• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna sygnalizacja w Kowalach. Będą korki?

Maciej Naskręt
17 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie ul. Staropolskiej z ul. Starowiejską w Kowalach. Tu niebawem stanie sygnalizacja, która zdaniem kierowców może spotęgować korki. Skrzyżowanie ul. Staropolskiej z ul. Starowiejską w Kowalach. Tu niebawem stanie sygnalizacja, która zdaniem kierowców może spotęgować korki.

Niebawem tuż za Węzłem Kowale w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdańska pojawi się sygnalizacja świetlna. Kierowcy przekonują, że to spotęguje i tak już ogromne tam korki. Może nawet zakorkować się sam węzeł na Obwodnicy Trójmiasta. Zarząd Dróg Wojewódzkich uspokaja: to poprawi bezpieczeństwo ruchu i ułatwi wyjazd na główną drogę kierowcom z dróg podrzędnych.



Czy planowana sygnalizacja przy Węźle Kowale powinna zadziałać?

Kierowcy, którzy codziennie dojeżdżają od strony Kolbud do Trójmiasta drogą wojewódzką nr 221 obawiają się, że niebawem codzienny dojazd do rogatek Gdańska będzie dla nich koszmarem. Czego dotyczą obawy?

- Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje kierowcom sporą niespodziankę. Chce tuż za Węzłem Kowale, na skrzyżowaniu ul. Starowiejskiej i ul. Staropolskiej, gdzie jest zjazd m.in. do centrum handlowego Fashion House, ustawić nową sygnalizację, która z pewnością spotęguje i tak zapchaną rano i po południu korki. Czy można odwieść od tego pomysłu urzędników? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Tomasz.

Ustaliliśmy, że powodem nie tylko montażu sygnalizacji, ale także przebudowy całego skrzyżowania, w tym wyznaczenia lewoskrętów jest inwestycja prowadzona w sąsiedztwie. Jej inwestorem jest spółka Skarbu Państwa - Orlen. Tuż przy wspomnianym skrzyżowaniu budowana będzie stacja paliw.

- Rozbudowa skrzyżowania prowadzona będzie na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych. Przedsięwzięcie niedrogowe, jakim jest budowa stacji paliw, wpływać będzie po otwarciu znacząco na ruch w okolicy, stąd zobowiązaliśmy inwestora do wykonania stosownych prac w Kowalach - mówi Trojmiasto.pl Grzegorz Stachowiak, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

Planowana rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta w rejonie Kowal i Borkowa. Planowana rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta w rejonie Kowal i Borkowa.
Na wyłączenie nowej sygnalizacji po jej wykonaniu szans nie ma.

- Po pierwsze nowe światła zwiększą bezpieczeństwo w ruchu, uspokoją ruch. Po drugie wreszcie będzie łatwiej włączyć się do ruchu kierowcom, którzy zazwyczaj wyjeżdżali z dróg podporządkowanych. Ponadto nowa sygnalizacja będzie skoordynowana ze światłami przy sklepie Biedronka na Kowalach, czyli kawałek w stronę Gdańska - tłumaczy Stachowiak.

Zdaniem władz ZDW w Gdańsku światła nie powinny zmienić też natężenia w ruchu. Korki na wspomnianej drodze istnieją od wielu lat, a dodatkowa sygnalizacja może sprawić, że nawet więcej osób będzie omijać Kowale po drodze do Gdańska.

Warto wspomnieć także, że położony w sąsiedztwie Węzeł Kowale też ma być przebudowany. Oprócz 3,6 km dodatkowej drogi zbiorczo-rozprowadzającej planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej Węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła.

Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal.

Miejsca

Opinie (178) 6 zablokowanych

  • Jak nie wiadomo co zrobić

    to zawsze pojawia się pomysł - pierdzielnąć światła!

    • 1 6

  • Sygnalizacja powinna być na skrzyzowaniu ulic (1)

    Guderskiego i Swietokrzyska

    • 9 0

    • I tam i tu powinna być

      • 2 1

  • (1)

    Będzie jeszcze gorzej niż na Szadółkach.

    • 7 0

    • To akurat nie jest póki co możliwe...

      Ale po rozbudowie Szadółek gdy Kowale pozostaną jedynym niepełnym zjazdem z Obwodnicy zapewne tak.

      • 1 0

  • Jakie rondo???

    Ludzie sam widziałem z 10 wypadków w tym miejscu... Bez uporządkowania ruchu światłami wyjazd z jakiejkolwiek strony będzie niemożliwy. Wczoraj dostawczak wymusił mi tam pierwszeństwo wyjeżdżając od strony fashion housu, ledwo wyhamowałam. Światła to super pomysł.

    • 2 8

  • zabawnie tak od rana czytać

    o problemach ludzi, którzy "muszą" (najczęsciej w pojedynkę) jeździć autami i dokładają się tym samym do utrudniania życia (tworzenia korktów) sobie na wzajem i ludziom, którzy rozsądnie wybierają autobusy

    • 6 10

  • Budować rondo!!!!

    Bez dwóch zdań. Budować rondo !!!

    • 5 4

  • Łatwizna

    Ja to bym po prostu dobudował zjazd z obwodnicy poszerzając Świętokrzyską a nie jakieś pomniki francuskie (czyt. ronda z przed dziesięcioleci) stawiał w XXI wieku. Tyle wolnego terenu więc jedna więcej nitka zmieści sie swobodnie.

    • 3 2

  • rondo czy światła: korki jak były tak i będą

    Można jedynie myśleć o przemyśleniu na nowo całej polityki komunikacyjnej i przestrzennej miasta, tak, by było bardziej dla ludzi niż dla pojazdów. Bez wprowadzenia sensownej polityki zarządzania parkingami w mieście coraz więcej chętnych będzie na wyprowadzanie się na zewnątrz, wtedy wszyscy obudzą się z ręką w nocniku, tak jak w wielu miastach amerykańskich. Cała nadzieja w PKM.

    • 3 3

  • Kretyni

    Cytat

    korki na wspomnianej drodze istnieją od wielu lat, a dodatkowa sygnalizacja może sprawić, że nawet więcej osób będzie omijać kowale po drodze do gdańska.

    dlaczego w tym dziale pracują kretyni ? Budyń załatwił im pracę ? Za taki tekst powinien byc wyje.. z roboty !!!

    • 7 3

  • Układ drogowy to naczynia połączone (2)

    Wystarczy udrożnić ul Guderskiego wykonując słynny już mostek i część pojazdów będzie miała alternatywę dojazdu do ul świętokrzyskiej skręcając przy Piotrze i Pawle
    A trzecia możliwość to dokończenie ul Jaworzniaków z wylotem na świętokrzyską wyedy z poziomu fashion House będą 3 duże i 2 małe możliwości dotarcia w kierunku oruni górnej. I nie trzeba na to w skali miasta kolosalnych pieniędzy

    • 13 2

    • Ty to rozumiesz, ja to rozumię ale czy etatowi biurkowi urzędnicy to rozumieją? (1)

      • 4 1

      • Buhahahha, on "rozumię" :P

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane