- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (57 opinii)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (83 opinie)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (352 opinie)
- 4 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (196 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (141 opinii)
- 6 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (90 opinii)
Korekta wizji dla nowego centrum Siedlec
Ponownie do publicznego wglądu wyłożony został projekt planu dla Siedlec w rejonie pętli tramwajowo-autobusowej . Proponowana wcześniej jednolita pierzeja będzie zróżnicowana pod względem wysokości, a na wniosek spółdzielni mieszkaniowej zmniejszono liczbę miejsc parkingowych w nowych inwestycjach wielorodzinnych.
Proponowana przy ostatnim wyłożeniu planu wysokość zabudowy na większości terenu wynosiła nie więcej niż 25 metrów (ok. 6-7 pięter). W pobliżu ul. Łostowickiej przewidziano jej lokalne podwyższenie do 35 metrów (ok. 9-10 pięter), a w południowej części projektu planu - na wzgórzu - ograniczono do 13 metrów (ok. trzech pięter).
Bardziej zróżnicowane bryły budynków
W obecnym projekcie planu w tym zakresie dokonano sporych zmian. Zamiast zwartej jednolitej zabudowy budynki będą musiały być przedzielone niższymi fragmentami lub być oddzielone od siebie.
Przykładowo, wzdłuż ul. Struga w osi dwóch wyznaczonych korytarzy widokowych z ul. Nowolipie zabudowa zostanie obniżona do 10 metrów, ale już na pozostałym fragmencie może mieć 25 metrów. Niższa jest też maksymalna wysokość zabudowy przy kościele pw. Św. Franciszka z Asyżu - 15 metrów.
Ograniczono ponadto maksymalne długości elewacji nowych budynków stojących wzdłuż ul. Struga do 50 metrów (najbliżej kościoła - 30 m).
- Takie rozwiązania pozwolą na wgląd w teren planowanego Parku Na Zboczu. Jednocześnie zapisy narzucają w osiach widokowych wysokość zabudowy do 10 metrów, a więc z poziomu pieszego wzdłuż ul. Struga będzie istniała co najmniej trzykondygnacyjna pierzeja - wyjaśnia Maria Kowalska, projektantka prowadząca plan.
Oś widokowa z ul. Nowolipie
Jaki ma jednak sens tworzenie tak długich osi widokowych z ulicy Nowolipie, na której ruch pieszy jest minimalny, a z jadącego auta czy pojazdu komunikacji miejskiej wgląd we wzgórze będzie trwał zaledwie kilka sekund?
- Ulicą Nowolipie można również jechać rowerem [jest wydzielona droga dla rowerów - red.] i wówczas widok na tereny zieleni urządzonej będzie można podziwiać przez okres trochę dłuższy niż podczas jazdy samochodem - przekonuje Monika Rościszewska, kierownik Zespołu Urbanistycznego Śródmieście w BRG.
Nowy projekt planu zmniejszył także minimalną liczbę parkingowych w przypadku zabudowy mieszkaniowej. Dotychczas na jedno mieszkanie w budynku wielorodzinnym miało przypadać 1,2 miejsca parkingowego. Po zmianach współczynnik ten obniżono do jednego miejsca na jedno mieszkanie.
Gdańska Spółdzielnia Mieszkaniowa, która posiada w granicach planu znaczną część gruntów, argumentowała ten pozytywnie rozpatrzony wniosek dobrym skomunikowaniem obszaru transportem zbiorowym oraz trudnościami w budowie miejsc podziemnych ze względu na wysoki poziom wód gruntowych i konieczności wykonania zbiornika na wody opadowe.
Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dostępny jest na stronach internetowych Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do dokumentów składać można do 18 maja.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (118) 6 zablokowanych
-
2019-10-26 23:35
Straszne g**no
Takiego beznadziejnego planu z BRG dawno nie widziałem. Czy tam są jacyś prawdziwi specjalisci, pasjonaci od urbanistyki i planowania przestrzennego, a nie tylko urzędnicy??!
- 0 0
-
2017-05-05 15:07
Betonowac co sie tylko da ...
aby deszcz nie mial gdzie sie podziac i zalewal ... wlasnie Siedlce ze skrzyzowaniem Kartuska x Lostowicka . Ciekawe co sobie myslal developer stawiajacy tam centrum handlowe , z parterem na poziomie gruntu.
- 0 0
-
2017-04-30 18:14
167 (4)
Dobrze że linia 167 powróciła na stałe bezpośrednio do centrum.
- 45 8
-
2017-05-03 22:48
dalszy powrót autobusów wskazany
i reszta linii powinna powrócić,bo czasem w tramwaj 12 na przystanku Powstańców nie ma gdzie palca rano wcisnąć
- 1 0
-
2017-05-02 02:21
dziadki plusują i się brandzlują
a młodzi odwożący dzieciaki do przedszkola stoją w korkach
- 0 0
-
2017-04-30 23:25
Najwyższy czas to odkręcić
te autobusy jadą Kartuską z zapełnieniem 20-40%.Nic by się nie stało tym pasażerom gdyby przesiedli się na tramwaj.Dosyć marnotrawstwa pieniędzy polegającym na dublowaniu linii tramwajowych i autobusowych.
- 9 15
-
2017-04-30 21:45
jeszcze 175 powinna
- 6 4
-
2017-04-30 18:04
Najpierw zbudujcie wszystkie tramwaje !! (7)
Dopiero potem mozna zageszczac zabudowe ! Inaczej znow stanemy w korkach !
- 72 26
-
2017-05-03 14:26
-niech buduja ,bende mial apartament ... pawel a.
gratis
- 0 0
-
2017-05-01 16:29
przecież rano i tak już stoimy w korkach
lepiej poprawić jakość refleksji niż tkwić w tym samym przekonaniu, że poszerzanie ulic może korki zmniejszyć.
Nie może, tak jak popuszczanie pasa nie zmniejszy problemów wiążących się z otyłością i nadwagą.- 1 0
-
2017-04-30 18:48
(4)
Trzeba było kupować mieszkanie w mieście a nie za obwodnicą
- 22 7
-
2017-04-30 22:50
2 pokoje z kuchnia 43 m2 w smierdzacej kamienicy ? Nie dziekuje (3)
- 5 14
-
2017-05-01 07:17
bo na Szadółkach to pachnie (2)
ale skoro miałeś opcję do wyboru śmierdzącą kamienica bez stania w korkach vs. kartonogips w śmierdzącej okolicy z korkami to wybierając to drugie wybrałeś gorzej, bo smród tu i tam, a korki tylko tam
- 5 4
-
2017-05-01 07:31
Boże jacy wy wszyscy jestescie żałośni (1)
Nie znacie się ,nie wiecie kto gdzie mieszka, kim jest, jaką miał sytuację ,ale to nie przeszkadza żeby sobie wrzucać.
Przekażcie sobie znak pokoju- 9 1
-
2017-05-01 08:21
Po co się mieszasz w nie swoje sprawy?
- 1 3
-
2017-05-03 12:18
Monotonna szarzyzna jak z lat 70-tych.
Dlaczego te budynki wyglądają jak koszary. Takie jednakowe i nieprzyjemne dla oka klocki? Proponuję, by władze Gdańska a także przedstawiciele Rady Dzielnicy przejechali się nawet nie do Hiszpanii ale znacznie bliżej bo na ulicę Abrahama. Tam stoi pokaźny biurowiec z niebanalną elewacją. Popatrzcie sobie i zażądajcie od dewelopera by postawione przez niego budynki były co najmniej tak samo przyjemne dla oka. Jak nie, to się pożegnajcie a z pewnością znajdzie się inny, bo to atrakcyjne miejsce.
- 0 0
-
2017-04-30 18:13
Masakra .... (2)
Deweloperka na siłę ...
- 89 17
-
2017-05-01 07:32
Budują na Szadółkach żle (1)
Budują nam morzem źle
Budują na Siedlcach źle
Kto wam dogodzi marudy- 7 7
-
2017-05-03 10:33
Na pewno nie ty ...
budowniczy ... z betonu
- 0 0
-
2017-05-03 08:25
ekspertyza
Betonowo -asfaltowo.
- 1 0
-
2017-05-02 20:34
Siedlce?
To nie jest centrum Siedlec tylko przedmieście Emaus. Centrum Siedlec było i jest w rejonie liceum. Tam gdzie kiedyś Siedlce miały rynek i kościół parafialny. Emaus to była zupełnie inna miejscowość. Niby za miedzą, a inny świat: Rolniczy, kaszubski i katolicki. Siedlce były raczej robotnicze, niemieckie i protestanckie. Przynajmniej do 1945...
- 0 0
-
2017-05-01 09:35
Czy ci ze spółdzielni sa normalni (2)
ograniczając ilosć miejsc parkingowych? Jeżeli wnioskują poniżej 1,5 na mieszkanie, to powinni wrócić do czasów komuny skąd pochodzą. Będzie znowu płacz że nie ma gdzie parkować. Samochód to dziś narzędzie pracy a nie luksus, a ułomna i chora komunikacja miejska nie nadaje się do użytku, no chyba że ktoś ma zyczenie spędzania pół dnia w cuchnących zatłoczonych tramwajach i autobusach. Dojazd z siedlec do gdyni komunikacją trwa około półtorej godziny, trzy godziny wyjęte z życiorysu dziennie... samochodem pół godziny... pozdrawiam
- 10 2
-
2017-05-02 11:28
Pal sześć dojazd codzienny do pracy, ale jak dojechać bez samochodu do np Pogorzelic? Albo innej mikro miejscowości na Kaszubach chociażby? Nawet do Szczecina bym wolał samochodem jechać niż tluc się tymi starymi pociągami.
- 0 0
-
2017-05-01 20:52
To prawda,że dotarcie samochodem jest o wiele szybsze niż komunikacją i to nie tylko do Gdyni,ale także do innych dzielnic Gdańska.I to właśnie powinno spowodować usprawnienie komunikacji zbiorowej,a nie jak się teraz dzieje dawanie pierwszeństwa komunikacji indywidualnej.
Kilka dni temu pisali,że Gdańsk zajął pierwsze miejsce w Polsce jako miasto najbardziej przyjazne kierowcom.jako piesza wcale się temu nie dziwię.Wszystkie większe ulice w centrum stały się autostradami z przejściami wyłącznie na skrzyżowaniach i z długim oczekiwaniem na zielone światło. na chodnikach dwie osoby nie mogą się minąć,a często nie może przejść nawet jedna,bo są zastawione autami.
Samochód narzędziem pracy? Czyżby większość trudniła sie handlem obwoźnym?- 0 3
-
2017-04-30 21:16
nie Siedlec tylko Emaus (5)
Siedlec to okolice Bema Tarasy Ciasnej a nie skrzyzowanie Struga Kartuska Łostowicka
- 5 7
-
2017-04-30 21:38
(4)
historyk sie znalazł
- 3 3
-
2017-05-01 16:44
napewno lepszy niz ci historycy z IPN (2)
bo jesli na skrzyzowaniu Kartuska Łostowicka stoi kolumna z pruską gapą postawiona ku pamięci mieszkańców EMAUS poległych w europejskiej wojnie (a jest to w obszarze zdjęcia z artykułu) to niby jak ma nazywać się dzielnica. No chyba że IPN ma swoje plany
- 0 0
-
2017-05-02 00:40
(1)
Słyszałem o wielu wojnach ale o "wojnie europejskiej" nigdy
Napisz może w jakich latach się toczyła i kto brał w niej udział- 0 1
-
2017-05-02 10:24
dobrze że choć czytasz umiesz
i nieważne że czytasz bez zrozumienia ale idź pod te iglice to po datach dojdziesz która z wojen zwana jest "Europejską"
- 0 0
-
2017-05-01 12:57
A na Stary Chełm mówi nie Chełm tylko Stara Wieś
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.