• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama w sercu Gdańska

km
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu. Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu.

Olbrzymi biało-czerwony szyld pojawił się przed lokalem "Fahrenheit" na Długim Targu. Choć w tym miejscu nie wolno instalować reklam, właściciel klubu twierdzi, że chciał ożywić Gdańsk.



Czy na Głównym Mieście powinno pojawić się więcej reklam?

Klub Fahrenheit istnieje od niedawna, więc jego właściciel uznał że nowy lokal potrzebuje reklamy. Olbrzymi, kilkumetrowy napis "Fahrenheit Club & Restaurant", pojawił się więc pod koniec lutego w samym sercu Gdańska. Klub promuje co prawda pamięć słynnego gdańszczanina, twórcy termometru rtęciowego i skali temperatury, ale z prawem jest zupełnie na bakier.

- Reklama jest oczywiście nielegalna, a jej skala, posadowienie oraz wielokolorowe podświetlenie w tym miejscu są szczególnie bulwersujące. Trzeba mieć olbrzymi tupet, by ustawić taką reklamę - oburza się Michał Szymański z referatu estetyzacji Gdańska, który zajął się sprawą.

Przypomnijmy: Długi Targ jest miejscem, w którym zakazano ekspozycji jakichkolwiek reklam. Dopuszcza się jedynie szyldy o powierzchni do 0,5 m kw. i tzw. koziołki przed restauracjami. Wnosi się za to opłatę. Ponadto szyldy muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten też czasami dopuszcza wywieszanie reklam na rusztowaniach stojących przy fasadach remontowanych kamienic.

Jednak w przypadku reklamy przed "Fahrenheitem" nikt nie kontaktował się z konserwatorem zabytków. Dodatkowo reklama stoi w pasie drogowym, a to wymaga zgody Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ponieważ ZDiZ-etu także o zdanie nikt nie pytał, urząd wysłał najemcy wezwanie do usunięcia konstrukcji z reklamą.

- Ustawienie reklamy w pasie drogowym wymaga naszego pozwolenia. Gdy go nie ma, jedziemy na miejsce, wykonujemy zdjęcie, a następnie wysyłamy pismo z zawiadomieniem, że w tej sprawie zostało wszczęte postępowanie, oraz że naliczamy karę, czyli 10 krotną stawkę za umieszczenie reklamy w pasie drogowym, czyli 2,20 zł za 1 m kw za każdą dobę- wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.

Pikanterii całej sprawie dodaje to, że lokal, w którym mieści się klub Fahrenheit należy do miasta. Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej, a ta wydzierżawiła go firmie z Warszawy. Przedstawiciele fundacji zapewniają, że dzierżawca nie omawiał z nimi umieszczenia reklamy w obecnej formie.

- Chcieliśmy lokal zareklamować i ożywić Gdańsk, tak jak odbywa się to w Warszawie. Nie raz czytałem na forach, że gdańskie Śródmieście jest szare, martwe wieczorem, nie sądziłem, że ta reklama będzie komuś przeszkadzać i że jest niezgodna z prawem. Oczywiście jak dostanę nakaz dostosujemy się do otoczenia. Ale z drugiej strony dziwi mnie, że ustawiona niedawno olbrzymia piłka na EURO, nikomu nie przeszkadzała, choć to też była reklama - wyjaśnia Mariusz Bednarski, najemca lokalu.
km

Miejsca

Opinie (227)

  • afera nagoniona przez konkurencje a dokladniej BEDEKERa (2)

    hehe smieszy mnie to ze w taki sposob wlaczy sie o klienta,stare dobre metody czyli donosicielstwo z czasow komuny :) zalosne,zrobmy gdanks miejscem gdzie meiszkaja tylko emeryci i cisza nocna obowiazuje od 22 do 6 bo potem wszytskei babcie spiewaja w kosciele a jako turystow akceptujmy tylko pogadych starych niemcow ktorzy przyjechali zobaczyc co zniszczyli podczas II ws

    • 8 5

    • tu nie trzeba było donosicielstwa, (1)

      ten napis jest większy niż cała ta knajpa. I raczej mało gustowny. Ale koleś osiagnął cel,zareklamował,teraz zdejmie i po krzyku. Oby knajpa warta była odwiedzenia,bo ten wydatek wciągnie w koszty.

      • 1 0

      • ...

        szyscy sie podneicaja ze napis szpetny a nikt w srodku nawet nie byl.zycie nocne w gdansku umiera i az wstyd jak przyjezdzaja z innych miast np poznan wroclaw nawet torun nie mowiac juz o ludziach z zagranicy.niby turystyczne misato a nawet eni ma gdzie wieczorem pojsc bo wszytskoz akmniete wlasnie przez takei akcje jak ta.jak ktos chce miec spokoj to niehc sie wyprowadzi na wies a nie zgrywa wilkce oburzonego gdanszczanina bo wychodzi chociazby do muzeum raz na rok w noc muzeow bo mu szkoda 10 zlotych zeby w innym terminei sie wybrac.smieszy mnei to a ile m ozna jezdzic do lansiarskiego sopotu zebys ie chociaz troche pobawic.napis wszytskim przeszkadza ale do ca;lego syfu dookola to nikt sie nie czepia.zalosne to

        • 1 2

  • Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej

    eh te gdańskie fundacje....czy jakaś instytucja kontrolna mogłaby się im przyjrzeć w końcu ???? Theatrum Gedanense...sto lat działała ale w końcu coś budują (choć extremalnie brzydkiego jak dla mnie) , potem fundacje i spółki typu Synerga a młodego Miasta jak nie widać jak nie słychać :((( na razie działaja potajemne fundacje podpalania zabytków pod inwestycje bądź wykupywania gruntów za bezcen ( fundacja kościelna, fundacje deweloperskie :)))) hehehh ot miasto

    • 4 0

  • I BARDZO DOBRZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    I BARDZO DOBRZE!!!!!!!!!!!!!!!! NIECH SIĘ W KOŃCU GDAŃSK ORZYWI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 4

  • na kłopoty bednarski buchacha

    niezle się ubawiłem wypowiedzią bednarskiego

    • 1 0

  • Jedzonko

    A ja bylem z moja ukochana i naprawde polecam - jedzonko pycha !

    pozdrawiam

    • 1 3

  • te zdjęcie w artykule wygląda jak fotomontaż...

    jw.

    • 3 0

  • eee

    jak ona kontrowersyjna???

    • 1 0

  • A KTO BOGATEMU ZABRONI STAWIAC BANERY I PLACIC ZA TO KARY ! JAK GO STAC NA KARY NIECH SOBIE REKLAMUJE !

    W SUMIE SAMI MU ZROBILISCIE MEDIALNA REKLAME I NAWET JAK ZAPLACI KARE TO UZYSKAL TO CO CHCIAL WIEC TANIO MU WYSZLA REKLAMA W MEDIACH ! Zbyt czesto media sie daja nabrac na taki chwyt i z byle powodu leca z kamerami do byle pupereli ,,,, wiec sami gp tanio wykreowaliscie :)))))) Fotka wyglada niestey na fotomontaz i napis raczej jest naniesiony na zdjecie wiec to w ogole jakas sciema !!!!!

    • 3 2

  • Na Wyspie Spichrzów też jest ogromna reklama, która szpeci to estetyczne miejsce :))))))

    jw

    • 7 0

  • To jednak chyba autentyk a nie fotomontaz bo widac logo na innym zdjeciu !

    W SUMIE ZDOLNY KOLES SKORO WYKONAL LOGO PRZYPOMINAJACE TAKI NAPIS ZE WYGLADA JAK "" MALOWANE , PISANE'' NA ZDJECIU ! mozna sie pomylic ze to fotomontaz a to jednak autentyk wiec ma talent .

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane