąskie gardło nawet jakby było 5 pasów nic to nie da na dole tworzyć się będą korki i mają racje , że strajkują ma zostać tak jak jest nikomu się krzywda nie dzieje jak pojedzie wolniej
- 13 33
-
2024-09-04 18:31
Dzieje się (1)
Może dla ciebie czas się nie liczy,ale innym robi różnicę czy spędzają go produktywnie czy w korku. Przyhamuj z tym 120 w wyobraźni
- 13 4
-
2024-09-05 09:25
produktywnie na fejsie
- 0 4
-
2024-09-04 15:46
Bangladesz - rowerki i motorki - niedługo będą jeździły
- 16 2
-
2024-09-04 14:29
Po pierwsze sprawdzcie wyniki wyborów ponad połowe mieszkanców Oliwy głosowała na obecne władze Gdańska!
Po drugie tej samej patologi nie przeszkadza juz tramwajowy złomoczołg na torach pod oknami
- 16 18
-
2024-09-04 14:00
A może ta wspolnota niech sama zasponsponsoruje swoje rozwiązania? (1)
Taka strata dla środowiska, że za każde wycięte drzewo sądzi się kilka nowych -to się nazywa nasadzenia kompensacyjne, więc czy oni wiedzą o czym prawią? Tunel pod pachołkiem to jak na razie mrzonki(koszt, niepewność tej inwestycji)
- 28 3
-
2024-09-04 14:25
Ale to propozycja miasta a nie Wspólnoty, żeby budowac dwa buspasy na całym odcinku długości.
- 1 11
-
2024-09-04 12:55
A skąd oni się wzieli w tym miejscu? (6)
- 50 3
-
2024-09-05 09:49
Najpierw niech wróci tablica ZOO a potem możemy rozmawiac
tak się zyje w miescie
- 1 0
-
2024-09-05 08:01
wasze władze zdecydowały ze na koncu zakorkowanej spacerowej fajnie by było postawic wielkie osiedle
głosowałes na nich?
- 2 0
-
2024-09-04 15:31
(3)
Inwestycja powstała na prywatnej działce, która nie była lasem, tylko starym sadem.
- 8 17
-
2024-09-04 18:20
Ale dzieki takim inwestycjom (Oliva concept) (2)
Ruch na drodze się zwiększa. "Znafcy" wspólnoty przy akompanimencie RD uważają jak widać, że dobrze jest stać w korku, bo wtedy się wpada na różniste koncepcje oderwane od rzeczywistości. Konkrety; kwoty, wyliczenia, projekty, opinie specjalistów proszę przedłożyć, a nie " bo mi się wydaje" oj misie misie...Czas leci, a Spacerowa stoi w korku jak stała.
- 16 2
-
2024-09-04 20:03
(1)
A co proponujesz? To koncepcja miasta a nie mieszkańcow. Na 4 pasmowa drogę dla wszystkich miasto się i tak nie zgodzi.
- 1 7
-
2024-09-04 21:21
Ogarnij artykuł powyżej
"Wspólnota Mieszkaniowa zaproponowała alternatywną wersję inwestycji, która jej zdaniem lepiej odpowiada na potrzeby ..."
- 8 1
-
2024-09-04 12:44
tramwaj jest tu potrzebny (3)
Już dawno powinno się pomyśleć nad budową szybkiego tramwaju. Tylko niech nie gadają że się nie da skoro potrafią planować linie pod oknami tak jak na BGW
- 20 21
-
2024-09-05 09:35
stop tramwajom, jedziesz godzinami, buspas szybciej
- 2 0
-
2024-09-05 09:00
(1)
Tramwaj przy takim nachyleniu?
- 1 0
-
2024-09-05 09:36
a na Chełm dało radę, więc w czym problem tutaj? Co to za nachylenie, błagam.
- 1 0
-
2024-09-04 12:28
Od lat, jedynym sensownym rozwiązaniem jest tunel (5)
Pozostałe działania to tylko pudrowanie trupa. I tak wszystko stanie na Opata bo tam nie można poszerzyć. Tunel by uratował całą Oliwę. Zobaczcie Subislawa na Żabiance. Kiedyś był tam mega ruch, po zbudowaniu Drogi Zielonej w zasadzie stała się ulicą osiedlową z minimalnym ruchem. To samo by się stało z Czyzewskiego.
- 37 22
-
2024-09-04 12:51
tunel jest drogi, zarowno w budowie jak i utrzymaniu, a wystarczy zdjąć nadwyżkę ziemii i zrobić "wąwóz" (4)
a co do obawy mieszkancow to jakas kpina, rozbudowa spacerowej jest strategicznym planem miasta.
- 30 16
-
2024-09-04 13:55
kanion kolorado odrazu....
- 8 3
-
2024-09-04 12:55
(2)
Można że Spacerowej i 10 pasów zrobić a i tak to nic nie da.
- 14 20
-
2024-09-05 07:57
wystarczy po 2 pasy. (1)
- 1 5
-
2024-09-05 08:48
to bedziecie stac w korku tyle samo ale obok siebie :D
- 6 0
-
2024-09-04 12:28
(2)
A uwazasz ze dla 3 min skrocenia przejazdu warto niszczyc ocinek od Rynarzewa do Opackiej? Serio?
- 11 42
-
2024-09-04 12:49
(1)
A uważasz, że bus pas rozpoczynałby się w Rynarzewie? Serio?
- 21 0
-
2024-09-04 14:04
A serio uważasz , że wieloletnie kłótnie
Coś zmieniły/rozwiązały? Jest coraz gorzej, a tu ciągle od protestu do protestu od wizji do rewizji - to już irytujące. Co 2 Polaków to 3 zdania. Dziwi stanowisko Rady Dzielnicy serio jakby nie widzieli co się dzieje.
- 15 1
-
2024-09-04 12:01
(2)
to ci sami co wycieli znak ZOO bo chcieli za to opłatę od miasta. Ludzie co z wami, hipokryzja.
- 89 6
-
2024-09-04 13:38
Nie wprowadzaj w blad
No jednak nie ci sami. Usuniecia znaku chciala wspolnota budynku, na ktorej stal znak. To nie jest Oliva Koncept, tylko budynek, ktory tam stoi od kilkudziesieciu lat.
- 5 6
-
2024-09-04 13:36
Nie, nie ci sami.
- 2 3
-
2024-09-04 11:55
bus pas (24)
Do ekologów : lepiej jak samochody stoją w korku i emitują godzinami spaliny?
- 58 8
-
2024-09-04 12:39
To nie ekolodzy żadni przecież
- 21 1
-
2024-09-04 12:15
(22)
Ci pseudoekolodzy wierzą, że jak się zmniejszy liczbę pasów to samochody magicznie znikną. Niestety, samochody same nie znikną, będą albo coraz większe korki albo ludzie utkną w mieszkaniach, bo nie będą chcieli nigdzie się ruszać żeby nie stać w korku. To powoduje coraz większą samotność, depresję i samobójstwa. Efekt? W zeszłym roku ponad 2 razy więcej osób popełniło samobójstwa niż zginęło w wypadkach samochodowych.
- 32 12
-
2024-09-04 16:12
(1)
akurat to dobre dla świata ludzi jest za duzo
- 1 8
-
2024-09-05 07:16
Jesteś w tej liczbie.
- 1 0
-
2024-09-04 14:05
Mieszkańcy tej wspolnoty (2)
Sami sobie podkładają kłody pod nogi. Nie wiadomo czy bardziej śmieszne czy straszne.
- 14 3
-
2024-09-05 07:02
Oni w tej Wspólnocie chyba wszyscy mają helikoptery
Więc co ich obchodzą inni, którzy od lat męczą się z dojazdem...
- 3 2
-
2024-09-05 07:04
Problem będą mieli
Jak ktoś z nich będzie wzywał karetkę, straż pożarną, a służby będą miały problem z dojazdem. Gdzie wyobraźnia?
- 4 1
-
2024-09-04 12:47
(6)
Wg twojej teorii w Szwajcarii Holandii czy w krajach skandynawskich są dzielnice widmo bo ruch aut jest tam znikomy a jakoś nie słychać by mieszkańcy Kopenhagi narzekali
- 7 15
-
2024-09-04 13:58
(1)
Dobrze rozwinięta i sprawnie działająca komunikacja miejska (coś, czego w Gdańsku nie uświadczysz!) wcale nie jest kluczem do zmniejszenia liczby samochodów i braku korków, czego świetnym przykładem jest Nowy York. Mają tam nawet świetnie działające metro i co? Nie ma tam korków? Ludzie magicznie przesiedli się tylko w zbiorkom? Oczywiście, że nie! I nigdy tego nie zrobią, gdy mają wybór. Bo na tym właśnie polega demokracja - na wolnym wyborze. Chcę, to jadę zbiorkomem, chcę to jadę samochodem.
- 12 7
-
2024-09-05 15:36
W Berlinie czy w Monachium jest świetna komunikacja a samochodów i korków jest dużo mniej niż w Gdańsku, mimo że Gdańsk przy nich to wioska
- 1 0
-
2024-09-04 12:54
te kraje to są głównie wsie i miastczka, (3)
oba kraja lacznie mają mniej ludnosci niz Polska. Wracaj do Zukowa.
- 16 6
-
2024-09-04 14:49
800 tys. Amsterdam to wieś (2)
400 tys. Gdańsk to metropolia
- 7 7
-
2024-09-04 18:01
stolice porównaj do stolicy, amsterdam wygląda jak typowa zachodnioeuropejska dziura (1)
- 6 2
-
2024-09-05 09:39
w takim razie Polska to wciąż wchdnia postkomunistyczna dziura Europy i ludzie z mentalnością z komuny
taka prawda
- 0 1
-
2024-09-04 12:28
Trochę naciągane. (9)
Samochody nie znikną, i nie o to się rozchodzi przy tworzeniu buspasów. Chodzi o to, żeby podróż autobusem była odrobinę mniej niewygodna niż jest teraz kosztem podróży samochodem, która będzie gorsza. Na ile się pogorszy można obserwować na Grunwaldzkiej. Porównać jednak należy nie jeden samochód z jednym autobusem, tylko jeden autobus z
Samochody nie znikną, i nie o to się rozchodzi przy tworzeniu buspasów. Chodzi o to, żeby podróż autobusem była odrobinę mniej niewygodna niż jest teraz kosztem podróży samochodem, która będzie gorsza. Na ile się pogorszy można obserwować na Grunwaldzkiej. Porównać jednak należy nie jeden samochód z jednym autobusem, tylko jeden autobus z kilkudziesięcioma samochodami, bo takie są mniej więcej proporcje liczby pasażerów jednego i drugiego środka transportu. Dlatego te 4 minuty, na które powołują się postulujący skrócenie buspasa moim zdaniem należałoby pomnożyć przez średnią liczbę pasażerów autobusu.
I piszę to z perspektywy kierowcy jeżdżącego tamtędy. Nie korzystam z autobusu, bo jeździ rzadko i nie pokrywa mojej trasy, ale wciąż uważam, że coś co wiezie kilkadziesiąt osób jest ważniejsze niż coś, co wiezie jedną.- 28 7
-
2024-09-04 14:28
(2)
Ale protes nie dotyczy budowy odcinka na całej długości tylko na najbardziej zurbanizowanej cześci dzielnicy Oliwa.
- 0 7
-
2024-09-04 16:48
Najbardziej zurbanizowanej? (1)
Przecież ten buspas ma się kończyć przy Opackiej, więc spór dotyczy jedynie odcinka najmniej zabudowanego.
Od Opackiej do Grunwaldzkiej zdaje się, że planów nie ma, bo i miejsca brak, a to jest ten najbardziej zabudowany odcinek.- 14 0
-
2024-09-04 20:04
Od Opackiej do Leśniczówki też mieszkają ludzie .
- 3 8
-
2024-09-04 12:51
(1)
Nic się nie pogorszy, bo w przeciwieństwie do Grunwaldzkiej tutaj się dobuduje, a nie zabierze pas(y).
- 25 2
-
2024-09-04 13:31
Na papierze się nie pogorszy
Ale ten buspas gdzieś się zacznie i gdzieś skoczy. Będą najazdy, być może dodatkowe światła. Prawdopodobnie węższa jezdnia, przy okazji zniknie kilka miejsc parkingowych. Także założyłbym, że się pogorszy, najwyżej się pozytywnie zaskoczę. Choć, mimo to, buspas popieram.
- 3 8
-
2024-09-04 12:39
Dokladnie (3)
Chodzi o to aby komunikacja zbiorowa była sensowną alternatywą
- 27 1
-
2024-09-04 12:54
zbiorkom tylko szynowy ma sens, chyba ze na wsi (2)
to wtedy pks'y zostają
- 3 10
-
2024-09-04 13:06
autobus na buspasie nie jest wolniejszy od tramwaju (1)
- 12 0
-
2024-09-04 14:07
Tylko szybszy
Poza tym bez sensu robić konkurencję tramwaj/bus, bo oba rozwiązania powinny współgrać
- 6 0
-
2024-09-04 11:41
Korzyść dla garstki mieszkańców i kierowców Taxi -> większość miszkańców straciłaby na takim buspasie (25)
Nie dajcie sobie wmówić, że to dla Waszego dobra - kolejnym krokiem będzie SCT i ban na auta spalinowe...
- 169 364
-
2024-09-04 13:57
Weź człowieku przejedź się kiedyś autobusem i policz sobie te "garstki" które jeżdżą komunikacją (2)
I dopiero wtedy się wypowiadaj.
- 51 11
-
2024-09-04 14:38
(1)
no i właśnie to jest też problem, że w tych autobusach nie ma "garstek" ludzi, tylko wszyscy jeżdżą ściśnięci jak śledzie, a kursów jest za mało. nie dziwcie się, że część osób woli stać w korku, siedząc wygodnie we własnym aucie, niż cisnąć się z całą masą ludzi.
- 28 11
-
2024-09-05 07:03
Oszczędność czasu na buspasie prowadzi do zwiększenia częstotliwości
Patrz 199
- 8 3
-
2024-09-04 12:48
Czyli na autobusy także !!!!
- 1 1
-
2024-09-04 12:41
Nie mieszaj lobbowanego przez lobby producentów aut SCT z buspasami (14)
Mając do wyboru doajzd do pracy 30 min autem w korku, albo 15 min w autobusie, wielu się przesiądzie na zbiorkom.
- 33 12
-
2024-09-04 13:02
W życiu, 15 min zysku nie jest warte ścisku w zbiorkom (7)
- 18 25
-
2024-09-04 16:58
To stój w korkach (2)
A autobus niech jedzie bus pasem
- 16 5
-
2024-09-04 20:17
Adaptacyjny tempomat + klima + audiobook (1)
I mogę stać w korku do woli. Miłego kiszenia się w autobusie
- 7 15
-
2024-09-05 09:26
ani nikt Ci tego nie zazdrości, ani nie zabrania :)
- 7 1
-
2024-09-04 13:07
może Twojego czasu nie (3)
dla wielu tak
- 12 9
-
2024-09-04 13:09
(2)
pokaż mi tych wielu xD
- 10 9
-
2024-09-04 14:43
spójrz na autobus (1)
- 9 4
-
2024-09-04 15:13
to równie dobrze mogę powiedzieć - spójrz na samochody, jak wiele osób jednak bardziej niż wasze pseudozielone ideologie ceni sobie komfort i spokój ducha.
- 7 8
-
2024-09-04 12:58
wybór jest prosty (5)
nawet jeżeli dojazd autobusem zająłby 15 min w kontrze do 30 min w korku, to kto chciałby jechać w wypchanym na maksa autobusie? z kichającymi, kaszlającymi spoconymi ludźmi i dzieciakami rozpychającymi się plecakami?
- 22 24
-
2024-09-04 13:09
Nie każdy jest taki delikatny (4)
- 17 17
-
2024-09-04 13:12
(3)
No to jeździjcie sobie w ten sposób, ale nie zmuszajcie do tego innych. Proste? Proste!
- 11 11
-
2024-09-04 14:45
A kto Cię zmusza do przesiadki? (2)
Przecież pasa Ci nie zabierają.
Nadal będziesz siedział dumnie w korku, omijany przez 2-3 autobusy w trakcie 1 podróży.- 21 5
-
2024-09-04 15:14
(1)
no i świetnie, a ty zapewne równie świetnie będziesz się bawić na kolejny L4 w domu jak zacznie się sezon grypowy i osmarkani ludzie będą się z tobą cisnąć w busie.
- 4 17
-
2024-09-05 09:25
4 lata nie korzystałem z L4
ale rozumiem punkt widzenia, jeśli ktoś przyspawany do fotela auta i minimum aktywności fizycznej.
- 4 1
-
2024-09-04 12:22
Dowód na to, że komentowanie powinno być dozwolone po ukończeniu 21go roku życia
- 14 6
-
2024-09-04 12:03
(1)
Nawet jak inne samochody nie mogą jechać buspasem to pojazdy, które mogą "wypadają" z "ich" pasa czyli ilość pojazdów jest na nim mniejsza a korek krótszy.
- 20 7
-
2024-09-05 09:58
Pomyśl jeszcze raz
Zamiast 3 pasów dostępnych dla wszystkich robimy 2 pasy "normalne" + 1 bus pas.
W jaki sposób korek na 2 pasach (zamiast 3) ma być krótszy, bo nie pojadą nim taksówki (wiozące przeważnie 1 osobę, lub samego kierowcę) i 5 "elektryków" dziennie?
W ogóle nie rozumiem uprzywilejowania taxi na bus pasach.- 1 0
-
2024-09-04 11:47
(2)
Haha, nie wierzę, że taka głupota jest wyróżnioną opinią... Facepalm.
- 25 8
-
2024-09-04 12:36
(1)
Nie pierwszy raz, jeden z redaktorów ewidentnie lubi auta.
- 9 7
-
2024-09-04 13:06
wy za to nienawidzicie ich w komentarzach na tyle mocno, że hejtu na kierowców nigdy tu nie brakuje
- 9 7
-
2024-09-04 11:35
(40)
Kupili mieszkanie przy samej ulicy i nie chcą teraz buspasa? No sorry ale nie można ograniczać życia całej dzielnicy przez to że ktoś kupił rok temu mieszkanie przy samej ulicy.
Buspas jest niezbędny, a tunel to a) mrzonka b) spowoduje tylko więcej aut czyli większe korki
Rada dzielnicy żyje ciągle w latach 70tych- 553 72
-
2024-09-04 22:15
Gosc
Rady obecnie nie ma tylko zarząd
- 2 0
-
2024-09-04 18:41
Z jakiej paki
Oni się wypowiadają w imieniu mieszkańców Oliwy? Jaki procent mieszkańców Oliwy tam mieszka? Koncept byłego Prezydenta piękny, ale bajkowy- wyliczenia kosztów były horrendalne, koncepcja na tym terenie niepewna czy w ogóle możliwa do realizacji, więc o czym mowa?
- 18 3
-
2024-09-04 14:52
Pisze jaki jest prawdziwy powód tego protestu! Ci z rady ubzdurali sobie ze główna ulica w Oliwie ma zostać deptakiem! (18)
wybudowanie bus pasa zniweczy ich wybujałą wyobraźnie!!! ten teks zapomnieli dopisać ze jest sponsorowany przez wielbicieli trawajow co nienawidzą autobusów z bspasami.Wiec tej patologi nie przeszkadza tramwajowy człog na torach pod domami na Wita Stwosza który hałasuje powoduje drgania im pod domami ale przeszkadza im buspas poza dzielnica
wybudowanie bus pasa zniweczy ich wybujałą wyobraźnie!!! ten teks zapomnieli dopisać ze jest sponsorowany przez wielbicieli trawajow co nienawidzą autobusów z bspasami.Wiec tej patologi nie przeszkadza tramwajowy człog na torach pod domami na Wita Stwosza który hałasuje powoduje drgania im pod domami ale przeszkadza im buspas poza dzielnica mieszkalna bo oni chca całkowicie zlikwidowac spacerowa i chca zrobic deptak z ulicy!!
To nie jest zadna tajemnica nawet pisali otom wlasnie na tym portalu oczym naturalnie zabrakło informacji bo jest nie wygodna!- 23 7
-
2024-09-05 00:10
też tak pomyślałem
że tramwaj nie byłby głupim pomysłem - szybciej i sprawniej, a jak się rozpędzi to możnaby jeszcze wpiąć w linię kolejową w osowej.
- 1 2
-
2024-09-04 18:47
(16)
Większość w Oliwie chce Deptak na Opata, to żadna tajemnica. Tylko do tego jest tunel potrzebny
- 7 6
-
2024-09-05 07:11
Chcieć to sobie można (15)
potem jednak warto rozsądnie to przemyśleć. Tunele są drogie w budowie i utrzymaniu, nie wszędzie można je zbudować, skutki na środowisko też nie są bez znaczenia. Tutaj już były dyskusje o ryzyku takiego rozwiązania. Bo to musi być realne i nie powodować zagrożenia (przypomnij sobie jak drążono metro w WWA ludziom budynki pękały)
- 3 3
-
2024-09-05 08:59
(14)
to jest tunel przez las, a nie w centrum Wawy. Wiekszosc badan juz jest dawno zrobiona.
- 2 2
-
2024-09-05 09:55
Skąd info
Że większość badań zrobiona? To wyszło z fazy projektu?wiedzą już jak to sfinansują?Proszę podaj swoje źródła.
- 1 0
-
2024-09-05 09:51
Spójrz powyżej (12)
Dyskusja dotyczy tunelu pod ul. Opata i deptaku, więc o czym ....ysz
- 0 2
-
2024-09-05 10:46
(11)
Jaki tunel pod Opata? XD XD Zobacz najpierw plany dla Drogi Zielonej
- 1 1
-
2024-09-05 11:51
Masakra (5)
Problem masz z przeczytaniem wymiany zdań powyżej. my o rybie, a ten o grzybie
- 0 1
-
2024-09-05 13:11
nikt nie dyskutuje o tunelu pod Opata poza Toba :D :D :D
- 1 1
-
2024-09-05 12:58
(3)
A gdzie durniu masz tunel pod Opacka???
- 0 1
-
2024-09-05 14:55
Zainwestuj w okulary (2)
I skończ inwektwy, bo sam wychodzisz na skończonego.... szkoda słów
- 0 0
-
2024-09-05 15:06
(1)
Sorry, poniosło mnie
- 1 0
-
2024-09-05 17:50
Mnie też
Przepraszam. Pewnie masz rację ja nie nadążam już za tymi pomysłami i tracę wątek
- 1 0
-
2024-09-05 11:50
Czytaj wypowiedzi powyżej (4)
I wtedy zabieraj głos na jaki temat zeszła wymiana opinii, bo wyskakujesz jak z konopi
- 0 1
-
2024-09-05 13:06
(3)
a Ty umiesz czytac ze zrozumieniem? W ktory miejscu ktokolwiek wspomina o tunelu pod Opata?
- 2 1
-
2024-09-05 14:54
Masz jeszcze kolejny cytat z powyżej "nagłówek
"Pisze jaki jest prawdziwy powód tego protestu! Ci z rady ubzdurali sobie ze główna ulica w Oliwie ma zostać deptakiem" nie czaję człowieku jak możesz nie czytać dyskusji i się do niej wtrącać. Nawet Ci się nie chce poczytać powyżej co kto pisze. Żenada.
- 1 0
-
2024-09-05 14:52
Masz cytat z powyższego Autora Ci przeklajam (1)
"Większość w Oliwie chce Deptak na Opata, to żadna tajemnica. Tylko do tego jest tunel potrzebny " . widać , że masz problem z dostrzeżeniem, o czym ludzie dyskutują i wbijasz się na pałę
- 0 0
-
2024-09-05 15:02
Matko bosko kochano
Tu chodzi o to że jak zbudują tunel pod pachołkiem (ktory napewno nie będzie przechodził pod Opata), to wtedy można myśleć aby zamknąć/ograniczyć ruch na Opata.
- 2 0
-
2024-09-04 14:13
buspasy (2)
buspasy dla Januszy z Osowy, niech jeżdzą przez Słowackiego.
- 6 38
-
2024-09-04 16:04
Synku weź swoje liki i odpocznij od tych internetów bo znowu Ci na główkę siada.
- 6 3
-
2024-09-04 15:20
Od Słowackiego to Ty się od stosunkuj.
- 5 3
-
2024-09-04 13:37
(4)
Dlaczego tunel to mrzonka? Miasto samo twierdzi, że chce go kontynuować. Więc pytanie po co budowa buspasów na odcinku od Opackiej do planowanego wylotu z tunelu? Dla tych 3 min krótszego przejazdu dla autobusów. Widać, że nie mieszkasz w Oliwie
- 14 16
-
2024-09-04 20:42
(3)
Tunel pod rzeką okazał się możliwy do realizacji. Planowany jest kolejny. Dlaczego tunel pod Pachołkiem ma być trudniejszy w budowie?
- 9 6
-
2024-09-04 22:38
Tunele są b. drogie (2)
Dlatego tak chętnie ich nie budują, bo są drogie w budowie i utrzymaniu. Czytałeś kwotę, na którą wyceniono budowę i utrzymanie tunelu pod pachołkiem?astronomiczna.
- 4 4
-
2024-09-05 07:21
Brakuje Adamowicza (1)
Kwota była zbliżona do kosztów budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Oczywiście teraz proporcjonalnie by wzrosła, ale nie jest to żaden "astronomiczny" koszt. Ile kosztował stadion, który Gdańsk przestał spłacać dopiero w tym roku? Stadion, do którego utrzymania latami trzeba było dopłacać...
Tym bardziej, że mieszkańców za obwodnicąKwota była zbliżona do kosztów budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Oczywiście teraz proporcjonalnie by wzrosła, ale nie jest to żaden "astronomiczny" koszt. Ile kosztował stadion, który Gdańsk przestał spłacać dopiero w tym roku? Stadion, do którego utrzymania latami trzeba było dopłacać...
Tym bardziej, że mieszkańców za obwodnicą przybywa i prędzej czy później trzeba będzie tunel, żeby połączyć te osiedla komunikacyjnie z Drogą Zieloną. Albo zburzyć Oliwę, żeby zbudować trasę przelotową, ale to przecież bez sensu, prawda?- 5 3
-
2024-09-05 08:25
"Wyburzyć Oliwę"
powiadasz-Zastanów się i potem pisz
- 0 0
-
2024-09-04 13:10
To jest przykład, jak mała grupka chce terroryzować większość mieszkańców.
- 48 7
-
2024-09-04 13:00
Tunel może i spoko, ale koszt nieproporcjonalny i nikt go raczej nie wybuduje szybko... (3)
- 19 9
-
2024-09-04 13:02
(2)
Tunel już od 30lat planują :)
- 14 0
-
2024-09-04 22:42
Tylko skąd hajs na taką inwestycję? (1)
Wygrana w eurojackpot by nie pokryła takiej inwestycji jak tunel pod Pachołkiem. Przypomnijcie sobie o jakiej kwocie była mowa.
- 2 2
-
2024-09-05 09:04
wiekszosc badan jest juz gotowa od 20 lat i wiadomo jaka technologia zbudowac. Ale tunel dla samego tunelu jest bez sensu. Musi byc skorelowany z reszta drogi Zielonej (budowac tunel aby tylko dojechac do Ergo jest bez sensu).
- 0 0
-
2024-09-04 12:43
A ja się sprzeciwiałem budowie ich mieszkań tak blisko ulicy.
- 54 2
-
2024-09-04 12:18
to jest hit - kupili mieszkania rok temu
i teraz już sprzeciw na inwestycje, o których mowa od lat :) trzeba było kupować gdzie indziej albo nie wierzyć we wszystko, co słyszeliście w biurze sprzedaży
- 85 4
-
2024-09-04 11:50
(1)
Jedna wspolnota mieszkaniowa uratuje całe miasto przed zagładą, to jakiś kabaret. Oliwa nie powinna być przeciwna powstaniu tego - ruch autobusowy zredukuje liczbę aut w Oliwie
- 81 13
-
2024-09-04 20:43
Jasne. Gdzieś tak to zadziałało?
- 7 8
-
2024-09-04 11:41
(1)
rada dzielnicy to ma tam apartemnty, więc nie mąć.
- 56 4
-
2024-09-04 14:06
Jakiś dowód?
Nie ma to jak obrzucić błotem, może się przyczepi. Proszę pamiętać, że pomówienie jest karalne.
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.